Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Olisi tällanen kysymys asiasta enemmän tietäville:
    Laturi rikki ja roottorin magneetit näyttävät tosi hyviltä.
    Eli vika on silloin staattorissa tai johdotuksessa.
    Jotta pääsisi tutkimaan syvemmin täytyisi aukaista koneen oikealta puolelta koppa.
    Kopasta kaikki ruuvit irti ja sytytysyksikkö sekä kampiakselin asentotunnistin.
    Ei muuten inahakkaan vielä.
    Mistä kyseinen osa vielä kanittaa?
    Kiitokset jo etukäteen vastauksista
  2. #2
    Oikealta puolelta = nokkakoppa? Jos nokkakoppaa olet irrottamassa, niin massatiivisteet leipoontuu ajan myötä todella tiukkaan kiinni, itse olen joskus irrottanut kopan ulosvetäjällä kun en halunnut käyttää väkivaltaa. Ja kun otat nokkakopan irti niin sitten todella varovasti, muuten sulla on nokat sylissä ja sitten irrotellaankin jo venakoppia ellei sulla ole time-saver malliset työntötangot.

    Mitä lataukseen liittyvää nokkapuolelta löytyy?

    Mites jännitteensäätäjä, se taitaa olla yleisin syy latauksen loppumiseen?
  3. #3
    Regulaattori uusi.
    Kotelo täytys avata vaan sen vuoksi kun laturin johdot menee sen alta koneen alle
    ja täytys katsoa onko ne kunnossa ja siinä vaiheessa kun uuden staattorin laittaa ni saisi uuden johdot menemään samaa reittiä.
  4. #4
    Ja uudella regulla pukkaa ac:tä alle 2 volttia.
    Käynnissä ja sammuksissa akulta 13.5 dc:tä
    Laturin pitäs kuulemma pukata kunnossa ollessa yli 40 ac:ta.
    Regu saa mainiosti maita.
  5. #5
    Onko sulla se etuhihnapyörän suojakoppa irti, näkiskö siitä mistä johdot menee? Lohkohan ei ole sen nokkakopan muotoinen vaan siellä on tyhjää takana aika lailla. En tosin väitä muistavani ulkoa miten johdotus menee...
  6. #6
    laturin johdot menee ensiöpuolelta takasylinterin taakse moottorin päälle ja sieltä hihnan puolelle nokkakopan taakse muiden johtojen kanssa. näyttää siltä että ne menee suoraan koneen alle ja ehkäpä voisi olla mahdollista vetää ne johdot vanhalla johdolla sinne.
    Siellä on tosiaan eturattaan etupuolella aika paljon tyhjää tilaa.
  7. #7
    Löyty tällänen kuva chopatusta nokkakopasta, tuossa näkyy kyseinen piuha:


    Itse varmaankin irrottaisin vaan hihnapyöränsuojan ja ronkkisin johdon paikoilleen.
  8. #8
    kitokset neuvosta ja taitan ottaa vaarin niistä.
    On muuten komia kylyki tuossa kuvassa
  9. #9
    Interwebistä löytyy ihmeellisiä kuvia... Voi kyllä olla melkoinen harjoitus saada johto kulkemaan samaa reittiä jos liitin on paikoillaan.
  10. #10
    Tuohon mittaamiseen vielä, sä mittasit suoraan laturilta, ohi regulaattorin, nuo lukemat? En tiiä vuosimallierojen erikoisuuksista, oma -89 ja sillä vanhemmalla kytkin/laturi-combolla, niin manuaali neuvoi että laturilta tuleva lukema ennen regua siinä 60V, ja akulta täytys regulaattorin kanssa tulla 14,2 - 14,5V valot päällä ja tyhjäkäynnillä.

    Minkäs vuosimallin porsteri on kyseessä?

    Ja joo, ei ois ekakerta että uusi regulaattori on valmiiksi paskana. Vielä useammin ihan uusi akkukin voi olla valmiiksi sökö.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  11.  
  12. #11
    Jepulis.
    Eli mittasin ennen regua latausjännitteen ja se oli 1-3 acv. Pitäisi tosiaan olla yli 40 volttia.
    Regun jälkeen näkyy pelkästään akkujännite. En mitannut se toinen johto irti mutta jos regulle ei tule kuin pari volttia niin ei sieltä lähdekkään.
    Akku jännite näytti samaa 13.8 volttia oli kierrokset missä vaan.
    Vuosimalli -95
    Ja sama mielessä aluksi itellä että uusi akku paskana mutta ei ole.
    Magneettikehä näytti tosiaan hyvältä mutta täytyy irrottaa staattori ja tutkia sitä paremmin.
    Lisäksi kaikki johtoliitokset katella läpi.