Moottori siinä oli ihan ok, ei mikään erityinen kuitenkaan. Keula toimi vakionakin suhteellisen hyvin, mutta takaiskari alkoi tulla vastaan ja jarrut oli kyllä ihan onnettomat. Muuten aika tasaisen harmaa laite, ei juuri haukuttavaa, mutta ei kehuttavaakaan.
Ois kyllä ollu komee paukutella vakiolla kilosella kolme sekkaa Kemoran rataenkan alle, mutta ihan niin sekasin ei meikäläinenkään ole, että näkisin edes unta tollasesta.
Ja sit takas mörkömoottorisen bemarin tappajan pariin.![]()
Superbike #7
Juu, ja se tärkein... Ei ala kuskia itteäänkään kyrsimää liiallinen pauke. Mä huomasin tämän aikoinaan oman 1200 Multistradan kanssa. Siihen piti laittaa melekosen kokonen kannu jos meinas, että ilman kattia & killeriä viittii missään ajella 15min pidempään.
Ja jumaleisson mikä meteli lähti tuollasella nykymuodin mukasella "GP" huilustolla ilman killeriä... Ei voitu puhua mistään jylinästä, vaan puhtaasta kovasta / sietämättömästä metelistä. Sellanen ei ole cool, ei sitte millään vaikka kuski ite kuinka koittaa itteään psyykata.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Joo ehkä ihan fiksu valinta kaupunkiin ja jos tosiaan haluu pysyy väleis naapureiden ja sinivuokkojen kans.Mul jos olis pelimerkkejä ni olisin ottanu sen Akran race putkiston tai sitten jonku muun vastaavan lisäksi.
Mut ku ei ole, niin voi vaan haaveilla.
Täytyy jatkaa ajelua pärisevällä jammulla kuhan se kevät vaa tulis joskus
![]()
![]()
Yamaha R1 -05
Minäkin tulppaan korvat lähes aina, mutta se ei auta, jos pakoääni on riittävän hirveä. Omassani killeri tekee melusta sellaisen, että tulpat päässä vielä viitsii ajaa. Ilman killeriä tulpat ei sitten vain riitä. 20min ratavuoron vielä jotenkin ajaa kunhan on 40min taukoa välissä. Se on ainut paikka missä itse viitsin syystä ajaa ilman killeriä.
Asiassa on vielä sellainen puoli, että 990 SD:ssähän on aivan säädyllinen pakoääni. Jytisee aivan kiltisti ilman killereitä eikä tulpat päässä ajaminen ole mahdotonta. Kaksi vaimennuskannua ja alle 500cc per pytty kai auttavat. 1290 yhdellä ulostulolla raceputkistolla oletan olevan vielä meluisampi kuin smc. Ei kai se huvikseen ole tuollainen apilas tuo vakiovaimennin.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
No se on juuri näin... Itekkin ajelen tulpilla AINA, ja nimenomaan niidenkin kanssa tuollanen iso / korkee viritteinen V2 & GP huilu ilman killeriä on vaan yksinkertasesti liikaa. Kyllä mä itsekkin tätä todellisuutta vastaan kovasti aikoinani tappelin, ei se siittä ollu kiinni.
Lopullisesti asia uppos ku kerran kuulin vaimon piiskaavan Multistradaani hiukan reippaammin peltoaukeella ja itte seisoskelin statistina tienposkessa. Meteli oli ilman killeriä kaasulla suoraan sanottuna pelkästään törkee...
Varmasti on hyvä pointti toikin, että vanhassa SD:ssä on tosiaan kaksi kannua. Sitä kautta vaimennustilavuutta on riittävästi jopa ilman killereitä iloitteluun. Tämä on myös vaimon 990 SMT:n kanssa käytännössä todettu.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Tuossahan koko akran putkistossa on joko kaksi änkkäriä tai katti, siinä keskellä. pelkällä sliparilla on varmasti jo erittäin miehekkäät äänet.
Tietysti jos saman tyylistä pakoputkistoo kuin siinä proto mallissa on, kyllä varmasti on aika tuska ajaa. Motogp pyörissä on saman tyyliset vaimentimet
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Kyllä näistä laitteista ääntä lähtee. Alastarossa taisi joltain tippua killeri tms. ja katsomossa ei saanut kaverin puheesta mitään selvää kun pyörä meni pääsuoraa, ja muutenkin ainakin itse olin siinä rajoilla että alkaako tehdä fyysisesti tuntemusta korvissa. Siinä nyt kuitenkin on matkaakin jo ettei se nyt ihan nenän edestäkään mennyt.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Jostain saksalaisesta testistä luin, että koko Akrassa killerillä ei ole pahempi ääni kuin sliparilla. Eli koko Akrassa on sen mukaan killeri. Akrat ei yleensäkään ole pahaäänisiä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Kyllähän ne korvat kannattaa suojata niillä tulpilla vaikka olisi mopo hiljainen sillä pahin meteli tulee tuulen kohinasta ja mopon mekaanisista äänistä. Vanhempana sitten kyllä huomaa jos ei niitä tulppia ei ole pitänyt ajaessa. Minä laittaisin rahat tuohon race alustaan enemmin kuin täysputkistoon jos menisi valinnaksi noista kahdesta vaihtoehdosta.
Ultrafast KTM machine .
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Kaippa tuo kokoputki vs alusta sitten riippuu siitä missä sillä pyörällä ajelee, mutta epäilen että vakioruiskukarttakin on riittävän hyvä varsinkin jos on yhtä saumaton voimantuotto kuin 1190 advessa eli tyhjää hetkeä ei löydy. Etuputkiin vissiin uppoaa 1.5 tuhatta € ja taakse 2-3 tuhatta, saatavuudesta en tiedä . Itse en ilmeisesti tarvitse pyörääni noista kumpaakaan . Sliparin vaihdan vain siksi että pitää ajellessa luultavasti mukavampaa ääntä ja on paremman näköinenkin. Lisätehoista ei varmaankaan olisi haittaa eikä kevennyksestäkään, mutta sliparikin pudottaa painoa 1.5 kiloo.
Ultrafast KTM machine .
Piti käydä tänään ihailemassa uutta superdukea.Helvetin hieno,hienompi kuin kuvissa ja makee ajoasento.Jousitus tuntu tosi herkälle ja on varmasti kyllä hyvä.
Itse laitoin ensimmäisen duken vuonna 2006 ja hyvä pyörähän sekin oli.Tämä uusi ei tee poikkeusta.
Onneksi olkoon jo pyörän tilanneille!
Onko muuten jo pyörän ostaneilla tietoa saatavuudesta ja toimitusajoista??Kauppias meinas,että tänä vuonna voidaan joutua myymään ei oota?Voisko olla totta?
RC 8:sia saa tilaamalla vaikka heti.
Vakiokartta on pakosta tehty päästöjen ja katin ehdoilla. Isot pytyt luullakseni kärsii asiasta vielä enemmän kuin rivinelosen pienet pytyt/kannet.
Eikö nuo WP kitit ole olleet keulaan luokkaa 1200-1500 Eur ja takaiskari alle 1500 Eur ainakin WP:n kautta. Silloinhan se olisi yhteensä 2700-3000 Eur mikä ei olisi ihan mahoton. Muuten ei olisi niin väliä, mutta kun sovittiin tietty alennusprosentti lisävarusteista, jos tulisi KTM:n kautta.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
vain 3 kk täällä pohjoisessa, etelässä ehkä vähemmän. Maaliskuun alussa pitäisi olla iso osa lisävarusteita saatavilla. Akran haluan heti paikalleen ennen kuin haen pyörän.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Joo siis kyllä joku raja niillä äänilläkin pitää olla. Jos sitä on liikaa niin se tulee jo tulpistakin läpi eikä kellään ole sitte kivaa. Tulppaan omat korvat lähinnä siksi, koska mua ottaa päähän ainanen suhina ja humina pidemmissä ajoissa ilman niitä. Sopivia pakoäänihän kuuntelis ilman tulppia mielellään mutta ainakin pidemmässä ajossa noi suhinat yleensä pilaa sitäkin nautintoa aika rankasti.
Onhan siinä protovideossa kyllä komeet värisyttävät äänetmut ei sitä ääntä kyl jaksais pidemmässä ajossa.
Kunnolla suunnitellun kokoputkiston laittasin ihan pelkästään moottorin takia.Harvemmin noi päästöputket ja tehdasasetukset on koskaan optimit moottorin teholle ja toiminnalle, vaan lähinnä niissä sitten otetaan kompromissi päästöjen ja suorituksen väliltä. Killeri vaan perään sitten, jos sitä ei ole, että saa äänet sopivaksi. Eikä ainakaan noissa videoissa tuo akran race putki kuulostanu miltään kauheen kovaääniseltä.
![]()
Yamaha R1 -05
Ihan hyvä ilmeisesti ajaa, kun Thomas oli ajanut sekunnin sisään kahdessa päivässä edeltävän vuoden ajoista, mitkä oli ajanut kiloisella kilpa suzukilla.
-Matti
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Mitä tuolle Dukelle oli tehty?
Vaikea uskoa, että kisakäyttöön tehtyä Suzukia voisi päästä yhden sekunnin päähän ihan vakiolla Dukella, koska sehän tarkoittaisi että siitä voisi saada jopa nopeamman pienellä laitolla. Vai puuttuuko minulta oranssit lasit päästä, koska edes epäilen jotakin tämän suuntaista että se voisi olla GSX-R:ää (oletus) hitaampi?
Ilmeisesti vielä kohtuullisen vakio. Suzukissa kuulemma toistaiseksi ainakin enemmän tehoa ja parempi alusta.
1150352_571706596252333_2076945374_n.jpg
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Löytyi netistä tietoa WP race-alustasta. Saa vain WP:n kautta ja verottomat hinnat ovat fork cartridge kit 55182N01 1200 Eur ja iskari 15180N01 1500 Eur. Saksan ALV:lla 1428 + 1785 eli yhteensä 3213 Eur ja pk 35,22 Eur. Vielä en raaskinut tilata.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500