Taitaa tuo akra olla alumiinia. Mutta eihän se kyllä varmaan hyvää tee ajan kanssa. Tässä selaillut noita nettikauppoja, ja löytyy näköjään healtechin palikka tuohon exhaust servon poistoon, ellei akran karttaa aja. Lieneekö tuommoset vaikuttaa takuuseen? On kuitenkin vielä vuoden verran takuunalainen pyörä.
Tänään kävin pikku mutkat ajelemassa toisella pyörälläni (vein myyntiin), cb1000r:llä. Viimekesänä se vielä tuntui kohtuu ripeältä, nyt se tuntui kyllä hienostuneelta herrasmiespyörältä. Tärinöitä ei ollenkaan, mutta ei ollu kyllä lähtöjäkään. Jalatkin ylsi maahan ihan tasapohjin. Dukella ei yllä kuin varpaat tällaisella persjalkaisella. Tästä ei ihan helposti ole paluuta
.
KTM Superduke 1290R
Honda CB1000R
Kawasaki Z750
KTM 690 Enduro R
Kawasaki ZX7R
Kawasaki ZZ-R 600
Yamaha TZR 125
Suzuki PV 50
Honda Z50J
Onko kyytiläis kokemuksia 1290sdr:stä? Vaimoke tykkäsi 990 dukesta. sc57 oli menettelevä ja sc59 cbr1000rr on taas aivan huono. Joten mitenköhän noihin verraten? Varmaan matkustajan penkin ja tappien väli on varmaan luokkaa 990duke...
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Uutena SD:n omistajana kaipailisin vähän kokeneempien tietoa. Tuollainen 2015 vuosimalli tuli ruotsista haettua 7tkm ajettuna. PCV, rottweiler intake kit, rotweiler sas härpäkkeet, katti poistettu ja joku tuntematon pörinäpönttö kiinni.
Pystynkö jollain tapaa järkevästi läppärillä vertailemaan noita poewrcommander karttoja niin saisi vähän kiinni että onko siellä joku oikeasti säädetty kartta/rottweiler kartta vai mitä mahdollisesti. Tuo powercommander ohjelmisto aika tuntematon tapaus mutta tuneecu aika tuttu jo RC8 ajoilta että sen puoleen ei ihan tuntematonta asiaa ole.
Sit toinen asia niin mitä nuo ABS/luistonesto rajottaa muuta kun noitten oikeita tehtäviä? Kumpi esim rajottaa keulan nousua ja mihin se perustuu että rajottaa sitä. Mitään tekemättömiä tietoja mutta kiinnostaa vaan tietää.
Minkälaisia välityksiä olette muuttaneet? Aika aavikkovälit nuo vakiot, Ostin jo heti 16 piikkisen eturattaan mutta nopealla vilkasulla vaihto ei onnistu muutakun ketjut katkomalla. Ei taida mahtua ratas tulemaan pois paikaltaan ketju päällä.
Kiitos jo etukäteen.
Tuneeculla ei pääse kiinni tohon eli jos haluat säätää niin commanderin kautta.
Tossa on asento sensori/laskee absi renkaasta.tai niin mulle on sanottuMun käsittääkseni ei vaikuta muihin toimiin, tosin toimii vähän oudosti välillä antaa piirtää vähän ja välillä ei yhtään. Ja sama homma tuossa keulan toiminnassa. Välillä antaa nostaa keulaa ja välillä pätkäsee yllättävänkin herkästi. Ehkä siksi mulla on se tcm vai mikä se nyt oli, ollut poissa päältä 5000km
Tällee ainakin toimii kivasti.
Jos vaihdat rattaita niin teet 1 vaihteesta tarpeettoman ja jos annat olla vakiona niin 6 ei tee oikeen mitään Suomessa.
Toisaalta miksi se pitäisi laittaa aina sinne isoimmalle vaihteelle jos pienempikin riittää.
Ja tietty onnea uuden pyörän johdosta. Mulla on 70 000km takana tolla ja vieläkin on kivaa ajella.
Elämä on onneksi mutkikasta
Itse kanssa en koe kyllä mitään tarvetta lyhentää välityksiä. Laite on jo vakio väleilläkin ihan hervoton ykkösellä kun ottaa elektroniikat pois päältä![]()
Ja tuosta keulimisesta ainakin oma gen2 antaa keulia vapaasti kun ottaa track-asetuksella anti wheelie moodin poist päältä. Abseissa tosin minulla on myös pääsääntöisesti supermoto moodi päällä, mutta tuskin vaikuttaa tuohon. En ole tosin mitään 30 sekunnin mega siivuja tuolla vedellyt, mutta mitä nyt äkkiseltään testaillut niin hyvin tuntuisi menevän.
Osaako kukaan muuten sanoa voiko absit päällä polttaa rengasta vauhdista? Tarkoitan siis tuota reilusti etujarrua ja sitten kun paino on eturenkaalla kaasu auki menetelmää.
Tämä mullakin oli tiedossa että gen2 saa pois tuolla trackpackilla mutta tämä vanhakorinen on hieman kysymysmerkki vielä. Meillä on vaan nii pirun huonosti 100km/h kylttejä tiellä enää tässä jyväskylän yläpuolella että vitonenkin on turhan pitkä noilla vakiovälityksillä. Mutta täytyy varmaa kerätä vähän enempi kilsoja ennenkö päättää välityksistä. 😂
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Itsellä tuli pyörään joku atk aiheinen ongelma ja se on ollut nyt huollossa muutaman päivän, mutta voin testata kun saan pyörän takas ajoon. Onneksi olen saanut keitaalta koe-ajopyöriä lainaan, aluksi päästelin pari päivää 690 endurolla, nyt kävin tänään vaihtamaan 790 adventureen ja täytyy varmaan seuraavaksi hakea 1290 adventure jos ei duke kohta herää henkiin
Jos tuo toimii absit päällä niin se olisi melkein huijaustaEn ehkä tosin usko, koska tuntuu ettei tuo tahdo oikeen nostaa takasta ainakaan perus absi moodi päällä. Supermotolla sallii vissiin vähän luistoa etupäällekkin, jolloin endot onnistuvat? Jos endot onnistuvat niin luulisi sen antavan sitten takasenkin sutia vielä siihen kaupan päälle. No täytyy kokeilla.
Kirottu kun tänään kävin kokeileen 765rs trumppaa, että olisko siinä pyörä. Huliganismiin se jäi uupumaan tehoa... Nyt sitten odotettava 1290 koeajopäiviä... Siinä varmaan löytyy se teho mitä triumphista jäi uupumaan. Mikäli sieltä asetuksien seasta saa tehon etsittyä esille.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Viimeksi muokannut: K06; 07.05.2019 klo 23:18.
Mitä olen itse ehtinyt omalla pyörällä pelleilemään tuntuu välillä, että tehoa on jopa liikaaKaasunvastetta säätämällä tuota saa vähän helpommaksi ehkä, tai kai tohonkin tottuu ajan kanssa. Mutta ei kyllä tarvitse etusen säästämiseen tai viivojen piirtelyyn yhtään tuota enempää vääntöä tai voimaa.
Seuraava kysymys jo ennakkoon. Ensi viikolla lähdettävä Ruotsista hakemaan SD ja ensimmäisenä heräsi kysymys: millainen tuo äänenvaimentimen liitos on? Mulla on kiinan slipari 50mm ja tuossa sd:n katin ulostulossa on joku pokkaus tehty liitokseksi. Onko tähän tehty virityksiä, että yleismaalliset sliparit sais istumaan? vuohi vois sorvata muutaman semmosen![]()
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
V-pannalla vaimennin kiinni.
Osakuvasta saanee käsityksen rakenteesta.
1493751.jpg
Nyt kun näyttäisi, että se putki on tommonen prässätty. Entäs onko kokemusta voisko siihen 51mm slipariin hitsata tuommosen v-pannan laipan mitä motonetti myy niin kiinni ja se olisi pitävä?
Jos ei kokemusta niin pitää käyttää jollain hitsarilla ja kattoa miten istuu paikalleen.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Niin sitä ruottista käytiin hakemassa pyörä ja tänään sai siirtolaputettua sen, että pääsee ajelemaan.
Ihan jeppis peli. Myyjä sanoi että joku toinenkin suomalainen oli tulossa ostamaan, kerkesin ensin![]()
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Bodis de-cat putki laiteltu paikalleen. Tilatessa mukana tuli myös servomoottoriin hilut sisälle, että ei tule vikakoodeja. Servomoottori kuitenkin vielä paikallaan. Ilmeisesti akran kartan jälkeen sen voi poistaa kokonaan. Kylmää ja kosteaa, niin ei tee mieli koeajolle, lieneekö tuossa muuttuu kuin ääni ja paino. Saa nähdä joutuuko nyt tilaamaan vielä sassin poistoon hilut. Vaivaako pauke vai ei.
KTM Superduke 1290R
Honda CB1000R
Kawasaki Z750
KTM 690 Enduro R
Kawasaki ZX7R
Kawasaki ZZ-R 600
Yamaha TZR 125
Suzuki PV 50
Honda Z50J
Itse ajattelin aluksi, ettei tuo pauke haittaa mutta nyt kuitenkin otettiin sassi pois ja on tuo kyllä paljon mukavampi ajaa. Lisäksi tuntuu, että äänenvaimennin olisi varmaan hajonnut siihen paukkeeseen ennen pitkää.
Pääsin tänään kokeilemaan ekaa kertaa launch controlliakin nyt kun sain pyörän vihdoin sisäänajettua, oli "vähän" sähköongelmia niin tuli ajeltua aika paljon motokeitaan pyörillä sillä aikaa kun omaa tutkittiin![]()
Eli tietokoneesta track-moodi päälle ja sit launch control erikseen vielä päälle. Jo pelkästään ääni mikä pyörästä tulee kun se pitää kierrokset paikallaan herättää varmasti kaikkien huomion tulevaan urheilusuoritukseenOhjekirjassa taitaa lukea, että kytkin pitää päästää nopeasti ylös mutta ei kuitenkaan vain läväyttää. Olin lukenut netistä jotain kauhukertomuksia, että tuntuu kuin pyörä keulisi ympäri ja ihmiset eivät ole uskaltaneet käyttää tuota. Etunen nousikin kyllä kieltämättä aika ylös, mutta se laski kohtuu nopeasti vähän alemmaksi ja siittä sitten hitaammin katuun. Taisi tulla kokonaan tonttiin viimeistään kun vaihdoin kolmoselle. Kuitenkin reilusti yli 100 vauhtia tuossa kohtaa.
Ihan hauska lelu ja varmasti parempi lähtö kuin ilman mitään elektroniikkaa olisin saanut aikaseksi. En tiedä kuinka paljon parempi tuo on sitten kuin pelkkä normi keulimisen esto. Kuvailen lauantaina videon tuosta vielä kun testailen tuota ja huippuja Hallin lentokenttä ajoissa.
Nyt kun tullut ajeltua tuolla de-cat putkella, niin ei minusta kyllä pauku ollenkaan pahasti. Ei häiritse kyllä itseä ollenkaan. Mutta pitää vielä harkita tilailisko sen Rotikan sassin poistosarjan. Ei nappais alkaa pyörää purkamaan, mutta eiköhän senkin yhdessä illassa paikalleen itsekin sais. Maanantaina ajelen pyörän vuosihuoltoon, ja samalla tulee tosiaan se akran kartta sisään. En tiedä vaikuttaako tuo mitenkään itse tehoihin/paukkeeseen?
Track packin viimosta hintaa pitää vielä kysellä ja harkita onko tuosta mitään hyötyä itselle. Noihin pyörän tehoihin kun ei meinaa tottua oiken, toisin kun aiemmissa pyörissä. Tämä ei vain tunnu laiskalta vaikka kilsoja kertyy. Luultavasti suurimman osan ajasta elektroniikat ois päällä kuitenkin, vaikka ratapaketin laitattais.
KTM Superduke 1290R
Honda CB1000R
Kawasaki Z750
KTM 690 Enduro R
Kawasaki ZX7R
Kawasaki ZZ-R 600
Yamaha TZR 125
Suzuki PV 50
Honda Z50J
Mulla gen 1 Duke ja paukkuu aivan hitostiMutta tykkään kyllä. Ja pyörän käytös muuttui kyllä paljon tuon akran kartan vaihdon jälkeen, tuntui ettei kyllä ollut seokset kohdillaan ennen sitä.
Itselläkin rupes service vilkkuun mittarissa, kilsoja vasta 5500km mutta ilmeisesti öljyt vaihdettava joka vuosi. Missähän olis halvin pääkaupunkiseudulla? LA Racingilla viimeksi käytin mutta ei välttämättä halvin paja.
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50