Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Terves,Hondassa ollu semmosta vian poikasta ettei taho käyntiin lähteä viileämmillä keleillä,kesälläkin oli ongelmia.
    Ajossa ei mielestäni ongelmia ilmene,ainoastaan kylmäkäynnistyksessä,imu päällä kiekat 1500 hujakoilla ja saattaa sammua jos ei välillä kaasulla avita.
    Startti pyörittää hyvin ja konekkin pyörii,lämpimänä ei ongelmia.

    Sitten toinen:Eturengas kulunut vasemmalta puolen kaljuksi,rengaspaineet oli liian pienet aluksi mutta kuluminen jatkui paineiden lisäämisen jälkeen.
    Sitä siis kysyn,onko pienet paineet syöny sen toisen reunan vai onko jotain muuta mahdollista vikaa olemassa?

    Kiitän etukäteen.
    Honda Vfr 750F Vm-93
  2. #2
    Noista renkaista on ollut juttua joskus aiemmin. En muista mikä oli lopputulos, mutta yhtenä teoriana esitettiin, että tiet rakennetaan kallistamaan keskiviivalta poispäin eli renkaalla ajetaan hieman enemmän sillä vasemmalla kantilla. Lääkkeeksi muistan jonkun ehdottaneen mm. keskiviivan toisella puolella ajoa

    Edit: Tuolla sitä muistamaani rengaskeskustelua...
    Viimeksi muokannut: perttuvv; 31.10.2012 klo 18:09.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  3. #3
    Tuo kävi mielessä kyllä itsellänikin,noh sitä kerkeää miettiä ens kesänä

    Sittenpä tuo käynnistyvyys,mikä siihen lääkkeeksi?
    Honda Vfr 750F Vm-93
  4. #4
    Lainaa moilanen88 kirjoitti Katso viesti


    Sittenpä tuo käynnistyvyys,mikä siihen lääkkeeksi?
    Mites venttiilien välykset? onko milloin tarkastettu?
  5. #5
    Minusta nuo kierrokset kuulostaa matalilta. Voisiko ryyppyvaijeri olla löysällä? Liikkuuko ryypyn vivut kaasarissa pienellä ryyppyvivun kääntämisellä vai pitääkö se kääntää kokonaan päälle?
    Honda VFR750F -93
  6. #6
    pitää tutkia tuo ryyppyvaijeri, voihan se olla käytössä kulunut.

    Mites nuo venttiilinvälykset vaikuttaa käynnistyvyyteen?Onko säätö/tarkastus kallista?
    Honda Vfr 750F Vm-93
  7. #7
    Lainaa moilanen88 kirjoitti Katso viesti
    pitää tutkia tuo ryyppyvaijeri, voihan se olla käytössä kulunut.

    Mites nuo venttiilinvälykset vaikuttaa käynnistyvyyteen?Onko säätö/tarkastus kallista?
    Jos venttiili/venttiilit kantaa, etenkin pakoventtiilin kantaminen voi vaikuttaa käynnistyvyyteen. Omassa fefferissä oli yhessä pakoventtiilissä välykset liian pienet, eli venttiili kantoi, mut käynnistyvyydessä ei ollu ongelmia.

    Kyllähän venttiilin tsekkaukselle hintaa tulee, riippuen paikasta, etenkin jos joutuu säätämään. Sillo joutuu purkaa jakorattaiston tieltä pois. Muistelen että 400-500 olis tehny tuo säätö, voin muistaa väärinkin. Hinnakasta jokatapauksessa.
  8. #8
    Onpahan julmettu hinta venojen säädöllä...

    Vaan tosiaan, ostin tänään kunnian arvoisan äFfän, vm. 1991. Kovin on siisti päältä. Saan helpolla uskottua, että matkamittarin lukema pitää paikkansa. Nätisti toimii =)

    Vaan kaksi seikkaa siinä ilmenee: 4000 - 5000 kierroksen kohdalla se lähinnä nieleskelee, kun kaasusta kääntää. Liekö vika kaasarin säädöissä? Tyhjäkäynti lämpimässä moottorissa on semmoinen aaltoileva. Muistan joskus taannoin kuulleeni sen olevan tyyppivika. Mutta mikä se oli. Jokin kuluu jostakin... Myyjän mukaan tuossa on venttiilit säädetty n. 6000 kilsaa sitten.

    ...jotakin säätöä hää siis on paitsi...
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  9. #9
    Terveppä taasen,katteita purettiin ja tutkailtiin tuota imuvaijeria miten se liikkuu.

    Vivusta kun alkaa vääntämään niin suurinpiirtein puolivälissä vivun liikerataa alkaa vaijeri liikkumaan,onko normaalia vai onko se nyt sitten löystynyt?
    Honda Vfr 750F Vm-93
  10. #10
    Kävin kurkkimassa katteiden sisään ja minulla vaijerin kaasarin puoleinen pää liikkuu heti kun vipua kääntää, eli siinä ei ole yhtään välystä. Vaijerin ja kaasarin liitoksessa on välys ja kaasarin vivusto alkaa liikkumaan siinä vaiheessa, kun vipu ylittää kahvassa olevan choke-tekstin.
    Honda VFR750F -93
  11. #11
    Kiristeltiin vähän vaijeria,vipu liikkuu kaasareiden luona vähän enemmän kuin aiemmin mutta ei se siltikään kierroksiin paljoa vaikuta,alle 2tonnin vieläkin. johtusko keleistä mitenkään,tallissa +6ºC kun käynnistelin.

    Tulpatkin sain vaihdettua,etummaiset oli aika ahtaassa paikassa vaan jotenkuten sain sovellettua työkalujen kanssa ja vaihto onnistui Öljytkin tuli vaiheltua (castrolia).

    Mitäs muita pikku huoltoja voisi tehä,ilmanputsari oli ok kunnossa.

    Ps.30km tälle kautta

    Ppsps..Onkos tässä vehkeessä missä polttoainesuodatin?
    Viimeksi muokannut: moilanen88; 25.04.2013 klo 11:09.
    Honda Vfr 750F Vm-93
  12. #12
    Suodatin löyty,unohtu kirjotella mikäli ketään kiinnostaa,löyty vasemman taka katteen alta.

    Startti rusahtaa välillä ilkeästi,jossain vanhassa topikissa oli juttua mutta en enää löydä sitä,kuiteskin että missä startti sijaitsee,miten pääsee käsiksi ja mikä mahdollisesti menny rikki?
    Jos en ihan väärin muista niin pitikö öljyt valuttaa pois koneesta ja aukasta oikean puolen koppa (?)
    Honda Vfr 750F Vm-93
  13. #13
    Kuulostaa starttikytkimeltä, sijaitsee kytkinkopan (siis juuri sen oikeanpuoleisen) alla. Tuossa lontoonkielinen ohje hommaan, kuvat ja kaikki_ http://vfrworld.com/forums/mechanics...-pictures.html
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  14. #14
    tuon starttikytkimen etupuolella oleva ratas,mikä se on ja kuuluuko siinä olla välystä?pitkittäin siis.
    Honda Vfr 750F Vm-93
  15. #15
    Nonih,eihän siinä menny ku pari viikkoa että sai osat kotiin stormilta Noh,vaihdoin rullat ja jouset ja laitoin pakettiin,mutta semmonen ilmeni että kuulostaisi siltä että startti pyörii samaa matkaa koneen kanssa? Semmonen korkea kihnuttava ääni lähtee,mikähän meni pieleen kasauksessa?
    Honda Vfr 750F Vm-93
  16. #16
    Jotenkin nuo käynnistysongelmat ja muut kuvaelmat antaa minulle sellasen mielikuvan, että polttoaine/ilmaseos on syystä tai toisesta laihtunut. Se, että saako se liikaa ilmaa tai liian vähän polttoainetta, on liian vaikea täältäkäsin arvuutella.
    Honda VF750C -95
  17. #17
    Käytin koppaa auki ja kahtelin,starttikytkimen takana oleva "rulla" taisi mennä väärinpäin,kuvista katselin että "sileä" puoli pitäisi olla ulospäin,siis vasten sitä startin kytkintä.

    Noh,paketti kasaan ja starttaus,ei tee muuta ku klik ja klik,ei edes yritä,akku on täynnä.

    Minkä pirun se nyt sitten teki? Voiko siellä kytkinkopan sisällä olla mitään mikä aiheuttaisi tuon vai johtuuko jostain muusta?Virtaa siis on,starttia painaessa kuuluu vaan klik akun suunnalta.Eilen starttasi aivan normaalisti,alkaa hermot mennä
    Honda Vfr 750F Vm-93
  18. #18
    Tappokatkaisija?

    Joku piuha irronnut/unohtunut? Joku sulake palanut?

    Vieläkö on ryypyllä matala tyhjäkäynti?
  19. #19
    Tappokatkaisijaan en ole koskenu koko pyörän omistuksen aikana eli en usko,tarkastan sulakkeet kaiken varalta kuhan kerkiän,eihän sekään mahdoton ajatus ole.Vaan ennen vian ilmenemistä käytin kytkinkoppaa auki,käänsin sen starttikytkimen takana olevan jutun toisinpäin,kasasin laitteen ja silloin se ilmeni.Sitä ennen startti pyöri hyvin.

    Ja on tyhjäkäynti kylmänä ryypyn kanssa huono samoiten kylmänä käyntiin saaminen,kasareita en ole käyttäny synkattavana joten voisko olla siinä osasyytä?

    Noh,en tiedä,palaan asiaan uudemman kerran kunhan olen tarkastanu sulakkeet,kiitos neuvoista tähän asti,olen aika pöljä näitten vehkeitten kanssa mutta halu ois oppia.
    Honda Vfr 750F Vm-93
  20. #20
    kytkinkoppa irti ja painoin starttia,pyöräytin pari kertaa ja ihan normaalilta kuulosti,mikähän lie ollu? Noh,uutta tiivistettä odotellessa niin kokeilis uudestaan.
    Honda Vfr 750F Vm-93
  21.  
  22. #21
    purkukuvista katsoin ja löytyhän se syypää,oli prikka väärässä välissä ja nyt toimii.
    Honda Vfr 750F Vm-93