Moro,
Olen yrittänyt selvittää GSX 1400:n käyntiongelmaa pitkään ja hartaasti. Moottorin 4. pytty ei ole kunnolla mukana.
Ainoa mitä en ole päässyt testaamaan on ecu eli moottorinohjausyksikkö ( vm 2002-2003 ).
Olisiko jollakin ko. yksikkö, jota voisi kokeilla oman tilalle. Ecua on kahta versiota eli kyseessä on yhdellä isolla liittimellä varustettu malli.
Olisi hienoa, jos asian saisi selvitettyä ennen pyörän viemistä talviteloille.
Asun Turussa, joten Turku ja lähiympäristö olisi helpoin kokeilun järjestämiseksi.
Olen valmis maksamaan korvauksen avusta.
Soita puh. nollaneljänolla1639383, jos pystyt auttamaan.
Viimeksi muokannut: big m; 13.10.2012 klo 12:22.
Tuo on 4-pyttynen, mitenkähän puolat ? Jos siinä on 2 puolaa niin sen 4. kanssa on joku toinenkin pytty samassa puolassa. Vaihda a.o kanssa ristiin ja katso siirtyykö vika. Jos siirtyy niin vika on puolassa, muuten tulpassa.
Jos siinä on 4 puolaa (tuskin) niin osia ristiinvaihtamalla saa haarukoitua missä vika on (helppoa mutta voi olla silti työlästä.) Tässä tapauksessa vika voi olla myös boxissa, , 2 puolan tapauksessa ei.
Oletko tarkastanut tulpanjohdot?
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Puristukset, ohivuoto?
Sähköllähän tässä ilmeisesti suutin avataan, saako pulssin, saako maita, tuleeko bensaa (riittävästi) suuttimelle asti?
Muoks: Manuaaliahan http://www.carlsalter.com/download.asp?p=1102 varmaan on luettu?
Viimeksi muokannut: ts18056; 10.10.2012 klo 19:44.
Korjausmanuaali luettu moneen kertaan.
Puristukset mitattu:ok. Suuttimien mittausarvot ok, pulssi tulee suuttimelle, maa kunnossa ja pumppu tuottaa bensaa 1200ml/30 sek , kuten pitääkin.
TP- sensori ja STP-sensori ok mittausten mukaan ja säädöissä. Ruiskun kurkut synkronoitu.
Silti ei kone kunnossa. Sillä pystyy ajamaan, mutta jo tyhjäkäynnillä kuulee, että ei käy puhtaasti. Ajossa huomaa tehoja puuttuvan. Pyörällä ajettu 47 tkm.
Viimeksi muokannut: big m; 10.10.2012 klo 19:51.
Eikä vikakoodeja? Tuon manuaalin mukaanhan ne saa erikoistyökalulla (ilmeisesti pari pihaa oikosulkemalla) esille?
Yhellä kaverilla oli tollanen, ja yhtenä päivänä se ei lähtenyt käyntiin ollenkaan. Siinä oli vielä takuu voimassa ja sitä tutkittiin huollossa aika kauan. Lopulta jostain päin Eurooppaa tuli vinkkiä, että kannattaa tsekata, ettei koneessa ole karstaa. No kone avattiin ja joka pytyssä oli karstaa niin, että ei jaksanut enää käydä. Syynä oli koneen vääntö. Oli ajettu pienillä kierroksilla, niin että koneeseen oli kerääntynyt sitä mömmöä. Kannattaa tsekata.
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Oletko sen nelospytyn ruiskurunkoa (throttle body) purkanut ja puhdistanut, ohjeissahan neuvotaan ihan normaali kaasarivehkeen jumppa kanavien puhdistamisesta kaasuttimen puhdistusaineella?
Missä kunnossa se 4 pytyn tulppa on kun olet pitänyt pyörää hetken (esim 3 min) käynnissä .
Onko se ihan kylmä ? Märkä vai kuiva ? Kipinän iskemisen voisi tarkistaa vaikka strobolla,
se on aika varma keino eikä häiritse oikeaa toimintaa.
Uusi tulppakin voi olla risa. Jos se on kuiva niin sitten pytty ei saa bensaa jostain syystä, muuten
ei tule kipinää. Saisitko kokeiltua startttipilottia a.o pytyn kurkkuun suoraan ? jos vaikuttaa niin vika on bensan saannissa.
Olen ajanut pyöräälä ja muutaman kilometrin ajon jälkeen muiden tulppien ero 4. pytyn tulppaan on pieni. Nelosen tulppa on hieman tummempi kuin muut. Kaikki tulpat ovat yhtä kuivia.
4. pyttyyn on kokeiltu vanhaa toimivasta pytystä otettua ja tulppaa sekä aivan uutta tulppaa. Ei vaikutusta 4. pytyn käyntiin.
Mites nelosen pakokäyrän lämmöt vrt muut?
Ebaysta löytyis muuten tommonen:
http://www.ebay.co.uk/itm/SUZUKI-GSX...item3a7a5b576b
ZH2 2020
"Pakokäyristä käsin kokeilemalla".........
Nyt alkaa homma haista muullekin kuin palaneelle kämmennahalle
Noo... jatketaan.
Onko ongelma päällä heti kun käynnistää kylmänä (siis oikeasti jäähtyneenä),
vai tuleeko/paheneeko se käyntilämpöjen noustessa?
Virtapuolella on välillä noita elämän mysteerejä, joita ei "kylmiä" hiluja mittaamalla
tule vastaan, mutta kun peli soi hetken, johan taas pykiminen alkaa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Jos kipunaa lyö, niin suutin/suuttimen ohjauksessa mahdollisesti vikaa. Vaihdat suuttimen paikkkaa ja jos vika siirtyy, niin bingo...
Elä ja anna muiden roudata.
Et sitten malttanut lukea ennen kommentointia, toi oli jo kokeiltu
Outoa on toi, että jos suuttimelle kerran tulee pulssi, niin miksi vikaa olisi ECU:ssa? Luulis tuon leviävän niin, ettei pulssia tule ollenkaan? Tuskin se niin hajoaa, että yksittäisen suuttimen ajoitukset muuttuu, kai...
Onko vika ilmaantunut "laakista" ?
Kauanko pyörä on ollut omissa ajoissa?
Onko vika tullut omissa ajoissa, vai onko havaittu hankinnan jälkeen?
Onko pakokäyrät olleet irti/tarkistettu pakokanava (nelonen)/ käyrä loppuun saakka?
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Joku persehän siinä remontissa/huollossa on tullut, kun sen jälkeen ilmeneeNoo ettei olis kasausvirhe tahi joku letku lutussa.... Ite tsekkaisin kaikki purkamani mestat uudelleen, mutta tämänhän sinä olet varmaan tehnytkin.
Elä ja anna muiden roudata.
Kyllähän homma vaan on niin, että ollaan itse kukin kuinka "kauniita ja rohkeita" tahansa,
niin aina silloin tällöin löytää itsensä sen perkeleen peilin edestä tankkaamassa.....
"Wuittu mikä pösilö.... olishan tuo pitänyt ymmärtää!
Siis kyllä niin monta kertaa on hävettänyt.... mutta siunannut sitä, että
onneks ei ihan kaikki huomannu.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY