Startista?
Siel oli jokin tuon näköinen.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jos olisi LC8, tarkastaisin että ne molemmat tuollaiset on paikallaan kytkinakselin ja korin välissä. Jos siis hahmotan tuon koon oikein.
Vähän pienempi kuin ne laakerit siellä, ja olivat paikallaan nekin kun kolmannen "ruumiinavauksen" suoritin. Tämän sisähalkaisija sama kuin vaihteiston akselien, siksi luulin että puuttuu jonkun vaihteen rattaan sisältä mutta kun ei puuttunut. Olisiko n. 20mm sisähalkaisija, en ole mitannut.
Born to be middle aged.
Starttiin liian iso, oisko vaan ollut niissä uusissa lohkoissa siinä kicksin reiässä, ja siitä sitten pöydälle.
Startin vapaaratas, siinähän on kanssa neulalaakeri, mutta onko isompi ja aika eri puolella.konetta?
NEEDLE BEARING K30 X 37 X 18 A
Mites se kicksin ratas, sen ja kicksin akselin välissähän on tuollainen avonainen neulalaakeri?
NEEDLE BEARING K22X26X13H
Mopedin kone on öljyn ja öljynsuodattimen vaihtoa vaille huollettu.
Eilen huuhtelin jäähdytysjärjestelmän ja laitoin tislatut vedet ja Water Wetterit sisälle. Aikaisemmin syyläri kävi ultraäänipesurissa ja suoristelin rivat.
Pyörä lähti myös käyntiin ja vaikutti toimivan hyvin.
Aikaisemmin on venttiilivälykset tsekattu
ruiskurunko vaihdettu toiseen
sähköjä järjestelty
venttiilikannen pair-tulppauksista toinen poistettu ja siitä vedetty alakertaan letku alipainetta varten.
ilmanputsarikotelosta lähti aikaisemmin letku alakertaan, niin sen letkun poisto ja reijän tulppaus.
Uusi race-ilmansuodatin vanhan tarvikesuodattimen tilalle.
RAM-imuilmatorven paremmin sovittelua, että tuli tiivis
Lisäksi ketjut+rattaat on pesty ja huollettu.
jarrut putsattu (jarrunesteet vähintään vaihdan, mutta pitäis uudet teräspunosletkutkin jostain löytää...)
Kaasuvaijerit voideltu.
Uusi penkin aluslevy on valmiina peltipajalla, pitäisi hakea pois. Tällä saadaan penkkiä nostettua ~50 mm ylöspäin, kuten viime kesänäkin oli. Saadaan siistimpi asennus takakatteelle.
RaceDAC:ia odotellaan. Jarrupaineanturi on jo olemassa.
Eilen ruuvasin myös keulan, takaiskarin ja ohjausiskarin irti. Ne lähtee huomenna huoltoon.
Linkuston rasvaan ennen takaiskarin takaisinasennusta.
PS. Jos joku on innokas maalaamaan tai teippaamaan katteita ilmaiseksi, niin mun katteiden väriä saa vaihtaa. Tällä hetkellä on sellainen riikinkukko, että ei mitään rajaa. Ja toi katteiden värinvaihto ei vaan oo mun ykkösmielenkiinnonkohde![]()
Braaaaap
Tekevälle sattuu.... tuli rempan tohinassa korkattua yhen venttiilikopan kiinnistysruuvin vastapuolen (kansi) kierre.
Ärsyttävintä tässä on, että vedin sen momenttiin. Ehkä oli pehmitelty vähän aikasemmin.
Onko kaiken kokeneilla konkareilla ideoita miten saisi korjattua, pikafiksi ja kunnon korjaus?
Paikka on hankala uloimpana kulmassa runkoputken alla.
Haastavaa päästä poraamaan ilman että moottoria liikuttelee.
......
Varmmankin helpotaisi vinkien antamista jos keroot mikä pyörä/kone
mutta jos korkaneut kierre on jossakin varsinaisessa sylinterin kanessa ei vaikkapa pulteilla sylinterin kannessa kiini olevassa nokka pukissa tms
ja se kansi on aluminia niin kulma pora/vinku mihin sopivaksi juuri ja juuri riitävän pitkäksi katkottu terä
sitten helicoil tai sitten löysää konetta sen veraan että mahtuu kunnolla tekemään
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
M6 on toi pultti ja tein siihen pikafiksin ruokkiksella.
Laitoin pidemmän pultin ja tuntu ottavan kiinni.
Prikoilla säädin pituutta sopivaksi
Kiristin sen verran, että sai painetta tiivisteelle.
Täytyy tänään ajella ja kattoa miten puhaltaa öljyä ulos tolla virityksellä.
......
Powercoil-korjaussarjalla korjasin KTM:n koneesta yhden M10x1mm kierteen ja meni tosi hienosti, se on juuri sellainen sisäkierre jolle porataan isompi reikä ja tehdään isompi kierre johon kierretään irtokierre sisään.
Tuommoinen:
pc024_s_1_web.jpg
Viimeksi muokannut: ST77; 12.04.2021 klo 20:18.
Born to be middle aged.
Äsken pätkäytin 640:n käyntiin ja ei ainakaan heti tullut mitään isompia osia ulos. Nyt pitää vaan varmistaa voitelun ja jäähdytyksen toimivuus ja eikun koeajolle. Neulakehän alkuperä edelleen selvittämättä, tänne tallille kun ei kukaan vääräleuka tai muu ketkuilija ihan helpolla pääse lisäämäänkään osia projektipöydälle.
Onhan se mukavaa aina ensikäynnistys rempan jälkeen sellaisessa laitteessa erityisesti joka on hengettömänä tullut tallille laahattua ja siihen on saanut elämän liekin takaisin palautettua!
Viimeksi muokannut: ST77; 12.04.2021 klo 20:17.
Born to be middle aged.
Tässä on Akrapovicin vaimennin ja naapurin sielu ei kuulemma levännyt kun yötöiden jälkeen oli nukkumassa ja lähdin aamupäivällä ensimmäiselle koeajolenkille LC4:lla. Onhan siinä kyllä aika rivakat äänet puhumattakaan railakkaasta värinästä, mutta tuo aiemmin mainittu neulalaakeri ei kyllä ole tästä vehkeestä kun kulkee joka vaihteella normaalisti ja kaikki toimii kunnolla. Olisi tuohon vakiopönttö ja joku SXC:n pönttö, viitsineekö niitä kokeilla tiedä häntä mutta luultavasti hiljenisi se vähän ainakin vakiopöntöllä vaikka kyllä tänne maaseudulle ääntä mahtuu eikä se ajaessa haittaa, melkein päinvastoin.
Onpahan nyt ainakin kokeiltu että mustan moottorin -02 palikat sopivat -04 harmaan HighFlown lohkoihin hienosti parilla modifikaatiolla eli nestekytkin asennettava ja bensapumpun kiinnikettä piti vähän muokata. Parit pikkulenkit ajettu ilman teknisiä ongelmia.
Born to be middle aged.
Juu, akralla tuo omakin, sekä vaimennin että putkisto, ja keihinin fcr kaasarina...![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
Purkasin viimeinki nuo etuputket moposta ja ihan uteliaisuudesta lorautin öljyt mitta-astiaan, sinällään en ollut yllättynyt kun molemmista putkista puuttui reilu desi öljyä. Panee vain miettimään että miksi?
Vuotoja ei ole minun aikana ollut yhtään. Putket pyörän mukana tulleen laskun mukaan ovat huollettu ihan liikkeessä samana kesänä kun mopon ostin (edellinen omistaja teettänyt ja myynyt pyörän toiseen liikkeeseen syksyllä).
Tosin samalla laskulla näkyy että jarrunesteet olisi vaihdettu samalla kertaa ja ensimmäinen homma jonka pyörälle jouduin tekemään jo ennen ensimmäistäkään ajoa oli juurikin jarrunesteitten vaihto, koskapa molempien säiliöiden neste oli järkyttävää mustaa kuraa.... Hyvä muistutus siitä ettei noihin liikkeitten (tekemiin) huoltoihin kannata sokeasti uskoa.
Ps. Empä viimekerrasta muistanutkaan millainen homma on putken korkin takaisin vääntäminen, jousi pistää ihan kiitettävästi vastaan...![]()
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Kuulostaa tutulta, ostin vanhan Yamaha WR:n jolla ei ollut ajettu pariin vuoteen ja juuri sitä taukoa ennen oli laitettu keula kuntoon eli uudet öljyt ja moottoriin vaihdettu mäntä, kuitit mukana ja ihan kohtuu korkea summa vanhan mopon hintaan nähden olikin ollut tuo huolto. Aloitin sitten pitkän ajotauon jälkeen vähän treenailemaan ja tuntui vähän oudon hankalalta ajo, ja sitten alkoi toinen keulaputki vuotaa öljyä. Siitä putket osiksi ja melkein puolet öljystä olikin jo pois. Liukurenkaat ja tiivisteet uusiksi ja kasaan, ajattelin sitten purkaa sen ehjän ja vuotamattoman putken varmuudeksi myös kun oletin tuossa toisessa vuotaneessa olleen joku asennusvirhe kun niin vähällä ja hitaalla ajolla alkoi uudelleen vuotaa. No sielläpä ei ollut kuin teelusikallinen mustaa öljymuraa jäljellä ja samat osat siihen ja oikea öljymäärä oikeaa öljyä molempiin putkiin ja kyllä muuten muuttui toiminta! Liekö sitten mäntääkään vaihdettu niissä huolloissa?
Viimeksi muokannut: ST77; 16.04.2021 klo 00:05.
Born to be middle aged.
Kävin viikonloppuna viettämässä yhden tehopäivän tallilla ja hifistelin mopon valmiiksi tulevan kauden rientoja varten. Ei ollut toisaalta mitään isompaa remppaa tiedossakaan, mutta sai tuohon silti 12 tuntia uppoamaan: jarrut uusiksi, uudet nesteet koneeseen ja uuden katesarjan teippaus & paikoilleen heitto.
175365905_10159073583348398_8915878210211984220_n.jpg
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Asensin -91 1100zzr:ään zx10 4-1putkiston,ja nyt ois pyörä kutakuinkin valmis maalarille.
https://lh3.googleusercontent.com/g0...-no?authuser=0
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
Vanhukseen kytkinremppaa. Suht kivuttomasti mennyt tähän saakka, vain yksi korkattu ristipääruuvi joka sekin irtosi manuaalisella iskumeisselillä. Nyt pitäisi vain raapia vanha posken tiiviste irti. Huoh.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Ja sitten Aito Bilteman etuvalo taatusti laittomilla ledilampuilla murentuneen ja himmentyneen tilalle. Kissojen ja koirien kanssa etsin 180mm jaolla olevaa geneeristä lamppua enkä löytänyt. Tuumasin että laitan sitten tuon bilteman 5,75" 26,90 valon vaikka mutterit väliin tai jotain. Vaan katos vaan, se "alkuperäinen" ei sitten ollutkaan alkuperäinen vaan liian iso. Lampunpitimet ja vilkut oikenivat selvästi ja tuo "väärän" kokoinen istuikin täydellisesti. No, kaikkea johtospagettia en saanut tungettua kuupan sisään. Olkoon. Korjataan sitten kun joku prakaa.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Lähinnä ketutus kasvaa. Ehtii tekemään vartin vappuna ja toisen jouluna. Eilen päätin vihdoin lyödä sivuposken uudella tiivistemassalla kasaan ja arvioin, että max tunti menee. Taisi mennä 3 tai 4h.
1. Ei mitään hajua paljonko tiivistepinnalle pitää Permatexiä laittaa. Yritin laittaa mahdollisimman vähän, mutta se "hammastahnatuubi" on ihan susi ja kärki liian leveä vaikka leikkasin pois niin vähän kuin mahdollista. Kunhan sai reiän siihen ja pienen kulman. Silti tuntui, että sitä tulee liikaa ja kun osittain on 3mm leveä pinta niin helvetin vaikea saada osumaan keskelle kun kärki on leveämpi kuin pinta.
2. Sälät nippuun ja pultit sormitiukkuuteen. Momenttiavaimella 10Newtoniin (M6). Yhden kohdalla avain pyörii pari kierrosta ympäri ilman vastusta. Pultti pois->pultin päässä 2-3mm kierteen pätkä
Kokemuksista viisastuneena ennen purkua piirsin pahville kartan pulttien sijainneista ja tökin ne siihen. Ei auta kuin etsiä service manualista josko siellä kerrottaisiin ovatko pultit sittenkin vaihtaneet paikkoja. Siellähän on kerrottu ihan eri kokoja mitä paikalla oli ja paikalla olevat kuitenkin selvästi ovat tehtaanpultit
3. Onneksi kierrettä on reilusti jäljellä ja ei ole mitään ongelmaa laittaa pidempää pulttia. Pois otettu 20mm ja hyllyssä on 20mm tai 40mm osakierteellä. Eli ei muuta kun kairaamaan 40mm kierre loppuun ja prikkoja alleOptimaalinen olisi totta kai ollut 30-35mm.
Jos jotain positiivista haluaa etsiä niin ainakaan ulospäin ei paljoa tursunnut massaa ja on 100x siistimpi kuin tehtaan. Toivottavasti ei kauheasti olisi sisälläkään, sitä kun ei mistään näe. Tietysti olisi myös mukava jos on tiivis![]()
Hiukan ihmettelen miten ne oli tehtaalla saanut niin paljon massaa pursuamaan ulospäin muttei sisällä kuitenkaan ollut mitenkään hirveästi.
Imusiivilästä sen näkee jos on sisään pursunnut. Jos epäilyttää niin kurkkaa sen vaikka ekan tonnin jälkeen. Se on myös se paikka mistä se tuho liialla liimalla tehdään. Jos pumppu ei saa öljyä niin narahtaahan se. Todennäköisesti, kun olet muistanut ajatella että tätä ei saa laittaa liikaa, et ole laittanut liikaa.
Selevä ja kiitoksia. Se lienee se koneen kyljessä oleva metalliverkkosuodatin (mesh filter), en ainakaan muuta keksi
Permatex vaikutti ihan hyvältä aineelta, mutta se tuubi saisi kyllä olla parempi varsinkin tälläisessä kun tuo pinnan leveys pulttien kohdalla on niin pieni ja sinne pultin reiän "sisäpuolelle" se tiivisteaine kuitenkin pitäisi saada. Emmä usko että tuota tiivisteainetta tarvitsisi olla edes 1x1mm palkoa jotta tiivistää, mutta ei siitä tuubista kyllä mitenkään niin pientä saanut.
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Silloin kun pultit on oikeilla paikoillaan, niin niitä tarvii kiertää likimain yhtä paljon kaikkia että ovat kiinni. Eli kun laitat posken kaikkiin pultinreikiin pultit mutta et kierrä niitä yhtään, niin kaikki törröttävät likimain yhtä paljon ulkona. Jos ei, niin vaihda paikkoja tarpeen mukaan.
DR 650 + XF 650