Takaiskarin jousessa on laatuvirhe eli jousivalmistajan materiaalissa on hieman laadussa ongelmia kun tuon tekee,ehkä uusi jäykempi jousi voisi muuttaa kaiken varsinkin jos kuljettaja on hieman raskaampi tekoinen ja alkuperäinen jousi on kevyemmälle tarkoitettu. Pitäisi kyllä mielestäni mennä takuuna .
Mulla tuo klappi on minimaalista ja välillä sitä ei ole oikein havaittavissa vaikka kuinka yrittää sitä löytää. Pyörällä nyt yli 13000 ajettu.
Ultrafast KTM machine .
Jousta kiristämällä pääsee lähelle oikeita painumia , kuskin painaessa 84 kg ilman kamoja.
Käytin Duken penkissä ja ohessa linkki käyriin. Pyörässä Akran slipari vakio ohjelma ja killeri poistettu
http://aijaa.com/fzi5y0
Huoltoliike tekee ne korjaukset joihin tulee tehtaalta lupa ja osat. Iskaria on vaihdettu takuuseen jonkin aikaa , mutta ilmeisesti viallisten määrä on kasvanut liian suureksi tai jotain.
Viimeksi muokannut: vepe; 13.09.2014 klo 08:45.
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Noista perälaakereista. Tommonen treadi tuli vastaa. Palautu mieleen adv 950 svingin vesiongelma. Kumpaanki haarukan putkeen kun porasi reiät taka-akselin valupalikan eteen niin sieltä loraji vajaa desi kummastakin putkesta. En tunne Duken takakselin anatomiaa mutta näyttäs että porakoneella olis taas töitä.
http://www.superduke.net/forum/viewt...p?f=29&t=23912
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
joo just lueskelin samaa, on tää kyllä ihme laitos, pakko myöntää. Aika paljon on lastentauteja mahtunut mukaan. Mut mites se menikään, vesi vanhin voitehista...
Ready to race!
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Eipä mulla ole ollut yhtään sellaista pyörää missä ei vesi olisi päässyt takapyörän laakereita voitelemaan ja mulla on ollut Suzukia ,Kawasakia, Yamahaa, Hondaa tosin kaikki krosseja tai enduroita joten ei toi ole mitenkään ihmeellistä nyt ole . Kyllä se vesi sinne tiensä löytää pyörämerkistä riippumatta. Takahaarukkaankin sitä pääsee oli pyörän valmistaja mikä tahansa.
Ultrafast KTM machine .
Tohon olis kyllä sellanen 5 euron korjaussarja olemassa. Töräyttää kaviteetintakaapäin uretaania täyteen ja vuolee ylitulleet pois. ei iske kondenssi eikä pesuvesi.
Tosin voisivat jo tehtaalla kolon täyttää jollain hipohipovaahdolla samaan rahaan. ja keksiä sille jonkinmosen värinänvaimennus tarinan
a
BMW R1200RS
Hondan katumallin haarukassa olen kyllä nähnyt jotain uretaanin tapaista oisko ollut CBR 1000 haarukka ,mutta taitaa olla siihenkin laitettu poistamaan värinöitä ennen kuin veden pääsyä estämään. Kyllähän pyöriin voisi myös asennella myös voitelu nippoja noiden laakereiden lähettyville etteivät jäisi ilman rasvaa ajan kanssa.
Tehtaat säästävät yleensä näissä rasvoissa aikalailla, tosin voi olla myös niin etteivät halua tuotantolinjoille rasvaa joka paikkaan pyörimään jos sitä käytetään reippaasti.
Ultrafast KTM machine .
ei se laakerin sisäkehänä toimiva akseli kovin kummallinen rakenne ole, kun periaatteessa kaikki? yksipuoliset haarukat käyttää sitä rakennetta.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
On tuo laakeri hieman kriittisempi veden suhteen kuin linkuston laakerit. Neulojen pyörintänopeus on huima esim satasen vauhdissa versus takahaarukan neulalaakereihin jotka tekee edestakaista liikettä. Ja oletus on ettei tuota laakeristoa kokoajan laiteta uusiksi, vesitahna vaseliini ei ainakaan paranna kilometrikestävyyttä. Oikealla voitelulla ton kokoset laakerit on lähes ikuisia. Ja kestävät kuormaa.
a
BMW R1200RS
mä olen varmaan turhan kriittinen, mutta mun mielestä näin kalliissa pyörässä ei tarvis olla tällasia juttuja, vai? Eikös testauksessa tule tämmöiset asiat esiin, jos sateessa on ajettu ja vedetään pyörä palasiksi?
Tässä kuva 6tkm ajetusta pyörän hanurista - kerran kunnon sateessa ollut sekä kevyesti (ei paineella) pesty. Ei nyt mua aivan vakuuta. Ajatus kun olisi pitää pyörää itselläni pidempään, niin takuuajan jälkeen tämmöisiä keissejä on nastaa selvitellä myyjän kanssa.
![]()
jänkhällä penkitettiin kans yks tällanen , siin oli tasan 170 takaselta ja acra kiinni...
Kuolasin...
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Rakenne ei ole "kummallinen" mutta erikoinen ja haastava. KTM:n käyttämän akselin seinämä vahvuus tai käytetty materiaali on ilmeisesti se ongelman ydin. Ktm ei ole onnistunut omassa ratkaisussaan kovin kummoisesti. Ja vesi ei kuulu pyöränlaakeriin millään merkillä. Olen samaa mieltä että tällaisia ei kuulu olla uusissa laitteissa , ei edes halvoissa. Itse en aio "rikkinäisellä" laitteella toista kesää ajella.
Paljonko muuten kierroslukumittari näyttää rajoittajalle mennessä? Kuuluis olla 10500rpm. Mutta kaikki dyno vedot vedettiin rajoittajalle Dynon mukaan 9700 rpm ,samoja kierroksia näyttäs olevan muittenkin dynolapuissa.
Oma pyörä punnittiin . Akran slipari, takajalkatapit pois , takapenkin paikalla koppa ja 1,5 litraa bensaa tankissa tulos 196,1 kg. Hiukan jäi kauaksi ilmoitetusta.
You Only Live Twice
Stefa, vaseliini ja alumiininen holkki värjää kyllä rasvan tummaksi aika vikkelään, ilman vettäkin.
Varsinkin jos stefasta on laakerin väljyyden takia irronnut materiaalia rasvan joukkoon?
Vai näyttääkö se vain kuvassa jokseenkin kärsineeltä tuo stefa?
Kuvassa näkyy ihan selvästi kuinka akselin ja laakerin sovitus on väljä. Sisäkoolissa tumma raita ympäri asti.
Viimeksi muokannut: p78; 28.04.2015 klo 09:51.
<p>Suzukilla vuodesta 1993</p>
Olisiko gessun suunnittelija vaihtanut bemarilta kotarille ja vienyt osaamista mennessään. Omaan gessuun laakerit vaihdettiin n. 95 tkm kohdalla ja huollon kommentti oli, että pääasiallinen vikaantumismekanismi on ruostuminen. Ja kyllähän niissä oli ruostetta nähtävissä.
Tänään näin ekaa kertaa livenä, tuossa Vantaan puistoportissa. Tarjoustalon alapuolella olevalla parkkipaikalla, mustan superduken racing tarroilla, oli kyllä niin![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Tossa ehkä kulminoituu sellanen 3d tietokonesuunnittelun riemu. Näyttää hyvältä ruudulla ja protossa. Materiaalipankista ja lujuuslaskelmista vikaa ei löydy.
Ja sitten ku niitä koeajoja ajetaan niinpenkki soi ja eteläeuroopan asvaltti kuluu. Edelleen homma rokkaa.
Kun myyntituotteet levitetään maailmalle pikkulapsukset löytyy erilaisten olosuhteiden myötä. Paljon hyvää tuossa on mutta jälkiviisaana vois sanoa että oisivat kopioineet 800 vifferin taka-akselin. ois päässy vähemmällä kaikki.
edit. tuo nykynen valettu kakspuoleinen haarukka on hyvä. Ei onkaloita ja jos menossa rikki silmälläki näkee jotain. Ennenkaikkea Valukappale on yksinkertainen ja siten teollisesti helppo.
a
BMW R1200RS
Ruostetta ja kulumajälkiä tarkoitin, kun ton yllä olevan kuvan linkitin, siis että ne eivät oikein vakuuta minua mallina hyvästä konstruktiosta ja toisaalta miten testauksessa ei tuollaista ole huomattu. Mua ei lohduta yhtään se, että joissain muissakin pyörissä vettä on päässyt laakereille saakka jääden sinne ruostuttamaan pakettia jne.
Anyways, tiedoksi niille, jotka eivät ole superduke.netistä lukeneet/huomanneet, että takaiskarin alapään läpivienti huggerissa ei ole toleransseissa. Huggerin reuna on jyrsinyt toisilla varsin runsaasti iskarin alapään vartta.Ymmärrätte, kun katsotte paikan pyörästä.
Mulla oli syönyt vähän, mutta ei aiheuta sen kummempia toimenpiteitä huggerin trimmauksen jälkeen. Kannattaa vaan tsekata omasta pyörästä, niin pääsee vähällä. Eihän se toki tietyn pisteen jälkeen enää sitä iskarin vartta kuluta, mutta kummiskin. Tai toisaalta, ehkä riittävän kulumisen myötä ne, joiden pyörässä takaiskarin jousi hinkkaa säiliöön saisivat nyt riittävän syyn, että takuun kautta saisi uuden iskarin?![]()
Koskeeko tämä mittava määrä lapsuksia kaikkia kotarin uusia malleja? Vähentää ostohaluukkutta merkkiä kohtaan roimasti!
CB K R
Et pysty mitenkään estämään ruosteen syntymistä laakerin pinnoilla ja akselilla , aina sinne vesi pääsee eikä edes pesuveden kanssa vaan ihan ilman kosteudesta sitä sinne menee enemmän tai vähemmän. Tietysti huoltamalla pyörää eli rasvaamalla takanapaa useammin kuin 15000 kilsan välein vaikka sitten renkaanvaihdon yhteydessä ottaa tuon takanavan rasvattavaksi samalla eli varmaan normiajolla kaksi vaihtoa ja rasvausta.
Miksi pitäisi saada uusi takaiskari jos vain jousen materiaalissa on jotain vialla. Toi huggeri on varmaan kokoonpanossa asetettu joissain pyörissä huolimattomasti tai sitten myyjäliikkeen kokoonpanijan toimesta jos pyörä on niin osissa saapuessaan myyjälle.
Ultrafast KTM machine .
Herää nyt hyvä mies. Takanapa on susi jonka välystä KTM ei alussa edes myöntänyt , eikä tavallaan myönnä vieläkään joka maassa.http://www.superduke.net/forum/viewt...3570&start=225
Keväästä asti ovat ongelmaa yrittäneet ratkaista ilman tulosta. Vesi tai huono rasva ei ole syynä tähän ongelmaan ne ongelmat tulee vasta myöhemmin eteen. Ensimmäiset väljät on olleet 300 km ajetuissa pyörissä. Takaiskarin haluan uuden koska jousi on hangannut uran lisäsäiliöön. Lisäksi KTM:n markkinointi on vääristellyt lähes kaikki tekniset tiedot ko. pyörästä ( teho , paino , huippunopeus ja kiihtyvyys , ehkä myös max. rpm.). Jos käytetään mittarinopeuksia niin suorituskyky menee jo vähän lähemmäksi ilmoitettuja.
You Only Live Twice