Sivu: 119 / 122:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1969109117118119120121 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3541:stä 3570:een 3654:sta
  1. #3541
    Enska säädetty talviasusta kesäiseen. Etutolppiin öljynvaihto, kun ei vuoda ja öljyn mukana ei tullut mitään silppua, takaiskari osiin, putsaus ja öljyjen vaihto. Lisäksi sorvasin jousen alle 13mm lisää esijännää, kun ei ole topakampaa vieteriä. Tästä on jo muualla ostoilmoitus, jos vaikka löytyisi aikuisen kantava jousi. Piikit nappuloihin ja samalla sai huomata, että Geomax olikin vähän jäykempi kumi punttailla vanteelle lukon kanssa.. Eturatas myös pari piikkiä isompi kesälle. Moottoriöljyt ja putsari on alle viisi tuntia vanhat, niin ne sai jäädä.
    Sitten vaan tasapainotreeniä harrastamaan urien sulamista odotellessa.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  2. #3542
    Käsisuojat tuli ruuvailtua kiinni. Näpit kestää niin huonosti kylmää nykyään niin ehkä näillä ajokausikin hieman pitenee.
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
  3. #3543
    Lainaa krummi kirjoitti Katso viesti
    Käsisuojat tuli ruuvailtua kiinni. Näpit kestää niin huonosti kylmää nykyään niin ehkä näillä ajokausikin hieman pitenee.
    Kieltämättä erittäin hyvä lisä, vakauttaen myös ohjaustankoa jonkin verran. Toki myös lämpökahvat auttaisi, mutta ne eivät suojaa öttiäisiltä tai vesipisaroilta
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  4. #3544
    Tankin alapuolen ruosteenestomaalausta. Miten voikin kukkia noin iloisesti ?

    Muuten ei tapahdu. Lämpökahvojen asennus edelleen jumissa. Hollantilaisten alkuperäiskahva oli viikon jumissa ja löysin varaosanumeron perusteella sopivan savagen kahvan. Paitsi että onkin yhdelle vaijerille Taidan viilata kytkinklusterin riittävän väljäksi harrikan tarvikeputkelle.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  5. #3545
    Ja harrikan tarvike naitettu japanialaiseen. Onkohan jollain korkeammalla voimalla mulle joku viesti tässä ?
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  6. #3546
    Kaivoin skootterin ulkovarastosta. 20 minuutin latauksen jälkeen akkukin piti virtaa ja lähti jopa käyntiin yli vuoden seisomisen jälkeen. Vaikka onkin tuollanen 250cc on se mukavan kuulonen päristin. Uus tuulilasi ois tulossa, katteet kaipais ehkä väriä sekä ei haittais jos kaasarin putsais. Siinähän sitä kevääksi puuhaa. Ainii ja rengas vuotaa vähän. Sekin siis pitäs irrottaa ja katsoa mikä vaivaa.
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
  7. #3547
    Lainaa matskupupu kirjoitti Katso viesti
    Kaivoin skootterin ulkovarastosta. 20 minuutin latauksen jälkeen akkukin piti virtaa ja lähti jopa käyntiin yli vuoden seisomisen jälkeen. Vaikka onkin tuollanen 250cc on se mukavan kuulonen päristin. Uus tuulilasi ois tulossa, katteet kaipais ehkä väriä sekä ei haittais jos kaasarin putsais. Siinähän sitä kevääksi puuhaa. Ainii ja rengas vuotaa vähän. Sekin siis pitäs irrottaa ja katsoa mikä vaivaa.
    Anna olla paikoillaan ja penslaa fairyvedellä, niin vuoto löytyy kivuttomasti.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  8. #3548
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    Anna olla paikoillaan ja penslaa fairyvedellä, niin vuoto löytyy kivuttomasti.
    On niin ahdas välikkö, kun variaattori toisellapuolella ja putki toisellapuolella just renkaan kohdilla. Ja ongelma kun taitaa vuotaa kuukauden aikana täydestä tyhjäksi ni fairin kanssa ei kupli välttämättä, pitäis saada upotettua kokonaan johonki
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
  9. #3549
    ^Olisiko venttiili se eka epäilty?

    Rengaskaupasta saat pyydettyä ilmaiseksi uuden.
  10. #3550
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    ^Olisiko venttiili se eka epäilty?

    Rengaskaupasta saat pyydettyä ilmaiseksi uuden.
    Joo, sieluja löytyy hyllystä iteltäkin. Oishan se kiva silti varmistua asiasta kun rupeaa touhuumaan
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
  11. #3551
    Lainaa matskupupu kirjoitti Katso viesti
    Joo, sieluja löytyy hyllystä iteltäkin. Oishan se kiva silti varmistua asiasta kun rupeaa touhuumaan
    Täältä toinen ääni tuolle sielulle. Oikeastaan mistään muualta ei minun kokemusten mukaan voi vuotaa hitaasti, tasaisesti ja pitkäaikaisesti.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  12. #3552
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    Oikeastaan mistään muualta ei minun kokemusten mukaan voi vuotaa hitaasti, tasaisesti ja pitkäaikaisesti.
    Onhan noita ollut pienoisia reikiä kumissa ja syöpymää vannenauhassa, jolloin se vuoto tosiaan on hidasta. Ehkä yksi erikoisimmista tubeless-vuodoista oli pienoinen hiusmurtuma/reikä itse vanteessa, yhden puolan juuresta oli tullut sellainen todella pikkanen, mutta paineilmalle riittävän kokoinen reikä. Tuohonkin vaihdettiin niin venttiiliä kuin kumiakin, mutta vuoto vain säilyi ja pähkimisen määrä lisääntyi ennen kuin vika saatiin paikallistettua.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  13. #3553
    Nuo vuotavat vanteet ei ihan tavattomia ole. Minullekin on sellainen sattunut kohdalle.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  14. #3554
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Ja harrikan tarvike naitettu japanialaiseen. Onkohan jollain korkeammalla voimalla mulle joku viesti tässä ?
    We are Harley Davidson.

    Resistance is futile. You will be assimilated.
    2x HD, 2x Savage
  15. #3555
    Lainaa matskupupu kirjoitti Katso viesti
    On niin ahdas välikkö, kun variaattori toisellapuolella ja putki toisellapuolella just renkaan kohdilla. Ja ongelma kun taitaa vuotaa kuukauden aikana täydestä tyhjäksi ni fairin kanssa ei kupli välttämättä, pitäis saada upotettua kokonaan johonki
    Mun tallin lavuaariin varmaan mahtuis sen upottamaan ainakin suurimmalta osin. Samoin mul on täys pullo vuodonilmaisuspraytä jos siitä on jotain hyötyä
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  16. #3556
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Mun tallin lavuaariin varmaan mahtuis sen upottamaan ainakin suurimmalta osin. Samoin mul on täys pullo vuodonilmaisuspraytä jos siitä on jotain hyötyä
    Auton renkaita olen uittanut pystyssä pyöritellen vanhassa lasten kylvetys vannassa. Yhtä vuotoa etsin pitkään ja hartaasti. Löytyi, kun laittoi yli 3kg painetta renkaaseen ja jaksoi odotella tarpeeksi pitään. Sieltähän se kumin ja vanteen välistä kuplat alkoi viimein irtoilemaan. Kumi pois paikaltaa, rengaskoneessa hieman teräsharjaa liitospintaan, ja kumi takaisin paikoilleen.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  17. #3557
    Rakennussaaveja löytyy kyllä ja tämähän on erinomainen tekosyy täyttää ja lämmittää palju!
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
  18. #3558
    No hiljalleen ku alkaa huvittaa tehdä jotain, kun nyt saa ajella sitte yksikseen mutkaista tietä auringonlaskuun.. niin käytin eilisen sadepäivän hyödyksi ja vaihtelin eteen ne punosletkut kun puuttuvan banjopultin kävin hankkimassa. Tankkitarraa paikoillee, vähän teippiä kokeeksi vanteisiin ja lopuksi pesu sekä vaha pintaan. Kelpaa sitte lähteä taas liikenteeseen.
    -04 GSX 750F
    -17 Z900
  19. #3559
    Lainaa matskupupu kirjoitti Katso viesti
    Rakennussaaveja löytyy kyllä ja tämähän on erinomainen tekosyy täyttää ja lämmittää palju!
    Muista kuvata YouTubeen kun menet sen renkaan kanssa paljuun.
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  20. #3560
    Rengas uitettu. Venttiilin sielun vaihdoin jo ennen uittamista ja se nyt ainakin piti, mutta renkaan ja vanteen välistä tuli pieniä kuplia hyvin harvakseltaan, mitähän tälle vois tehdä? On kaksi pientä painaumaa vanteessa.

    [IMG][/IMG]
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
  21. #3561
    Onnistuisiko jos hioisi painuman reunoista särmät pois?
  22. #3562
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Onnistuisiko jos hioisi painuman reunoista särmät pois?
    Samaa aattelin. Kumi mukautuu kunhan muoto on riittävän loiva.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  23. #3563
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Onnistuisiko jos hioisi painuman reunoista särmät pois?
    Minun silmään nuo jäljet ovat vanteen ulkoreunassa, eivätkä siis ole syyllisiä vuotoon. Olisko vaan vanteen ja kumin väliin päässyt muutama hiekanmuru, tms?
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  24. #3564
    ^Olettaisin kysyjän kaivaneen kuvaan esille sen kohdan, josta kuplat nousivat?
  25. #3565
    Pk-seutu. Missä olette käyneet teettämässä värikoodin mukaan kynsilakkapulloja tai isompia satseja maalia?
    Kronoby Racing Team
  26. #3566
    Joo, noita pienempiä kolhuja on enemmänkin kun otin renkaan pois vanteelta. Seuraavaksi kokeillaan hienoa rälläkän lamellilaikkaa pyörivään vanteeseen.
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
  27. #3567
    Lainaa matskupupu kirjoitti Katso viesti
    Joo, noita pienempiä kolhuja on enemmänkin kun otin renkaan pois vanteelta. Seuraavaksi kokeillaan hienoa rälläkän lamellilaikkaa pyörivään vanteeseen.
    Tubeless-rengas tiivistyy siitä vanteen reunan uran sisäreunasta, ja sen uran pitää olla puhdas. Jos siinä on hapettumaa tms., niin putsaus sellasella jäkälälaikalla auttaa. En lähtisi välttämättä hirveästi hiomaan mitään.
  28. #3568
    Lamellilaikalla ja hiomalaikalla (sienellä) sain sisäpuolen sileäksi kolhuista ja paskasta. Pintaan vedin vannehopeaa. Vaikuttaa nyt hyvältä. Varmaan menee ensiviikkoon että saan kumin laitatettua päälle, en rupea sitä itse siihen vääntämään kun kyseessä vain 13" on aika tiukka.
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
  29. #3569
    GTS:n etuvanne irrotettu ja pakattu autoon, täytyy huomenaamulla heittää se tohon paikalliselle Vianorille tasapainotukseen kun ei omalla koneella onnistunu koska 56mm keskireikä. Viikonloppuna jatkuu katteiden irrotus että pääsee ilmaboksille ja tulpille, kytkikoppa onkin jo paljaana. Jospa tuo tänä kesänä näkis jopa maantietä kun viime kausi jäi kokonaan väliin.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  30.  
  31. #3570
    Eilen ajattelin ajella tourinkipäitsin. Tankkasin Muuramessa, mutta kun tulin päätielle, alkoi takanen tuntua hieman epämääräiseltä. No mikäs siinä, eipä olis ensimmäinen kerta, pysähdyin pienelle levikkeelle, vajaahan se oli, hissukseen paineet karkasi. Sivulaukussa olisi kyllä ollut täyttöpatruunoita ja kamelinpaskoja, mutta reikä oli liian pieni löytyäkseen, joten olkoon.

    Duksun vakuutuksella olisin päässyt kyllä kumikorjaamolle, mutta kiinnihän ne olisivat olleet tuohon aikaan. Soitin sitten toisen kyydin jolla sain kaluston kotitalliin. Tourinki vaihtuikin sitten talliaskareeseen, mutta kaipa sekin käy harrasteesta.

    TKC 70-setti on odotellutkin allelaittoa, joten ei kun toimiin. Aika tiukassa oli sisärenkaaton vanteella, mutta tällä mekanismilla lähti eka yrittämällä:
    20230513_161408.jpg
    Hallitunkki, hihna ja kumivasara (jota ei käytetä lyömiseen). Kunhan kattoo että tunkin päällä on riittävän paksu ja peittävä kumilevy niin ei tule edes vanteeseen jälkiä. Tyhjästä kanisterista leikkasin reilun kokoiset suikaleet rengasrautojen ja vanteen väliin. Aika pehmeä on tuo Scorpion Trail II käsitellä. Jos useammin tarvitsisi tehdä vaihtoja, niin kumivasaran tilalle voisi ajatella jotakin paremmin muotoiltua kappaletta. Varsi oli hyvä koska sillä sai estettyä muljahtelun.

    Mutta TKC oli yllättävän jäykkä vääntää vanteelle, vähän auttoi kun laitoin kuumailmapuhaltimen vartiksi pyörittämään ilmaa sen sisäpuolelle niin nöyrtyihän se lopulta. Tässä vaiheessa kumivasaralla naputtamalla pystyi auttamaan loppunuljautusta. Oikean rengasrasvan puutteessa saippuapohjainen pesuaine auttoi sekin. Tasapainotus jää nyt tekemättä, jos heputtaa niin käväisen korjaamolla, etunenkin pitäis vaihtaa.

    Tuosta vanteelta painamisesta on aina välillä ollut juttua, ja monenlaisia systeemeitä on käytetty. Tää tuntui aika helpolta, eikä haitanne jos sen laittaa kikkavarastoonsa.

    edit: Shifteri toimi kolahdellen, ja takapyörän asennuksen jälkeen Regina-ketju olikin epäilyttävän löysältä, säädin ja kävin kokeilemassa. Shifteri toimii taas nätisti. Edellisestä säädöstä ei ole kuin 3000km, se vihjaa ettei ketjulla enää pitkään mennä. Takiksen tasapainotukseen ei ollut kaluja, mutta jos se heittää, niin ei sitä perstuntumalta huomaa.

    Kumi kesti noin 9000km, olisi sillä vielä tonnin ajellut. Veenelkku ei ole kovin ahne takikselle, tosin mähän ajelen aina hiljaa ja varovasti niinkuin muutkin motoristit.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
Sivu: 119 / 122:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1969109117118119120121 ... ViimeinenViimeinen