Murauttelen silloin kun mieleen juolahtaa , haastamisiin en ennenkään kadulla ole vastannu . Ihmiset kyllä ovat positiivisesti kaupungilla vastanneet hymyilemällä . Ääneä ei nyt voi verrata puolivalmisteisien ääniin.
Mopot kyllä on mulla ollu enemmänkin nakumallisia ja kyllä ero oli huomattava jos ei fantastisen loistava.
Enempää en voisi olla samaa mieltä kotarin suhteen. On se vaan suhteettoman ylimaallinen moottoripyörä.![]()
Ultrafast KTM machine .
Kansalaisaloite eduskuntaan, että kielletään tämmöiset kulkuneuvot. Tuohan aiheuttaa päihteisiin verrannollista mielihyvää eikä sellainen ole lainkaan soveliasta!
CB K R
On tuo Duke vaan hieno pyörä, ehkä sitten kun ikä ja raha sallii...![]()
Yamaha YZF-R125 '08
Killeri oli pois . Hieman kyllä paukkuu ja tiedä sitten jos käy liian laihalla ilman Killeriä. Joka tapauksessa laitoin tänään killerin kiinni ja kokeilen sillä paukkuuko putkessa sitten. Ympyrämitassa on kumminkin mitätön ero eli noin 8 mm reikä on ahtaampi killerin kanssa. Äänessä aika lailla eroa ainakin talli olosuhteissa.
Ultrafast KTM machine .
Voi olla ja varmaan onkin, mutta nykypyörät paukkuvat senkin vuoksi, että on ekoa (tm) räjäyttää palamaton bensa putkessa ennen luontoa puskemalla ilmaa pakoaukon luo. Eiköhän tuo SAS/SAI löydy beastistakin. Vakiopyörät paukkuvat kaikki, mutta vaimentimet ovat sellaisia, että ulos tulee aivan kevyttä supsahtelua. Avara pönttö ja johan paukkuu.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Saksan foorumilta tyyppi nimeltä Moik on ajamassa jo ainakin toista kertaa rataviikkoa Espanjassa ja nyt Calafatissa. Viime kerran jälkeen on laittanut WP race alustan ja koko Akran. Käännän saksan kielestä:
Yhteenveto - closed cartridge ja takaiskari toimivat tosi hyvin. Vähän hienosäätöä minun makuun ja tällainen sen olisi pitänyt olla alun perinkin. Ennen kaikkea pyörä on nyt vakaa jarrutuksessa. Hyvää työtä Andy Vogtilta.
Koko Akran ja uuden kartan ero vakioon on valtava! Merkittävästi enemmän tehoa koko alueella ja pyörä nousee nyt koko ajan naamalle (=keulii). En tiedä tekeekö se nopeammaksi, mutta ainakin hauskemmaksi. Luulen, että kartassa muuttuu keulimisen esto jotenkin. DB eater on paikallaan.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Toi alusta olisi varmaan hyvä , mutta normaalissa katukäytössä ja muutamalla ratakäynnillä kesässä pärjää loistavasti vakio alustalla. Voihan senkin sitten säädättää vaikka asiantuntijalla esim. Skog racingissa mieleisekseen. Koko akrakin olisi hyvä mutta mutta ....pitäisi kyllä kuulla nuo äänet ensin eli kehtaisko sitten ajella ja kestäiskö oma pää pitempää ajamista niillä äänillä vaikka siinä olisikin killeri kiinni.
Ultrafast KTM machine .
Huonoa se että on sisätiloissa
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
On tuo ääni paljon raaempi kuin pelkällä sliparilla vaikka sliparissa ei olisi Killeriä.
Ultrafast KTM machine .
Eikös tuo ole ilman killeriä tuossa niin ei ole ihmekään?
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Ei kai kukaan täysputkistolla ajava pidä siinä Killeriä kiinni !
Ultrafast KTM machine .
97 DB vakioputkella, oisko sata sitten sliparilla ilman Killeriä ja täysputkistolla ilman killeriä varmaan 110 DB jos riittääkään.
Ultrafast KTM machine .
Tuossa joku jo mietti myös, mitä siinä tyyppi kilvessä lukee niitä DB-lukemia
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Kokeiluahan tuo aina vaatii.
Todellisuus tuntuu kuitenkin äänitason arvottamisessa muutoin kuin asiallisella
mittauksella olla lievästi skitso, erityisesti ladun varrella.
Jätkällä on ihan sairaat äänet ja räyhäputki kun killeri puuttuu.
Kun pöntössä on leima ja päässä jonkinlainen tulppa..... Alles Harasoo.
.....Näin se tahtoo mennä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Moikilta kysyttiin tarkennusta ääniin. Käännän saksasta:
"En ole edes kokeillut koko Akraa eaterillä vaan olen ajanut ilman sitä. Ilman eateriä ääni on jo tyhjäkäynnillä kovempi kuin vakiossa, mutta ei ärsyttävä, liian voimakas tai hallitseva. Sama radalla ajettaessa. Annoin kaverin ajaa eilen pari kierrosta ja kuuntelin itse kauempaa. Matala, jylisevä, ja hyvin miellyttävä. Samaa sanoi ratapäivien järjestäjä. Saattaa olla, että Saksassa voi radoilla olla rajoilla ilman eateriä, sen kanssa ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Akran ääni on saman tyyppinen kuin 990:ssä ilman eateriä myös, vain matalampi. Esimerkiksi Ducati (Panigale?)on paljon äänekkäämpi. Katsokaa vaikka etuvaimenninta. Ehkä se selittää miten Akrapovic on saanut niin hiljaisen ja hyvän äänen. Mitä muuta voin sanoa...Akran kartta on hyvin erilainen alkuperäiseen. Keulii ja potkua on jo alemmalla kierrosalueella...ja joka kerta."
Mahtavalta kuulostaa.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Ultrafast KTM machine .
DEGE... LLLLLLLEPPOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ! RELAA!.
Se miltä joku tuntuu ja kuulostaa, on usein ihan eri asia mitä mittari näyttää.
Siellä missä mennään mittarilla tai silmähavainnolla (leimat, killeri, tesiipeliit),
ne jutut ratkaisee asian.
Jos jossain on HIENO ÄÄNI, eikä se rivo ketään.....
se on toinen juttu.
Vittumaista kyllä.... tiukan paikan tullen.....
Mittari ja silmä ratkaisee.... vaikka tippa silmässä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
No joo....
Ei tässä mistään mestaruudesta ole kyse.....
Mutta jossain kohti paskanjauhanta muuttuu huutoonsa
vastaamiseksi.....
Siihen voin kyllä reilusti lähteä.....
..... Kuten myös jatkamaan paskanjauhamista![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
On niitä näytön paikkoja sullekin tarjoiltu, niin kadulla kun radalla mutta hiukan hiljaista on ollut. Huimia visioita ja totuuksia tuhansien hymiöiden kera sen sijaan löytyy netistä ketjuun kuin ketjuun. Jos pelkällä jarrupenkillä elvistellään niin ostetaan sellasia pelejä niin kauan kuin se kovempi käyrä löytyy. Jos taas haluat mitata sitä miten niitä viedään niin anytime. Kaksi rengasta tai neljä, ei pelota. Vedessä, asfaltilla tai kurassa, ei pelota vieläkään. On eri asia heittää kisailevaa provoa foorumilla kuin napsuttaa henkseleitä varikolla tai kahvilan pihassa minuutti ennen kuin aletaan edetä. Ehkäpä nyt kunnioitettu ystäväni Bone otat vielä yhden konjakin ja mietit sen jälkeen että vastaatko itse varmasti huutoosi vai onko kaikki vain tyhjää bittivirtaa...
Ps. Taidan minäkin ottaa vielä yhden lasillinen![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Tässä on hienous se, että loppujen lopuksi ei riitele edes asiat... miehistä puhumattakaan.....
kun osataan hienosti pitää linja ja puhua eri asioista.
Kiitos tästä... ja siitä, että elämässä tulee olla runkkua.....
ei pelkkää leipää taikka punkkua... vai miten se meni.
Kuten tuossa aiemmin totesin... ja monessa yhteydessä aiemminkin....
Ei ole kyse "vetämisestä" tai "miten vedetään".
Vehkeitä mittaillessa tilanne taas on selkeä ja kiistatta todettavissa.
"Vetohommiin" en lähde mukaan..... mutta siihen.... "millä vedetään"......
Niissä puitteissa vastaan "löylyosiossa" huutooni missä vaan... milloin vaan.
Itse asiassa.... vaikka rahalla maksettais ja omasta taskusta.... halpaa hupia ja joka
jeesuksen euron arvoista
... Sjou mast kou ooooooooooooo-o-oooooon.....
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Juuri näin. Ja niille jotka ei tiedä niin mehän ollaan vanhoja tuttuja ja Äijien kesken voidaan ladata hiukan karvaisempaakin uhoa ilman että nistä saadaan aikaiseksi mitään mainilan laukauksia.
![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Tua noin.... Muuallakin kuin Poris.
Älkää nyt hyvät ihmiset ottako näitä ihan kuolemanvakavasti...
kuten tapana on.
Hymyssä suin ja hyvässä hengessä... tilanteessa kuin tilanteessa
kohdataan... hienon yhteisen harrastuksen parissa.... ja muuallakin....
eri yhteyksissä![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
ei nähdä enää, ainakaan toistaiseksi. Vuodesta 2009 näitä letkoja on vedetty kymmeniä tuhansia kilometrejä joka vuosi, noin kerta viikkoon pääsiäisestä lumentuloon ja se on nyt nähty. Ehkä taas joskus mutta nyt mutkia ajellaan toistaiseksi vain siellä missä niitä riittää loputtomasti, eli radalla. Muu aika menee isommilla koneilla, lonkero kourassa.
![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter