Hauska katella kun KTM:n omistajat hyssyttelee ongelmaa![]()
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
jatkoa omaan tarinaani yllä eli kävin tänään huollossa ja nyt odotellaan KTM:n vastausta, kun huolto laittoi takuulapun vetämään... Mun mielestä siellä ei voi olla minkäänlaista klappia. Kyllä se jotain kertoo, että joillain duudsoneilla sitä ei ole, kun taas joillain on selvästi ja tämä asia ei ole subjektiivinen tai tulkinnanvarainen. Netistä löytyy jo videoitakin aiheesta. Toivottavasti KTM tajuaa ja toimii tilanteen vaatimalla tavalla eikä tee asiasta hankalaa kuluttajan kannalta. Nyt kumminkin puhutaan ns. premium-hinnan vehkeestä, jolloin perusolettamus on, että asiat toimivat ja jos jossain on lapsusta, niin ne hoidetaan mutinoitta. Toistaiseksi ei ole mitään pahaa sanottavaa Kotarista eli toivotaan, että näin jatkossakin. Pyörähän on aivan SUPERi duke![]()
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Välttämättä klappi ei ole laakerissa .
"Ongelmaa" voi myös suurennella varsinkin niiden toimesta jotka ei tiedä asiasta mitään.
En minä kyllä epäile sitä ettei asialle tehtäisi mitään. Omassa pyörässä klappia on hyvin vähän kylmänä ja ajelun jälkeen en ole sitä löytänyt . Mutta täytyy seurata tilannetta ajan kanssa.
Ultrafast KTM machine .
[QUOTE=Dege;6312577]Välttämättä klappi ei ole laakerissa .
Olipa tuo klappi missä tahansa niin se ei sinne kuulu koska sitä ei ole joka laitteessa. Ja kun se vielä lämpimänä lisääntyy niin varmasti vaikuttaa kestoon. Mutta luotetaan että saavat ratkaistua tuon vaivan
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
no ei tästä nyt liian isoa toisaalta pidä tehdä; edellisellä sivulla kaverille oli vaihdettu akselipaketti ja sen jälkeen oli hyvä.
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
En kyllä ymmärrä mikä tässä on suuri ongelma kun on olemassa takuu mikä korjaa ongelman jos sitä on.
Tarroja saa jokainen mielensä mukaan pyörään lisäillä tai olla lisäilemättä . Myös vanteet saa maalailla oman mielensä mukaan, sitäkin kuulemma täällä tehdään .
Ongelmahan ei poistu kun täällä siitä kirjoittelee vaan ottamalla yhteyttä pyörän myyneeseen liikkeeseen.
[QUOTE=vepe;6312652]Omassa pyörässäni välystä on vähemmän lämpimänä kuin kylmänä. Niin ja eihän se sinne kuulu pitää kyllä paikkansa. Itse en ole hirveän huolestunut sillä edelleen uskon että kotarilla ollaan tietoisia asian johdosta ja homma korjataan.
Näinhän sen pitää mennä. Toivottavasti ongelma poistui lopullisesti.
Ultrafast KTM machine .
Jeps jeps, mekaniikkaa ei mitään sen dramaattisempaa. Toki kouhkata aina voi, ja kyseisen laitteen ympärillä kateelliset varmaan niin mielellään tekevätkin... Mut niin kauan ku ihminen jotain malmista tekee niin laitteet tulee porsimaan ennemmin tai myöhemmin. Aivan sama mikä logo tankin kylkeen heitetään. Aamen!
Tärkeintä kai tässäkin on se, että takuu pelaa ja KTM huoltaa vermeensä niin et asiakas voi keskittyä ajamiseen.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Laakerissa ei saa olla käsin tuntuvaa tai korvin kuultavaa klappia ollenkaan jos sen on tarkoitus kestää. Saas nähdä kuinka isosta ongelmasta lopulta on kyse.
Välttämättä klappi ei ole laakerissa .
itse asiassa esim autojen pyörän laakereissa ja peräkärryissä vähän tuntuva klappi on lähes arkipäivää. jos klappia ei ole yhtään laakeri on liian kireällä. ja kestää miljoona kilometriä.
kuitenkaan tässä kyseisessä perälaakerisysteemissä klappi ei (mielestäni) kuulu sinne, koska rakenne on eri kuin autoissa ja kärryissä joissa on säädettävä laakeri. nämä eivät ole säädettäviä.
ja jos siellä klappi on, niin se on laakerissa, koska ei se missään muuallakaan voi olla. Ei siellä ole mitään muuta. Akseli ja kolme laakeria. Kaksi kuulalaakeria ja yksi neula. Ihan sama rakenne kuin esim triumphissa yms VFR:issä. veikkaan, että välys on siinä neulalaakerin suhteessa akseliin, koska niissä kuulalaakereissa se ei kyllä ole.
pitemmässä juoksussa esim triumpheissa on huomattu, että taka-akseli kannattaa ottaa pois ja voidella neulalaakeri vähintään 20tonnin välein, ettei akselin pinta vaurioidu kuivuuttaan. Taas VFR:Ssä jotkut ajelee älyttömiä matkoja ja ei tunnu samalla rakenteella voitelutarvetta olevan niin usein, ehkä hondan öljyt on parempia.
Huonoimmissa tapauksissa triumpheissa on takalaakeri leikannut vauhdissa täysin jumiin, tuollainen 100km/h takapyöräjarrutus jossain motarilla on jännä tilanne.
Itse voitelin triumph akselin 25? tonnissa, noin 40 tonnissa vaihdoin kaikki laakeri varmuuden vuoksi, 100euroa. Halpa remppa, kunhan akseli on kunnossa.
Viimeksi muokannut: jaket; 17.07.2014 klo 12:34.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Ettei vaan tämä ongelma johdu tehtaan säästämisestä voiteluaineissa kun yhtään liikaa ei laiteta, mielellään mahdollisimman vähän kumminkin . Omaan pyörääni kun vaihdettiin takanakki niin ei siinä akselissa kyllä rasvaa juurikaan esiintynyt . Laakerissa sitä kumminkin oli kun katsoin.
Ultrafast KTM machine .
pikkasen päivitystä omaan tapaukseen: huollosta soitettiin ja viivästystä edessä; KTM tutkii asiaa, kun laakerin ja akselin vaihto kuulemma toimii vain hetken aikaa. Eivät osanneet vielä sanoa kauanko tutkinnassa kestää. Tässä on nyt tietty huollon kaveri ja KTM Nordic välissä eli suoraa yhteyttä mulla ei ollut ja viestit voivat tietysti vähän muuttua matkalla tms. Toki vähän ihmetyttää se, että eihän tuo nyt rakettitiedettä ole, kun paketissa vain muutama osa ja jossain niissä väljää, niin ei se mittaaminen kovin vaikeaa/aikaavievää voi olla - luulisi maallikko. No katotaan. Jos jollain lisäinfoa, niin mieluusti otetaan vastaan ja sivistetään itseä ja muita.
Bottom line:: superpyärä mutta tämmönen lastentauti pitäisi saada pois ja paketti solidiksi. Eiköhän siinä näin tapahdukin.
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Kuulostaa, että mielummin laittaisivat pysyvän ratkaisun kuin uudestaan samat osat sisään, jotka hajoaa samalla lailla piakkoin. Ajokausi kesken niin kyllähän tuollainen nakertaa. Onko kukaan mennyt itse tutkimaan mihin osaan (laakeriin) välys tulee, ja miksi myös akseli vaihdetaan?
Uusi malli ja Kiinaan ulkoistukset. Satoa korjataan nyt.
Viimeksi muokannut: Husky510; 19.07.2014 klo 12:02.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Tässä vikatapauksessa jota tässä on käsitelty niin välys nimen omaan ilmeneni alussa vasta ajon jälkeen eli lämpimänä. Tosin nyt välystä esim. omassa laitteessa on myös kylmänä ja lisääntyy lämpöisenä. Välystä ei saisi tuntua eikä varsinkaan kolausta kuulua kylmänä eikä lämpöisenä. Se ei kuulosta hyvältä jos välys poistuu lämpimänä, saattaa jossain vaiheessa lämmetä enemmän ja laakeri rupeaa ahistamaan. Eli sinun pyörässä on eri vika kuin näissä muissa.
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Vaihtui taka-akseli+hilut, tilanne ei muuttunut juuri miksikään. Lämpimänä tuntuu aavistus välystä.
Mystinen juttu, voisiko sitten tosiaan olla Degen ehdottama koneistustoleranssi tms.
Sinällään tietty se ja sama, homma laitetaan takuuseen kuntoon kunhan tehdas keksii mitä pitää tehdä, ja pyörän käyttöön ei vaikuta eli eikun![]()
No joo , mystistä on kyllä kun tässä olen tarkkaillut välystä niin välillä tuntuu oleva välittämättä onko se "kylmä" vai lämmin. On siellä välillä ikään kuin joku mennyt paikoilleen kun sitä kokeillut eli ekaksi muutama kolaus ja naps ei välystä ollenkaan. Eilen alastaron radalla ratapäivillä välystä oli mutta ajoon sillä ei ollut mitään vaikutusta . Luulisi jos on laakerivika niin olisi jo hajonnut kun nyt on ajettu jo kymppitonni kilsoja sillä .
Ultrafast KTM machine .
Tuskin kyseessä on mikään toleranssi koska välystä ei ole vielä ihan joka laitteessa. Tai sitten toleranssi on tosi laaja.Ajoon tuo ei tosiaankaan vaikuta.Takaiskarin jousi osuu iskarin lisäsäiliöön ja maali on kulunut jousesta tolta kohtaa pois. Tuli ilmi jousta kiristäessä kun jousi hiukan pyörähti. Milläs renkaalla Dege ajelit radalla? Sportsmart muuttui Kemoran helteessä tosi liukkaaksi ,takanen luiskahteli ikävästi muutaman kierroksen jälkeen. Lämpeni liikaa, ei ole katurengas rataajoon tehty.
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Tosta tulee mieleen että jossain muuallakin on jotain pois kohdaltaan . Vaihdoin juuri ennen Alastaroa Metzelerin Sportec M7 RR ja ajotuntuma on aivan toista luokkaa eli näitä suosittelen kyllä mielelläni. Toinen hyvä varmaan olisi Pirellin diablo rosso corsa mutta se vissiin kuluu aika lailla nopeasti verrattuna Metzeleriin.
Ultrafast KTM machine .
Takiskarin jousen hankaumakin kuuluu olevan ihan yleistä tässä mallissa. http://www.superduke.net/forum/viewt...p?f=29&t=22948
Tuolla lisää mm. takaiskarista. Renkaina aikaisemmin ollut aina super corsaa , katukestävyydestä on joutunut tinkimään, Seuraavalle ratapäivälle täytyy vaihtaa tahmeemmat renkaat vaikka sitten kisaukkojen vanhat slicksit ja vaihtaa katurenkaat takaisin päivän jälkeen.
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Ilmeisesti takanapa ongelmaan on löytynyt ratkaisu. Uusi takanapa tehtaalta. Hiukan on eroja eri maiden maahantuojissa kun on seuraillut noita eri keskusteluja takanavan osalta. Täytyy toivoa että homma pelaa suomessa. Tuossa lisävaloa. http://www.superduke.net/forum/viewt...p?f=29&t=23570
Hiukan kuvia omasta pyörästä. Lisätty valkoista väriä
http://aijaa.com/gOcmwt
Viimeksi muokannut: vepe; 31.07.2014 klo 16:18.
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois