Sivu: 57 / 89:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 747555657585967 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1681:stä 1710:een 2647:sta
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Oliko kukaan laittanut Power commanderia? Jossain näin netissä penkityskäyrän kun oli laitettu Rottweilerin ilmanputsarikitti ja PC, oli tosi suuri parannus nimenomaan keskialueeseen. Tilasin semmoisen kitin, PC:n ja autotunen niin ehtii talvella asennella.
    Kertokaa mulle mikä taika tossa pc on? Eikös tossa vehkeessä ole jo kilkkeet sellaiset että voi säätää. Vai onko toi pc helpompi säätää. Valmiita karttoja jne?
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Kertokaa mulle mikä taika tossa pc on? Eikös tossa vehkeessä ole jo kilkkeet sellaiset että voi säätää. Vai onko toi pc helpompi säätää. Valmiita karttoja jne?
    No se on vaan helppo. Autotune kiinnostaa myös. Lisäksi ainakin takuuaikana uusia softia tulee uuteen malliin. Sen saa helposti pois. Mikään ei mene helposti pahasti pieleen. Jos penkissä säätää en ainakaan minä tunne ketään firmaa joka tekee sen suoraan pyörän softaan. Valmiilla kartoilla en ole saanut tarpeeksi hyvää koskaan vaan kyllä se on säädettävä tai autotune. Se vaan toimii eikä ole hirveän kallis (n. 350 Eur).
    Mikä siinä on vikana?
    Viimeksi muokannut: mikkoyli; 07.10.2014 klo 08:52.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    No se on vaan helppo. Autotune kiinnostaa myös. Lisäksi ainakin takuuaikana uusia softia tulee uuteen malliin. Sen saa helposti pois. Mikään ei mene helposti pahasti pieleen. Jos penkissä säätää en ainakaan minä tunne ketään firmaa joka tekee sen suoraan pyörän softaan. Valmiilla kartoilla en ole saanut tarpeeksi hyvää koskaan vaan kyllä se on säädettävä tai autotune. Se vaan toimii eikä ole hirveän kallis (n. 350 Eur).
    Mikä siinä on vikana?
    PC on ihan ok kompromissi pyörän säätämiseen vähän sinne päin silloin kun pyörän omaan ECU:un ei pääse käsiksi. Jos taas omaan ECU:un pääsee käsiksi, on tuosta PC:stä yhtä paljon iloa kuin hapsuista stongan päässä.
    Superbike #7
    Mikä siinä on vikana?
    Siinä on ihan sama "vika" kun tuolla "puhelinpuolella" noissa perinteisissä rintamaväännöissä.

Yllättävän vaikeaa on monissa asioissa saada asia-keinot-puitteet "optimaaliseen" pakettiin.....
    Helpompi on vaan jankata sen "oman tolpan" ympärillä vaikka pihvit muualta kaurapeltoon kirmaisevatkin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Mikä siinä on vikana?
    Kyllä ainakin aikaisemmin kaikissa omissa pyörissä on säädetty omaa boxia eikä hankittu erillistä PC:tä. En tosin tiedä pääseekö enää uudempien mallien boxiin kiinni esim. Tune-Eculla.

-Matti
    ---------------------------

Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

www.mattipoeka.com

R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Enpä ole huomannu voimanpuutetta keskialueella tai millään muullakaan kierrosalueella kun pyörässä on akran kartta bodisin väliputkella ja akran sliparilla. Taisi olla aika hyvä ostos tuo bodis vs täysputki kun pelittää niinkuin pitää. Tietysti jokainen tekee niin kuin hyväksi näkee ei siinä mitään.
    Ultrafast KTM machine .
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti
    Enpä ole huomannu voimanpuutetta keskialueella tai millään muullakaan kierrosalueella
    No ei niitä sitten kannata turhaa säätää. Laittaa vaan sliparin niin saundi.
    Supermoto
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    No ei niitä sitten kannata turhaa säätää. Laittaa vaan sliparin niin saundi.
    Missä on tykkää-nappi?
    Superbike #7
    Onko joku onnistunut säätämään tune-eculla? Tässä eräs PC:llä tehty jos näkyy
    https://www.facebook.com/RottweilerP...levant_count=1
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500

R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Minä joka tapauksessa olen ollut tyytyväinen tuohon akran race softaan , toisaalta tuo powercommander voisi olla hyvä ostos mutta tuo rottweiler ei mielestäni näytä hyvältä idealta.
    Kyllä mulla oli ongelmaton kesä tällä pyörällä ainoastaan rekisterikilven led valo meni rikki pyörästä. Erikoisin tapaus kumminkin oli tuolla orgin kesäpäivillä kun joku päätti napsaista pyörästäni takajarrun nestesäiliön korkin omaan taskuun. No, se korvattiin teipillä koska kumitiiviste oli siinä niin nätisti vielä tallella. Mutta ei sitä voi kuin ihmetellä että joku ottaa toisen pyörästä osia syystä tai toisesta sillä jos en olisi tuota huomannut niin aika lähellä olisi ollut lasaretin keikka ainakin minulla ja pahemmassa tapauksessa jollain toisella myös.
    Niin ja se ei siitä esim tärinästä irtoa eikä edes oman saappaan toimesta.
    Ultrafast KTM machine .
    No se on vaan helppo. Autotune kiinnostaa myös. Valmiilla kartoilla en ole saanut tarpeeksi hyvää koskaan vaan kyllä se on säädettävä tai autotune. Se vaan toimii eikä ole hirveän kallis (n. 350 Eur).
    Mikä siinä on vikana?
    Suosittelen käyttää penkittäjällä suoraan, tulee parempi kuin vakiokartalla ja ajaa tuon autotunen kanssa.
    No jos jaksaa, menee aika kauan että saa hyvän kartan sinne.
    Itsellä kokemusta n.5000km ja pääsi näkemään mitä tuo autotune oli tehnyt siinä ajassa, pääsi myös vert penkissä säädettyä karttaa. Niin, tuli siihen tulokseen että suoraan säädätykseen, tuo autotune on ihan jees, jos ei ole penkkiä lähellä ja vaikka heti rahaa säädätykseen. Mutta seuraavan kerran en aijo käyttää autotune

Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    PC on ihan ok kompromissi pyörän säätämiseen vähän sinne päin silloin kun pyörän omaan ECU:un ei pääse käsiksi. Jos taas omaan ECU:un pääsee käsiksi, on tuosta PC:stä yhtä paljon iloa kuin hapsuista stongan päässä.
    Kyllä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
    Onko kellään tietoa onko tuosta nykyisestä family&touring versiosta tulossa yksipaikkaista versiota?

Olin itse jo oikeastaan varma, että ensi vuodeksi tulee sellainen vielä vähän räyhemmän näköinen yksipaikkainen versio, jossa perän muoto olisi ollut lähempänä esiteltyä prototyyppipyörää kuin nykyistä. Ehkä jopa muutamalla lisähepalla antamaan pontta ostokuumeelle. No ei ollut ensimmäinen kerta kun olen väärässä.
    Minä joka tapauksessa olen ollut tyytyväinen tuohon akran race softaan , toisaalta tuo powercommander voisi olla hyvä ostos mutta tuo rottweiler ei mielestäni näytä hyvältä idealta.
    Kyllä mulla oli ongelmaton kesä tällä pyörällä ainoastaan rekisterikilven led valo meni rikki pyörästä. Erikoisin tapaus kumminkin oli tuolla orgin kesäpäivillä kun joku päätti napsaista pyörästäni takajarrun nestesäiliön korkin omaan taskuun. No, se korvattiin teipillä koska kumitiiviste oli siinä niin nätisti vielä tallella. Mutta ei sitä voi kuin ihmetellä että joku ottaa toisen pyörästä osia syystä tai toisesta sillä jos en olisi tuota huomannut niin aika lähellä olisi ollut lasaretin keikka ainakin minulla ja pahemmassa tapauksessa jollain toisella myös.
    Niin ja se ei siitä esim tärinästä irtoa eikä edes oman saappaan toimesta.
    Takajarrun korkin putoaminen on tyyppivika, oman lisäksi tiedän 2 muuta kellä se on pudonnut. Varmistin kierreliimalla.
    Mikä Rottweilerissa arveluttaa? Sehän on kehitetty adventurekäyttöön 990 ja itse asiassa 1190 Adventureen etsin parannusta.
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Suosittelen käyttää penkittäjällä suoraan, tulee parempi kuin vakiokartalla ja ajaa tuon autotunen kanssa.
    No jos jaksaa, menee aika kauan että saa hyvän kartan sinne.
    Itsellä kokemusta n.5000km ja pääsi näkemään mitä tuo autotune oli tehnyt siinä ajassa, pääsi myös vert penkissä säädettyä karttaa. Niin, tuli siihen tulokseen että suoraan säädätykseen, tuo autotune on ihan jees, jos ei ole penkkiä lähellä ja vaikka heti rahaa säädätykseen. Mutta seuraavan kerran en aijo käyttää autotune

Täysin samoilla linjoilla.
    Kyllä Autotunella saa aikaan jonkinlaisen kartan, mutta jos mahdollista niin kannattaa ehdottomasti säädättää mopo hommansa osaavassa paikassa.
    Suurin ongelma Autotunessa lienee se että se leipoo kokoajan karttaa - riippumatta siitä että kiihdytetäänkö, mennäänkö tasakaasulla vai moottorijarrulla, jolloin leivottu kartta on melkoinen sekoitus...
    ZH2 2020

R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Takajarrun korkin putoaminen on tyyppivika, oman lisäksi tiedän 2 muuta kellä se on pudonnut. Varmistin kierreliimalla.
    Mikä Rottweilerissa arveluttaa? Sehän on kehitetty adventurekäyttöön 990 ja itse asiassa 1190 Adventureen etsin parannusta.

Tuo takajarru korkki oli mulla 1190 adventuressa noin 15000 kilsaa hyvin kiinni ja noin 10000 kilsan verran Beastissa ja yhtäkkiä se häviää pyörästä ajovuorojen välillä ja tuntuu hieman epäilyttävältä että se kumitiiviste vai mikä sen oikea nimi onkaan on täysin puhtoisena siinä missä sen pitääkin olla ilman että sieltä olisi vuotanut yhtään jarrunesteitä rata ajon aikana. Sitä paitsi pyörä oli tutkittu edellisenä iltana kiristelin ja etsin löysällä olevia paikkoja eli löysän korkin olisin huomannut .

No jos adveen laitat niin sitten koska ilmanputsaria siinä joutuu muutenkin puhdistelemaan useammin kuin katupelissä eli tässä vaan epäilyni osuu tuohon vaahtomuovi suodattimeen . Voi olla myös parempikin kuin tuo vakio suodatin ei siinä mitään.
    Ultrafast KTM machine .
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Tuo takajarru korkki oli mulla 1190 adventuressa noin 15000 kilsaa hyvin kiinni ja noin 10000 kilsan verran Beastissa ja yhtäkkiä se häviää pyörästä ajovuorojen välillä ja tuntuu hieman epäilyttävältä että se kumitiiviste vai mikä sen oikea nimi onkaan on täysin puhtoisena siinä missä sen pitääkin olla ilman että sieltä olisi vuotanut yhtään jarrunesteitä rata ajon aikana. Sitä paitsi pyörä oli tutkittu edellisenä iltana kiristelin ja etsin löysällä olevia paikkoja eli löysän korkin olisin huomannut .

No jos adveen laitat niin sitten koska ilmanputsaria siinä joutuu muutenkin puhdistelemaan useammin kuin katupelissä eli tässä vaan epäilyni osuu tuohon vaahtomuovi suodattimeen . Voi olla myös parempikin kuin tuo vakio suodatin ei siinä mitään.
    Tuo oliskin eka kerta kun kuulen, että jotain on varastettu varikolla, joten eiköhän toi ole ajossa tippunut. Rata-ajossa käytetään jatkuvasti konetta laajalla kierrosalueella, joten tärinälle herkät osat putoilevat myös herkemmin kuin kadulla. Eikä oli ainutkertaista sekään, että osa tippuu juuri varikolle tullessa tai jopa pyörän viereen. Esim. vaihdekiksin pään keräsin varikolta metrin päästä moposta ja olin kuitenkin juuri sillä kiksillä täyden setin ajanut rataa. Oli kaiken lisäksi lukitteella kiinni, mutta silti löystyi ja irtosi.
    Superbike #7
    Ratavastaava tamik87:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2012
    MotOrg ry jäsen
    Mun pyöristä on tippunu yhden pyörällisen verran pultteja yms radalle, vaikka on ollut kierrelukitteella varmistettuja osa.
    Yamaha R6 -08 kilipapyörä

R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tuo oliskin eka kerta kun kuulen, että jotain on varastettu varikolla, joten eiköhän toi ole ajossa tippunut. Rata-ajossa käytetään jatkuvasti konetta laajalla kierrosalueella, joten tärinälle herkät osat putoilevat myös herkemmin kuin kadulla. Eikä oli ainutkertaista sekään, että osa tippuu juuri varikolle tullessa tai jopa pyörän viereen. Esim. vaihdekiksin pään keräsin varikolta metrin päästä moposta ja olin kuitenkin juuri sillä kiksillä täyden setin ajanut rataa. Oli kaiken lisäksi lukitteella kiinni, mutta silti löystyi ja irtosi.
    Tuo korkki kun ei varsinaisesti ole värinöille ja tärinöille altis edes ajosaapas ei siihen osu ajaessa. Ainoa mikä voisi mielestäni olla mahdollista olisi se että sen olisin vaikka edellisenä iltana avannut ja sen jälkeen laittanut takaisin ilman riittävää kiristystä mutta kun en avannut sen sijaan kyllä tarkistin että on kiinni siinä.

Toivotaan ny kumminkin ettei sitä sieltä varastettu mutta toden näköisyys on suht suuri .
    Ultrafast KTM machine .
    Enpä ole huomannu voimanpuutetta keskialueella tai millään muullakaan kierrosalueella kun pyörässä on akran kartta bodisin väliputkella ja akran sliparilla. Taisi olla aika hyvä ostos tuo bodis vs täysputki kun pelittää niinkuin pitää. Tietysti jokainen tekee niin kuin hyväksi näkee ei siinä mitään.
    Bodiksen vaikutus keskialueelle melko mitätön. Ahistaa ilmapuolelta niin paljon että vaatii ilmapuolelle jonkin tason modin . Rottweiler lienee tällä hetkellä paras vaihto ehto. Tässä linkki penkkikäyriin.http://aijaa.com/iFVFnUEkassa tulosteessa näkyy Bodiksen mitätön vaikutus keskialueen tehoihin . Omassa nyt Bodis, Akra slipari + Db killeri,K&N ja modatut snorkkelit. Ja täytyy sanoa että nyt on vetää alhaaltakin , veti kyllä aikalailla ennenkin mutta selkeästi paremmin nyt. Hiukan lisää aiheesta tuolla.http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?...6511&start=250
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
    Lainaa vepe kirjoitti Katso viesti
    Bodiksen vaikutus keskialueelle melko mitätön. Ahistaa ilmapuolelta niin paljon että vaatii ilmapuolelle jonkin tason modin . Rottweiler lienee tällä hetkellä paras vaihto ehto. Tässä linkki penkkikäyriin.http://aijaa.com/iFVFnUEkassa tulosteessa näkyy Bodiksen mitätön vaikutus keskialueen tehoihin . Omassa nyt Bodis, Akra slipari + Db killeri,K&N ja modatut snorkkelit. Ja täytyy sanoa että nyt on vetää alhaaltakin , veti kyllä aikalailla ennenkin mutta selkeästi paremmin nyt. Hiukan lisää aiheesta tuolla.http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?...6511&start=250
    Kiitos linkistä, mahtavia juttuja oli tuolla ja joskus olen ennenkin tuon kevin tekstiä lukenut. PC:tä ne näyttää nuokin käyttävän, jospa ei muu onnistu? Rottweiler näyttää myös hyvältä. Tilasin eilen molempiin 1290:een ja 1190 Adveen Stage 4:t sekä varalta yhden autotunen. Tarkoitus oli kuitenkin penkissä säädättää ne. Kalliita palikoita huh huh, mutta mieleisiä vehkeitä kannattaa parantaa (vaikka aika hyviä jo ovatkin). Käyrien mukaan vaikutusta on just siellä missä pitääkin. En vain ole nähnyt semmoista 1290 käyrää, missä olisi Rottweilerin intake ja koko Akra?
    Korkista asiaa...

Mulla on RC8R:stä lentänyt vakiokorkki ja powerpartskorkki tielle vaikka oli kiristetty jne. Se takajarrun nestesäiliön korkki siis. Eli jos Beastissa on samanlainen säiliö niin kannattaa käyttää lukitetta. Itsekin epäilin ensin varkautta.
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
    Kiitos linkistä, mahtavia juttuja oli tuolla ja joskus olen ennenkin tuon kevin tekstiä lukenut. PC:tä ne näyttää nuokin käyttävän, jospa ei muu onnistu? Rottweiler näyttää myös hyvältä. Tilasin eilen molempiin 1290:een ja 1190 Adveen Stage 4:t sekä varalta yhden autotunen. Tarkoitus oli kuitenkin penkissä säädättää ne. Kalliita palikoita huh huh, mutta mieleisiä vehkeitä kannattaa parantaa (vaikka aika hyviä jo ovatkin). Käyrien mukaan vaikutusta on just siellä missä pitääkin. En vain ole nähnyt semmoista 1290 käyrää, missä olisi Rottweilerin intake ja koko Akra?
    Laitoin itsekin Rottweilerin tilaukseen ja kokoputkikin on tilattu. Kokoputken ja Rottiksen yhteisvaikutus jää nähtäväksi. Kokoputken arvioitu saatavuus Marraskuun lopussa.Tuossa TuneEcusta http://www.superduke.net/forum/viewt...p?f=29&t=22642
    Nyt kun kelit kylmeni ja tallissa on n.+12 astetta niin takanapa on tiukka kuin mikäkin , parin kilometrin ajon jälkeen väljää sitten on sitäkin enemmän. Aika saman verran kuin tuossa videossa http://www.youtube.com/watch?v=Q-S-uvsB6OY Niin ja takajarrunestesäiliön korkki oli tosi löysällä. Vaikka käännät kuinka kireelle niin se aukeaa ihan kevyellä sormiotteella , eli lukitetta korkkiin.
    You Only Live Twice
    Lainaa vepe kirjoitti Katso viesti
    Laitoin itsekin Rottweilerin tilaukseen ja kokoputkikin on tilattu. Kokoputken ja Rottiksen yhteisvaikutus jää nähtäväksi. Kokoputken arvioitu saatavuus Marraskuun lopussa.Tuossa TuneEcusta http://www.superduke.net/forum/viewt...p?f=29&t=22642
    Nyt kun kelit kylmeni ja tallissa on n.+12 astetta niin takanapa on tiukka kuin mikäkin , parin kilometrin ajon jälkeen väljää sitten on sitäkin enemmän. Aika saman verran kuin tuossa videossa http://www.youtube.com/watch?v=Q-S-uvsB6OY Niin ja takajarrunestesäiliön korkki oli tosi löysällä. Vaikka käännät kuinka kireelle niin se aukeaa ihan kevyellä sormiotteella , eli lukitetta korkkiin.
    Hieno homma. Meinaatko jättää säädöt silleen vai power commander vai muuta?
    Takanavasta sanoi tehtaan äijä Kölnissä, että pitää tehdä dealerille kirjallinen reklamaatio, muuten ei asialle tapahdu mitään. Minä en ole tehnyt enkä tiedä pitäiskö tehdä kun väljää ei ole paljon, mutta tuntuu kuitenkin. Ducateissa välystä ei tunnu.
    Hieno homma. Meinaatko jättää säädöt silleen vai power commander vai muuta?
    Takanavasta sanoi tehtaan äijä Kölnissä, että pitää tehdä dealerille kirjallinen reklamaatio, muuten ei asialle tapahdu mitään. Minä en ole tehnyt enkä tiedä pitäiskö tehdä kun väljää ei ole paljon, mutta tuntuu kuitenkin. Ducateissa välystä ei tunnu.
    Kyllä tuo PcV olis tarkoitus hommata . Halvimmillaan olis 331 taalaa ja ilmainen toimitus.Tulliinhan nuo menee kun jenkeistä tilailee. Täytyy tuo takanapa koittaa saada talven aikana kuntoon , menee pyörä muutenkin purkuun . Vanteiden ja muovien maalailua ja iskareiden shimmityksiä.
    You Only Live Twice

R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Eipä tuo takajarrunestesäiliön korkki kovin löysällä tossa mun mopossa ollut kun sitä äsken kävin kokeilemassa eli ei kyllä ihan ajossa sieltä lentele , tosin omassa on tuo alumiininen oranssi powerpart korkki ja kyllä siinä tuo purkki kiinnikkeessään vääntyy ennen kuin korkki lähtee siitä pyörimään kierteillään. Omaan mopoon en varmaan talven aikana ihmeempiä laittele ellen nyt sitten tulevaa kesää varten keksi jotain mukavaa uutta ihmeellistä.
    Ultrafast KTM machine .
    Yks paikka jota voin suositella PCV:n tilaamiseen on tech2roo.com. Vaikka sivut ovat vain ranskaksi, ovat ne melko selkeät. Tilasin viime talvena CB1000R:ni PCV:n tuolta, eikä ollut ongelmia... Eikä tarvii murehtia alveista eikä tulleista. Eikä PCV:n takuusta! ;)
    Hinta PCV:lle 300 € + postit 12,90 €.
    KTM 1290 Super Duke R '14
    Pari juttua: ensimmäiseksi positiivista eli IF teki omalla kohdalla jotain ennenkuulumatonta ja soittivat tarjouksen vakuutuksista ja nyt on 50/70 Espoossa 1240,- Tuli meinaan todella roima alennus aiemmasta ytiöstä, jonka senkin tsekkasin aikanaan melko tarkkaan.

No mut sitten nurjempaan asiaan vai onko omaa herkistelyä vaan: huomasin, että öljytaso on aivan yläreunassa ja avasin täyttökorkin ja siellä sitten bentsiini haisi. Mites muilla, onko teillä bensaa löytynyt öljyn seasta ainakin hajuna? Vaikea nyt sanoa, että miten paljon sitä siellä on. Nyt otin muutaman viivan verran pois ja katson lisääntyykö vai ei. Mikäs tuossa hajussa oikein voi olla syynä? Ryyppy jää liiaksi päälle "kylmänä" vai mikä?

Bensahan ei oikein voitele, että sikäli se ei ole hyvä juttu, uskaltaako tolla nyt ajella miten? Mikäs olis herrojen tuomio?
    Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa maakus kirjoitti Katso viesti
    Pari juttua: ensimmäiseksi positiivista eli IF teki omalla kohdalla jotain ennenkuulumatonta ja soittivat tarjouksen vakuutuksista ja nyt on 50/70 Espoossa 1240,- Tuli meinaan todella roima alennus aiemmasta ytiöstä, jonka senkin tsekkasin aikanaan melko tarkkaan.

No mut sitten nurjempaan asiaan vai onko omaa herkistelyä vaan: huomasin, että öljytaso on aivan yläreunassa ja avasin täyttökorkin ja siellä sitten bentsiini haisi. Mites muilla, onko teillä bensaa löytynyt öljyn seasta ainakin hajuna? Vaikea nyt sanoa, että miten paljon sitä siellä on. Nyt otin muutaman viivan verran pois ja katson lisääntyykö vai ei. Mikäs tuossa hajussa oikein voi olla syynä? Ryyppy jää liiaksi päälle "kylmänä" vai mikä?

Bensahan ei oikein voitele, että sikäli se ei ole hyvä juttu, uskaltaako tolla nyt ajella miten? Mikäs olis herrojen tuomio?
    Älä aja tai yritä käynnistää jos on oikeasti bensaa paljon joukossa. Soitto takuu huoltoon ja sitä kautta. Rikkoo paikat aika äkkiä.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Jeh, nyt lähti huoltoon hinurilla (oma väkästämisensä siinäkin, kun hinurikuski ei paljoa piittaa pyörästä tai sen kiinnittämisestä kunnolla lavalle...).
    Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
  30.  
    TLS suzuki oli kuuluisa öljynpinnan nostaja. Syynä se, että ruiskun lämpötila-anturi on syylärissä ja se tulkitsee koneen olevan kylmä aika pitkään, käyttää rajusti bensaa ja sitä menee sitten öljyihin.

vuotta myöhemmin suzuki tajusi sen ja siirsi anturin termostaattikoteloon, jossa on parempi näkyvyys oikeaan lämpötilaan ja kone ei tulvinut bensaa enää ja öljynpinta pysyy paikallaan.

koneitahan noista hajosi ihan hyvää tahtia, osa vaikutus varmasti oli sillä, että niillä ajettiin aina vähän bensaa öljyjen seassa.

normaali /toimiva huohotusjärjestelmä pystyy syömään osan öljyihin menevästä bensasta, se haihtuu kunhan öljyt vähän lämpenee kunnolla ja huohotin imee sen käyttöön.

vika on yleensä jommassa kummassa tai molemmissa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
Sivu: 57 / 89:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 747555657585967 ... ViimeinenViimeinen