Sivu: 48 / 89:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38464748495058 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1411:stä 1440:een 2647:sta
  1. #1411
    Tää on juuri sellainen pyörä millä voi menettää kortin ja nopeasti jos on holtiton....

    Jos haluaa tehdä saman tyylisen kuin se concept malli oli, kait tuohon jotkut tehokaat ledit saa
    http://kmc-shop.com/index.php?a=5



    Aika murskaavasti Ktm sai pisteitä
    2014 Ducati Monster vs KTM 1290 Super Duke
    http://www.motorcycle-usa.com/8/1836...uper-Duke.aspx
    Viimeksi muokannut: Husky510; 11.05.2014 klo 12:50.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  2. #1412
    Lainaa Attitude kirjoitti Katso viesti
    Mitähän noi DIN hepat mahtaa sitten olla SAE:na, joka taitaa olla käytössä suomen the penkeissä
    Jaa on vai? Mikäli maailma ei viime aikoina ole muuttunut kovin radikaalisti niin ainakin ennen SAE ja DIN hepat erosivat toisistaan seuraavasti (molemmat kuitenkin kampuran päästä autopuolella):

    DIN (Deutsches Institut für Normung): Moottori kaikilla apulaitteilla varustettuna sekä ilmansuodattimella ja muilla tarpeellisilla härpäkkeillä.

    SAE(Society of Automotive Engineers) eli jenkki ponit: Moottori ilman apulaitteita ts. vesipumppu, laturi jne.

    THE penkissä hepat on heppoja jotka tulevat takapyörästä tiehen
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  3. #1413
    Lainaa dYNY kirjoitti Katso viesti
    Jaa on vai? Mikäli maailma ei viime aikoina ole muuttunut kovin radikaalisti niin ainakin ennen SAE ja DIN hepat erosivat toisistaan seuraavasti (molemmat kuitenkin kampuran päästä autopuolella):

    DIN (Deutsches Institut für Normung): Moottori kaikilla apulaitteilla varustettuna sekä ilmansuodattimella ja muilla tarpeellisilla härpäkkeillä.

    SAE(Society of Automotive Engineers) eli jenkki ponit: Moottori ilman apulaitteita ts. vesipumppu, laturi jne.

    THE penkissä hepat on heppoja jotka tulevat takapyörästä tiehen
    Vuodesta 1972 jenkit ovat kayttaneet SAE netto hp, joka on kaytannossa sama kuin DIN.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  4. #1414
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa dYNY kirjoitti Katso viesti
    THE penkissä hepat on heppoja jotka tulevat takapyörästä tiehen
    Karvan eroa kuulemma on isobritannian horsepowerilla kuin hevosvoimilla. Tai jotain sinnepäin, ehkä, tai jotain.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #1415

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Lainaa ex-naked kirjoitti Katso viesti
    Nopeusmittari taitaa kyllä näyttää omiaan myös mun mopossa, paikallaan kyllä 0kmh mutta sataseen vauhti tuntuu oudon hitaalle
    Mittariston viesti not legal vähän hämmensi mutta taitaa johtua ABS donglesta tai sitten kokoputkesta.
    Pyörässä on kyllä yksi paha vika, tekee koko ajan mieli availla kun paukkua on tarjolla välittömästi....
    Mittari heittää lähes normaalit 7-10 km/h . Pelkästään pyörän hyvyyttä ettei oikein tunnu missään tuo ajamisen vauhti vaikka onkin naku ja ei ole mitään jättimäistä pleksiä siinä edessä.
    Ultrafast KTM machine .
  6. #1416
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Aika murskaavasti Ktm sai pisteitä
    2014 Ducati Monster vs KTM 1290 Super Duke
    http://www.motorcycle-usa.com/8/1836...uper-Duke.aspx
    Takapyöräteho 149,9hp, sama kuin BikeDoctor penkitti vakiosta Dukesta. Lienee lähellä totuutta.
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  7. #1417
    Tuossa on lisää video akran koko rännistä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  8. #1418
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti
    Mittari heittää lähes normaalit 7-10 km/h . Pelkästään pyörän hyvyyttä ettei oikein tunnu missään tuo ajamisen vauhti vaikka onkin naku ja ei ole mitään jättimäistä pleksiä siinä edessä.
    Ottaako uus Duke nopeuden eturenkaalta? Ainakin aiemmissa malleissa eturenkaan kehän on saanu syötettyä mittaristosta, jolla tuon virheen saa nollaan.
    Superbike #7
  9. #1419
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Karvan eroa kuulemma on isobritannian horsepowerilla kuin hevosvoimilla. Tai jotain sinnepäin, ehkä, tai jotain.
    bhp (Brake horsepower)

    Termiä käytettiin yleisesti ennen vuotta 1970 Yhdysvalloissa, ja on yhä yleisesti käytössä Englannissa. Termin nimi viittaa jarrudynamometriin (brake dynamometer), jolla voidaan mitata moottorin todellinen teho. Tehon ilmoittaminen muodossa "bhp" antaa viitteen, että teholukema on todellinen eikä laskettu tai arvioitu. Tämä termi ei kuitenkaan kerro onko teho mitattu vauhtipyörästä, vaihteistosta vai pyöristä.

    110 kW = 147bhp (UK) = 150 hv DIN
  10. #1420
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Vuodesta 1972 jenkit ovat kayttaneet SAE netto hp, joka on kaytannossa sama kuin DIN.
    SAE (American Society of Automotive Engineers)

    SAE brutto (SAE gross horsepower) mittaustapaa (SAE standardit J245 and J1995) käytettiin ennen vuotta 1972. Moottori mitattiin irtonaisena ilman lisälaitteita, joten tulos oli lähinnä teoriittinen maksimiarvo eikä vastannut autoon asennettua moottoria. Yleensä näin ilmoitetut teholuvut liioittelivat huomattavasti massa-autojen tehoa kun taas sen aikaisissa "muskeliautoissa" tehot oli yleensä aliarvioitu.

    SAE brutto -normissa moottorin teho mitattiin ilman lisälaitteita mahdollisimman suuren teholukeman saamiseksi. Mittauksesta puuttuvia lisälaitteita olivat ilmanpuhdistin, generaattori, tuuletin tai vesipumppu, kytkin, bensiinipumppu ja äänenvaimennin (Tekniikan Maailma 13/1964, Erilaiset hevosvoimat, sivu 38).

    SAE netto (SAE net horsepower) mittaustapaa (SAE standardi J1349) alettiin käyttämään vuodesta 1971. Tässä mittaustavassa moottorissa oli kiinni kaikki lisälaitteet kuten myös imu -ja pakosarjat. Vuodesta 1972 yhdysvaltalaiset ilmoittivat tehon ainostaan merkinnällä "SAE net hp". Tämä vastaa lähinnä DIN-normin mukaista mittausta, mutta teholuvut eivät ole samoja: 1975 ilmoitettiin Opel Commodoren tehoksi 135 hv SAE ja 115 hv DIN; Saab 99L Combi Coupe 81 kW/110 hv SAE ja vastaava DIN-teho oli 74 kW eli 100 hv (TM 5/1975). Näissä kahdessa tapauksessa SAE-teho oli 10-17 % suurempi kuin DIN-teho.

    Suomessa DIN-normi vähitellen syrjäytti SAE:n 1970-luvun puolivälistä alkaen. Vielä 1977 muutama autonvalmistaja ilmoitti DIN- ja SAE-tehot: Datsun 200 L:n teho oli 100 hv DIN (73,5 kW) ja 115 hv SAE (84,5 kW); Toyota Cressida 89 hv DIN (65 kW), joka SAE-tehona oli 100 hv (73,5 kW) (Tekniikan Maailma 19/1977). Näissä SAE-teho oli 12-15 % suurempi kuin DIN-teho.
  11. #1421
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ottaako uus Duke nopeuden eturenkaalta? Ainakin aiemmissa malleissa eturenkaan kehän on saanu syötettyä mittaristosta, jolla tuon virheen saa nollaan.
    Ottaa joo, mutta maailman foorumeilla ei ole löytynt keinoa kalibroida tai korjata sitä virhettä. Mun mielestä vähän penaalista, kun olisi kiva, että olisi lähellä totuutta eikä tarvitsisi musitella millä korjausmuuttujalla pitää mittarin lukemaa milläkin nopeudella itse mielessään fiksata.

    Olipa pirun makeat äänet akran kokoputkella, toki halli antaa kivan efektin tohon hommaan. Mulle vaan taitaa tuo €2k hinta taitaa olla liikaa, että sen pystyisin itselleni perustelemaan. "Kaikille se on samanhintaista, vain köyhille kallista."
    Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
  12. #1422
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    SAE (American Society of Automotive Engineers)

    SAE brutto (SAE gross horsepower) mittaustapaa (SAE standardit J245 and J1995) käytettiin ennen vuotta 1972. Moottori mitattiin irtonaisena ilman lisälaitteita, joten tulos oli lähinnä teoriittinen maksimiarvo eikä vastannut autoon asennettua moottoria. Yleensä näin ilmoitetut teholuvut liioittelivat huomattavasti massa-autojen tehoa kun taas sen aikaisissa "muskeliautoissa" tehot oli yleensä aliarvioitu.

    SAE brutto -normissa moottorin teho mitattiin ilman lisälaitteita mahdollisimman suuren teholukeman saamiseksi. Mittauksesta puuttuvia lisälaitteita olivat ilmanpuhdistin, generaattori, tuuletin tai vesipumppu, kytkin, bensiinipumppu ja äänenvaimennin (Tekniikan Maailma 13/1964, Erilaiset hevosvoimat, sivu 38).

    SAE netto (SAE net horsepower) mittaustapaa (SAE standardi J1349) alettiin käyttämään vuodesta 1971. Tässä mittaustavassa moottorissa oli kiinni kaikki lisälaitteet kuten myös imu -ja pakosarjat. Vuodesta 1972 yhdysvaltalaiset ilmoittivat tehon ainostaan merkinnällä "SAE net hp". Tämä vastaa lähinnä DIN-normin mukaista mittausta, mutta teholuvut eivät ole samoja: 1975 ilmoitettiin Opel Commodoren tehoksi 135 hv SAE ja 115 hv DIN; Saab 99L Combi Coupe 81 kW/110 hv SAE ja vastaava DIN-teho oli 74 kW eli 100 hv (TM 5/1975). Näissä kahdessa tapauksessa SAE-teho oli 10-17 % suurempi kuin DIN-teho.

    Suomessa DIN-normi vähitellen syrjäytti SAE:n 1970-luvun puolivälistä alkaen. Vielä 1977 muutama autonvalmistaja ilmoitti DIN- ja SAE-tehot: Datsun 200 L:n teho oli 100 hv DIN (73,5 kW) ja 115 hv SAE (84,5 kW); Toyota Cressida 89 hv DIN (65 kW), joka SAE-tehona oli 100 hv (73,5 kW) (Tekniikan Maailma 19/1977). Näissä SAE-teho oli 12-15 % suurempi kuin DIN-teho.

    No aika mystisiä näyttää olevan nämä DIN ja SAE hevoset - esimerkiksi Bike Doctorin penkki Tampereella on tunnetusti varsin tiukka ja vaikkapa noiden eka koppaisten (2004) putkiviri 10R takistehot ovat siinä 150hp nurkilla ja lapussa lukee SAE.
    ZH2 2020
  13. #1423
    DIN-hevosvoima = n. 0,735 kW
    Imperial (SAE) -hevosvoima = n. 0,745 kW
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  14. #1424
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    DIN-hevosvoima = n. 0,735 kW
    Imperial (SAE) -hevosvoima = n. 0,745 kW
    Häh? En kiistä, mutta mulla SAE heppoja 119 ja DIN 123 jos WinPEP7:lla muuttelee.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #1425
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Ja haluaako tähän perään joku arvata miksi nykyisin tehot ilmoitetaan kilowatteina?
    Superbike #7
  16. #1426
    Joo, nää on ihan just yhtä kliffoja kuin vaikka US ja Imperial gallonat.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  17. #1427
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ja haluaako tähän perään joku arvata miksi nykyisin tehot ilmoitetaan kilowatteina?
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Joo, nää on ihan just yhtä kliffoja kuin vaikka US ja Imperial gallonat.
    He he... kertookaa nyt jätkät paljon mulla on tehoja. Olen romahduksen partaalla. SAE antaa 89 kW ja DIN 92 kW.

    Lisäksi mun takavanteen venttiilin hattu on Paimiossa
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  18. #1428
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    He he... kertookaa nyt jätkät paljon mulla on tehoja. Olen romahduksen partaalla. SAE antaa 89 kW ja DIN 92 kW.

    Lisäksi mun takavanteen venttiilin hattu on Paimiossa
    Menet dynoon, pyydät takarenkaalta mitatun vääntömomenttikäppyrän plotattuna kierroslukua vasten. Sitten mittaat renkaan halkaisijan ja kaivat kokonaisvälityssuhteen netistä. Tuossa sulla onkin sitte riittävästi tietoa takapyörätehon laskemiseen.
    Superbike #7
  19. #1429
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Menet dynoon, pyydät takarenkaalta mitatun vääntömomenttikäppyrän plotattuna kierroslukua vasten. Sitten mittaat renkaan halkaisijan ja kaivat kokonaisvälityssuhteen netistä. Tuossa sulla onkin sitte riittävästi tietoa takapyörätehon laskemiseen.
    Lopetetaan OT siihen murheelliseen uutiseen, että rengas vaihtui eilen uuteen ja erikokoiseen. En saa koskaan tietää...
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #1430
    Tulee vain mieleen, että mitä niillä tehoilla papereissa tekee. Tätä en ole oikein koskaan ymmärtänyt
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  21. #1431
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Tulee vain mieleen, että mitä niillä tehoilla papereissa tekee. Tätä en ole oikein koskaan ymmärtänyt
    Paperi on tärkein, ja se kulkeekin mukana rekisteriotteen vieressä. Vetäisen sen yleensä heti esiin, kun tuntematon katsookin pyörääni päin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  22. #1432
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    He he... kertookaa nyt jätkät paljon mulla on tehoja. Olen romahduksen partaalla. SAE antaa 89 kW ja DIN 92 kW.
    Niin, siis nyt on kyse korjauskertoimesta. Jos en ihan väärin muista, niin DIN-kertoimessa lasketaan mukaan lämpötila ja ilmanpaine, SAE:ssa lisäksi ilmankosteus.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  23. #1433
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Niin, siis nyt on kyse korjauskertoimesta. Jos en ihan väärin muista, niin DIN-kertoimessa lasketaan mukaan lämpötila ja ilmanpaine, SAE:ssa lisäksi ilmankosteus.
    Hyvä tarkennus erosta.

    Tää on se jännä osuus, kun asiaa miettii. Miten ilmankosteus muuttaa siihen rullaan välittyneen momentin mittaamista? Se on mitä se on just siinä tilanteessa.

    Vähän sama kuin 100 metrin juoksijan loppuajasta aletaan vähentämään sadasosia, jos juoksija yski ennen starttia.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #1434
    Romahda vapaasti. Tai vaihtoehtoisesti voit elvistellä isommalla lukemalla, ehkä jopa keksiä oman JMH-korjauskertoimen, jolla laskemalla saat konetehoksi vaikka 394 kW.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  25. #1435
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Romahda vapaasti. Tai vaihtoehtoisesti voit elvistellä isommalla lukemalla, ehkä jopa keksiä oman JMH-korjauskertoimen, jolla laskemalla saat konetehoksi vaikka 394 kW.


    vaan enpä tiennyt aiemmin noiden korjauskertoimien eroja. Jokin historia siihenkin liittyy, vaan väliäkös sillä.

    Muoks. Hieman hidas sytytys. Nyt vasta hokasin, mitä varten noita korjauskertoimia käytetään ihan raakoihin takapyörätehomittauksiinkiin. Niistä vissiin päästään, kun kaikki penkit ovat identtisiä ja ilmastoiduissa sekä painestetuissa kaapeissa.

    Haluan kuitenkin JMH-kertoimet käyttöön.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #1436

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO


    Siinä teille tehoa kun sitä on mistä jakaa
    Ultrafast KTM machine .
  27. #1437
    Tuon video nänhyt, tuossa tuo duke näyttää aivan törkeen makeelta ja äänet
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  28. #1438
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti


    Siinä teille tehoa kun sitä on mistä jakaa
    Noin noilla kuuluu ajaa!
  29. #1439
    Makee tuo L-merkki tuossa kypärässä...."learning" merkki vissiin ja on paljon hienonpo kun ei ole tuota rumaa kilpeä kiinni
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  30.  
  31. #1440
    Kenelläkään tietoa mistä sais noita oransseja vanteita?
    Powerpartseista en ole löytänyt....
    HP4
Sivu: 48 / 89:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38464748495058 ... ViimeinenViimeinen