Lyhyt ajolenkki takana. Vaihteet meni silmään ilman nikottelua, niin kaasulla blipaten kuin kytkintä käyttäen. Ei myöskään tuntunut vetävän kytkin painettuna. Säliössäkin oli nestettä melkein ylärajaan. On tämä mysteeri
Voisiko tuo liittyä jotenkin lämpöihin tai öljyyn? Perjantaina jolloin oireet olivat pahimillaan ulkolämpötila oli miltei kolminkertainen ja öljykin lähempänä 90 astetta (pyörän ilmoittama). Vaihdoista on reilut 5000 kilometriä.
Omassa pyörässäni ei ole ollut oireita lämmöistä huolimatta mutta en kyllä muista että yli 87 asteen lämmöt olisi koskaan kivunneet yleisimmin pysyy noin 70 asteessa. Ehkä kannattaisi näillä tiedoilla vaihtaa öljyt ja suodatin siitä pyörästäsi. Myös kytkimen nesteet varmaan kannattaa vaihtaa tulee siinä samalla ilmattua sitten.
Ultrafast KTM machine .
Tässä mun vanhassa suitsassa oli ihan mahdoton saada vapaata päälle just kun lämmöt alkoi kaupungissa kuumeta, alkoi myös ryömiminen vaikka kytkin oli pohjassa. Kytkinlevyistä tippui kitapintoja tallin lattialle kun otin ne pois. Vaihdoin uudet levyt (ja samalla viilasin sisempään kytkinkoriin teräslevyjen hampaista tulleet kulumakuopat about pois). Ongelma poistui saman tien.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Voihan siellä olla jotain viturallaankin, mutta pari ihan
yleistä huomiota kykän "reistailuihin liittyen".
1. Onko vaihdettu "pimppakahvat" ?
Moni, ainakin normipituinen pimppakahva ei kaarru
päästään kuten orginaali...... ja vaikuttava liikerata/painosyvyys
jää selkeästi vajaaksi nestekykissä.
Muutoinkin... laadukkaissakin pimppakahvoissa välykset sun muut
(mikrokytkintenkään suhteen) ei välttämättä ole ihan orkkista vastaavia.
2. Öljyn määrä ?
Jo maltillinenkin "ylitäyttö" (tark. kuumana) tahmaa helposti kykän......
ja huomaa tähän liittyen myös tuo kohta 1.
3. Toisilla "Racing öljyillä" tahtoo olla taipumus "kyykätä" kykän toiminnan suhteen
jo reilusti ennen muutoin kohtuullista/huolto-ohjelman mukaista vaihtoväliä.
Aika pitkällä otannalla olen itse siirtynyt, etenkin muutoin kuin pitkien reissujen
yhteydessä, 4-5:n tonnin vaihtoväleihin. Tuolla kohtaa tuoreiden öljyjen
ero alkaa jo tuntumaan..... Tai tietysti.... joku ei toki huomaa vaikka puolet
vehkeestä alkaa leviämään pitkin ladunvartta.
4. Turpoo se kytkin korkeilla öljylämmöillä ihan normiköröttelyssäkin ihan kivasti.
Nuo 2-4 kohdat on ihan peruskauraa, mutta tuo kahvahomma jää monelta
ihan pimentoon. Se on kuitenkin ihan varteenotettava tarkistuskohta
jos kahvoja on vaihdeltu.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Mulla on nyt kertaalleen joutunut 5,3kkm aikana yläpäästä yhden kerran ilmaamaan 1299ssä (tänään tein). Ihan normisettiä. Aikaa menee hommaan minuutti ja työkalujen etsimiseen kolme. Hyvin monessa nestekytkinmopossa tulee sentin-parin tyhjä liike kahvaan. Onnistuu hommana vaikka oli peukalo keskellä p*rsettä.
Tommonen tuli väsättyä paikalleen. Vielä täytyy hiilikuitujämäpaloista askarrellapaskarrellalaminoida näkösuoja tohon sliparin ja katin liitoskohtaan. Alumiinistä tein ton kytköskikkareen omalla jyrsimellä eli poralla ja rautasahalla viilan avustuksella. Pari taitosta oikeaan paikkaan ja mustaksi = valmis.
En tykkää 1290:sen omasta Akran sliparista, on mun silmään liian iso ja Akran kokoputkistossa olevaa lyhyempää ei taída saada irtotavarana - tai jos saa niin ei ainakaan ton pyörään ruuvatun hinnalla. Toi löytyi siis käytettynä. Äänet on just sopivat, killeriä ei tossa ole, niin ei tarvi miettiä, että joo vai ei. Tuli räyhäkkään kumiseva ääni, joka ei vielä hermostuta - ainakaan mua
FullSizeRender.jpg
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
HIenolta näyttää, itse tykkään siitä Bodiksesta, no tietysti vielä hienomat olisi vaikka Ducati monsterin tupla Termignonit
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Tuli Duke testattua hieman pidemmällä kiertueella, 5 tkm sisältäen ihan tarpeeksi motaria, mutta onneks myös passoja runsaasti. Muutamia havaintoja masiinasta reissaamiseen:
Plussat
- yllättävän hyvä myös baanalla. N. 150 pystyi pitämään vauhtia pystyssä, 180 meni maatessa leppoisasti. Kaikki yli kahdensadan oli tietenkin tuskaista.. Pyörässä oli duken sivulaukut ja tankkilaukku.
- sivulaukut ei juuri puistanut
- äänet on yhä mahtavat
- voimaa on tarpeeksi joka tielle
- vuoristoteillä ei löytynyt tällä kertaa muuta kuin vastaantulijoita, eli erittäin näppärä kampe sinne
- ergo-penkki on hyvä, ei juuri perse puutunut vaikka oli pitkiä päiviä
- harvinainen peli tuntui olevan maailmallakin vielä
Miinukset
- sivulaukku suli jo ennen tsadia. Muutenkin laukut täyttä paskaa, vetoketjut ja lukot jumissa välittömästi. Nooh, asiasta jo reklamoitu. Jospa tulis jokin ratkaisu. Laukkua korjattiin kolmeen otteeseen, paksu pelti pohjassa lopulta piti kalsarit sisässä
- pyörän laatuvaikutelma ei vieläkään oikein vakuuta, sai iltaisin tarkastella että kaikki osat on mukana päivän rääpimisen jälkeen
Edelliseen vastauksena, että laukkujen sivustolla lukee, ettei toimi Akran kokoputkiston kanssa.
http://www.ktm-parts.com/AOMC/produc...SD/61312925000
1290 Super Duke R side bag set (61312925000) is not compatible with the Akrapovic Evolution complete system (61305999000).
The Akrapovic Evolution complete system (61305999000) is an R-Part that is designed for closed course competition only. The Silencer outlet on this exhaust has a more aggressive angle that is directed towards the bottom of the side bag.
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Näinhän se asia on tosiaan, ei passaa akran kans. Myyjän moka osittain, kun ei ollut tietoinen kaupatessa.. Noh, jotain hyvitystä luvattu liikkeen puolelta mokasta.
Katellaan, miten tuo pyörä pysyy, ilmoittelen jos laukut tulee ylimääräiseksi. Nyt mennään peltipohja-virityksellä, tuntuu toimivanJa on ruma.
Tälläinen tuli vastaa
http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuw...perduke-r-1290
Google kääntäjällä suora käännös
In Canada, 78 KTM Super Duke R 1290 models from 2014 called back to the dealers because of a possible problem with the fuel tank. Through the wrong thread of an internal overflow may leak fuel, resulting in a fire hazard. The recall register of the Dutch RDW mentions the recall, with the following description: "The inner overflow pipe in some tanks not fully plastic sheathed through holes in the plastic sheath can fuel penetrate the wire buses.." KTM will approach owners through 'a letter, call or personal approach. The vehicle owner to make an appointment requested to contact a KTM brand dealer. This will check the fuel tank and sealing the open wire buses. In case of leakage, the fuel tank will be replaced.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Kun tossa Kottaraisessa tuntuu kaikki olevan vähän isompaa, niin eihän se takapyörän tasapainotuskaan Motonetin pukissa ilman apuja onnistu. Teetätin POMista vähän jämymmät kartiot paikallisella muovityöstöllä, 50€ yhteensä.
![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Rottiksen omistajille kyssäriä
Olen nyt joitakin kertoja pyörinyt Samin autopajalla tuon pyörän kanssa. Kävin siellä ensimmäistä kertaa penkittämättä kotarin pelkällä akran sliparilla. Sen jälkeen asensin rottweilerin intake setin kahdella 80mm kiihdytyssuppilolla ja PCV:llä. O2 optimizers asennettu ja SAS blockattu myös samalla. Päätin myös kokeilla tuota bodiksen väliputkea. Sitten takaisin autopajalle, eikä kyllä tullut yhtään odotettu tulos.
Sinisellä pelkällä akran sliparilla ja punainen rottweilerin kera (ei kannata välittää vakion ATF suhteesta ennen 7k kierroksia)
https://www.dropbox.com/s/8ogcakann9...eiler.pdf?dl=0
Ei ihan mitä olisin odottanut. Olen koittanut vaihtaa bodiksen takaisin katalysaattoriksi sekä tällä hetkellä Remuksen suora väliputki paikoillaan (en pyytänyt printtiä niistä tuloksista). Bodiksen tulos kaikista huonoin, mutta katin ja remuksen kanssa pyöritään aika lähellä samaa. Olisiko paras ollut jotain 168hp ja pikkasen paremmat väännöt koko alueella. Millään ei ole kuitenkaan mennyt koko alueelta tuon vakion yläpuolelle, niin kuin olisin odottanut. Tuntuu kuitenkin että kaikilla muilla menee selkeästi paremmaksi rotin kanssa.
Kellään ollut samanlaisia vaikutuksia rotin kanssa? Mistähän moinen ominaisuus voi johtua? Onko kukaan koittanut koko akraa vs suora väliputki + akran slipari? Tuskin koko akrallakaan kylläkään ihan hirveitä taikoja saisi aikaan.
Rückrufaktion:
KTM ruft 1290 SUPER DUKE R Modelle des Jahrgangs 2014
zur Überprüfung der Kraftstofftank-Abdichtung in die Werkstätten der KTM Händler.
KTM 1290 SuperDuke 2014KTM hat bei routinemäßigen Überprüfungen des Kraftstoffsystems festgestellt, dass es durch Abweichungen im Herstellprozess des Zulieferers zu Benzinaustritt kommen kann. Es ist daher nicht auszuschließen, dass die im Inneren des Tanks an zwei Gewindeeinsätzen befestigte Überlaufleitung in einigen Kraftstofftanks nicht vollständig vom Kunststoff umschlossen ist. Durch diese mangelhafte Ummantelung kann Benzin bis zu den Gewindeeinsätzen vordringen, wodurch in geringen Mengen Kraftstoff austreten kann. Bereits während der Produktion im Jahr 2014 hat der Zulieferer das Fertigungsverfahren umgestellt.
Die Kunden betroffener und bereits ausgelieferter Motorräder werden mittels persönlichem Schreiben von KTM informiert. Die Information, ob das jeweilige Fahrzeug von der Rückrufaktion betroffen ist sowie weitere Informationen erhalten Kunden beim KTM Händler.
Die Überprüfung der Abdichtung des Kraftstofftanks kann ausschließlich durch einen autorisierten KTM Handelspartner erfolgen. Hierbei handelt es sich um eine kostenfreie Garantieleistung.
www.ktm.com
Nyt on http://www.bikeworld.co.uk/news/345-...0-super-duke-r
Tekstistä laitannut
KTM is recalling the 2014 1290 Super Duke R over a potential fuel leak issue.
According to Transport Canada, the threaded inserts that attach the fuel overflow pipe to the fuel tank may leak due to ‘an irregularity in the coating process’ - the leaking fuel is then a potential fire hazard.
KTM dealers will inspect affected models and repair them free of charge.
Although the recall has currently only been announced in Canada and Australia, it’s worth giving your local KTM dealer a ring if you suspect there could be an issue with your bike.
- See more at: http://www.bikeworld.co.uk/news/345-....7PPVZG6X.dpuf
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Vaihteenvaihtovaikeuden syy oli:
ilmaa kytkimessä. Korjaus oli hyvin yksinkertainen enkä edes muistanut miten hyvä tuo olikaan ehjänä. Pikkuhiljaa pahenevan vian kanssa näköjään oppii elämään. Nyt on sakotkin saatavia ja aurinko paistaa!
Mites tuo kytkimen ilmaus tehdään,samalla tyylillä kun jarrujen ilmauskin?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ja jos ei meinaa millään saada tuntoa kahvaan, niin työsylkkä irti, ilmausruuvi auki ja pihdeillä painaa männän sisään.
Nyt tuli SDR hankittua, tai onhan siitä jo viikko kulunut, SDR tuntuu tosi hyvälle pyörälle ja on mahtava ajaa. Lisävarusteiksi otin lämpökahvat, ergosatulan, tankki- ja takalaukun. Navigaattoritelinekin tuli, mutta se on aivan hirveän näköinen kun on mittariston yläpuolella. Näistäpä tuleekin pari kyssäriä kokeneemmilta SDR kuskeilta?
- Millain olette Garmin Zumo 200 navigaattori kiinnittäneet?
- Mikäli SDR:llä kävisi satunnaisesti radalla mitä renkaita suosittelette?
Ensimmäinen "säätö" tehtävä ohjaustangon kanssa, ei pääse oikein nojaamaan tankoon mutkissa, auttaako tangon kääntäminen eteenpäin?
Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak
Tangon voi siirtää 15 mm eteenpäin, toiset reiät yläkolmiossa. Sekään ei oikein radalle riitä, suorempi tanko antaa tilaa. Tosin tourinki sitten kärsii.
Itse ajoin yhdet Supercorsa SP:t radalla ja nyt Metzeler Racetech RR k3, tykkään. Ei tosin taida olla sadekelin kumit. Olisko joku Metzeler Sportec M7 RR tai vastaava kompromissi?
Ergopenkki on hyvä. Radalle vähän vaimennuksia lisää. Jouset voi radalla olla löysät yli 80 kiloiselle, jos vauhdit kasvaa.
Koko akran omistajille:
Voisitteko kertoa putken halkaisijan? Eli mikä on primääriputkien halkaisijat ja sitten yhdistymisen jälkeen oleva? En nopealla googlettamisella löytänyt vastausta.
Mulla on zumo 660 ihan vaan tangossa kiinni, monitoimi näytön alapuolella.
M7 rr ja on toiminut tosi hyvin. Tosin Alastaro ja Botnia vasta testattu.
Noi ergo hommat on niin yksilöllisiä. Mutta toi Mikin mainitsema tanko on kyllä ihan loistava ostos.
Niin ja onnea loistavan pyörän hankinnalle.
Elämä on onneksi mutkikasta
Tulipa heti tosi hyviä vastauksia, kiitos. Tankoa voisi siirtää eteenpäin ja katsoa millainen vaikutus ajoasentoon tulee. Renkaina voisi kokeilla Metzeler Sportec M7 RR.
Eturattaaksi tilasin yhden piikin pienemmän eturattaan niin ei ole ihan niin pitkät noi välitykset ja sopii ehkä paremmin Suomen nopeusrajoituksiin.
Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak