3Kpl kisapyöriä omistaneena pakko kyllä ihmetellä että mikäs niissä sähköissä mättää?
Ainoa vika minkä huomasin johdotuksissa, että talvella -28c ei enää johtojen suojamuovit hirveesti kestäny risukossa ajoa.
Liittimet on ktm:ssä samoja kuin japskeissa, kuten myös elektroniikka osat. Toki kun ikää tulee pyörään, niin tulee myös ongelmia. Pyörää joutu huoltamaan useammin vrt katupyörät, jollon niitä liittimiäkin joutuu availemaan hieman useammin.
Onneksi kisapyörissä on kuitenkin sen verta simppelit sähköt, että ei siellä kummoista vikaa voi olla
Tuttavan -12 690smc:ssä oli kesän mittaan monenmoista ongelmaa mm mittaristo, imuilmanmittari, imukaulan repeeminen, keinuvipujen väärä karkaisu. Ilmeisesti tyyppivika, sillä myös omaan 450smr oli keinuvivut vaihdettu maahantuojan toimesta.
Kuitenkin yksi asia toimi hyvin, ja se oli takuu.
Itseäni ei huolettaisi uuden pyörän sähköviat. Kotari on perusvarma valmistaja joka käyttää hyviä komponentteja.
KTM SMR 450 2013 #168
Piti käydä Oulussa katsomassa livenä. On hienompi kuin kuvissa. Ajoasento on täydellinen pyörän käyttötarkoitukseen ja tilava. Todella kevyen tuntuinen ja yleinen laatuvaikutelmakin oli tosi viimeistelty. Voin vain kuvitella miltä se tuntuu, jos koko Akralla on 190 hv pintaan.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Heh, nyt on kolmella kaverilla hankittuna isolohkoDuke. Saas nähdä meneekö ensikesän letkailijoilla tahti kokonaan uusiks ja alkaako syntyä kokonaan uus vetomiesten kasti maahan...Taitaa tulla tuulilasiletkoille ruuhkaa ku möhköfantit etsii rauhallisempaa ajoseuraa
![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
No eihän se ennenkään pyörä ole pojasta miestä tehnyt......kun kalusto nopeutuu, myös tilanteet tulee nopeammin, toivottavasti vaan aina taidot pysyy tilanteiden nopeuden tasalla...
![]()
Ei hätää..onhan meillä nopeusrajoitukset eikä tunnetusti niitä käy ylinopeuttaminen !
Ultrafast KTM machine .
Ei minuakaan huoleta, enkä muuten omistaisi nuita kottaraisia jos huolettaisi. Kaiken lisäksi takuu toimii hyvin ja varaosia on aina helposti saatavilla ja edullisesti.
Viat mitä itsellä tullut vastaan kottaraisissa:
- Mittarit vaihdettu 690 e ja 990 SD (takuuseen)
- Valomaskin takana olevat piuhat huonosti suojattu (690 e)
- Jalustan anturi (690 e)
- Bensapumppu / suodatin (690 e)
- Vesipumppu (990 SD, takuuseen)
- Pakosarjan tiivisteet (990 SD)
- Keinuvipujen pinnoite (690 e)
- Kytkin räjähti sisään motoparkissa pääsuoran päässä (990 SD, 54 tkm ajettu silloin)
Ilmeisesti tuon bensapumpun / suodattimen rikkoo tankista irtoava pinnoite.
Ps. Sähköviat ja muutkin tyyppiviat tainneet eniten vaivata yleensäkin nuita 690 enduro / enduro r malleja
Pss. Jatkossakin minun pyörät tulee olemaan kottaraisia tai husqvarnoja
-Matti
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
MAD (mean absolute deviation)
Eihän sitä koskaan tiedä, mutta tällä hetkellä ei ole ollut syytä vaihtaa merkkiä kun saman merkin sisältä löytynyt niin hyviä pyöriä ja ennen kaikkea sellaisia jotka saa hymyn kasvoille kun niillä ajaa
Toinen merkki miltä löytynyt pari kiinnostavaa pyörää on Ducati (Streetfighter ja Hypermotard).
-Matti
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Jep, avoimeen kyssäriin on varmaan monta vastausta. Oliskohan niin, et jos ei konepyörällä yritetä viihdyttää / tehdä vaikutusta kuin itseensä, niin joutuu toteamaan että aika on ajanut joidenkin "elämän perusfaktojen" ohi...Tai sit tää ukko on vaan liiaksi fakkiutunu kasarifiilareihin...
Niin tai näin, ei oo moni miisu ottanut kantaa tähän lankaan. No, tää onkin äijjäpyörä...
Koetetaan pitää hypeä yllä - ja aina ei jaksa liiaksi provosoida (meillä tuli nimttäin muutama miisutyyppi mieleen kun asiaa "tuumailtiin" kamun kaa, mutta en halua olla kovin stereotyyppinen, siksi vaan "akateemista pohdintaa" tänne lisäilen...)
MAD (mean absolute deviation)
Tosimiesten Naiset tekee itse vaikutuksensa, omalla pyörällään. Jokaisesta pelkästä takapenkin kaunistuksesta tulee Sohvan kulmassa tuhiseva akka jolta pitää kalastella lupaa päästä poikien kanssa ajamaan, siinä vaiheessa kun ostettu vaikutus lakkaa. Ja se lakkaa nopeasti, olipa alla mikä tahansa laite![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Tämä kirjoitus ei juurikaan liity Kotareihin mutta pyörien vaikutukseen naisten suhteen enemmänkin.
Jos olet alle kolmekymppinen, tietyt naiset omasta ikäryhmästäsi voivat pitää sinua hieman keskivertoa kiinnostavampana jos muuten olet ns. puoliso ainesta.
Jos ikäsi menee yli nelikymppisiin niin suhtautuminen muuttuu lähinnä sääliksi kun olet keski-iän kriisissä ja tavoittelet kadotettua nuoruuttasi ja vieläpä turhaan. Senkin rahamäärän jonka pyöräharrastukseesi upotat voisit heidän mielestään uhrata lomamatkoihin puolison/ perheen kanssa tai jotain yhteistä kuitenkin. Tämä sama ajattelumalli menee miespuolisoiden ajattelussa ulkonäköehostukseen ja kodin kalusteiden uusintaan liittyvissä
asioissa.
Sitten tuo pitääpyytäälupavaimolta tai tyttöystävältä voinko mennä ajamaan juttu. Minun on hyvin vaikea ymmärtää tätä, kuka on tämän ns. hallinto-oikeuden menemisiin ja tulemisiin myöntänyt? Voisin olettaa että jokaisen miespuolisenkin terve järki sanoo ihan itse että onko lähteminen mopolenkille mahdollista ilman että se aiheuttaa haittaa puolison elämiselle?
Anteeksi suuri OT.
Honda XL1000VA 2006
Liitynpä minäkin tähän oranssiin kajahtaneiden kuoroon. Piti saada Kawasakin tilalle jotain vähän itsekkäämpää, kun 2-päällä tehdyt reissut lienee muutamaksi vuodeksi ohi.
Jokos muut on saaneet omansa? Pukki kärräsi joulun alla tällaisen talliin:
Millähän sitä kestäisi sinne maalis-huhtikuulle asti...![]()
KTM SDR 1290 '14
ex ZZR 1400 '08
ex ER-6f '06
Dängjuu! Kesti aika pitkään arpoa mustan ja oranssin välillä, mutta nyt kun on tuota mustaa päässyt livenä ihmettelemään niin ei kyllä kaduta laisinkaan.
Seuraava ahdistuksen aihe onkin sitten virallisten lisävarusteiden hinnat, voi juma... Mä jo luulin että ton hintasessa mopossa ois tarpeeks katetta itsessään ettei tarttis tehdä samaa mitä printteri- ja kameravalmistajat ja rahastaa lisähilppeillä...![]()
KTM SDR 1290 '14
ex ZZR 1400 '08
ex ER-6f '06
Tampereellahan on ihan normi kesä/ajokelit - muutama aste lämmintä ja märkää. ;-) meinasin itsekin, että pitäisikö joku päivä käydä ulkoiluttamassa pyörää.Millähän sitä kestäisi sinne maalis-huhtikuulle asti...![]()
Onnea SuperDukesta!
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Hieno pyörä.....![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Viimeksi muokannut: suopo; 31.12.2013 klo 16:52. Syy: Kuvalainaus vex
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Jos nyt kuitenkin odottaisi edes siihen asti että mopo on rekisterissä
Uusi (tehokas) pyörä, täysin iskemättömät renkaat, kostea keli ja +1C hiekoitussepelillä kuorrutettu asvaltti ei ole kyllä ihan hirveän houkutteleva kombo, vaikka kieltämättä houkuttaisikin.
KTM SDR 1290 '14
ex ZZR 1400 '08
ex ER-6f '06
Onneksi olkoon uuden saamisesta kotiin. Minäkin olisin saanut viedä jo sen ensimmäisen Ouluun tulleen, mutta parempihan se on odottaa helmi-maaliskuulle kun Akran pitäisi tulla myös helmikuussa ja siinähän pitää vaihtaa ECU tms.
Väri on makuasia ja nyt kun katoin livenä oranssia niin jopa valkoinen takarunko sopi siihen. Itselle valinta on helppo oranssi.
Samoin katoin, että ei se tarvi hiilikuitua eikä juuri mitään muutakaan lisävarusteita kuin sen pakoputken ja lyhyen takalokarin. Lämpökahvat ehkä, jos arvostaa mukavuutta. Ei tämä showpyörä ole, piiskaa se vaan tarttee.
Kuume kovenee kun kelkkakausi ei pääse kunnolla alkuun ja kevät lähestyy.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Suunnittelin itseasiassa olevani kerettiläinen ja hommata siihen sekä valmistajan omat sivulaukut että gps-telineen. Sillä olettamuksella että laukkutelineet on stealth-mallia eikä mitään törkeää wingrack-lookkia. Kun tulee tehtyä vähän kaikkea reissusta rataan...
Ulkonäköpuolesta nätimpi pyrstö riittänee alkuun, pöntölle katson korvaajaa sitten kun on muitakin vaihtoehtoja tarjolla kuin (sinänsä hyvännäköinen) Akra. Tehojen puolesta mennään vakkarikokoonpanolla, mutta eikös näitä Kotareita pysty kuitenkin säätämään ihan suoraan ilman mitään Powercommanderia tms?
Ja joo, kyllä se 2-pyttyisyys on vaan se juttu, vaikkei tossa Zetorin pannussa varsinaisesti mitään vikaa ollutkaan...
KTM SDR 1290 '14
ex ZZR 1400 '08
ex ER-6f '06
En tiedä olenko sokea vai ei ole vielä nettissä julkaistu tämän mallin powerparts...Vai pitääkö hakea jostain liikkeestä![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Motokeitaan sivuilla on power partsit kuvina hintoineen.
http://i904.photobucket.com/albums/a...ps8f412938.jpg
tommosiakin varmaan saa joskus jostain.
Ultrafast KTM machine .