Mikä vikana kun RR ei käynnisty? Pesty viime sunnuntaina, ollut sen jälkeen pressun alla. Viime yönä pakkasta. Akku antaa startatessa 12 ulos. Kokeiltu apukäynnistystä kaapelien kanssa autosta. Kokeilin myös molemmilla avaimilla. Varkaushälytin ei reagoi liikuttamiseen. Pyörittää starttia, muttei edes "yritä".
Tossahan jo itse mainitsitkin vian mistä vika johtuu..
Vettä päässyt pesun aikana liittimiin ja kosketus huonohko? Niin ja mikä ärärrä?
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Kyllä luulisi poistuvan, tosin aikaa voi mennä, ennen kuin kuin runko jne ovat lämmenneet huoneen lämpöisiksi.
Itse kesälläkin, varsinkin viileämmällä kelillä pesun jälkeen laitan koneen käyntiin ja käytän kuumaksi -> haihtuu kosteudet. Säilytys katoksessa suojapeitteen alla.
Pressu ei muutes hengitä, eli pyörä kuivuu huonosti, varsinainen mp-suojapeite on parempi, kun se päästää
kosteuden pois.
<p>.</p>
Sähköliittimissä yms pikku rakosissa saattaa vesipisara säilyä hyvinkin pitkään vaikka mopo on lämpimässä. Anna Bemun lämmetä rauhassa, putsaile ja kuivaile paikkoja. Tarpeen vaatiessa WD40- poistaa kosteutta hyvin kaikkein kinkkisistä paikoista.
Tarkasta nyt vielä, ettei minnekään liittimeen ole lipsunut vettä sisään pesussa ja ettei se ole jäätymisen vuoksi sitten haljennut/vahingoittunut.
Noin uudesta vehkeestä kannattaisi lukea vikamuisti ennen mitään omatoimisia kokeiluja.
Sama juttu nykyautoissa. Kun auto tulee hinurilla pihaan tai merkkivalot palaen, niin ekana vikamuistin luku ja diagnoosiprotokolla talteen.
Tämä siksi, että jos siellä on joku hetkellinen häiriö päällä ja auto on hallissa päivän lämmittelemässä. Kun asentaja menee illemmalla autoa tutkimaan ja se käynnistyykin normaalisti, niin auton oma systeemi saattaa nollata ohjainlaitteen (laitteiden) vikakoodit, jolloin syyn aiheuttajasta ei ole tietoa.
En tiedä mitä vikakoodienluku maksaa huollossa?? Miten tuo menee peemareissa?? Tuleeko näytölle vikavaloa jos on vika/piilevä vika päällä? Jos näin turha marssia huoltoon asti jos ei vikavalokaan pala?? Tietenkin huoltoon jos haluaa nopeasti mopon kuntoon ja omat taidot ei riitä vian paikantamiseen
Halvempaa en löytänyt.. http://www.gs911usa.com/ Jos enemmänkin tekee huoltoja omassa talissa niin varmaan fiksu kapistus?? Canväyläinenhän tuo rr on? Eli mitään ei pysty lukemaan ilman diagnosiikkalaitetta![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Kaverilla oli tuollaisessa kilpurissa sama vika viimevuonna Räyskälän sadekisassa. Lähtö peruttiin parin kierroksen jälkeen, kun vettä tuli liikaa. Uusinta starttiin ei Bemu herännyt henkiin. Tallilla sit taas normaalisti... Kun ei kerta ainutlaatuinen vika, niin luulisi maahantuojan jo tietävän mikä liitin tai rele temppuilee...
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
Sitähän se digitaalitekniikka on, työkalut pitää olla ajantasalla.
Jos ei ole, niin sitten pitää pelata kärkivehkeiden kanssa.
Vikavalo ei välttämättä pala, vaikka vikamuistissa on vikoja. Kun ko. pyörä ei käynnisty, niin ei pysty sanomaan miten moottorin merkkivalo (vikavalo) toimii, jääkö palamaan vai sammuu.
Auttaisiko myös noissa canväyläisissä peleissä että repii akun hetkeksi irti?? "nollaisi" viat sillä tyylillä
Auttoi ainaskin itselläni k6 1000 ajonestovikaan kesällä. Herjasi vikakoodia näytössä ja akku irti niin alkoi taas pelittämäänVian paikallistin myöhemmin hapettuneisiin liittimiin.
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Kyseessä ilmeisesti takuunalainen pyörä jossa BMW liikkuvuuspalvelu .
Eli palvelu kattaa myös pyörän noudon korjaamolle.
Itse antaisin liikkuvuspalvelun hoitaa asian kuntoon vastaavassa tilanteessa.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Mä jättäisin myös ton BMW liikkuvuuspalvelun huoleksi kun kerta valmistaja sellaisen tarjoaa ja maksaa kulut, ei ainakaan itsellä ole mitään intoa korjailla mitään millä on takuu voimassa... tietysti jos vika on niin mitätön että sen fiksaa vähemmällä vaivalla itse kuin toimittaa laitteen huoltoon niin sitten asia erikseen tietysti. Eli tossa aloittajan tapauksessa mittaisin, että akussa on varmasti virtaa (kuten lienee jo tehty) ja sitten tekisin tuon mitä tkard ehdotteli tuossa edellä eli ottaa akkukaapelin toviksi irti. Jos nuo ei auta niin soitto liikkuvuuspalveluun ja hinuri tulee hakemaan mopon huoltoon... ja kun kyseessä on 2012 vuosimallin mopo niin takuukin on vielä voimassa.
k1300s
Vaikka mitään liikkuvuuspalvelua ei olisikaan, niin takuuvehkeen toimitus korjaamolle ei mene omaan piikkin. En ainakaan takuunalaisten autojen hinauksesta korjaamolle ole saanut koskaan laskua..
Ja vaikka olisi vanhempi, niin jos on kasko, se korvaa lähimmälle merkkikorjaamolle kuljetuksen ilman bonusmenetyksen pelkoa.
Eikös tuo Bemun liikkuvuusjuttu ollut hieman laajempi, eli vara-autoa, hotellimajoitusta yms. Ja jos oikein muistan, niin se on voimassa vuoden takuuajan jälkeenkin. Tai ainakin 08 pyörässä oli, nykyisen papereihin ei ole tullut edes perehdyttyä.
Jos lähes uudesta vehkeestä on kyse - etkä ole tehnyt ihmeempiä muutoksia pyörään - niin mitäpä tuollaisia murehtimaan. Soitto bmw-pajalle riittää..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kiitoksia vastauksista.
Omani kesti näin pitkään aktiivisesta lomasta johtuen.
Kosteutta oli jossain niinkuin tuolla kerrottiin. Mopedi oli yön yli lämpöpuhaltimen alla penkit irroitettuna. Parin yrityksen jälkeen lähti "nikotellen" käyntiin. Sen jälkeen toiminut normaalisti noin 2700 km:n ajon verran.
Pyörä nyt säilytyksessä R.M.Heinolla. Lupasivat tarkistaa sähköt talven kuluessa samalla kun tekevät määräaikaishuollon.
Pitkä talvi edessä...