Aika yleinen käytäntö taitaa olla, että tehtaalla kone käytellään kokoonpanon jälkeen kuumaksi tyhjäkäynnillä, jonka jälkeen tehdään koeajo penkissä, että kaikki varmasti futaa. Jos penkkiveto tehdään tehtaalla isolla kuormalla niin siinä kyllä tulee jo iso osa sisäänajosta suoritettua.
Superbike #7
En ole käynyt muilla mp-tehtailla kuin Ducatilla. Kone käyntiin, kaasutellaan hetki kuumaksi ja sitten muutaman kerran kasetti läpi rajaria hipoen. Sen jälkeen (ehjänä selvinneet) työnnetään loppukasaukseen, jossa laitetaan loput katteet jne hilavitkuttimet. En tiedä sitten miten muut tehtaat tekoo. Moottori oli pyörittämällä testattu jo moottorikokoonpanossa, että öljynpaineet on jne.
aika monella tehtaalla käynnistävät koneen linjan jälkeen ja kun on lämmennyt sopivasti, niin kaasu auki ja rullalla kaikki vaihteet läpi ja isoimmalla kierrokset tappiin. Joissain pyörissä joissa on max speed näyttö, niin mittarissa oli uutena aina iso lukema, kun pyörä on jo käynyt tehtaalla suuressa nopeudessa kuormarullalla.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Periaatteessa uskon kyllä teoriassa molemmat ihan todeksi: männänrenkaiden istuttaminen kovilla kierroksilla heti ja se toinen vaihtoehto körötellä ettei mitään vaan satu. Nykyvehkeethän ei enää anna kierrättää tai muuten täysiä tehoja sisäänajon aikana. Taitaa olla kierrosrajoittimiakin ainakin BMW:ssä.
Kaikilla on tästä oma mielipide niinkuin öljyistä Delvacia unohtamatta ja onkohan kellään mitään näyttöä (paitsi 2-tahtisen saa kyllä leikkaamaan kiinni, jos antaa liikaa tossua uudehkona, ainakin oma kokemus tai sitten liian tiukaksi porattu, aloinpahan kuitenkin varomaan sen jälkeen).
Siis kysymys on: onko kellään mitään näyttöä, että toisella tapaa sisäänajettu on tykimpi tai kestää kauemmin?
Itse ajan yleensä alusta lähtien niinkuin pystyy, mutta ei kilometritolkulla täysiä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
"Kierrokset" ei sinällään ole ollenkaan olennainen asia tuossa ns. renkaiden istuttamisessa......
jolla saadaan ne sopeutumaan sylinteriin "parhaalla mahdollisella tavalla".
Lähtökohta on luoda "olosuhteet" joissa renkaiden paine sylinterin seinämiin saadaan "maximoitua"
hetimiten koneen kasaamisen jälkeen... ja sylinterit siihen "muotoon" jossa ne kovassa rasituksessa
(kuumuudessa) toimivat.
Kaukana takana.... jossain "vanhan liiton" esihistoriassaon ajat, jolloin materiaalit ja niiden myötä
sovitukset "uutena" oli ylitiukat..... jotta saavutettiin jollain tapaa kohtuullinen käyttöikä.
Ennen oli ennen... ja nyt on nyt.... ja ollut jo helvetin kauan.
Jopa tällainen Faarao.... on tajunnut sen kauan sitten
.
Juupa.... mutta näin se vaan menee, että ihan havaittava ja mitattavissakin oleva ero
useimmista "kaupanpeleistä" on kaivettavissa esille.... sisäänajokäytännöistä johtuen.
Asia painottuu vielä hieman selvemmin kasattaessa puhtaita kisakoneita.
Kaksitahtisten osalta tilanne on vielä huomattavasti kriittisempi, koska niissä
"renkaan" pelittäminen on aivan keskeinen osa ko. koneen suorituskyvyssä.
Kaikki muu voi olla miten hyvin tahansa... vaikka "tehtaan Racing osastolta".... mutta
jos ei rengas ole "kohdillaan"..... ei vittu vaan tärähdä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Sdr:sä punavalo vilkkuu jo 6500 rpm sisäänajon aikana niin ei siinä tullut kauheesti vedettyy ylikään ja en kyllä muista katkoiko jo tuolloin, ei tainnu. Lisäksi kun asfaltti näin alkukeväästä on hieman liukasta niin parempi oli ajaa suht nätisti.
Radalla kun muutaman kerran on tultua ajeltua niin kyllä mopo niiden ajojen jälkeen on kuin uudesti syntynyt, on niin herkkä ettei paremmasta väliä.
Ultrafast KTM machine .
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Hei voisiko joku 1290:sen omistaja mitata, että paljonko on stongan leveys päästä päähän sekä peilien ulkoreunojen välinen etäisyys, bliis?
Täytyy miettiä, että mahtuuko talliin ovesta vai ei...![]()
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
juu tiedetään, mutta vanhan pyörän kanssa se oli aina semmoista taiteilua, että meinaan vaihtaa oven leveämpään, jos ton kanssa pitää sellaista harrastaa. Siksi ne mitat olisi kiva tietää, niin voisi ennakkoon ruveta askartelemaan uutta ovea paikoilleen.
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Normi ovesta menee kevyesti sisään pikkaisen pujottelemalla . Leveyttä en muista mutta eikös sulla ollut 690 smc niin siinä on vissiin ihan yhtä leveä stonga , muodossa on luultavammin eroa .
Ultrafast KTM machine .
Puolessa välissä sivua on kuva mäntäparista http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
jossa toinen ollu hapella heti ja toinen ei.
Mie ottaisi kyllä ennemmin ton kirkkaamman tapauksen, niinkun Nitrous totesi tehtaan penkki suurimman osan sisäänajosta hoitaa. Ainakin kotarinntapauksessa keskittysin ölpän vaihtoon, on siellä suotimissa sen verran paljon rojua. Toisaalta, peltikuorisen suotimeen ei koskaan nää,, eipähän pelota sellasessa mopossa suotta.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Tänään tuli Kotarilta kielto after market shiftereiden asennuksista.
Sekoittaa tehtaan mukaan ecun.
Motokeitaassa yksi musta vapaana, eli sinne kaupoille jos tarvetta.
Minkähän valmistajan ECU tuossa laitteessa on? Veikkaan, että sama kapistus on käytössä aika monessa muussakin pyörämerkissä, joten olisi aika omituista jos vain tuossa laitteessa shifteri aiheuttaa ongelmia. Mielenkiinnolla seuraan mikä paljastuu todelliseksi syyksi ja milloin KTM saa oman shifterin markkinoille.
Superbike #7
Ihmeellinen villitys että pyörä paikalla, kierrätetään niin että putki on niin kuuma että hehkuu punaisena ja ajetaan vakiona sisään ilman vaimenninta, en tiedä onko näissä mitään karttoja muutettu. Mutta kumminkin ja sitten saatetaan ihmetellä että jos tulee jotain vikaa
Osa porukasta on kyllästynyt että koko ränniä ei ole vielä saatavilla, niin joku tehnyt tälläisen ratkaisun
Kuvat toiselta foomilta...Tuossa on videota
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Tää on se verran hyvä
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Nettimotossa 6kpl myynnissä heti saatavana, ostakaa ostakaa...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
ootellaan rauhassa, että eka 10tonni sulaa hinnasta.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Olikohan tästä jo juttua täällä...
"Well I was one that noticed an oil leak after my first ride. I returned the bike to the dealer and in three days I received the bike back with no sign of any problems.(Stator gasket replaced)"
Omassani tihkuu hieman tuosta samasta kohdasta, kannattaa tarkistella ja huollossa tiiviste vaihtoon.
Mites muilla ovat toimitukset menneet/menossa?
Mun piti saada tällä viikolla pyörä alle, mutta kuulemma vanteiden potentiaalisen valmistusvirheen myötä vedetään kaikki pyörät takaisin eli toimitukset viivästyvät isosti. Onko tästä kellään kunnon tietoa olemassa? Varmaankin muutama muukin pyörä piti tulla tällä viikolla asiakkaille ja mitkä on teidän toimitusajat?
Turhautunut!
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Meinaakohan ne takaisinkutsua jo toimitetuillekin mopoille? Nimim. 1000km jo ajettu näillä vanteilla...
KTM SDR 1290 '14
ex ZZR 1400 '08
ex ER-6f '06
Omassanikin tuosta tihkui öljyä mutta kiristelemällä ruuveja tuon kuvassa näkyvän tumman kannen alaosasta 3 kpl vuoto on loppunut . Yksi oli todella löysällä siinä kytkinlaitteiston takana. Kun itse kiristää niitä niin kannattaa olla tarkkana sen voiman kanssa ettei kiristä liikaa. Ohjekirjasta kyllä löytyy myös momentti.
Ei niissä mitään valmistusvirhettä ole. Ilmeisesti vain vanteita ei valmistu tarpeeksi nopeasti pyöriin ja siitä viivästystä .
Ultrafast KTM machine .
Oletko ollut yhteyksissä kotariin vai mistä tiedät tämän vanneasian? Aika kummaa puhetta liikkeeltä, että läpivalaisussa olisi tämmöistä löytynyt ja toimitus lykkääntyy, mutta sitten ei olisikaan vikaa vanteissa?!? Onko täällä ketään, jolle pyörää oli luvattu tälle viikolle ja saanut sen tai sitten ilmoitettu, että toimitus onkin lykkääntynyt?
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Voihan tietysti olla että joku satsi vanteita on mennyt sudeksi mutta ei ilmeisesti koske jo kaupasta haettuja mopoja kun ei tuolla kotarin kotiinkutsuissa ole asiasta mitään ilmoitusta eli jotain hidastusta tuotannossa voi olla "vanteiden" takia. Jos siellä vannetehtaalla olisi kaikki vanteet möhlitty niin olisi ilmeisesti aikamoinen savotta tehtaalla edessä . Eikä vanne asiaa ole missään muuallakaan ihmetelty , ei edes laajan internetin kotari saatika muilla sivuilla. Ainahan noita lykkäämisiä on ollut . Turha huolia vielä kyllä se sieltä vielä saapuu. Odottavan aika on vain pitkä.
Supertuke se ties taas asian laidan .
Ultrafast KTM machine .