Sopiihan se wp "race" säädettävä ohjausiskari alkuperäiseen keulaan pienellä modauksella, epn jäähdyttäjän suojan kanssa. Lyhentää vain n.1cm pituudesta![]()
CB1000R -11, KTM Superduke 1290 R -15
Onko täällä heräilty jo kevääseen?
Tuolla Tallissa tapahtuu -ketjussa jo tulikin laitettua..
Vähän tuli Petoa hellittyä tänään:
- Kaikki kamppikset (Tankin "reikien" tulppaaminen, tankin huohotusletku, mittariston takamuovin vaihto, takarenkaan klapin tarkastus)
- Öljyt ja suodatin
- Puhdas K&N putsari hieman likaantuneen tilalle
- Jarru- ja kytkinnesteet
- Vaihdekaavion kääntö
- 16 eturatas
- Donglen asennus
- Tangonpääpeilit
Vielä jäi, kun ei ole saapuneet:
- ABS tunnistinlevyjen vaihto (jotta mittarivirheen saa pois)
- Lyhyet kytkin- ja jarrukahvat
On se voima vaan brutaalia... Jos ei sudi, niin pyrkii pystyyn. Nelosellakin kaasusta.
Nyt viel kun lämpenis kelit.
WP_20160326_015.jpg
Viimeksi muokannut: Juspa; 27.03.2016 klo 11:55.
1290 Super Duke R
Mittariston takamuovinvaihto
Mitä vikaa siinä on?
Elämä on onneksi mutkikasta
Tullu nappularenkaan tutinasta.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mulla menee takuuaika umpeen 2,5kk:n kuluttua, niin mistä kaikista tyyppivioista mun pitäisi nyt sitten kiljuen huutaa, että eräs Vantaalla toimiva diileri tekisi pyörälle jotain, ainakaan takapyörän väljyyttä sieltä ei edes lähdetty kokeilemaan ratkaista eli siitä pitää elämöidä ja sitten tsekata noi mittariston ja takalampun kiinnikkeet. Mitäs muuta? Ne jotka olette takavanteen irrottaneet pyörästä, niin onko teillä ollut vettä takanavassa ja onko ollut seuraamuksia?
Onko 2016:sissa mahtanut olla takanavan kanssa väljyysongelmia?
Muuten kiva peli.
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Mulle porattiin reikä svingin alapuolelle ja oli mulla ainakin siellä vettä ollut. Ei siellä rullien puolella mitään huolestuttavaa havaittavissa ja on tolla nyt rullattu jo 30 kiloo tosin ehkä vähemmällä käytöllä voisikin olla.
Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt niin 2015 loppupään pyörissä oli jo tuo päivitetty akseli ja laakeri jossa ei ole klappia havaittu.
Kieroja jarrulevyjä on ilmeisesti ollut aika paljon liikkeellä.
Elämä on onneksi mutkikasta
Takaisinkutsu kampanjaa ei ole tosta takanavasta tehty vaan niitä korjataan käsittääkseni tilanteen mukaan. Varmaan riippuu kuinka paljon sitä väljyyttä on , mutta ainakin minulle sanottiin jo heti kun takanavan ongelmista tuli tietoa ettei kannata hermostua asiasta sillä niitä kyllä korjataan takuun puitteissa vaikka takuu olisi mennyt ohi , kuinka paljon saa mennä pitkäksi sitä en tiedä . Ajaessahan tuota ei huomaa mitenkään muttei se hyvä asia ole . Vuoden 2015 malleissa ongelmaa ei kuulemma enää ole tavattu . Näin omanpyörän akselin ja ei oikeen hyvältä näyttänyt ja syynä ilmeisesti sinne jäänyt vesi . Noh , syksyllä uusi napa ajokauden päätteeksi . Sitä en tiedä mitä kaikkea sieltä uusittiin .
Ultrafast KTM machine .
Mietin tota takapäätä, että mahtaako siitä saada hyvää vedenkeston osalta millään? Vaikka sen reiän poraisikin alapinnalle päästäen veden pois, mutta mites siellä olevan korkean ilmankosteuden käy? Eikös siinä sama lopputulema ruostumisen kannalta ole, jos kosteus on suht kova tuossa sisällä eikä se pääse haihtumaan kunnolla alapinnalla olevan pienen reiän kautta vai kuvittelenko vaan? Reiänhän pitäisi kosteuden poiston kannalta yläpinnalla, muttei tietystikään käytännön syistä johtuen voi olla. Vertaa esim. jos nurmikolle laitat pienen muovipressun, niin alapinnalle tiivistyy kosteutta, joka ei oikein haihdu millään, ellet tee reikää muovin korkeimpaan kohtaan, eikö?
Toivottavasti olen väärässä ajatuksenjuoksuni kanssa ja tarkastelen asiaa turhan kriittisesti, mutta onhan toi nyt aika helvetin typerä konstruktio kokonaisuudessaan. Täällä kun mietitään valitettavan aiheellisesti, että voiko pyörällä ajaa sateessa!
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Selittäkääs tyhmälle mikä tuossa heilahduskädessä on ongelma? Siellä on ilmeisesti keernan reiät jossain kohtaa, joista vesi pääsee sisään, mutta ei pohjassa reikää josta se pääsis ulos, vai olenko ymmärtänyt väärin? Mut mitäs se vesi aiheuttaa? Ruostuttaa sisäpuolelta ja lisää jousittamatonta massaa? Jos ongelma on tuo niin sehän ratkeaa tuolla tyhjennysreiällä?
Superbike #7
Niin siis, tämä tyhmä tässä eli minä, yritin aika selvästi tuossa mun edellisessä viestissäni kysyä, että häviääkö kosteus tuolla alapinnan pienellä reiällä vai ei? Ja meneekö märällä kelillä ajaessa pyörteiden mukana siitä vettä/kosteutta sisään.
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Itekin sillä kysyin kun ei oo tuttu tuo rakenne. Kuvista kattelin ja arvuuttelin, mutta en tiiä mitä konkreettisia ongelmia tuo on aihettanu. Ilmankosteus sinänsä ei pitäisi olla vaarallista, mutta jos siellä seisovaa vettä on jatkuvasti niin korroosion riski kyllä kasvaa huomattavasti.
Superbike #7
Mulla on teoria:
Vesi menee jousen vieressä olevien kumitulppien välistä sisään ja valuu alareiästä pois. Kosteus mikä jää sisään haihtuu kun laakeri lämpenee kun ajetaan miljoonaa. Eli jos seisottaa pyörää tallissa talvet ja muutenkin ajelee vain vähän silloin tällöin. Takalaakeri suorastaan räjähtää kun se on niin ruosteessa, mutta jos ajelee paljon ja nimen omaan talvella kun ilmankosteus on pienempi niin ongelmaa ei tule![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Omassa Trumpassa on nyt muistaakseni 53tkm ajetut alkuperäiset laakerit takanavassa. Olen käyttänyt auki 19tkm, 37tkm ja jossain 50tkm kohdilla ja en ole huomannut mitään erityistä. Klappiakaan ei ole. Putsaus ja puhtaat rasvat sisään. Napa lämpenee ajossa reilu kädenlämpöiseksi. Minusta siellä ei ole mitään reikiä, vaan koko murikka on tiivistetty könttä. Saatan muistaa väärinkin. Täällä orgissakin oli trumppafoorumilla umpiruosteiset laakerit jollakin ollut, mutta itse veikkaisin painepesuria. Liian vähällä rasvalla kai myös ollut tehtaan jäljiltä. Tehdas antaa rasvan määräksi 5g, ei yli eikä alle.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Onko takahaarukan läpi reikä tuolle laakerille? Eikös siellä ole laakeria varten koneistettu potero, eikä sinne ainakaan haarukan sisältä vesi pääse? En löytänyt äkkiseltään kuvaa takahaarukasta ilman vetopakkaa, että näkis mistä se vesi sinne laakeriin menisi? Edit: Tästä kuvasta näkyy ainakin tuo keernan(?) reikä swingin sisäkyljessä: http://www.rubbersideup.com/media/ca...dsc_2581_4.jpg
Superbike #7
Hurja määrä vettä tuosta 848:sta lorahti ulos. Tää SD:n takapää on kyllä aikamoinen härdelli väljyyden ja vesiongelman takia, hei suunnitteluinsinööri, miten meni omasta mielestä?![]()
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
2017 R1200GS Rallye
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.