Joo, alkaa pyörä olla sen ikäinen (11 kautta, 18tkm), että pitää kaikkia korjausinvestointeja alkaa suunnittelemaan, joten olisi hienoa, jos joku osaisi jeesata:
1) kypärä
Mulla on nyt BMW system 4 tsubu, mutta siinä alkaa olla aikalailla käytön jälkiä ja lisäksi ne poskityynyt alkavat olla aika finito, joten olen katsellut uutta kypärää ja vaihtoehtoisia voisivat olla BMW system 6 tai Schuberth C3, mutta kysymys kuuluu seuraavasti: onko noiden kypäröiden ulkomitat samat kuin System 4:ssa eli saanko lukittua uudenkin kypärän siihen Scarverin kypäräkoloon
2) satula
pari viimeistä kautta ovat olleet varsinkin syksyn osalta niin sateisia, joten kun joka päivä ajaa niin että penkki on ollut märkä, johti se siihen, että satulan kangas murtui ja kun vesi meni sisään niin se ei kuivu ikinä. Niinpä farkkujen persus on joka kerta märkä, kun pyörällä ajaa. Jälleenmyyjä sanoi, ettei uusia sinisiä satuloita enää valmisteta, mutta mustia kuulemma saisi. Mietin mitä tuolle pitäisi tehdä. eBayn mukaan mustaa saa kyllä ihan kankaanakin, mutta sitten pitäisi löytää joku tyyppi, joka osaa vaihtaa sen kankaan ja nitoa sen siihen. Onko joku onnistunut ostamaan alkuperäisvärisiä satuloita jostakin? Tietyllä tavalla tuossa pyörässä on satulan osalta suunnitteluvirhe, kun siinä ei ole minkäänlaista lokeroa, mistä tulisi satulasuojus kuten esim. Piaggion Hexagonin skoottereissa oli aikanaan. Toki ostin sen BMW:n peiton samalla kun ostin prätkän, mutta olen käyttänyt sitä ehkä vain kerran ja syy on se, ettei Scarverissa ole tavaratilaa peitolle eli se on pakko olla sateessa, mutta puuttuu sadesuoja penkille, joten nyt pitää ostaa uusi satula, kun sade on rikkonut entisen
Uusi takki on jo tilattu, joten eiköhän nämä prätkävarusteiden uusimiset ala hyvin luonnistumaan. Täytyisi löytää myöskin uudet hanskat, jotka ovat tarpeeksi pienet, jotka menevät sinne kypärän sisään parkissa, mutta kuitenkin hieman lämpöisemmät kuin ne ohuet BMW:n mustat hanskat, sillä niillä kyllä keväällä ja syksyllä about nollakeleissä tassut palelevat, vaikka kahvoissa onkin lämmittimet. Aikoinaan mulla oli kyllä Dainesen goretex-hanskat, jotka olivat juuri sellaiset, mutta ne varastettiin samalla kuin yksi aiempi pyörä ja kypärä. Kaiken lisäksi ne olivat todella halvat. Maksoin niistä Saksassa paikallisella Stadlerilla muistaakseni 30 d-markkaa.
Jos se penkki muuton on ehjä niin verhoile se uudestaan. Ei se nitominen ole kummoinen homma itsekään tehdä, mutta jos ei suju niin voihan sen viedä johonkin verhoomoon. Ei voi maksaa paljoa, koska minulta ekakertalaiseltakin päällysteen nitomiseen meni alle tunti, tosin se satula oli vähän pienempi ja kahdessa palassa.