Miki, joo on oireilua, kun pyörää työntelee niin huomaa kyllä. Kerroin BW:ssä asiasta huollon yhteydessä (kuten klapista takana), muttei kuulemma aiheuta toimenpiteitä. Samasta rahinasta olen duperduke.netistä lukenut eli lienee ominaisuus ja vaihtamalla kuulemma paranee, oisko ollut peräti koko sylinteri?
Pakko kyllä ihmetellä tätä BW;een touhua, kun huoltokaveri totesi, että on siellä klappia, niin sille ei sitten mitään voida tehdä ennenkuin "viralliset" (lue: KTM Nordicilta tulee) ohjeet mitä tehdään.
Ton takapään kanssa mietityttää myös se veden kerääminen, josta on hurjan pitkä thread SD.netissä eli ettei ruostuisi laakerit jne. kun ovat jättäneet vedenpoistoreiän tekemättä. Mulla vielä verrattain vähillä km:llä ettei ole renkaita vielä ostanut/vaihtanut, niin ei ole tullut katsottua, mitä siellä sisällä on mutta mites muut, miltä on takafillarin sisukset näyttäneet?
Muuten pyörä on edelleenkin tosi jees![]()
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Jos olet reklamoinut kirjallisesti takarenkaan liiallisestä välyksestä ja tuonut esille viestissä että asia häiritsee laitteen käyttämistä.
Korjaus vastuu säilyy jos reklamaatio on toimitettu takuun aikana.
Jos BW ei saa aikaiseksi niin reklamoi suoraan maahantuojalle.
Mulla on aina jarrut rahissut, on alla ollut yammu tai Ktm. Palautus tietysti paranee jos käyttää sylinterit ulkona ja laittaa jarruvaseliini sylintereihin ja työntää takaisin.
Elämä on onneksi mutkikasta
Mulla kans etujarru vinkuu. Viime talvena vaihdettiin takuuseen oikean puoleinen jarru levy kun siitä löyty heittoa mutta asia ei sillä korjaantunut. Nyt pyörä on tällä hetkellä taas pajalla ja molemmista levyistä on mitattu heittoa. Takuuseen tulee nyt molemmat levyt uudet, uudet jarrupalat ja nesteiden vaihto. Saa nähdä joko tulee kuntoon
Minä laitoin hieman kuparitahnaa jarrupalan ja niiden paininkuppien väliin niin ylimääräiset vinkumiset hävisivät.
Tosin levyt on vaihdettu power part levyihin .
Taka-akseli vaihdettiin ja oli aika kovia kokeneen näköinen , lähti kuulemma tehtaalle tutkittavaksi mutta huoltomies sanoi että vesi tekee pahojaan siellä, laakereita tai muita osia en nähnyt .Pyörällä ajettu hieman yli 20000 kilsaa ja ei ihan kevyellä kädellä .
Sinänsä kummallista että ajaessa tuota taka-akselin heittoa ei tunne mutta mun pyörässä ehkä heitto alkoi lisääntyä 15000 kilsan jälkeen. Nyt siellä ei ole heittoa ollenkaan , tulevana kesänä sitten näkee pysyykö kaikki kohallaan. Pyörään asennettiin suuntavilkkujen sammumisohjelma joka sammuttaa vilkut noin kymmenisen sekuntia siitä kun olet lähtenyt liikkeelle eli ne ei jää vilkuttamaan loputtomasti jos et huomaa niitä manuaalisesti sammuttaa, erinomainen lisä joka helpottaa elämää ja voi jopa pidentää sitä.
Kaiken kaikkiaan erinomainen pyörä eikä ole tullut mieleenikään siitä luopua.
Ultrafast KTM machine .
Brembot on laahannut (ilmeisesti tästä puhuttiin yllä?) mm. Aprilioissa ja joillain RSV4:ssa ollut sitä ongelmaa, että laahaava etujarru hidastaa eturengasta kovassa kiihdytyksessä kun hieman keulii ja alkaa sitten elektroniikka hidastamaan menoa kun luulee että sutii (nopeuseroa renkaiden välillä). Apriliaforumilla oli tästä paljon juttua ja oikein mitenkään ei tuota pientä laahausta ole saanut pois Bremboista vaikka puhdistaa ja kasaa jarrut uusiksi.
vielä tosta laahauksesta eli SD:netin threadissa oli tämä video (myös mulla samanlaista ääntä):
https://www.youtube.com/watch?v=PQYB4wtW2kQ
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Jos pyörässä on gyro niin käyttää sitä pyörän asennon määrittämiseen. Roll-over sensor on käytännössä on-off-kytkin joka sammuttaa pyörän kun pyörä on kyljellään. Luistonestossa taasen katotaan myös mm. renkaan pyörimisnopeuden muutoksen nopeutta, elikkäs renkaan kulmakiihtyvyyttä pyörimisnopeuseron lisäksi. Toki siellä on mukana melkonen nippu muitakin muuttujia. Murmela on mp-radalle kirjotellu bemun luistonestosta aika hyvän setin, josta maallikkokin päässee suht hyvin jyvälle siitä miten luistonesto toimii.
Superbike #7
Tai sitten maahantuoja haluaa olla tähti tehtaalle, ei löydy vikoja
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Onko joku törmännyt esijännityksen säätimeen joka sopisi tohon alkuperäiseen takaiskariin? Meinasin laittaa iskarin huoltoon nyt talvella ja menis kivasti siinä samalla.
Elämä on onneksi mutkikasta
Mun silmään ei iske, kyllä se oranssi on hienoin, niillä racing tarroilla, toisilla vanteilla+hiilikuitu osilla
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Vinkkejä kaivataan eli nyt pitäisi saada vanteet maalautettua valko-oransseiksi 1290:sestä, mutta löytyiskö PK-seudulta/lähistöltä, joka moisen alusta loppuun tekee tai on jo tehnyt?
Kiitos ja kumarrus!
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Tämmösenkin joku rakentanu... taitaa olla alle 160kg!!
![]()
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Täytyisi saada Dukeen takalaukku, kun ei reppua jaksa aina roikottaa selässä.
Löytyykö kokemuksia tälläisestä: http://www.motokeidas.com/shop/tuott...-R-61312928000
Tuo näyttää pyörän päällä ihan siedettävän näköiseltä ja mahtuu sopivasti tavaraa sisäänkin.
Lahden seudulla asun.
Mullakin Duken jarrut toisinaan vähän kihnuttaa, ilmenee parhaiten juurikin silloin kun pyörää työntää.
Purin ja kasasin jarrut, ei ollut vaikutusta asiaan. Ajoa vaan sitten.
DIAVELV4
Jahas, täällä vaihtui Blade kans SDR:ään. Akran kokorännillä ja Powerpartseilla oleva orananssi yksilö![]()
1290 Super Duke R
Kävin tänään ajelemassa ja huomasin että kotarin lämpömittari ei taida tuntea kylmempää keliä kuin -10,5 c kun muut mittarit näytti -18-20c. Ootteko muut huomannut moista!
Elämä on onneksi mutkikasta