Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Kävipä mielessä jos talven aikana ottais ja näpertelis orkkisputkesta kokoajapöntöt pois ja suoraa putkea tilalle, sit se y-haara myös paremmin virtaavaksi oli ajatuksena..

    Ja joo, saahan niitä Acran yms yms kokorännejäkin mut jos ny omin pikku kätösin..

    Kellään tietoa, kokemusta hyödyistä yms?
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  2. #2
    En nyt ole aivan varma ajatuksestani, mutta putkiston kriittisin osa on se pakosarja, eli ensimmäinen 300mm.. Nämähän ovat alkuperäisissä usein kaksinkertaista putkea, joissa se sisäputki on huomattavasti tarvikeputkia ahtaampi?

    Tästä syystä alkuperäisen monikammioisen labyrinttipaketin vaihtaminen täysin suoraan slip-on pönttöön, ja ehkä katalysaattorin poistaminen ei merkittävästi vaikuta muuhun kuin pakoääniin?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  3. #3
    Lainaa Elmeri H. kirjoitti Katso viesti
    En nyt ole aivan varma ajatuksestani, mutta putkiston kriittisin osa on se pakosarja, eli ensimmäinen 300mm.. Nämähän ovat alkuperäisissä usein kaksinkertaista putkea, joissa se sisäputki on huomattavasti tarvikeputkia ahtaampi?

    Tästä syystä alkuperäisen monikammioisen labyrinttipaketin vaihtaminen täysin suoraan slip-on pönttöön, ja ehkä katalysaattorin poistaminen ei merkittävästi vaikuta muuhun kuin pakoääniin?
    Enpä ole irti es vielä käyttänyt mutta alkukäyrien (pakosarjan) vaihtaminen isompaan sisäreijältään vie ala ja keskivääntöä heikommaksi tuoden yläreserviä taas lisää. Tarkoitukseni ei ole saaha katomaan alhaalta vieden ylös vaan alaväännöt saa olla ja pysyä keskialueineen ja parantuakin mutta miksipä ylös ei jokunen kaakki saa tullakin.

    Luulenkin että tämä alkuperäinen systeemi alkaakin ahdistamaan keskivaiheilla teho/kierrosreserviä ja siitä ylös..

    Kun kävi näin että syystä mitä en tiedä niin mulla sieltä kokoajapöntöiltä (se kohta jossa juuriputket) (pakosarja) yhdistyvät 2 yhdeksi niin toisesta kokoaja repesi saumasta auki puoleksi jolloin tapahtui seuraavaa, mielestäni ala-alue kärsi hieman mutta kylläpä keuli todella iloisesti kaasulla. Keulii se kyllä nytkin mutta se keuliminen oli jo suorastaan repivää noin isoksi pyöräksi..

    Kun nyt aamuaikaisella jos laitan pyörän käyntiin niin toisesta putkesta tulee enemmän pakokaasua silmin nähtävästi joka kertoo huonosti suunnitellusta putkesta (y-haaran jakauma kohta) kun molemmista vaimentimista ei tule yhtä paljon sauhua..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  4. #4
    Toi toispuoleinen sauhu on varmaankin vaan vesihöyryä, jota tulee kun putkistoon tiivistynyt vesi tulee sieltä höyrynä pois. Pyörä jos on kallellaan niin vesihän valuu alimpaan kohtaan.
    cb350 * fz6s * cbf1000
  5. #5
    Lainaa presto358 kirjoitti Katso viesti
    Toi toispuoleinen sauhu on varmaankin vaan vesihöyryä, jota tulee kun putkistoon tiivistynyt vesi tulee sieltä höyrynä pois. Pyörä jos on kallellaan niin vesihän valuu alimpaan kohtaan.
    Voipi olla mutta jos katsoo tarkemmin putkistoa niin siinä on selvästi parempi virtaus oikean puoleiselle vaimentimelle. Ja jos vertaa näitä koko putkistoja esim. mitä kaupasta saa niin ei niissä ole tälläisiä tois puoleisia virtauksia.. Ja se vielä että kun pyörä on jalaksella niin silloin sen vesihöyryn pitäisi tulla vasemmasta putkesta mut kun ei tuu niin ei tuu..

    No talven aikana on hyvin aikaa ihmetellä ku ei voi ajaa.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  6. #6
    Alkaa olla ajatus valmis miten putken modaan, käytän 3 valmista vaikka motonetin tai bilteman y-haaraa joilla teen putkesta 4-2-2 tai 4-2-1. Eikä ole kyllä liian vaikea toteuttaa ja samalla voin jättää mahdollisuuden laittaa mahdollisiin katsastuksiin originaalit vaimentimet.

    Mutta yhtenä mielenkiintoisena juttuna tuli mieleen josko se olisi yhdellä ulostulolla niin laittaisi siihen kohtaa missä 2 yhdistyy yhdeksi niin joustoliitoksen? Jep, juurikin sen teräslangasta punotun näköisen tötterön joka löytyy autoistakin.. Ajattelin että sehän veisi mahdollista putken resonanssia ja vaimentaisi pikkasen samalla mutta tuskin aiheuttaisi mainittavaa negatiivisuutta virtauksiin.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  7. #7
    Jostain löysin joskus kuvan bläkkärin halki leikatusta orkkis vaimentimesta,kuvan perusteella savu/ääni kiertelee pienten pillien kautta osastoista edes takas ennen,kuin päätyy pihalle.Kyllä varmasti ahdistus helpottaa,jos edes vähän suorempi ja vapaampi reitti olisi.
  8. #8
    Lainaa sliksit kirjoitti Katso viesti
    Jostain löysin joskus kuvan bläkkärin halki leikatusta orkkis vaimentimesta,kuvan perusteella savu/ääni kiertelee pienten pillien kautta osastoista edes takas ennen,kuin päätyy pihalle.Kyllä varmasti ahdistus helpottaa,jos edes vähän suorempi ja vapaampi reitti olisi.
    löytyy cbrxx voorumilta...minun kansiosta...
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
  9. #9
    Lainaa Petsku kirjoitti Katso viesti
    löytyy cbrxx voorumilta...minun kansiosta...
    Olipa juurikin sitä mitä odotin näkevänikin, ei sattumoisin olisi tietoa mikä Sankei (numerosarja perässä) vaimennin se oli? Olen ymmärtänyt että niitä olisi bläkkäreissä ainakin 2 erilaista niin kiinnostaa uteliaisuudesta et onkohan niissä eroa.. Ainakin ebayssä mainostetaan erikseen eri numerolla olevia ja toisissa hinta onkin heti isompi.

    Nyt jollaki lentää kahvit seinille ja toinen nauraa kuset housuunsa mut ainakin Oulun Motonetissa oli mielenkiintoinen tarvikevaimennin, siinä oli säädettävä killeri jonka sai kyllä irtikin haluttaessa.. Olen jopa harkinnut sellaistakin korvaamaan alkuperäisen kun se on jopa hyvin paljon orkkiksen näköinenkin..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  10. #10
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Kävipä mielessä jos talven aikana ottais ja näpertelis orkkisputkesta kokoajapöntöt pois ja suoraa putkea tilalle, sit se y-haara myös paremmin virtaavaksi oli ajatuksena..

    Ja joo, saahan niitä Acran yms yms kokorännejäkin mut jos ny omin pikku kätösin..

    Kellään tietoa, kokemusta hyödyistä yms?
    Mitäs ajattelit hyötyä,painon pudotuksesta ?
    1100xx on laiska pa...a ja se on fakta mutta miksi matkapyörän pitäisi käyttäytyä kuin rr pyörä ?kas siinä vasta pulma.
    Muutamia vuosia takaperin haaveilin xx:stä mutta karu totuus koeajon jälkeen oli ettei tommosella traktorilla kehtaa ajaa vasta kun on 50v täynnä tai sitten pitää todellakin nauttia pelkästä matka ajosta.
    Horo Elää !
  11. #11
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Olipa juurikin sitä mitä odotin näkevänikin, ei sattumoisin olisi tietoa mikä Sankei (numerosarja perässä) vaimennin se oli? Olen ymmärtänyt että niitä olisi bläkkäreissä ainakin 2 erilaista niin kiinnostaa uteliaisuudesta et onkohan niissä eroa.. Ainakin ebayssä mainostetaan erikseen eri numerolla olevia ja toisissa hinta onkin heti isompi.
    Tuo ero johtunee siitä että kaasari ja ruiskumallissa on eri putket.
    Ruiskun myötä malliin tuli katalysaattorit ja ne sijaitsevat just äänenvaimentimen etuosassa.
    Katillinen pönttö on varmasti kalliimpi.
    Älä korjaa ehjää....
  12. #12
    Katalysaattoriteitahan ei ollut ensimmäisissä ruiskumalleissa (-99 ja -00) vaan vasta 2001.
  13. #13
    Ja putkista on jotain juttua tuossa:

    http://www.moottoripyora.org/keskust...t-blackbirdiin

    (myös jotain omaakin kokemusta akra/yoshi sekasikiöstä)

    PS: nuo käyräthän eivät kerro sitä valtavaa muutosta joka tapahtuu kun pyörä on oikeasti säädöissä.
    Viimeksi muokannut: masentaja; 06.10.2012 klo 13:34.
  14. #14
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    Mitäs ajattelit hyötyä,painon pudotuksesta ?
    1100xx on laiska pa...a ja se on fakta mutta miksi matkapyörän pitäisi käyttäytyä kuin rr pyörä ?kas siinä vasta pulma.
    Muutamia vuosia takaperin haaveilin xx:stä mutta karu totuus koeajon jälkeen oli ettei tommosella traktorilla kehtaa ajaa vasta kun on 50v täynnä tai sitten pitää todellakin nauttia pelkästä matka ajosta.
    Painohan siitä putoaa ainakin.. Eikä siitä rää räätä olla tekemässä, olisin ostanut sellaisen muuten

    Meillä jokaisella on makuasiamme omamme mistä tykkäämme ja emme, ja taas sellaisetkin seikat vaikuttaa heti siihen että onko tulossa kyytiläisiä vai ei ja aiotko pyöriä nakkikoppia ympäri vai ajaa rataa, reissua, tarviiko / tykkää vinguttaa jne jne..

    Mutta sehän on pääasia että itse tykkää? Eihän sitä vaimoakaan sillä perusteella oteta että naapurinsetä sanoo kuolaavansa mustasta paksusta leidistä vaan siitä mistä itse pitää.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  15. #15
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Painohan siitä putoaa ainakin.. Eikä siitä rää räätä olla tekemässä, olisin ostanut sellaisen muuten

    Meillä jokaisella on makuasiamme omamme mistä tykkäämme ja emme, ja taas sellaisetkin seikat vaikuttaa heti siihen että onko tulossa kyytiläisiä vai ei ja aiotko pyöriä nakkikoppia ympäri vai ajaa rataa, reissua, tarviiko / tykkää vinguttaa jne jne..

    Mutta sehän on pääasia että itse tykkää? Eihän sitä vaimoakaan sillä perusteella oteta että naapurinsetä sanoo kuolaavansa mustasta paksusta leidistä vaan siitä mistä itse pitää.
    hyvin perusteltu vastaus
    Horo Elää !
  16. #16
    Missähän Oulun tahi lähialueilla tai muualla tehdään kromauksia jne pinnoituksia osiin mihin sitä haluaa? Ja edukkaasti tietenkin..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  17.  
  18. #17
    Case closed for now.. Minulle kun "pakko myytiin" tai puoli pakolla taisin ostaa myyjältä pois Yoshimuran kokoputkiston joten nyt ei sitten laikka laula eikä mikki surise vaan bolt on & Rock'n Roll all summer night long.. Vai miten se meni?
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>