Tehoputkea hommaamassa ja kysymykseni koskee tuota bensakartan päivitystä, eli saako sen maahantuojalta edullisimmin asennettuna vai onnistuuko tuollaisen asennus jotenkin muuten?
Mistä vaan valtuutetusta Trumppahuollosta löytyy noita vaihtokarttoja. Ei pitäisi maksaa montaa kymppiä (about 10 minuutin työ max).
Jos itse haluat vekslata niin TuneBoy:lla (kallis ja toimiva) tai TuneECU:lla (ilmainen, mutta ei vielä kovinkaan viilattu - ja vaatii VAG huoltokaapelin ostamisen).
Moro, vuoden 2008 Speed Triple Arrowin 3-2 slipareilla ja K&N-vaparilla. Oon vilkuillut noita TuneEcu-karttoja, mikä niistä mahtaisi osua parhaiten? VIN #376327 eli metallitankki ja Keihinin ECU.
20537Map.hex OEM:
Use with Triumph or Arrow high aftermarket silencer with catalyst and secondary air injection.
Fuel up to E25. Minimum 95 RON (89 RON/MON) fuel.
20538Map.hex OEM:
Use with Triumph or Arrow high aftermarket silencer with catalyst and secondary air injection.
Fuel up to E25. Minimum 91 RON (87 RON/MON) fuel.
20535Map.hex OEM:
Use with Triumph or Arrow high aftermarket silencer without secondary air injection.
Fuel up to E25.Minimum 95 RON (89 RON/MON) fuel.
20539Map.hex OEM:
Use with Arrow low level system with secondary air injection.
20534Map.hex OEM:
Use with Arrow low level system without secondary air injection.
Tomppa suositteli 20535-karttaa jos SAI on disabloitu/tulpattu (ja katikka poistettu) ja karttaa 20537 jos edelliset ovat paikoillaan. Vapari tai vakkari ei kuulemma vaikuta asiaan. Ja missäs se katikka Triplessä luuraa?
Jos sulla on putki jo sitä mallia jossa katalysaattorikutti on jalkatapin tienoolla peltisuojan alla, niin eipä taida tulla ulos kuin armottomalla pilkkomisella tai pätkä putkesta pois ja hitsaa suora rööri tilalle.
Itse ainakin menisin tehdastekoisella väliputkella tai tuolla hitsauksella etiäpäin, jos painonsäästö kiinnostaa. Jos taas tehot mielessä niin ei taida Triple tapauksessa paljoa/mitään tuosta poistosta kostua.