Tuossa ääninäyte omasta kikottimesta. Meteli on kyllä melkoinen, mutta ei ainakaan vielä ole poliisisetää kiinnostanut.
Noniin nyt pyörä on tilattu![]()
Otin lopulta akran pöntön ja decat putken, säädettävät jalkatapit ja vaihdekuvion kääntöpalikan, koneen suojat molemmille puolille (noi kotarin omat ovat aika hyvän näköiset eivätkä lopulta ihan tolkuttoman kalliit, mini kilpitelineen ja molemmat elektroniikka paketit.
Täytyy varmaan tilata vielä kesäksi vähän tahmeampaa kumia, mutta kevään päästelee noilla vakioilla ihan hyvin ja takanen kuulema kuluukin aikaste ripeään![]()
Pyörä täytyy vaan enään rekisteröidä ja odottaa, että kaikki himmelit saapuvat mutta varmaan ens viikon alusta pääsee päristelemään![]()
Saa nähdä pitääkö omaankin seuraavassa huollossa laitattaa tuo Track Pack. Ilmeisesti keulimisenestoa ei saa pois muuten. Performance pack olikin onneksi valmiiksi laitettuna. Ajellaan nyt ensin, ja mietitään onko tarpeellinen
. Paremmin pysyy pystyssä kun ei keuli liikoja. Ottaa vain pattiin, että tuomosia rajotuksia laitellaan tällaseen pyörään.
KTM Superduke 1290R
Honda CB1000R
Kawasaki Z750
KTM 690 Enduro R
Kawasaki ZX7R
Kawasaki ZZ-R 600
Yamaha TZR 125
Suzuki PV 50
Honda Z50J
Missäspäin mahdatte muut duken omistajat pyöriä kun tuntuu harvoin näkevän? Itse Helsingissä.
Aprilia Tuono V4 1100 Factory '20
BMW R45 '82
Vespa LX150 '08
Tuosta en ole kyllä varma. Anti wheelie asetus on track packin mukana. Jossain videossa mitä katselin, niin muistaakseni sanoivat, ettei sais pois kun track packilla. Osaakos joku uudemman mallin pedon omistaja tarkentaa? Itsellä kun ei vielä ole metriäkään ajokokemusta tuosta. Saa varmaan vielä pari viikkoa odotella täällä pohjoisessa, että sulaa tuo pihatie. Motarit ja isommat tiet ois kyllä jo ajokunnossa.
KTM Superduke 1290R
Honda CB1000R
Kawasaki Z750
KTM 690 Enduro R
Kawasaki ZX7R
Kawasaki ZZ-R 600
Yamaha TZR 125
Suzuki PV 50
Honda Z50J
Juurikin näin. Jatketaan kesän odottelua. Eiköhän tuo selviä tuohon huoltoon mennessä.
KTM Superduke 1290R
Honda CB1000R
Kawasaki Z750
KTM 690 Enduro R
Kawasaki ZX7R
Kawasaki ZZ-R 600
Yamaha TZR 125
Suzuki PV 50
Honda Z50J
Tampereella pitäisi päästä nyt viikonloppuna avaamaan ajokausi kun kelit vähän paranee ja saa pyörän liikkeestä. Nyt pitäisi olla kaikki tuiki tarpeelliset power parts hilppeetkin saapuneet ja kelitkin pitäisi olla kohtuulliset vloppuna.
Sisäänajo vähän vaan mörkönä varjostamassa, mutta ehkä se on ihan hyvä kun pidin muutaman vuoden taukoa pyöristä niin tulee totuteltua sen aikaa edes sitten rauhassa![]()
Paljonko ootte maksaneet tavallisista vuosihuolloista ja missä?
Aprilia Tuono V4 1100 Factory '20
BMW R45 '82
Vespa LX150 '08
Noniin ekat ajot ajeltu ja hyvältä vaikuttaaSisäänajo tietenkin menossa niin ei nyt ihan mahottomia kannata urheilla, mutta tuo vääntö on kyllä ihan älytön kun kaikki vanhat mielikuvat tehokkaista pyöristä on litrasista rivikoneista.
Decatti + akran pönttö db-killerin kanssa tuntuisi olevan aika hyvä kompromissi pakopuolelle. Painoa on aika paljon pois, meteliä sopivasti ja säästi aika paljon rahaa koko putkeen verrattuna.
Myös tuo power partsin jalkatappi sarja vaikuttaa ihan asialliselta. Kunhan totutun nyt tuohon käänettyyn kaavion minkä päätin tuohon laittaa![]()
Enään pitäisi laittaa varmaan jotkut kaatumatapit ja tilata tahmeampaa kumia. Tuo ilmeisesti syö takarengasta siistilläkin ajotyylillä aika nopeasti? Mitä renkaita muut radalla ja kadulla ajavat käyttävät tuossa ja minkälaisia kilometri lukemia olette päässet? Toisaalta syö tuo varmaan kyllä radallakin rengasta ihan mukavasti eli tuskin niitä ehtii keskeltä kadulla ajamaan sileäksi sitä mukaa kun rata syö kyljet.
Itelläni kaatumatapit ja jäi ärsyttämään jälkeenpäin ettei tullut kaatumarautoja ostettua. On makeen näköset ja suojaa vielä paremmin. Kannattaa kaatumatappien kanssa hommata nuo moottorinposkipalat myös. Ittelläni pyörä odottaa just takarenkaan vaihtoa, kun tuo metzelerin vakio m7rr vai mikä olikaan on jo kankailla keskeltä. Radalla tuli käytyä viime kesänä 3 vai 4 kertaa ja ajettua kadulla enimmäkseen työmatkoja. Keskeltähän tuo rengas ainakin omalla ajotyylillä kuluu kadulla kohtalaisen nopsaan. Nyt tulee alle michelinin pilot power r, että ois vähän ratasampi kumi.
Aprilia Tuono V4 1100 Factory '20
BMW R45 '82
Vespa LX150 '08
Toi pp jalkatappisarja on ihan must....,nopeasti ainakin itse totuin käänteiseen kaavioon...4000 kilsaa on takarenkaat kestäneet...p.s.ei se sisäänajo minulle mikään ongelma ollut,en vieläkään kolmella ekalla vaihteella kierrätä tappion asti...,se on ihan turhaa..tosin nelos ja vitos vaihteella tulee kutakuinkin rajoittimelle asti ajettua...
KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
Aprilia Tuono V4 1100 Factory '20
BMW R45 '82
Vespa LX150 '08
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mulla on Dukessa ollut vähän joka sorttia rengasta.
Alla vähän läpileikkausta miten olen itse pitänyt renkaista.
M7 RR
Erinomainen rengas rata-ajoon jos tahtoo ajaa myös mutkateitä kadulla. Yllättävän hyvä märkä pito. Loogisesti toimiva rengas. Varoittaa sopivan rauhallisesti kun pidon raja lähenee. Lämppäreillä saa kilometrejä lisättyä aika kivasti. Kesti yleensä 6000-6500km
Pilot road 3
Hyvä katurengas. Radalla lämpenee turhan nopeasti jos ajelee keskinopean vauhteja. Pitää kyllä kivasti mutta kuluu radalla ihan silmissä. Sopii ajoon hitaassa ja keskihitaassa loistavasti. Mutkateillä pärjää myös hyvin. Märkäpito hyvä. 8000km
TKC 80
Hyvä rengas kun painelee sora ränniä. Kadulla myös ihan kina tosin reunoilla jotenkin hermostunut tuntuma. Toimis varmaan radallakin tonne keskihitaan nopeaan päähän 7000km lumessakin yllättävän hyvä pito. Pehmeastä lumesta ei tietty pidä
Trail attack 2
Soratiellä yllättävän hyvä. Mutkateillä täysin riittävä. Jos ei pidä tarpeeksi teet jotain väärin tai sitten ajat älyttömän kovaa ja kohta kolahtaa kovin. Märkä pito täysin onneton. 5000km
Supercorsa
Kadulle turhan pitävä. Ei luottamusta herättävä märkäpito. Radalle hyvä riittää ihan hyvin nopeaan ryhmään saakka. 4500km
Superbike eturengas kestää koko kesän(sc1) takarenkaalla ajaa noin 3 ratapäivää jos jaksaa kääntää. Keskinopean nopeanpään vauhteja/ nopean hitaan pään vauhteja.
Dunlop takana näyttää olevan erinomainen rengas ratailuun kestää noin 6 päivää nopean hitaanpään vauhteja.
Pilot road 4 ja 5 toimii hyvin keskinopeaan saakka sitten rupeaa kulumaan.
On tossa tainnut muitakin mustia ja pyöreitä olla mutta ne on ollut enemmän tai vähemmän roskiksesta kerättyjä.
Elämä on onneksi mutkikasta
Mielessä ois tuo kattimöhkäleen poisto, ei niinkään tehonlisäyksen toivossa, vaan painonsäästön takia. Tällainen löyty tuolta racefoxxilta https://www.racefoxx.com/exhaust-box...ube-EURO4-2017.
Sanoo, että Works with original mapping. Mutta mites nyt kun tässä uudemmassa versiossa on tuo läppä tuolla välillä ennen vaimenninta? Mitä toimenpiteitä se aiheuttaa?
KTM Superduke 1290R
Honda CB1000R
Kawasaki Z750
KTM 690 Enduro R
Kawasaki ZX7R
Kawasaki ZZ-R 600
Yamaha TZR 125
Suzuki PV 50
Honda Z50J
Minulla on tuollainen vastaava putki uudessa dukessa akran pöntön kanssa. Latasivat keitaalla jonkun uuden kartan pyörään, mutta en ole varma oliko se vain tuota akran pönttöä varten vai onko vielä erikseen akran pönttö + katin poisto.
Hyvin tuntuisi kuitenkin vetävän joka tapauksessaAika paljon paukuttaa putkessa moottorijarrulla, mutta se taitaa johtua noista muista saaste hommeleista. Voin kysäistä tuota huomenna, mikä kartta tuossa on ja miten pitäisi tuon kanssa toimia, kun käyn keitaalla.
Ääntä muuten sitten riittää db-killeri paikallaankin vähintäänkin riittävästi![]()
Joo mulla oli kans toi akran vaimennin paikallaan jo ostettaessa, ja siitä on se db killeri karsittu pois. Äänet on nyt ihan maltilliset, joskaan ei se hiljaisin pyörä ole. En usko kyllä, että omaan on ajettu vielä pelkän sliparin takia mitään akran karttaa, ainakaan ei puhetta ollut kun ostin. Jos pitää jotain karttaa ajella, niin ois sama ostaa tuo putki valmiiksi, ja kesäkuun huollossa sanoa, että laittavat samalla paikalleen ja ajavat sopivat kartat jos tarttee.
KTM Superduke 1290R
Honda CB1000R
Kawasaki Z750
KTM 690 Enduro R
Kawasaki ZX7R
Kawasaki ZZ-R 600
Yamaha TZR 125
Suzuki PV 50
Honda Z50J
Toissapäivänä laitatin Akran kartan ja katti poistettu + Mivvin slipari ilman dp-killeriä. Nuoriso teki aaltoja kun tulin Itiksen liikennevaloihin![]()
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50
Niin onkos muita paikkoja mistä noita katin ohitusputkia kannattais katsella? Kiinan puodit ei herätä luottamusta laadullaan ja sopivuudellaan. Löytyiskö jopa jotain ihan kotimaista liikettä?
KTM Superduke 1290R
Honda CB1000R
Kawasaki Z750
KTM 690 Enduro R
Kawasaki ZX7R
Kawasaki ZZ-R 600
Yamaha TZR 125
Suzuki PV 50
Honda Z50J
Jep juu, ko. putken kanssa kun se pakoläppä jää pois niin TC/MTC herjat, 6000rpm rajoitus ja muutenki limb moodissa laite jos siis vain irrottaa pakoläpän moottorin ja plugin. Tämä siis uudemmassa mallissa.
Akran kartassa ei pakoläppä ole käytössä, eli ei tule herjojakaan. Turun Bikeworldissa päivitys 40€. Bonuksena seos on alakierroksilla rikkaampi joka tekee myös koneen käytösestä alakierroksilla tasaisempaa. Tiedä sitten onko jo turhankin rikasta jossain kohtaa kun aika nopeesti veti putken mustaksi noesta, oiskohan ollu 100km jälkeen. Kommentoikaa viisaammat onko se ongelma? Aikaisemmin putki on pysynyt ihan puhtaana..
Toinen mahdollisuus välttää herjat on tilata "exhaust servo eliminator" vai millä nimellä se ny olikaa..
MP messuilla Ktm-tekniikkajantteri väitti ettei seoksen pitäisi mennä liian laihalle vaikka ajais orkkis kartalla ilman kattia. Tiedä sitten kun jotku väittää et seos on alakierroksilla laihaa ihan vaikionakin..
Jos plugien kyytiin kerääminen kiinnostaa enemmän kuin akran kartta, niin taas on tilaisuus siihen. O2 sensoreille kun hommaa eliminaattorin, vai pitiköhän niitä olla molemmille oma, niin ecu ei enää korjaile alapään seosta (polttoaineen) laihalle.
Katin poiston jälkeen pauke tosiaan lisääntyy aika lailla, kun SAS-systeemin ansiosta. Siihen löytyy eliminator plugia ja kokonaista asennussarjaakin mikä helpottaa hommaa ja jälkikin on hieman siistimpää. Isommalle vaihtaessa silti paukuttaa jonkin verran.
Toivottavasti ei ihan huuhaata tullu suollettua!
Nyt talliin dukea moikkaamaan..
Turun koillispuolelta mun moporeisut lähtee![]()
Super Duke 1290 R 2017
Eräältä ulkomaan foorumilta lueskelin että Superduke söisi hiilikuituslipareita aamupalaksi katin poiston jälkeen, mistähän moinen?
Siellä ei oikein selvää vastausta annettu mutta annettiin ymmärtää että se ei kestä. T. hiilikuitusliparin omistaja.
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50