Onkos tässä vekottimessa muuten KTM:n ensimmäinen ykspuoleinen swingi? Ihan vaan mielenkiinnosta, jotta tavallaan vois ymmärtää tuollasta mokaa paremmin?
Tallissa makaavassa Santanderin Agustassakin on laakeriongelmia juurikin ton pårnon ykspuoleisen swingin kanssa. OK, mun käsittääkseni Agustassa ongelmat on yhteydessä siihen et jos keskiön kiristyspultit vetää liian tiukkaan, niin sen jälkeen hajottaa paikat. Ketjun kiristys kun tehdään sitä keskiötä pyörittämällä... Mahtaako muuten Kottaraisessa olla samalla periaatteella toimiva keskiö / ketjujen kiristys? Olisiko siellä samantyyppistä syy > seuraus ilmiötä?
Edit: Ja momentti ei Agustassa ole mikään kummonen vaik on jykevät pultit. Olikohan nyt 23Nm eikä yhtään kireemmälle tai satoa korjaillaan joskus tulevaisuudessa laakerin pettäessä. Mitä ite tuota olen momenttiavaimella ruuvannu, niin näppituntumalla tulis vedettyä noin jykevät kuusiokolot ihan saakelisti tiukemmalle... Ihan varmasti!
Viimeksi muokannut: Yamaha1; 09.07.2014 klo 21:56.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Tehdas selvittää laakeriongelman syytä, joten eiköhän se jossain vaiheessa selviä.
Tai jos ei, niin sitten vaihdetaan taka-akselia viidesti kesässä![]()
Laatua se on huonokin laatu. Kunhan nyt selviäis että mikä on huonoa laatua tuossa laakeri ongelmassa. Onko huono laakeri , kokoonpano vai suunnitelma ?
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Eipä liene suuri juttu tuo muutaman pyörän laakeri ongelma . Varmaan joihinkin pyöriin laitettu japsilaakeri hätäpäissään kun oikeat laakerit on väliaikaisesti loppuneet kokoonpano linjalta.
No, on sitä omaanikin ilmaantunut ongelmanimittäin rekisterikilven valo temppuilee ja pyörällä on ajettu vasta hieman yli 8000 kilsaa.
Ultrafast KTM machine .
luulis, että ne on ajaneet vähän testejä siellä tehtaallakin ennen julkaisua, ehkä vain laakeri oli huono kappale.
hondasta luki jossain, että ne ei saa julkaista mitään pyörää ennenkuin sillä on ajettu joku +50tkm, joten ne ajaa niitä kolmessa vuorossa, että saisi mahdollisimman nopeasti matkan täyteen. kai sen johonkin puoleen kuukauteen ajaa, jos useammalla miehellä ruuvaa menemään.
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kyllähän yksittäinen pyörä ajetaan joka merkillä ennen markkinoille tuloa. Mutta onko sitten sarjatuotanto vehkeissä saman erä osia ollenkaan kuin mitä esim. koeajo laitteessa oli käytetty. Ja osien valmistus erätkin vaihtuu kesken tuotannon. Jospa vaan on ollut huono laakeri erä . Motokeitaalla eivät olleet vielä törmänneet"väljiin " laakereihin
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Tuo japsien 50t ei ole mielestäni prototyyppipyörän kilometrit, vaan nimenomaan linjalta tullut ensimmäinen.?
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
<p>.</p>
Tuossa tuota uutta väritys
![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Ensimmäinen tällainen oli jo AVK:lla, nyt näköjään jo myyty kun ei ole enää listalla.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Ahaa siis Kini tarrasarja tullut .Heinz Kinigadnerin spesiaali sarjaa.
Mitä lienee käynyt ? Varastettu ja kaaduttu .
Tosta mittariston kiinnityksen takaisinkutsu tarkistuksesta senverran että sieltä katsotaan vain yhden kiinnitys ruuvin kireys mikä pitäisi siis olla 5 Nm eli suuresta asiasta ei oluut kyse. Joistain pyöristä on kuulemma löystyny.
Ultrafast KTM machine .
Tosta mittariston kiinnityksen takaisinkutsu tarkistuksesta senverran että sieltä katsotaan vain yhden kiinnitys ruuvin kireys mikä pitäisi siis olla 5 Nm eli suuresta asiasta ei oluut kyse. Joistain pyöristä on kuulemma löystyny.[/QUOTE]
Omaani tulee uusi mittariston tausta joka kyllä näyttää samalta kuin vanhakin. Kokeilepa takapyöränlaakeria siten että pyörä sivutuella itse olet sivutuen puolella ja pidä toisella kädellä pakoputken kannakkeesta kiinni ja toisella työnnät renkaan yläosasta. Omassa nyt sen verran väljää että kolahtaa hienoisesti.http://www.superduke.net/forum/viewt...p?f=29&t=23191
Viimeksi muokannut: vepe; 14.07.2014 klo 18:12.
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Omaani tulee uusi mittariston tausta joka kyllä näyttää samalta kuin vanhakin. Kokeilepa takapyöränlaakeria siten että pyörä sivutuella itse olet sivutuen puolella ja pidä toisella kädellä pakoputken kannakkeesta kiinni ja toisella työnnät renkaan yläosasta. Omassa nyt sen verran väljää että kolahtaa hienoisesti.http://www.superduke.net/forum/viewt...p?f=29&t=23191[/QUOTE]
No tuli sitten kokeiltua tämä ja pieni kolahdus sieltä kuuluu mutta noin sadan kilsan ajolenkin jälkeen ei ollut mitään "kolahdusta" . Tuntuisi siltä että on toleransseissa 8000 kilsan jälkeen . Olisikohan pieni "väljyys" siellä ihan tarkoituksella. Täytyisi kokeilla tuota jollain uudella ajamattomalla pyörällä onko siinä tuota kolahdusta . Epäilen kyllä ettei ole syytä suurempaan huoleen asian suhteen.
Ultrafast KTM machine .
Triumphissa takalaakeria ob hyvä seurata siten, että jos taka.akseli on ontto. Niin ajon jälkeen sormi sinne ja kokeilee lämpötilaa. Tietysti takajarrun käyttöä pitää välttää ja ajaa vaikka pätkä motaria ja pysäyttää kokeilemaan. Näin saat vertailukohdan lämpöön joka on ehjillä laakereilla ja uusilla voiteilla. Uusikin kyllä lämpenee. Ja jopa siinä määrin, että en pidä hyvänä sellaisia kaatumatappeja jotka tukkivat tuon taka.akselin reiän, koska sen on pakko huonontaa jäähtymistä.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Puolen tunnin ajon jälkeen kokeilin, että miltä takapää tuntui ja olihan siellä ihan kunnolla klappiaKysyin tonnin huollossa viime viikolla, että tarkistitteko tämän ja juujuu, kuuluu ohjelmaan. Joo-o, olisi pitänyt siinä pihalla kokeilla samantein tuota...
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
No siis silleen, että lonksaa reilusti, ääni kuuluu selvänä jne. Jos olisi aivan marginaalinen, niin ei siitä tuollaista efektiä tulisi. Ja toisekseen, jos daltonilla on pakka timmi ja toisilla ei, niin onhan siinä eroa silloin, vaikka miten subjektiivisesti asiaa katsoisi?
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
No joo mutta kun ei voi esimerkiksi tietää mikä on toisen mielestä kovaa lonksumista ja mikä ei. Parasta varmaan mennä sinne huoltoon takaisin mopon kanssa eihän sitä sen kummempaa kannata ihmetellä.
Harmi ettei tullut omasta pyörästä tuota testattua eli nyt ei tiedä onko sitä ollut alusta asti aina 8000 kilsaan ja onko ongelma todellinen ongelma vai ominaisuus. Ajamiseen se ei ainakaan vaikuta .
Ultrafast KTM machine .
Mulla on sama tilanne, eli en tiedä kuinka kauan se välys on siinä ollut. Nyt vasta sen huomasin kun kokeilin.
Kun pyörä on ajettu lämpimäksi niin välystä tuntuu aavistus enemmän kuin kylmänä. Ja sellaisen kevyen kolahduksen kyllä korva erottaa kun takarengasta nitkuttelee vepen kuvailemalla tavalla.
Ens vkolla vaihtuu öljynvaihdon yhteydessä akseli+laakeripaketti, täytyy seurailla ilmestyykö välys uudestaan.
Joku käyny jo kokeilemassa tuollaisilla
Here's Bodis de-cat dyno graph. Higher graphs are Bodis + Akra map. Lower are stock bike. So all the way better as it feel. Done by local dealer for they demo bike (as mine). Sorry, didnt get A/F ratio.
Ps. That dyno wont give anything free :mrgreen
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
eiköhän se avk pyörä ollut ihan rehellisesti kaaduttu, täysin normaalia, että kovimmat mallit on avk:n vaihtovalioissa, koska kovimmat kuumapäät ostaa niitä.ei siihen varkaita tarvitse ja kai tässä nyt käynnistyksen esto on, kun kaikki muutkin pelit ja elektroniset pensselit on.?
pari huomiota duken crash ominaisuuksista, etuhaarukan pää kyntää maata mallikkaasti, etuakselin poppinssit olisi tarpeen(mutta niinhän ne on kaikissa pyörissä). sama suojaisi etuvanteen reunaa. Kytkinkoppa osuu maahan myös.
Viimeksi muokannut: jaket; 16.07.2014 klo 10:07.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Mulla on omassani ihan inasen verran lonksumista, sekä kylmänä että lämpimänä. Kävin vertailemassa Motokeitaan koeajopyörään - siinä ei ollut laisinkaan klappia.
En sitten tiedä onko tuo nyt oleellinen ongelma vai ei.
edit: kilsoja vajaa 6000.
KTM SDR 1290 '14
ex ZZR 1400 '08
ex ER-6f '06