Putkisto tuli päivitettyä Yoshimuraan sekä kytkin uusittua ja samalla kawamodi tehtyä. Huomenna säätöön.![]()
GSX-R 1000 K4
Ja kuvat kyljellään....
Lähetetty minun Mi 9T laitteesta Tapatalkilla
GSX-R 1000 K4
Näillä keleillä on hyvä harrastaa ulkona vasta leivottujen lasikuitukatteiden ensimäistä hiontaa, kittausta ja hiontaa...
Tein vihdoin lattaraudasta koukkutyökalun millä sain kiskottua desibelikillerin pois, kun sen sinne kerran sain vaivalla parivuotta sitten laitettua. En muistanutkaan kuinka jumalattoman kokoinen rööri tossa Yoshimuran RS-5:ssä on. Piti oikein kurkata sitä killeriä, että tuliko siinä koko päätylevy mukana...![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Haha, paikkasin pakarin. Ehkä tolla päivän-kaksi ajelee
Lähetetty minun YAL-L21 laitteesta Tapatalkilla
ZXR750 J "K"
Näyttää yhtä väliaikaiselta kuin ajoneuvovero minusta![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Skootterista nujuan takarengasta irti.
Ei sitten ihan helpolla päässyt siitäkään hommasta...![]()
Tässä vähän ajoneuvoverotuksen historiaa, niin ei tarvitse spekuloida.
Autoveron historiaa
Autovero otettiin Suomessa käyttöön vuonna 1958 alun perin tilapäisenä vuoden mittaisena verona, jota perittiin uusien henkilöautojen ja moottoripyörien hankinnan yhteydessä. Autoveroa edelsi vuonna 1953 käyttöön otettu hinnantasausmaksu, jonka tavoitteena oli pitää ajoneuvojen myyntihinnat tasaisina valuuttakurssien ja kauppamuotojen vaihteluissa. Autoveron perusteena oli valtion huono rahatilanne ja siitä oli tarkoitus luopua heti kun valtion taloudellinen tilanne paranee. Autoverotus on kuitenkin jäänyt pysyväksi veroksi ja sitä on vuosikymmenten varrella muutettu useaan otteeseen.
Vuonna 1962 veroa korotettiin merkittävästi ja laki laajennettiin koskemaan myös yksityisessä käytössä olevia pakettiautoja. Korotuksen taustalla oli tuontisäännöstelyn purkaminen, jolloin uusien autojen ostopaine haluttiin jakaa useille vuosille. Autovero oli 1960-luvun alussa 40–90 % auton verotusarvosta. Valtion maksutaseongelmien vuoksi veroa korotettiin useaan kertaan 1960- ja 1970-luvulla ja vuonna 1967 vero muutettiin lainsäädännöllisesti pysyväksi. Vuodesta 1971 pakettiautojen verovapaus rajattiin auton enimmäismitoilla, joten myös ammattimaisessa käytössä olleista autoista on siitä lähtien peritty autoveroa. 1970- ja 1980-luvuilla autoveron tasoa on alennettu useaan otteeseen ja lakia on pyritty selkeyttämään ja yksinkertaistamaan.
Vuonna 2008 autoveron rakenne muuttui hiilidioksidipäästöihin pohjautuvaksi. Tuolloin tehty muutos alensi vähäpäästöisten autojen autoveroa ja vastaavasti nosti suuripäästöisten autojen veroa.
Vaikk' ei mopedi niin polttomoottorillinen kumminkin ja tallissa. Oon taistellut 2-tahtisen Johnson 3.3 hp perämoottorin kera, vesi ei kierrä. Vaihdoin eilen impellerin, mutta sama homma eli juorurei'ästä tulee vain kuumaa höyryä eikä vettä. Impellerin lamellit pyörimissuuntaan myötähankaan eli oikein päin ja letkulla vettä tyrkkkäämällä vesi tulee juorurei'ästä iloisesti, röörit pitäisi olla siis auki. Mikähän mättää? Sama peli: https://www.youtube.com/watch?v=V_6IDtybyE8 Ps. Mopediin tullut sellainen juttu, että kun starttaan ja lämmitän konetta niin sammuu kun lämmöt 30 astetta. Sitten taas starttaa eikä enää sammu.
Viimeksi muokannut: tst; 03.07.2020 klo 08:41.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
^Toivottavasti ei. Kurkin räjäytyskuvaa ja huomasin, että multa puuttuu ilmeisesti potkurin ja rungon välistä O-rengas. Jos näin on niin pukkaa siitä paineet ulos. Ostin koneen käytettynä ja noitten prutkujen kanssa ei ole tullut muuta kuin ajettua, että jos joku on sopivasti perämoottorin lähellä niin viitsisittekö kurkata näkyykö siinä kohtaa O-rengasta? Tässä nro 37. https://www.marineengine.com/parts/j...ction=Gearcase
Toi 37 on "Insert, propeller", ei siihen mitään O-renkaita kuulu.
https://www.crowleymarine.com/parts/7788.cfm
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Samaan päätelmään tulin eli siis ei välttämättä tartte kuin O-renkaan jos se tuossa pitää olla. https://www.crowleymarine.com/parts/7788.cfm
Pyöriihän se impelleri? Ei onko se akselille tuleva lukkotappi paikallaan (osa 27)?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Käytin merkkihuollossa. Potkurin ja rungon välissä ei ole tiivistettä ja oireet viittasi kannentiivisteen pettämiseen, mistäs tuon helpoiten varmistaisi? Puhui myös rikitiivisteestä, mikä lie? Pari hunttia töineen eli moottorin hinta tuplaantuisi. Taidan alkaa itse puuhastella.
Uus sähköperämoottori maksaa parisataa ja akku reilun satasen...
Kannattaako savuttavaan kaks'tahtariin kummoista remppaa tehdä.
Meillä on ollut mökillä kymmenen vuotta yamaha-m12
100A vapaa-ajan akulla ajaa melkein täysillä kuusi tuntia jolloin soutuvene kulkee n. 5km/h, kun kyydissä on kaksi matkustajaa, painava akku ja kaksi keskikokoista koiraa.
Ainoa toimenpide, mitä olen joutunut tekemään, on piuhojen jatkaminen, jotta akun sai veneen etuosaan yksin ajaessa.
Muuten huoletonta menoa ja sama akku on edelleen käytössä.
https://www.yamaha-center.fi/yamaha-m12
Ei kannata, ei. Täytyis kuitenkin päästä vettä pitkin 20 km suuntaansa paikkaan jossa ei oo aggrekaatteja saatikka sähköjä + ajelut siellä perillä. Sähköprutku ei riitä.
Ohivuotomittauksella?
Rikitiiviste ehkä https://www.marineengine.com/parts/j...ion=Midsection osa 13, en vaan ymmärrä mitä tuolla voisi olla tekemistä sen kanssa, että vesikanavassa vastapainetta. Vai onko tuossa noi reiät vesikanavaan, ja vuotava tiiviste päästää pakopuolen paineet sinne? Joka tapauksessa, tuon tiivisteen saaminen näytti olevan heikkoa.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Kiitoksia, että ts... ja Lario syvennytte tähän. Ohivuotomittaus kävi mielessä, tuo isompi liike ei varmaan halunnut mainita sitä sillä haistoivat rahan hajun. Käytän vielä pienemmässä puljussa. Otan vielä juorurei'än letkun irti vaikka ei siinä ole vikaa, vesi tulee siis läpi kun työntää vesiletkun paineella. Jos ei siitä löydy mitään niin tallissa tapahtuu viinan juontia. Taisin tyrkätä väärän räjäytyskuvan se po. v. 2000 mallin J3RTSSR (tässä 3 hp, mulla 3.3 hp, mutta sama se on). https://www.marineengine.com/parts/j...ction=Gearcase
Puristuspaineillakin voisi ehkä arpoa vuotoa, tosin ihan pieni ei varmaan kauheasti näy.
Mulla Mercuryn 3.5hp, syksyllä kieltäytyi sekin kierrättämästä vettä, mutta tässä oli syyllinen se putki pumpulta ylös, oli tukossa niin, että vesijohtovesikään ei tullut läpiPoika puhdisti ja uusi impellerin siinä samalla.
Pienellä koneella ajat 20 kilometriä, mulla autorannasta saareen kilsa-puolitoista, ja pikkukoneella ajetaan keväällä hakemaan 15hp Honda saaresta![]()
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Miun pitäis vuokrata sulta tuo 3.5 hp elokuun vimoseksi viikoksi niin pääsis jokavuotiselle Ruotsin lapin keikallejohon jo telttasaunakin tuli hommattua. Nuo taitaa olla muuten (miltei) samoja pelejä, ainakin Evinrude ja Johnson on.
Ei se vissiin ihan sama ole, tässä sentään vapaa ja eteenpäin-vaihteisto, pakkina toimii koneen kiepauttaminen 180 astetta. Tuossa ei tainnut olla vaihteistoa ollenkaan? Ja vesipumppu ei tietenkään ole enää siinä potkuriakselilla, vaan vetoakselilla, joka pyörii koko ajan koneen käydessä.
Muovipotkuri, jonka sain särki ennen kuin koneella oli ajettu metriäkään, olin nostamassa veneestä laiturille, kun lipesi, ja tippui laiturille potkurin päälle. Kuului kimakka napsahdus, ja lapa irrallaanUusi potkuri maksoi toistasataa, kun koko kone 750
Niin, ja tämähn on nelari!
Viimeksi muokannut: ts18056; 03.07.2020 klo 16:04.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Tässä ei ole vaihteistoa eli kun vetää käyntiin niin potkuri pyörii samalla, pakitus tapahtuu kone pyöräyttämällä. Tilasin Alilta tuon impellerin ja tuli nopsasti, sieltä saa näitäkin osia tosi sopivasti. Nyt on kannentiivisteestä kysely päällä samaan likkeeseen. Have you part number 8 for Johnson 3.3hp J3RTSSR ? https://www.marineengine.com/parts/j...%2C+Reed+Valve EDIT Eri pelit on.