Katso äänestykset tulokset: Bosch vai NGK – joku muu?

Äänestäjät
89. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Bosch

    3 3,37%
  • NGK

    49 55,06%
  • Joku muu?

    11 12,36%
  • Ei mitään väliä!

    16 17,98%
  • En tiä…

    10 11,24%
Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mikkä sytytystulpat ostetaan? Toiset on muutaman euron halvemmat. Kokemuksia? Onko uudet AINA paremmat kuin vanhat? Vai ei mitään väliä.
    Viimeksi muokannut: shyhander; 01.11.2012 klo 13:29.
  2. #2
    NGK

    - Joskus autoharrastuksen aikoina oli merkkikerhossa yleinen konsensus että NGK toimii parhaiten. On tuosta jäänyt tavaksi ostaa änkeekoota.

    -tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  3. #3
    Itsellä on sellainen näkökanta, että japanilaisissa toimii joko NGK tai Denso parhaiten. Mannereurooppalaisissa Bosch. Brittivehkeet rullaa sujuvasti Motorcraftilla ja Jenkit AC Delcolla.

    Tiettyjä poikkeuksia on kokemuspohjaisesti havaittu. Jos moottori on säädetty vähänkään rikkaanpuoleiselle ja käytetään jotain 8 lämpöarvolla olevaa tulppaa, niin Bosch on aika herkkä särkymään silloin liiasta bensasta. NGK kestää paremmin silloin.
  4. #4
    Mulle väitettiin kivenkovaan, että HD toimii parhaiten (ellei peräti ainoastaan) Championin tulpilla. Itsellä taisi olla Denson vai oliko ne sittenkin NGK:n tulpat evo HD:ssä viime kauden. Mitään ongelmia ei ollut.

    Taitaa olla aika samaa kauraa kaikki? Tiedä sitten?

    AC Delcosta en ole kuullutkaan. Pitää varmaan ostaa tuollaiset ensi kesäksi.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  5. #5
    NGK toiminut hyvin kotarissa, vaikka mopo mannereuroopasta onkin.
    Ja tuossa kun on vain se yksi ja ainoa tulppa niin ongelmat kyllä huomaa nopeasti, kicksillä käynnistettäessä vielä nopeammin...
  6. #6
    Denson normitulppia ja Ngk:n iridium tulppia on omissa laitteissa ollu ja molemmat pelannu hyvin. Fzr:ssä tuntu että densot kastu vähän herkemmin ja nuilla iridiumeilla se käynnistyvän paremmin joka tilanteessa.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  7. #7
    NGK:n tulpat voivat olla sököjä jo paketissakkin.
    Aina, kun mahdollista niin Nippon Densot
    Tupla-X -04
  8. #8
    Edelliseen kusiaiseen laitoin Boschit, toimi mainiosti. Nykyisessä Zetassa on NGK:n iridiumit ja väittäisin, että käynti on selvästi tasaisempaa kuin vanhoilla tulpilla, mutta se lienee odotettu ominaisuus aina uusilla tulpilla.
    Kawasaki Z1000 -03
    Kawasaki ZX-6R 636B - EX
  9. #9
    NGK "laatu" tuntuu nykyään olevan vähän mitä sattuu.

    NGK kanssa kun oli ongelmia niin lähin vieraisiin ja Champion kun osottautu toimivaksi niin niillä oon sitten menny.
    Pegaso IE
  10.  
  11. #10
    Sytytystulpan valinta prätkääni on helppo , manuaali suosittelee kahta merkkiä. Valitsen niistä toisen , enkä mieti asiaa sen syvällisemmin.
    Äänestykseen vastasin Bosch , kiva nimi