Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 224:sta
  1. #31
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Tämä lienee hyvä asia? Mutta luultavasti pukkaa samalla katsastuspakkoa jotta järjestelmien kuntoa ja päästöjä voidaan valvoa.
    Justhan tää torpattiin... Ja niillä samoilla argumenteilla tämänkin voi torpata, jos vielä päätään nostaa.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  2. #32
    Lainaa Heksa kirjoitti Katso viesti
    Justhan tää torpattiin... Ja niillä samoilla argumenteilla tämänkin voi torpata, jos vielä päätään nostaa.
    Ilmeisesti tarkoitat vuosikatsastuspakkoa mikä todellakin torjuttiin kansallisella tasolla.
    EU-tasolla asia taas etenee ns. normaalissa järjestykessä ja mikäli, tarkoittaa kun, direktiivi saadaan aikaiseksi menee se yli kansallisen lainsäädännön ja Suomen on pantava direktiivi täytäntöön omassa lainsäädännössään halusi tai ei.
    Direktiivstä päättämiseen ei tarvita yksimielisyyttä vaan määräenemmistö riittää ja koska suurimmassa osassa EU-maita on moottoripyörille pakollinen vuosikatsastus ei määräenemmistön saaminen ole ongelma. Tämän asian kohdalla en enää puhuisi siitä että tuleeko vuosikatsastus vaan siitä että milloin ja missä laajuudessa.

    Mitä suurimmassa määrin toivon että olen väärässä.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 20.11.2012 klo 23:56.
  3. #33
    Keretään vielä erota koko(eu) paskasta. Toivottavasti.
  4. #34
    Jaahs, monikohan näistä jarrusysteemeistä tulee olemaan sellainen "kun se pitää olla niin tässä nyt on joku sellainen" jotta pyörä saadaan markkinoille...
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  5. #35
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Ilmeisesti tarkoitat vuosikatsastuspakkoa mikä todellakin torjuttiin kansallisella tasolla.
    EU-tasolla asia taas etenee ns. normaalissa järjestykessä ja mikäli, tarkoittaa kun, direktiivi saadaan aikaiseksi menee se yli kansallisen lainsäädännön ja Suomen on pantava direktiivi täytäntöön omassa lainsäädännössään halusi tai ei.
    Direktiivstä päättämiseen ei tarvita yksimielisyyttä vaan määräenemmistö riittää ja koska suurimmassa osassa EU-maita on moottoripyörille pakollinen vuosikatsastus ei määräenemmistön saaminen ole ongelma. Tämän asian kohdalla en enää puhuisi siitä että tuleeko vuosikatsastus vaan siitä että milloin ja missä laajuudessa.

    Mitä suurimmassa määrin toivon että olen väärässä.
    Onneksi monessa maassa, jossa on jo mp-katsastuspakko, toisi tämä uudistus silti melkolailla uudistuksia - esim katsastuksia useammin ja/tai laajemmat katsastukset ja myös mopot ja kevyet peräkärryt eli tulis aikalailla muutoksia niillekin - Esim Ruotsi, jossa katsastukset jokin aika sitten vaihdettiin vuosittaisesta joka toiseen vuoteen ilman mitään haittavaikutuksia, on samalla kannalla kuin suomi -eli ei kiitos.

    Tosin kun tulee tuommosia pakkovarusteita niin varmaan sama taistelu alkaa uudelleen, perusteena varmasti että näiden pakollisten varusteiden kuntoa pitää seurata virallisesti lukemalla vikakoodit (varoitusvalo mittaristossa ei tietenkään riitä). Myöskin muutaman miljardin pakkoasiakas-buisiness case varmistaa sen että katsastusala tulee lobbaamaan tätä jatkuvasti niin kauan kunnes se menee läpi.
    Viimeksi muokannut: specka; 21.11.2012 klo 09:42.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  6. #36
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Ilmeisesti tarkoitat vuosikatsastuspakkoa mikä todellakin torjuttiin kansallisella tasolla.
    EU-tasolla asia taas etenee ns. normaalissa järjestykessä ja mikäli, tarkoittaa kun, direktiivi saadaan aikaiseksi menee se yli kansallisen lainsäädännön ja Suomen on pantava direktiivi täytäntöön omassa lainsäädännössään halusi tai ei.
    Direktiivstä päättämiseen ei tarvita yksimielisyyttä vaan määräenemmistö riittää ja koska suurimmassa osassa EU-maita on moottoripyörille pakollinen vuosikatsastus ei määräenemmistön saaminen ole ongelma. Tämän asian kohdalla en enää puhuisi siitä että tuleeko vuosikatsastus vaan siitä että milloin ja missä laajuudessa.
    Mitä suurimmassa määrin toivon että olen väärässä.
    Kyllähän em. asiaon tiedossa, mutta toivon, että katsastuspakko ja ABS eriytetään toisistaan. Vuosikatsastuksen torppaaminen ei vaikuttanut niihin maihin, joissa katsastuspakko on olemassa. Ts heiltä ei katsastaminen poistunut. Eli sinänsä samoilla syillä voi tämänkin uhan torjua. Eli ne katsastavat, joilla se on. Yksi vaativa kohde lisää... katsovat, että ABS -merkkivalo palaa. Ja meille muille sitä ei tarvita. Voihan olla, että tuon varjolla sitä taas yritetään tuoda, mutta lyötävissä samoin keinoin, kuin edellinenkin, tämä siis Suomen kanta. Nyt tietty SMOTOn ja FEMAn pitää lobata asiaa katsastamottomuuden puolesta. En nyt muista, oliko siinä katsastusaloitteessa myöskin ympätty muita kulkuneuvoja mukaan (kevytperäkärryt taisi olla)
    Toivottavasti päättävillä henkilöillä on ns. oma lehmä ojassa. (eli kärry nurkan takana)
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  7. #37
    Mulla on absit nykyisessä pyörässä ja ei niistä juuri haittaa ole ollut muulloin, kun jää vahingossa päälle soralla. Pitäis pystyä vauhdissa laittamaan päälle ja pois.
    Ja kaikkea pakkoa vastaan olen kyllä, ajelkoot ihmiset abseilla tai ilman...
  8. #38
    Omassa pyörässä on ABSit ja mielestäni ne ovat aivan loistava turvavaruste. Parista tilanteesta olen niiden ansiosta selvinnyt käyttämättä pyörää kyljellään joten hyvä niin. Mielestäni tämä ehdotus niiden pakollisuudesta on suoraan /C:stä, jos kaikki suomalaiset motoristit päättävät valita ABSit niin homma on bueno. Asian ytimenä on kuitenkin avainsana valita. Jossain järjen rajoissa täytyy ihmisellä olla mahdollisuus valita oma riskitasonsa osaamisensa (todellisen/kuvitellun) perusteella.
    Suzuki GSF1250SA Bandit
  9. #39
    No eihän tuo ABS mitään, mutta että automaattisesti syttyvät valotkin pitäisi olla. Haluan ehdottomasti itse päättää milloin sytytän valoni, kele.
  10. #40
    Mulla menossa nyt viides pyörä ja kaikissa on kyllä valot itsekseen syttyneet kun pyörä on käynnissä/virrat päällä.
    Eiks nää o jotain kasarijuttuja ett täytyy erikseen laittaa päälle??

    Edit. Bmw:n julkistamat päiväajovalot on hieno juttu, näkyy silmiinpistävästi. Varmaan pian yleistyy. Led ajovaloista paha sanoa kuinka paljon tehokkaammat käytännössä sitten ovatkaan. En silti laittas omaani aftermarket kittinä DRL:ä...
    xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
  11. #41
    Lainaa contest kirjoitti Katso viesti
    Mulla menossa nyt viides pyörä ja kaikissa on kyllä valot itsekseen syttyneet kun pyörä on käynnissä/virrat päällä.
    Eiks nää o jotain kasarijuttuja ett täytyy erikseen laittaa päälle??
    ei kaikissa. edellinen 2000 tcat oli vielä katkaisijalla, tosin katkaisijan voi jättää on-asentoon, valot sammuu kun virrat katkaisee. - 2005 Daytonassa ei ole katkaisijaa, valot saa pois esim huoltoa/säätöä varten sulakkeesta
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  12. #42
    Olen ajanut vaan liian tuoreilla vehkeillä, vaikkakin tullut ajettua varmaan jotain 30 erilaista pyörää, muttei mikään ole ollut 2003:sta vanhempi niin kuin eka pyöräni oli Toki ennen oli ennen. Omassa pyörässäni on vielä hyvä juttu kun mittaristoon tulee ilmoitus jos esim. ajovalo palaa loppuun. Näin kävi tänä vuonna Italiassa ja eikun Luigilta ostamaan 15e:n H7 Harvoin tulee kuitenkaan kesken ajopäivän tarkastettua kaikkia valoja vaan lähinnä ajopäivän aluksi/lopuksi. Kuulemma esim. Itävallassa tulee helposti sakkoa jos on "pimeenä" pyörä. Siitä paikalliset ainakin varoittivat ett kandee laittaa polttimo vaihtoon ennenku rapsahtaa.
    xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
  13. #43
    ABS:ien pakollisuus on huono juttu, valmistajien vapaavalinta parempi. ABS:it ovat hyvä varuste ja lisäävät kyllä turvallisuutta tietyissä oloissa.

    Päästörajojen asteittainen kiristys on hyvä juttu: tehot kasvaa, kulutus pienenee ja saasteet vähenee > kaikki hyötyy (paitsi ahneet). Noiden päästörajojen pitäisi toimia siten, että kun pyörä tulee tehtaalta ulos sen päästöt/kulutus ovat rajoitusten mukaiset, mutta mitään myöhempiä katsastuspakkoja päästöjen (ja muiden asioiden) seuraamiseksi ei tulisi.
    Rovaniemi
    1. Yamaha XV 1100 Virago 1996 (27 tkm)
  14. #44
    Lainaa SuperSport kirjoitti Katso viesti
    Päästörajojen asteittainen kiristys on hyvä juttu: tehot kasvaa, kulutus pienenee ja saasteet vähenee > kaikki hyötyy (paitsi ahneet). Noiden päästörajojen pitäisi toimia siten, että kun pyörä tulee tehtaalta ulos sen päästöt/kulutus ovat rajoitusten mukaiset, mutta mitään myöhempiä katsastuspakkoja päästöjen (ja muiden asioiden) seuraamiseksi ei tulisi.
    Siis kasvaa vain paperilla. Käytännön suorituskyky ei välttämättä parane yhtää, tietyissä tilanteissa huononee. Oleellista ei ole huipputehon määrä, vaan se että kuinka sitä annostellaan. Kulutus ja päästörajoitukset pitävät huolen, että übertehokaskin ns perheauto on tylsä ajettava

    Vastaat ehkä että ei pidä paikkansa... Mutta viedään se sun übertehokas perheauto pajalle, laitetaan peltisarjaa, laitetaan nokat kuntoon jne... ja säädetään siten, että huiput eivät nouse ja kas lopputuloksena on oikeasti hauska auto ajaa
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  15. #45
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Siis kasvaa vain paperilla. Käytännön suorituskyky ei välttämättä parane yhtää, tietyissä tilanteissa huononee. Oleellista ei ole huipputehon määrä, vaan se että kuinka sitä annostellaan. Kulutus ja päästörajoitukset pitävät huolen, että übertehokaskin ns perheauto on tylsä ajettava

    Vastaat ehkä että ei pidä paikkansa... Mutta viedään se sun übertehokas perheauto pajalle, laitetaan peltisarjaa, laitetaan nokat kuntoon jne... ja säädetään siten, että huiput eivät nouse ja kas lopputuloksena on oikeasti hauska auto ajaa
    Jaa, no voi olla. Tuota pitäisi sitten tutkia esim. TM testeissä tai vastaavissa, että kuinka on käytännössä.

    P.S. autoihin en muuten yyberisti satsaa
    Rovaniemi
    1. Yamaha XV 1100 Virago 1996 (27 tkm)
  16. #46
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Siis kasvaa vain paperilla. Käytännön suorituskyky ei välttämättä parane yhtää, tietyissä tilanteissa huononee. Oleellista ei ole huipputehon määrä, vaan se että kuinka sitä annostellaan. Kulutus ja päästörajoitukset pitävät huolen, että übertehokaskin ns perheauto on tylsä ajettava
    Ainahan ne autot on tylsiä.. Kuitenkin ihan keskiverto perhefarkuksi tuo mun Skoda Superb 2 l / 200 hp koneella on hauskin auto, mitä olen ikinä omistanut No joo, hauska on ehkä väärä sana ja eihän tuo mikään übertehokas ole. Kuitenkin sellainen kärry, johon ei kyllästy viikossa, eikä kahdessa.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 21.11.2012 klo 12:24.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  17. #47
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Ainahan ne autot on tylsiä.. Kuitenkin ihan keskiverto perhefarkuksi tuo mun Skoda Superb 2 l / 200 hp koneella on hauskin auto, mitä olen ikinä omistanut No joo, hauska on ehkä väärä sana. Kuitenkin sellainen kärry, johon ei kyllästy viikossa, eikä kahdessa.
    En epäile yhtään, etteikö se ole autoksi hauska. Mutta pointti oli se, että jos viet sen pajalle laitettavaks ilman, että tarvii välittää kulutuksesta ja päästöistä, niin ero vanhaan on kuin yöllä ja päivällä. Eli puhun siitä millainen se autosi on nyt versus millainen se voisi olla halutessa.

    Mulla on rykkönen jossa on se 176/185 Hp, kun taas vanhassa huussissa oli vain n. 138 Hp. Kyllähän tää uudempi rykkönen vie sitä vanhaa huussia juuri ja juuri, mutta oli se kaasari peli jossa oli virinokat ja täysränni vietävän paljon hauskempi ajaa kaasuvasteen takia... Ja sillä vietävän huussilla olen edelleen ajanut tiukemmat pohjat ahvenistolla, vaikka se oli painavampi, kankeenpi käsitellä, Vähemmän huippuja, huonompi alusta ja huonommat jarrut. Se mikä oli parempaa oli välitykset ja parempi kaasuvaste Todettakoon että myös pohjat huippunopeuteen (+2km/h enemmän, 5hz GPS) on vedetty sillä vanhalla huussilla No, ne huiput ainakin rikon vielä kuhan vaihan välitykset ensin paremmiksi
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  18. #48
    Siis täähän koskettaa vaan 2016 ja sitä uudempia pyöriä, jotka otetaan käyttöön kyseisen "pakkokeinolain" voimaantulon jälkeen.

    wanhalla raudalla niin kauan kunnes sekin kielletään, ja eiköhän tämä laji oo sit jo nähty.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  19. #49
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    En epäile yhtään, etteikö se ole autoksi hauska. Mutta pointti oli se, että jos viet sen pajalle laitettavaks ilman, että tarvii välittää kulutuksesta ja päästöistä, niin ero vanhaan on kuin yöllä ja päivällä. Eli puhun siitä millainen se autosi on nyt versus millainen se voisi olla halutessa.

    Mulla on rykkönen jossa on se 176/185 Hp, kun taas vanhassa huussissa oli vain n. 138 Hp. Kyllähän tää uudempi rykkönen vie sitä vanhaa huussia juuri ja juuri, mutta oli se kaasari peli jossa oli virinokat ja täysränni vietävän paljon hauskempi ajaa kaasuvasteen takia... Ja sillä vietävän huussilla olen edelleen ajanut tiukemmat pohjat ahvenistolla, vaikka se oli painavampi, kankeenpi käsitellä, Vähemmän huippuja, huonompi alusta ja huonommat jarrut. Se mikä oli parempaa oli välitykset ja parempi kaasuvaste Todettakoon että myös pohjat huippunopeuteen (+2km/h enemmän, 5hz GPS) on vedetty sillä vanhalla huussilla No, ne huiput ainakin rikon vielä kuhan vaihan välitykset ensin paremmiksi
    Mitäs luulet kumpi on parempia kaasunvasteeltaan ja moottorin luonteeltaan jos verrataan:

    1) Molemmat vessat vakiokuosissa?
    2) Molemmille tehty samat muutokset?

    Tuo kakkoskohdan tulos on aika selvä, mutta kuinkas vakiona? Voin muuten kertoa, että kun tohon Rytkösen koneeseen tehdään nuo modit se on ihan eri planeetalta vakioon verrattuna.
    Superbike #7
  20. #50
    Noissakin on paljon ilmeisesti variaatioita vientimaittain ja vuosittain, mun pyörässäni ei ees oo valokatkaisijaa kun ilDucen kanssa joskus privailtiin, valot syttyy aina sytytysvirran mukana. Ohjekirjassa silti kuvataan katkaisija.

    Absit on ihan hyvä juttu, enskat saa ne poiskytkettyä. Muistaakseni motorradissa oli juttua kuinka seuraavan sukupolven boschin absyksikkö on enää tulitikkuaskin kokoinen, kyllä ne kilpailu saattaa ihan mahdollisiksi piikkeihinkin.
    -06 Ducati 999s
  21. #51
    Minulla on traktorissa kyntöaura. Aivan loistava varuste! Jos jarrut pettävät, sen voi laskea maahan jolloin vauhti hidastuu! Se painaa vain murto-osan traktorin painosta eikä hintakaan ole kova uuteen traktoriin verrattuna! Pitäisi ehdottomasti olla pakollinen jokaisessa uudessa ajoneuvossa! Pari kertaa on pelastanut täpärältä tilanteelta kun on seisontajarru alkanut luistaa mäessä! Jee! Muutenkin olen sitä mieltä, että kaikki mistä voi olla jollekin hyötyä, pitäisi olla kaikille pakollista! Ainakin verenpainelääkkeet!
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  22. #52
    Pian alkaa oldskool-miehien absittomien pyörien hamstraus Niin suurta ahdistusta tämä lisävaruste monille tuntuu aiheuttavan. Siinähän ajatte sitten 10v päästä vanhoilla ruoskilla kun muut ajelee uudella kalustolla joka pesee 6-0 absittomat 2010 luvun alun tekeleet myös muissakin ominaisuuksissa kuin jarruissa
    Maailma kehittyy vaikkei itse niin haluaisikaan. Saattaapa tuota silloin moni joutua "taipumaan" uusien säännösten tahtoon. Liekkö ollut samanlaista vastustusta silloin kun pyöriin tuli katit, ruiskut ja vaikka mitä nykyajan hömpötyksiä... Oma nykyinen pyörä on ensimmäinen jossa minulla on ollut absit, millään tavoin se ei heikennä ajonautintoa tai ajettavuutta. Pari kertaa niistä on ollut hyötyäkin jopa yllättävän tilanteen äkisti ilmaantuessa.

    Niin ja.... Asfaltilla ei taida kovin hyvin kyntöaurat edistää hidastuvuutta ilman käyttöjarruja Voisihan tästäkin tehdä mittauksen 40-0km/h jarruilla tai kyntöauralla
    xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
  23. #53
    Just joo...

    Mitäs te vastustajat, mitä haittaa teille, nimenomaan katukäytössä on lukkiutumattomista jarruista? Pysähdyttekö lyhyemmällä matkalla ilman? Ette.
    Vedättekö radalla lujempaa ilman? Ette.
    Huomaatteko ees koko abs:ää, paitsi siinä vaiheessa kun alkaisi tulemaan "ohjelmaa?" Ette.
    Muutenkin vakuutusmaksut hinaa ylöspäin kokoajan, eikö se ole vaan hyvä, että "Ne helevetin nolot wannabemotoristit" ei loukkaa itseään niin usein äkkitilanteissa ja te ette joudu maksamaan niitten kuntoutusta? Itsehän te ette missään tilanteissa niitä tarvitse, teidän jarrutuntonne on sekunnin sadasosissa lukkiutumisen rajamailla kevätsateella maajussin savivanassa, no matter what.

    Menneisyys hei meni jo, laittakaa kytkimet off asentoon jos siltä tuntuu. YYA, kylmä sota, Kekkonen pressana ja halpa bensa jne...

    Ps. Saa toki olla erimieltä, mutta perusteluja myös.
    -06 Ducati 999s
  24. #54
    Lainaa Mariini kirjoitti Katso viesti
    Just joo...

    Mitäs te vastustajat, mitä haittaa teille, nimenomaan katukäytössä on lukkiutumattomista jarruista? Pysähdyttekö lyhyemmällä matkalla ilman? Ette.
    Vedättekö radalla lujempaa ilman? Ette.
    Huomaatteko ees koko abs:ää, paitsi siinä vaiheessa kun alkaisi tulemaan "ohjelmaa?" Ette.
    Muutenkin vakuutusmaksut hinaa ylöspäin kokoajan, eikö se ole vaan hyvä, että "Ne helevetin nolot wannabemotoristit" ei loukkaa itseään niin usein äkkitilanteissa ja te ette joudu maksamaan niitten kuntoutusta? Itsehän te ette missään tilanteissa niitä tarvitse, teidän jarrutuntonne on sekunnin sadasosissa lukkiutumisen rajamailla kevätsateella maajussin savivanassa, no matter what.

    Menneisyys hei meni jo, laittakaa kytkimet off asentoon jos siltä tuntuu. YYA, kylmä sota, Kekkonen pressana ja halpa bensa jne...

    Ps. Saa toki olla erimieltä, mutta perusteluja myös.
    Ihan vastustamisen ilosta vastustetaan - ja siitä että ne jotka jo on ABSin pyöräänsä ostaneet vetää hirveet herneet.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  25. #55
    ABS näkyy hinnassa jossei muussa, sen takia ainakin on hyvä vastustaa. Ja jos niitä pitää katsastuksessa alkaa tarkistuttaa ni sitten ainakin hyvä vastustaa.

    Enempi itteä häiritsee tuossa jutussa nuo päästörajat, ei moottoripyöräilystä nyt taloudellista saa millään ni miksi pitää tollasella kiusata. Tosin jos päästöjen laskeminen on vaan moottorinohjauksesta kiinni ni sitten sekin on ihan sama.

    Mutta joo ite en noista abseista ole varsinaisesti mitään mieltä, ihan sama, ei pilaa mun päivää.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  26. #56
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Ihan vastustamisen ilosta vastustetaan - ja siitä että ne jotka jo on ABSin pyöräänsä ostaneet vetää hirveet herneet.

    Nii - ja se ajotaito jota arvostamme, nimen omaan siellä kadulla, on hyvin paljon muutakin kuin se jarrutusmatka tai sekunnin murto-osa jarrussa tai se että huomaatko ABS'ää tai osaako vetää lukkiutumisen rajalla jarrutuksen. Se on myös sitä että tietää mihin itse ja oma pyörä pystyy ja tiedostaa ne rajat eikä vaan päästele menee ja luota että ABS huolehtii joten että voi vetää kahvastä sokkona täysillä.

    Hyvä kuski ei joudu tilanteeseen josta taitava selviää.

    edit typoja.
    Viimeksi muokannut: specka; 21.11.2012 klo 16:18.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  27. #57
    Lainaa Mikuni kirjoitti Katso viesti
    ABS näkyy hinnassa jossei muussa, sen takia ainakin on hyvä vastustaa. Ja jos niitä pitää katsastuksessa alkaa tarkistuttaa ni sitten ainakin hyvä vastustaa.

    Enempi itteä häiritsee tuossa jutussa nuo päästörajat, ei moottoripyöräilystä nyt taloudellista saa millään ni miksi pitää tollasella kiusata. Tosin jos päästöjen laskeminen on vaan moottorinohjauksesta kiinni ni sitten sekin on ihan sama.

    Mutta joo ite en noista abseista ole varsinaisesti mitään mieltä, ihan sama, ei pilaa mun päivää.
    Juurikin noin.

    Kuten monessa todettu - hyvä vekotin - eikä se oikeesti ole se villakoiran ydin se ABS jarru (patsi hinnan osalta) .
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  28. #58
    Siinä määrin sekava tuo uusi EU-asetus, että media ei osannut tarttua muuhun kuin ABS-pakkoon. Joka on vain niinsanotusti pisara meressä. Kaikenlaista muutakin "kivaa" tulee.

    ABS:ien yleistyminen on varmaankin järkevintä, mitä uusi asetus sisältää. Sekin tehtiin kuitenkin typerästi pakon muodossa, eikä mitään poiskytkentöjä sallittu. Jää nähtäväksi, mikä on todellinen turvallisuusvaikutus. Epäilen, että se on paljon vähäisempi kuin oletetaan, kuten kävi myös autojen kanssa. Valmistajien kustannuksia se joka tapauksessa nostaa, kuten tekee moni muukin asia tuossa paketissa. Miten lie vaikuttaa markkinoihin, sekin jää nähtäväksi.

    Mielenkiintoisin viritys tossa on ns. markkinavalvonta, jota koskevissa artikloissa säädetään, millaisia osia saa jatkossa myydä. Seurauksena on melkoinen sekamelska, jonka käytännön vaikutuksia on vaikeaa arvioida. Todennäköisin seuraus on varaosien hintojen nousu.

    Paketin aikaansaama byrokratia on EU:n tapaan karmeaa. Sille on olemassa hinta, jota ei osata laskea, mutta joka osaltaan näkyy nykyisessä taloustilanteessa ja julkisen sektorin BKT-osuuden kasvussa. Pienemmille valmistajille kynnys markkinoille pääsyyn kasvaa aina vain korkeammaksi.

    Sen sijaan että sääntelyä lisätään, sitä pitäisi ryhtyä ison luudan kanssa purkamaan. Vapaakauppa ei tarvitse tällaista normitulvaa, vaan asia on täsmälleen päinvastoin. Oman oksan sahaamista tämä on - tällä kertaa motskaribusineksen kohdalla.
    High Stuck Are Wit To
  29. #59
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Siinä määrin sekava tuo uusi EU-asetus, että media ei osannut tarttua muuhun kuin ABS-pakkoon. Joka on vain niinsanotusti pisara meressä. Kaikenlaista muutakin "kivaa" tulee.

    ABS:ien yleistyminen on varmaankin järkevintä, mitä uusi asetus sisältää. Sekin tehtiin kuitenkin typerästi pakon muodossa, eikä mitään poiskytkentöjä sallittu. Jää nähtäväksi, mikä on todellinen turvallisuusvaikutus. Epäilen, että se on paljon vähäisempi kuin oletetaan, kuten kävi myös autojen kanssa. Valmistajien kustannuksia se joka tapauksessa nostaa, kuten tekee moni muukin asia tuossa paketissa. Miten lie vaikuttaa markkinoihin, sekin jää nähtäväksi.

    Mielenkiintoisin viritys tossa on ns. markkinavalvonta, jota koskevissa artikloissa säädetään, millaisia osia saa jatkossa myydä. Seurauksena on melkoinen sekamelska, jonka käytännön vaikutuksia on vaikeaa arvioida. Todennäköisin seuraus on varaosien hintojen nousu.

    Paketin aikaansaama byrokratia on EU:n tapaan karmeaa. Sille on olemassa hinta, jota ei osata laskea, mutta joka osaltaan näkyy nykyisessä taloustilanteessa ja julkisen sektorin BKT-osuuden kasvussa. Pienemmille valmistajille kynnys markkinoille pääsyyn kasvaa aina vain korkeammaksi.

    Sen sijaan että sääntelyä lisätään, sitä pitäisi ryhtyä ison luudan kanssa purkamaan. Vapaakauppa ei tarvitse tällaista normitulvaa, vaan asia on täsmälleen päinvastoin. Oman oksan sahaamista tämä on - tällä kertaa motskaribusineksen kohdalla.
    Monessa kohti nuo EU'n viritelmät haiskahtaa pahasti siltä että suurten pelureiden edunvalvojat, Lobbarit, on vaikuttaneet jolleivat jopa ole olleet kirjoittamassa noita- tavoiteena tietenkin oman palkanmaksajan markkina aseman ja arvon varmistaminen ja vahvistaminen (vrt kastastus)- monessa tapauksessa varmistamalla ettei pienet pelurit pääse markkinoille "kynnysrahan" takia - eli erilaset sertifioinnit ja luvat on niin kalliita ettei niitä ole taloudellisesti kannattavaa hommata ellei ole tarpeeksi ison volyymin tuote. Tai sitten luodaan väkisin lakisääteinen markkina (vrt katsastus).
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  30.  
  31. #60
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Mä olen koko päivän tätä tavannut, ja jestas sentään. Jos jotain kiinnostaa, niin asetusteksti englanniksi löytyy tästä.

    Kyllä byrokratia on hienoa. Lisää sääntöjä vaan, niin maailma paranee.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen