Tää on juuri sellainen pyörä millä voi menettää kortin ja nopeasti jos on holtiton....
Jos haluaa tehdä saman tyylisen kuin se concept malli oli, kait tuohon jotkut tehokaat ledit saa
http://kmc-shop.com/index.php?a=5
Aika murskaavasti Ktm sai pisteitä
2014 Ducati Monster vs KTM 1290 Super Duke
http://www.motorcycle-usa.com/8/1836...uper-Duke.aspx
Viimeksi muokannut: Husky510; 11.05.2014 klo 12:50.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Jaa on vai? Mikäli maailma ei viime aikoina ole muuttunut kovin radikaalisti niin ainakin ennen SAE ja DIN hepat erosivat toisistaan seuraavasti (molemmat kuitenkin kampuran päästä autopuolella):
DIN (Deutsches Institut für Normung): Moottori kaikilla apulaitteilla varustettuna sekä ilmansuodattimella ja muilla tarpeellisilla härpäkkeillä.
SAE(Society of Automotive Engineers) eli jenkki ponit: Moottori ilman apulaitteita ts. vesipumppu, laturi jne.
THE penkissä hepat on heppoja jotka tulevat takapyörästä tiehen![]()
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Tuossa on lisää video akran koko rännistä
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
bhp (Brake horsepower)
Termiä käytettiin yleisesti ennen vuotta 1970 Yhdysvalloissa, ja on yhä yleisesti käytössä Englannissa. Termin nimi viittaa jarrudynamometriin (brake dynamometer), jolla voidaan mitata moottorin todellinen teho. Tehon ilmoittaminen muodossa "bhp" antaa viitteen, että teholukema on todellinen eikä laskettu tai arvioitu. Tämä termi ei kuitenkaan kerro onko teho mitattu vauhtipyörästä, vaihteistosta vai pyöristä.
110 kW = 147bhp (UK) = 150 hv DIN
SAE (American Society of Automotive Engineers)
SAE brutto (SAE gross horsepower) mittaustapaa (SAE standardit J245 and J1995) käytettiin ennen vuotta 1972. Moottori mitattiin irtonaisena ilman lisälaitteita, joten tulos oli lähinnä teoriittinen maksimiarvo eikä vastannut autoon asennettua moottoria. Yleensä näin ilmoitetut teholuvut liioittelivat huomattavasti massa-autojen tehoa kun taas sen aikaisissa "muskeliautoissa" tehot oli yleensä aliarvioitu.
SAE brutto -normissa moottorin teho mitattiin ilman lisälaitteita mahdollisimman suuren teholukeman saamiseksi. Mittauksesta puuttuvia lisälaitteita olivat ilmanpuhdistin, generaattori, tuuletin tai vesipumppu, kytkin, bensiinipumppu ja äänenvaimennin (Tekniikan Maailma 13/1964, Erilaiset hevosvoimat, sivu 38).
SAE netto (SAE net horsepower) mittaustapaa (SAE standardi J1349) alettiin käyttämään vuodesta 1971. Tässä mittaustavassa moottorissa oli kiinni kaikki lisälaitteet kuten myös imu -ja pakosarjat. Vuodesta 1972 yhdysvaltalaiset ilmoittivat tehon ainostaan merkinnällä "SAE net hp". Tämä vastaa lähinnä DIN-normin mukaista mittausta, mutta teholuvut eivät ole samoja: 1975 ilmoitettiin Opel Commodoren tehoksi 135 hv SAE ja 115 hv DIN; Saab 99L Combi Coupe 81 kW/110 hv SAE ja vastaava DIN-teho oli 74 kW eli 100 hv (TM 5/1975). Näissä kahdessa tapauksessa SAE-teho oli 10-17 % suurempi kuin DIN-teho.
Suomessa DIN-normi vähitellen syrjäytti SAE:n 1970-luvun puolivälistä alkaen. Vielä 1977 muutama autonvalmistaja ilmoitti DIN- ja SAE-tehot: Datsun 200 L:n teho oli 100 hv DIN (73,5 kW) ja 115 hv SAE (84,5 kW); Toyota Cressida 89 hv DIN (65 kW), joka SAE-tehona oli 100 hv (73,5 kW) (Tekniikan Maailma 19/1977). Näissä SAE-teho oli 12-15 % suurempi kuin DIN-teho.
Ottaa joo, mutta maailman foorumeilla ei ole löytynt keinoa kalibroida tai korjata sitä virhettä. Mun mielestä vähän penaalista, kun olisi kiva, että olisi lähellä totuutta eikä tarvitsisi musitella millä korjausmuuttujalla pitää mittarin lukemaa milläkin nopeudella itse mielessään fiksata.
Olipa pirun makeat äänet akran kokoputkella, toki halli antaa kivan efektin tohon hommaan. Mulle vaan taitaa tuo €2k hinta taitaa olla liikaa, että sen pystyisin itselleni perustelemaan. "Kaikille se on samanhintaista, vain köyhille kallista."
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
DIN-hevosvoima = n. 0,735 kW
Imperial (SAE) -hevosvoima = n. 0,745 kW
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ja haluaako tähän perään joku arvata miksi nykyisin tehot ilmoitetaan kilowatteina?![]()
Superbike #7
Joo, nää on ihan just yhtä kliffoja kuin vaikka US ja Imperial gallonat.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tulee vain mieleen, että mitä niillä tehoilla papereissa tekee. Tätä en ole oikein koskaan ymmärtänyt![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Hyvä tarkennus erosta.
Tää on se jännä osuus, kun asiaa miettii. Miten ilmankosteus muuttaa siihen rullaan välittyneen momentin mittaamista? Se on mitä se on just siinä tilanteessa.
Vähän sama kuin 100 metrin juoksijan loppuajasta aletaan vähentämään sadasosia, jos juoksija yski ennen starttia.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Romahda vapaasti. Tai vaihtoehtoisesti voit elvistellä isommalla lukemalla, ehkä jopa keksiä oman JMH-korjauskertoimen, jolla laskemalla saat konetehoksi vaikka 394 kW.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
vaan enpä tiennyt aiemmin noiden korjauskertoimien eroja. Jokin historia siihenkin liittyy, vaan väliäkös sillä.
Muoks. Hieman hidas sytytys. Nyt vasta hokasin, mitä varten noita korjauskertoimia käytetään ihan raakoihin takapyörätehomittauksiinkiin. Niistä vissiin päästään, kun kaikki penkit ovat identtisiä ja ilmastoiduissa sekä painestetuissa kaapeissa.
Haluan kuitenkin JMH-kertoimet käyttöön.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Siinä teille tehoa kun sitä on mistä jakaa![]()
Ultrafast KTM machine .
Tuon video nänhyt, tuossa tuo duke näyttää aivan törkeen makeelta ja äänet![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Makee tuo L-merkki tuossa kypärässä...."learning" merkki vissiin ja on paljon hienonpo kun ei ole tuota rumaa kilpeä kiinni![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Kenelläkään tietoa mistä sais noita oransseja vanteita?
Powerpartseista en ole löytänyt....
HP4