Sivu: 9 / 89:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 78910111959 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 2647:sta
  1. #241
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Tuo ilmiö tuli vastaan kun lueskelin Kawan testiä missä oli Z100SX 2011-mallin (jenkeissä Ninja 1000) vertailutuloksia napattu Akran sivulta. Yllättävän paljon jäivät alemmilla kierroksilla nuo kyykyt jälkeen tuollekkin mopolle ja voinee vaan miettiä miten tuo uusi Duke vääntää alhaalta kovaa.

    http://www.motorcycledaily.com/2013/...ride-part-2-2/

    Linkistä näkyy paremmin tuo taulukko mutta tuossa nuo arvot.

    Horsepower/Torque (Nm) 4K RPM 5K RPM 6K RPM 7K RPM 8K RPM

    Kawasaki Ninja 1000 (2011 model) 46/83 61/88 75/91 95/97 115/105
    BMW S1000RR (2010 model) 41/76 56/83 65/77 80/84 102/92
    Kawasaki ZX-10R (2013 model) 38/68 52/76 65/78 79/83 100/92

    edit. mahdoton näemmä syöttää taulukkoon
    Tässä mun vanhasta postauksesta 1098R lukuja vertailun vuoksi:
    1098R kävi nyt säädettävänä penkissä. En ehtinyt paljon kokeilla, mutta sen verran oli tehoa ja herkkyyttä tullut lisää että aion ennen ensi kertaa vaihtaa pikakaasun pois. Potkua oli niin paljon, että en vielä uskaltanut kiihdyttää täysillä kylmällä asfaltilla farkut jalassa. Meinasi lipsua alta vaikka luistonesto oli 4-asennossa.
    Keskialueella seosta oli pitänyt laittaa 25% rikkaammalle, muuten en kysynyt enkä ole seostaulukkoa vielä katellut.
    Dynoarvot ovat lähes identtiset ja käyrän muoto sama kuin Project7 nettisivuilla esitetty +13 hv käyrä. Minun pyörästä mitatut arvot olivat 186 ja 13,8 renkaalta. Vääntöä on yli 10 kg jo 4000 rpm lähtien, voiko se olla totta?
    Edellismittaus eri penkissä oli 161 hv, minkä jälkeen on lisätty imutorvet ja PC. Eli taitaa yli 10 hv lisäys olla totta vaikka miten arvioi penkkien optimismia.
    Tehokäyrän lukuja renkaalta:
    rpm hv vääntö

    4000 60 10
    5000 72 10
    6000 90 10
    7000 115 12
    8000 150 13,8
    9000 170 13
    10000 186 13
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  2. #242
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Yleensä kun katson mittariin keulan noustessa siinä on esim. 203 ja nelosvaihteella. Penkitettiin 186 renkaalta, mutta se on optimistinen penkki.
    Ja ihanko vakiovälityksin ?
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  3. #243
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Tässä mun vanhasta postauksesta 1098R lukuja vertailun vuoksi:
    1098R kävi nyt säädettävänä penkissä. En ehtinyt paljon kokeilla, mutta sen verran oli tehoa ja herkkyyttä tullut lisää että aion ennen ensi kertaa vaihtaa pikakaasun pois. Potkua oli niin paljon, että en vielä uskaltanut kiihdyttää täysillä kylmällä asfaltilla farkut jalassa. Meinasi lipsua alta vaikka luistonesto oli 4-asennossa.
    Keskialueella seosta oli pitänyt laittaa 25% rikkaammalle, muuten en kysynyt enkä ole seostaulukkoa vielä katellut.
    Dynoarvot ovat lähes identtiset ja käyrän muoto sama kuin Project7 nettisivuilla esitetty +13 hv käyrä. Minun pyörästä mitatut arvot olivat 186 ja 13,8 renkaalta. Vääntöä on yli 10 kg jo 4000 rpm lähtien, voiko se olla totta?
    Edellismittaus eri penkissä oli 161 hv, minkä jälkeen on lisätty imutorvet ja PC. Eli taitaa yli 10 hv lisäys olla totta vaikka miten arvioi penkkien optimismia.
    Tehokäyrän lukuja renkaalta:
    rpm hv vääntö

    4000 60 10
    5000 72 10
    6000 90 10
    7000 115 12
    8000 150 13,8
    9000 170 13
    10000 186 13
    Kyllä tuo 10kg tahi n. 100Nm on tvinillä ihan mahdollista jo noilla kierroksilla. uuteen dukeenhan nuo lupaili tuota 100Nm rikki jo 2500rpm, eli melkoinen mörkömoottori on tulossa. Tuohon kylkeen täysputki ja säätö niin laulanee koko alueella vähintäänkin riittävästi. Kun ottaa vielä huomioon, että aiempi herttua alko nostamaan vakioväleillä kaasulla tassua 3000rpm alkaen ja siinä oli huippuvääntö tuon 100Nm, alkaa uuden vastaavan hauskuuskerroin kuulostaa riittävältä.
    Superbike #7
  4. #244
    Ajelin kesän aikana rc8 nakulla 10tkm josta muutama sata radalla ja voi sanoa että rc8 toimii fighteroituna. Todella tyytyväinen olen pyörään ollut, enkä todellakaan tehoa/vääntöä kaipaa lisää, mutta silti 1290 kuume nousee.
    RC8R 2012
    EnduroR 2013
  5. #245
    Ei kai tuossa uudessa missään mielessä mikään "mörkömoottori" nyt kuitenkaan tule olemaan .

    Jos vaikka katselee ehjien, keskiverto 1400 GSX ja Kingien piirtojen osalta,
    paukkuu ensinmainituilla 100Nm/30hp jo alta 2.000rpm,
    120 " /50hp/ 3.000 "
    130 " /70hp/ 4.000 "

    Kinkyt heräilee noihin ensimmäisiin lukuihin 500-600rpm myöhemmin catteineen ja läppineen,
    mutta 3.000-4.000 rpm mennään samaa nousua jatkaen viiteen tonttuun......
    jonka jälkeen Kinky lähtee ihan omille teilleen.

    Zetorit on tietty ihan oma lukunsa, mutta yhtä kaikki......
    kun noista "kiloisista" kasvetaan isommaksi, on katu/nakukäyttöön ollut olemassa
    äärimmäisen hienoja ja vahvoja rivinelosia (tosin) jo "vuosikymmeniä" .

    V2:n äänimaailma toki tuottaa ihan eri lailla tymäkän.... "illuusion" alarekisteriin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #246
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Ei kai tuossa uudessa missään mielessä mikään "mörkömoottori" nyt kuitenkaan tule olemaan .

    Jos vaikka katselee ehjien, keskiverto 1400 GSX ja Kingien piirtojen osalta,
    paukkuu ensinmainituilla 100Nm/30hp jo alta 2.000rpm,
    120 " /50hp/ 3.000 "
    130 " /70hp/ 4.000 "

    Kinkyt heräilee noihin ensimmäisiin lukuihin 500-600rpm myöhemmin catteineen ja läppineen,
    mutta 3.000-4.000 rpm mennään samaa nousua jatkaen viiteen tonttuun......
    jonka jälkeen Kinky lähtee ihan omille teilleen.

    Zetorit on tietty ihan oma lukunsa, mutta yhtä kaikki......
    kun noista "kiloisista" kasvetaan isommaksi, on katu/nakukäyttöön ollut olemassa
    äärimmäisen hienoja ja vahvoja rivinelosia (tosin) jo "vuosikymmeniä" .

    V2:n äänimaailma toki tuottaa ihan eri lailla tymäkän.... "illuusion" alarekisteriin.
    Onhan noita isoja patoja nakuissa ollut aiemminkin, mutta ongelma on ollut se, että ne on asennettu ylipainoisiin ja kankeisiin laitteisiin, jolloin ajamisen hauskuus on ollut tiessään.
    Superbike #7
  7. #247
    Kinky on hieno laite, kun siihen uhraa hieman lisärahaa. Mutta sen vertaaminen ajettavuudeltaan esim SDR:ään on kuin vertaisi asuntoautoa formulaan. Upea cruiseri kaikilta osin vaan ihan kamala alasin mutkilla jos sitä ajaa heti kotarin perään
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  8. #248

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Hintaa 1290 superdukelle tulee 21-22000 egee ja ensimmäisiä vissiiin saapuu marras-joulukuussa kauppoihin.
    Ultrafast KTM machine .
  9. #249
    En usko että rivinelosnakuista löytyy todellista haastajaa uudelle superdukelle. Nykyiset isot vtwinit yhdistää huipputehon ja tymäkän väännön muitten ominaisuuksien kohtuuttomasti kärsimättä. Lisäetuna kapeus ja keveys sekä painopisteen sijainti.
    RC8R 2012
    EnduroR 2013
  10. #250
    Jaahas , herrat GW ja Nitrous!

    Ihan muistaisin nyt varmuudella, että tuossa edellisessäni puhuin ainoastaan moottorista ja
    siitä, onko tuo Kotarin uusi (moottori) nyt kuitenkaan ns. mörkömoottori, kun vastaavaa
    kiemuraa piirtäviä stanupatoja on ollut halvoissa kiinalaisissa jo "vuosikymmeniä" .

    Taisin myös tuolla aiemmissani todeta, että vanhoja hienoja patoja on tosiaan löytynyt vaan
    tavalla tai toisella lähinnä virtahepoa muistuttavista laitteista

    Se, että nyt tarjotaan valmista konseptia.... käytännössäkin kadulla "hoosiannaa veisaava" pata
    näpäkässä kehikossa, on todella se mielenkiintoinen asia.

    Edelleen.... nähtäväksi jää, miten paketti noin paremmalla tarkastelulla ja kokemuksella sitten
    lopulta skulaa. V2:n on varmasti kuitenkin paras mahdollinen valinta lähteä tavoittelemaan maalia.

    Viittaan edelleenkin tuohon varsin huonosti/vähän avautuneeseen "ison koneen" aina mukanaan
    tuomaan asiaan...... määrätynlaiseen "hidassoutuisuuteen" jolla ei ole mitään tekemistä
    tehon tai väännön puutteen kanssa. ( vrt. Street/Speed Triple.)

    Saattaapi.... toivottavasti ei.... ero olla melkoinen esim. 990:n ja tämän uutuuden suhteen
    siinä 990:n käsittämättömän ja ennennäkemättömän "hauskuuskertoimen" suhteen.

    Katellaan.... kaikki taatusti yhtä innoissaan
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  11. #251

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Ainakaan 1150 adven moottorissa ei ole havaittavissa hidas soutuisuutta joten tuskin tossa Beastin moottorissakaan. Kun noissa kummassakin on ylivertaiset ajo ominaisuudet niin ei voi kuin ihmetellä miten porukat viitti kärvistellä ajaessaan joillain ylipainoisilla japseilla .
    Ultrafast KTM machine .
  12. #252
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti
    Ainakaan 1150 adven moottorissa ei ole havaittavissa hidas soutuisuutta joten tuskin tossa Beastin moottorissakaan. Kun noissa kummassakin on ylivertaiset ajo ominaisuudet niin ei voi kuin ihmetellä miten porukat viitti kärvistellä ajaessaan joillain ylipainoisilla japseilla .

    ehkä siksi että tehot kuitenkin riittää kuskaamaan ylipainoista kuskia, joka ei ylisuuren pyörän päällä näytä ihan norsulta..

    mistäs tollanen sitten kannattais ostaa, jostain krossipyörälafkasta vai
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  13. #253
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti
    Ainakaan 1150 adven moottorissa ei ole havaittavissa hidas soutuisuutta joten tuskin tossa Beastin moottorissakaan. Kun noissa kummassakin on ylivertaiset ajo ominaisuudet niin ei voi kuin ihmetellä miten porukat viitti kärvistellä ajaessaan joillain ylipainoisilla japseilla .

    Mistä sitten johtuu että kaikki aina niillä ylipainoisilla ja kankeilla japskipaskoilla joutuu himmailemaan sun takana letkaillessa kun se edelläoliakin sillä pyörän irvikuvallakin jo mennyt menojansa?
    Elämäntapatyhmä
  14. #254
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti
    Ainakaan 1150 adven moottorissa ei ole havaittavissa hidas soutuisuutta joten tuskin tossa Beastin moottorissakaan. Kun noissa kummassakin on ylivertaiset ajo ominaisuudet niin ei voi kuin ihmetellä miten porukat viitti kärvistellä ajaessaan joillain ylipainoisilla japseilla .
    Dege Dege Dege.... .

    Nynnääs wuanhana rossimiähenä otat pään pois perseestä ja nosta ne oranssit lasit otsalle .
    Dodih.... eikös maailma näytäkin ihan erilaiselta... ja eri väriseltä .

    Pidetääs sitten ne moottorit ja se, mihin ne on istutettu vielä hieman erillään.
    Tuolla taitaa olla sellaista iloista odotuksen henkeä monella, että nysse tulloo.....
    oikia mörkömoottori uudessa Kotkassa .

    Joo, helvetin hyvä kone tulee... ihan varmasti, sitä ei kukaan täyspäinen kiistä.
    Juttu vaan on niin, että samoilla kyvyillä ja paremmillakin, on kiinanpoika pukannut
    historiaan legendaarisina jääviä patoja maailmalle jo "vuosikymmeniä". Näin se vaan on.....
    vaikka rivinelosia ovatkin..... ja virtahepoja muistuttaviin raameihin.

    Mennääs siihen mitä tarkoittaa "raskassoutuisuus" ison koneen myötä.

    Mennään tuttuun ympäristöön... crossiin.

    Meinaatko, ettei (2-tahtari) 500:nen ole julmasta voimastaan huolimatta yhtään "raskassoutuisempi"
    vietävä kuin "puolikas" ?? .

    Aika lailla samanhenkisissä raameissa kun kuitenkin ovat.

    On se oma maku sitten vaikka omien tai koiran munien nuolemisessa, sille ei mahda mitään,
    että isompi kone muuttaa laitteen tolkuttomasta voimasta huolimatta "raskassoutuisemmaksi"
    kuin vastaava pienempikoneinen.

    Se "pelko perseessä" tuon uuden Kotkan kanssa on oikeastaan.... ja yksinkertaisesti se,
    että toivottavasti siinä on tavalla tai toisella saatu mahdollisimman hyvin säilymään
    990:n hienot... suorastaan eeppiset mittasuhteet saavuttaneet ominaisuudet......
    Aivan ainutkertainen "fun-fu-fu-fu-factory".

    Käyhän höyläämässä ihan ajatuksella vaikka nuo Trumpan Street ja Speed "samalla reissulla".
    Jos et siinä hommassa huomaa, mitä tarkoittaa isomman koneen mukanaan tuoma
    "raskassoutuisuus"...... No Can Do .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #255
    Samoilla linjoilla Bonen kanssa. Pyörä joka on 20kg kevyempi, moottori 0,2l isompi sekä 65hv tehokkaampi ja vääntävämpi, ei tunnu vastaavasti hauskemmalta kuin 990sd. Tuntuu jopa raskassoutuiselta. Näin vaikka ajoasento ja ergonomia on mahdollisimman lähellä samaa.
    RC8R 2012
    EnduroR 2013
  16. #256
    Niin ja varsinkaan kun ei pysty kengittämään samalla tavalla kun ei ainakaan mun taito riitä. Yleensä pieni moottori myös kiertää hereämmin. Kelkoissa homma on selvä, siksi tykkään Lynxin 600:sta enemmän kun 800:sta. Nelipyttyinen on kuitenkin leveämpi niin ehkä 1300 cc V2 ei tunnu sen raskaammalta kuin 1000 ja ne muuthan ovat painavampia. Ainoa kilpailija nähdäkseni on Ducatin Streetfighter, mutta se on tehottomampi ja ylihintainen.
    Ducati mulla oli 1098S eikä se tuntunut miltään tehoputkellakaan verrattuna isompaan 1098R:ään. Eikä 1098R ole yhtään raskaampi ajaa. 1290:stä ei ole muuta väliä kuin, että ehdottomasti haluan tuntea sen kun laittaa isompaa vaihdetta pesään ja peli liikahtaa heti. Numerotietojen perusteella se on kunkku. Ei mikään mullistava, mutta kaikki natsaa.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  17. #257

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Välttämättä tuo moottori ei ole eikä olekkaan raskas soutuinen sillä ainakaan uuden adventuren moottorista puuttuu tuo raskas soutuisuus kokonaan sillä se on huomattavasti helppokäyttöisempi kuin 990 moottori sillä voimaa löytyy ilman minkäänlaista nykimistä alhaalta ylös koko käyntialueen sisällä. Käykää kokeilemassa tuota uutta tai sitten uutta advea niin yllätytte varmasti. Ei ole muuten samanlaista eroa ollenkaan kuin noissa 2-tahti 250-500 eroissa on kuin vain olisi huomattavasti paremmin toimiva moottori alla kun kokeilee sd smr smt 990 ja 1190 eroja tämä ei kumminkaan koske RC 8 moottoria mikä kumminkin poikkeaa adven moottorista puhumattakaan 1290:sta.

    Lyhyesti siis uudessakin advessa on "huomattavasti" paremmin käyttäytyvä moottori kuin 990:ssa ja tuskin tuo uusikaan poikkeaa siitä.
    Ultrafast KTM machine .
  18. #258
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti
    Välttämättä tuo moottori ei ole eikä olekkaan raskas soutuinen sillä ainakaan uuden adventuren moottorista puuttuu tuo raskas soutuisuus kokonaan sillä se on huomattavasti helppokäyttöisempi kuin 990 moottori sillä voimaa löytyy ilman minkäänlaista nykimistä alhaalta ylös koko käyntialueen sisällä. Käykää kokeilemassa tuota uutta tai sitten uutta advea niin yllätytte varmasti. Ei ole muuten samanlaista eroa ollenkaan kuin noissa 2-tahti 250-500 eroissa on kuin vain olisi huomattavasti paremmin toimiva moottori alla kun kokeilee sd smr smt 990 ja 1190 eroja tämä ei kumminkaan koske RC 8 moottoria mikä kumminkin poikkeaa adven moottorista puhumattakaan 1290:sta.

    Lyhyesti siis uudessakin advessa on "huomattavasti" paremmin käyttäytyvä moottori kuin 990:ssa ja tuskin tuo uusikaan poikkeaa siitä.
    Ei kai kukaan ole tarkoittanutkaan, että moottori olisi raskaissoutuinen vaan, että pyörästä, jossa on iso moottori, tulee vähän väkisinkin painavampi ja siten raskaampi heitellä puolelta toiselle kuin vastaava mopo pienemmällä ja kevyemmällä koneella. Se jää sitten nähtäväksi, että kuinka paljon 990SD:tä raskaampi tuo uusi pata on ja kuinka se vaikuttaa ajettavuuteen. Hauskuuskerroin tuossa mopossa lienee joka tapauksessa kohdallaan.
    Superbike #7
  19. #259

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Ainakaan 09 990 SMR:n ero ei ole juuri mitään verrattuna 1190 adveen sillä kumpikin taittuu käytännölisesti katsoen yhtä helposti ja kevyesti mutkiin . Erona suurimpana siis tehoero adven hyväksi on aika suuri jolloin mutkiin täytyy kumminkin mennä hieman eritavalla kun toisaalta taas advessa on paremmat jarrut jolloin jarrutuksen voi jättää hieman myöhemmäksi.
    Ultrafast KTM machine .
  20. #260
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti
    Ainakaan 09 990 SMR:n ero ei ole juuri mitään verrattuna 1190 adveen sillä kumpikin taittuu käytännölisesti katsoen yhtä helposti ja kevyesti mutkiin . Erona suurimpana siis tehoero adven hyväksi on aika suuri jolloin mutkiin täytyy kumminkin mennä hieman eritavalla kun toisaalta taas advessa on paremmat jarrut jolloin jarrutuksen voi jättää hieman myöhemmäksi.
    Voisitko vähän avata, että millä lailla noilla pitää mennä mutkiin eri tavalla?
    Superbike #7
  21. #261

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    SMR:llä voi mennä mutkiin moottorijarrua hyväksikäyttäen ja advella ei koska siinä moottorijarru on hyvin lievää. Siinpä varmaan suurin ero.
    Ultrafast KTM machine .
  22. #262
    Tuo 7,2s 0-200 on kova lukema. rc8r taisi jossain testissä olla sekuntia hitaampi. Lieneekö kyykyistäkään muut kuin bemari noissa lukemissa? Tuossa lienee tiheämpi välitys joka varmasti auttaa.
    RC8R 2012
    EnduroR 2013
  23. #263
    Lainaa sduke kirjoitti Katso viesti
    Tuo 7,2s 0-200 on kova lukema. rc8r taisi jossain testissä olla sekuntia hitaampi. Lieneekö kyykyistäkään muut kuin bemari noissa lukemissa? Tuossa lienee tiheämpi välitys joka varmasti auttaa.
    Voisko olla myös että elektroniikkapaketti sallii tehojen oton paremmin kun ei kippaa selälleen saati jauha tyhjää ?
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  24. #264
    Tänään ilmestyi MCN:n testi esisarjan pyörästä ja sen voi ladata hintaan 2,95 iPadiin. Seitsemän sivun jutussa kehuttiin pyörää kovasti. Siihen saa lisävarusteena myös sivulaukut, tankkilaukkuja ja lämpökahvat! Pyörän käytöstä kehuttiin sivistyneeksi. Suorituskyvystä käytettiin sanoja nuclear, incredible ja sensational. Paino tankki täynnä on 201 kg. Pyörästä on suunniteltu myös RR-malli, mutta ei sanottu milloin se tulee. ABS:t, luistonesto ja keulimisenesto toimivat hyvin. Mittaristo toimii tuulenhalkojana. Jarrut oli melkein liian tehokkaan tuntuiset.

    Omasta mielestä musta väri alkaa näyttää melkein paremmalta. Musta takarunko näyttää paremmalta kun taas valkoinen vähän rauhattomalta muuten oranssi-mustassa (mustat vanteet ym.) pyörässä. Oranssi-valkoisten vanteiden kanssa valkoinen taas sopii aika hyvin. Netissä on kuvia varmaankin siitä RR-mallista wave-jarrulevyillä, WP:n race-takaiskarilla ja kahdella erilaisella Akran putkella sekä proton tyyppisellä istuimella. Toinen Akra oli varmaankin kokonaan titaania ja ehkä ei katulaillinen, vaikka siinä oli pieni katti. Se pyörä on melkein jo liian oranssi minun makuun. Mustastakin on näkynyt kuvia erilaisilla lisävarusteilla. Ehkä siihen sopisi oranssit vanteet? Mitä etua on niistä wave-jarrulevyistä, onko ne kevyemmät? Pintaa niissä ainakin on vähemmän. Jossain oli epäilyjä, että se RR-malli maksaisi Saksassa 4000 enemmän ja saapuisi maalis-huhtikuussa kun R-mallia tulee jo joulukuussa. Suomessa RR-malli olisi siten 25-26 keur. Tulee isot osamaksuerät...
    Viimeksi muokannut: mikkoyli; 09.10.2013 klo 06:25.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  25. #265
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Jarrut oli melkein liian tehokkaan tuntuiset.
    Tuo taitaa olla jokaisen kommentti, joka kokeilee ensimmäistä kertaa Brembon monoblockeilla varustettua mopoa.
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Mitä etua on niistä wave-jarrulevyistä, onko ne kevyemmät?
    Alunperin nuo wave-levyt kehitettiin käsittääkseni kurahommiin. Siellä tuollainen aaltoileva levy puhdistuu mudasta tehokkaammin. Se ei ole selvinnyt, että mikä etu noista on katu- tai ratahommiin. Onhan ne tietty hipomman näköset kuin tylsät pyöreet levyt.

    Edit. Pitää muuten olla paljon palikkaa siinä RR-malissa, että 4k€ hintaero perusmalliin selittyy. Putkisto olisi tuosta ehkä n. puolet, mutta mitä se loppu puolikas on jää nähtäväksi. Kevyemmät vanteet? Hiilaria?
    Superbike #7
  26. #266
    Joku epäili vanteiden olevan 2000 eur, mutta siitä varmaan voi vähentää tavallisten vanteiden osuuden. Jospa vanteet olisi 1300, iskari 500, putkisto 1500, istuin 300, jarrulevyt 150, jne. lisähintaa. Jos ne haluaa tulee silti halvemmaksi kuin ostaa perusmallin osien lisäksi.
    Itse ottaisin putkiston ja iskarin, oranssista vanteista en muuten tiedä, mutta se teksti racing valkoisella on makea. Wave jarrulevyt muistelin myös, että ne oli spooriin puhistumisen takia kehitetty. Taitaa olla kadulle turhaa. Minusta hieno tekniikka on upeaa, mutta pitää siinä jokin tarkoituskin olla. Vakionopeuden säädin olisi hyvä olla, kun pitää välillä ajaa lyhyitä matkojakin ja ei tarvi koko ajan kytätä mittaria.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  27. #267
    Wave levyissä on enemmän jäähdyttävää pintaa ulkokehällä. Eli pitempi ulkokehä kun pyöreässä niin jäähtyy paremmin.
    Triumph Speed Triple 1050, 2008

    Ex.Triumph Street Triple 675, sen varasti joku piripää ja ajoi shikaanissa lunnaiksi. Ja lopulta jäi kaveri kiinni muissa rötöksissä.
  28. #268
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Jossain oli epäilyjä, että se RR-malli maksaisi Saksassa 4000 enemmän ja saapuisi maalis-huhtikuussa kun R-mallia tulee jo joulukuussa. Suomessa RR-malli olisi siten 25-26 keur. Tulee isot osamaksuerät...

    Suomessako hintaero olis sama kuin Saksassa...ei ole mahdollista. Kyllä se vähintään tuplat on
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  29. #269
    Lainaa grandi67 kirjoitti Katso viesti
    Suomessako hintaero olis sama kuin Saksassa...ei ole mahdollista. Kyllä se vähintään tuplat on
    KTM pitää onneksi varaosahinnat suunnilleen samoina globaalisti ja pyörienkin hinnat suunnilleen. Eli ehkä tarkemmin laskien 22+5=27. Onhan se raju lisäys, jos Saksassa perusmalli on 15,5.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  30.  
  31. #270
    Lainaa Juppepuputti kirjoitti Katso viesti
    Wave levyissä on enemmän jäähdyttävää pintaa ulkokehällä. Eli pitempi ulkokehä kun pyöreässä niin jäähtyy paremmin.
    Miksei niitä sitten ole muissa tykeissä ja ratapyörissä?
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Sivu: 9 / 89:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 78910111959 ... ViimeinenViimeinen