Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Tarkoitus olisi talven aikana vaihdattaa Yoshimuran ST-1 nokat -05 malliseen. Mistä saisi sopivimmin hankittua, tai onko kenelläkään tarjolla?
  2. #2
    Lainaa apvmax kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitus olisi talven aikana vaihdattaa Yoshimuran ST-1 nokat -05 malliseen. Mistä saisi sopivimmin hankittua, tai onko kenelläkään tarjolla?
    Jos jonkun tallin perukoilta löydät asentamattomat... ...noita kun ei enää valmisteta niin saatavuus on vähän mitä sattuu. Ulkomailta kannattaa katsella, Motospeed ruotsista saattaa pystyä auttamaan, BigCCRacing briteissä...

    Onko joku tietty syy juuri Yoshin nokkiin? Menee jonnin verran nostoa hukkaan ellet kairaa kantta samalla isommaksi. Ne nokat nostaa kyllä mutta kannesta loppuu virtaukset siinä ~155hv:n kohdalla. Ja ahdistaa siinä sitten läppärungotkin eipä siinä... Halvempi vaihtoehto olis hitsauttaa/hiottaa vakinokista äkäisemmät, kysele vaikka Kansiset:ista siitä...

    Muut jutut sulla onkin varmaan jo vaihdettuna mopoon, putket ja PC3?
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  3. #3
    Yoshithan on ihan "junan vessa" kamaa ja samalla säilyy orginaalit tallessa.

    Käytännössä varsin aliarvostettu konsti hankkia selkeästi lisää "käyttöpotentiaalia"
    alueelle jolla lähes täysin tuolla teillä ajellaan, on yksinkertaisesti vaan laittaa seeteissä ja
    venoissa "kulmat kohdilleen". Samalla kun hattu on päästä, laittaa aavistus lisää
    paukkua ja katselee sitä pakopuolta hyvin.... hyvin maltillisesti "sillä silmällä".

    Kun vielä huolehtii että lämmöt pysyy alhalla, onkin sitä käytännön ajon ruttua
    uskomattomasti lisää ilman mitään pelle peloton hommia joista tahtoo kuitenkin jäädä
    puolet hyödyntämättä moninaisten ja puutteellisten säätöhommien kautta.

    Ei senpuoleen.... kannattaa ne niin usein "unohtuvat" seetihommat hoitaa
    kuntoon uusilla kepeilläkin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #4
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Käytännössä varsin aliarvostettu konsti hankkia selkeästi lisää "käyttöpotentiaalia"
    alueelle jolla lähes täysin tuolla teillä ajellaan, on yksinkertaisesti vaan laittaa seeteissä ja
    venoissa "kulmat kohdilleen". Samalla kun hattu on päästä, laittaa aavistus lisää
    paukkua ja katselee sitä pakopuolta hyvin.... hyvin maltillisesti "sillä silmällä".
    Ensimmäisen kannen kun snurrasin "kulmat kohdilleen", niin vanhasta lehmä hondasta 1000f lähti toistakymmentä lisäheppaa. Mamman pölyimuria käyttäen, niin virtauksetkin saatiin toimenpiteellä kuntoon. Koneen luonne muuttui täysin ja edukseen.

    Uudemmissa pyörissä, sitä mukaan kun heppoja koneista kutiteltu vuosi vuodelta lisää, niin tehtaan työstöjälkikin parantunut.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  5. #5
    Finn, ymmärsinkö viestisi oikein? => Snurraa pölkkärii, mammaa tai Hondaa, aina vinkuu ja sutii!!
  6. #6
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    @ap, näin on näreet, nääs.

    Turha sinne on kallista osaa tunkea, jos "rööri" liian ahdas. Eli, snurraa ja pölkkärii tarvitaan.

    Saksan pojilla susnaan osia vaikka kuinka paljon. Siitä kansi vaan muokattavaksi, niin sitten voit pitää alkuperäsen varalla.
    http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksi...at=0&_from=R40
    Viimeksi muokannut: finn; 31.12.2012 klo 01:06.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  7. #7
    En epäile germaaneja, mutta oma kansi avarrettiin viaberilla ja en kadu! Toki kilpailutus kannattaa aina.
  8. #8
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wannabe-rider kirjoitti Katso viesti
    En epäile germaaneja, mutta oma kansi avarrettiin viaberilla ja en kadu! Toki kilpailutus kannattaa aina.
    Ehdotuksellani tarkoitin, että ap hankkisi käytetyn kannen ja snurrais sen itse. Tiedän että ap selviäisi siitä, mitä nyt hieman hommaa aristelee. Kustannuksia tulee miettiä myös harrastuksen näkökulmasta, kun on kerran asettanut itsensä useamman pyörän loukkuun.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  9. #9
    Minkäs verran esim. juuri möhkön paukkujen ja tehojen noston myötä on
    asiaa harrastaneet syventyneet lämpöjen hallintaan?

    Onko mitään todellista käsitystä niiden tasosta ja muutoksista?

    Rima ei ehkä ole ihan riittävän korkealla jos lähdetään
    siitä että homma toimii kunhan klöntti ei sula käsiin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #10
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Yoshithan on ihan "junan vessa" kamaa ja samalla säilyy orginaalit tallessa.
    Onhan ne mutta niissä vaan menee vakikannella vähän nostoja hukkaan. Ja koska niissä on sen verran rajut nostot niin niiden asentamisen kanssa kannattaa olla tarkkana ettei nokat ota pukkeihin/muualle kanteen kiinni niinkun mulla teki.



    Jos vaan iskee nokat kiinni ja koneen nippuun niin se mylly saattaa rohista soramyllymäisesti hetken aikaa...

    ...ja tossa ennen ja jälkeen virtausdataa kannesta

    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  11. #11
    "Kiinni ja nippuun" on noita Piisisen Jorman remonttijuttuja .
    Ei kai nyt kukaan oikeesti tee konehommissa yhtään mitään
    ennenkuin kaikki olennainen on tsekattu läpi ?
    Jokaisen muun kuin tsekkaamisen "itsestäänselvyyden" tahtoo usemmiten löytää
    edestään erilaisena romuna.

    Sen verran noista "nostoista", että onhan ST 1:ssä eroa orginaaleihin.....
    mutta orkkiksiin verrattuna esim. Harrikan etuakselissa on jo enemmän
    "heittoa" kuin möhkön omissa kepeissä . (Sori HD-miähet, oli pakko)
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  12. #12
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    "Kiinni ja nippuun" on noita Piisisen Jorman remonttijuttuja .
    Ei kai nyt kukaan oikeesti tee konehommissa yhtään mitään
    ennenkuin kaikki olennainen on tsekattu läpi ?
    Jokaisen muun kuin tsekkaamisen "itsestäänselvyyden" tahtoo usemmiten löytää
    edestään erilaisena romuna.

    Sen verran noista "nostoista", että onhan ST 1:ssä eroa orginaaleihin.....
    mutta orkkiksiin verrattuna esim. Harrikan etuakselissa on jo enemmän
    "heittoa" kuin möhkön omissa kepeissä . (Sori HD-miähet, oli pakko)
    Kyllä niitä vaan on melkoisen monta jotka laittaa koneen nippuun ja ihmettelee kun ne leviää. Ja just sen takia kun joku netissä on sanonut että ei se oo paha homma, kasaan vaan ja ajoa. Se kun vaan ei nettikirjoittelun kautta aina välity että toisen "kasaan vaan ja ajoa" tarkoittaa koko moottorin blueprinttaamista ja toiselle se on juurikin sitä itseään. Meitä "mekaanikkoja" kun on kovin moneen junaan, toiselle vasemman käden hommaan tarvitaan nettiä, tsättiä sekä purku- ja kasausopasta. Eikä siinä mitään väärää ole, jokainen harrastaa just niinkun tykkää ja omien taitojen mukaan, entäs sitten....

    ...mä vaan haluan tehdä selväksi ettei ihan kaikki jutut mitä toiset sanoo helpoiks ole ihan niin helppoja...


    Njoo, vakikepit on kyllä aika laimeet, mutta toisaalta niin on koko maamoottorin viritysaste muutenkin, myöskin sen kannen osalta. Silläpä sieltä joutuu kairaamaan melko lailla tavaraa pois että saa kaiken noista yosheista (tahi vastaavista) irti.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  13. #13
    "Bolt On" .

    Termille on tosiaan aika monta tulkintaa .

    Ehkä karmeinta aikaa Suomessa tuolla rintamalla elettiin 70-luvun
    jenkkivirien parissa.

    Tilattiin toinen toistaan eksoottisempia, sinällään ihan hyviä, kisapalikoita
    suolaiseen hintaan ja lopputuloksena oli pääasiassa vain räminää & pauketta
    ja huolta & murhetta..... jos ei sitten saatu heti ensivedolla kymmenien
    tuhansien romukönttiä tehtyä .

    Katuhommissa katosi horisonttiin yleensä se käytännössä stanu, tehtaan spekseillä
    soimaan laitettu "junan vessa".

    Ylipäänsä....

    Blueprinttaus, kokonaisuus ja optimointi eivät ole koskaan olleet kaupallisesti
    seksikkäitä asioita harrastuspuolella siitä huolimatta, että ne ovat kuitenkin
    asioita joilla lopulta saadaan niistä seksikkäämmistäkin asioista jotain
    todellista irti.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #14
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Ehkä karmeinta aikaa Suomessa tuolla rintamalla elettiin 70-luvun
    jenkkivirien parissa.
    Ei ole tainnut tilanne mitenkään ratkaisevasti parantua vieläkään jenkkiosien suhteen. Tällaiseen tulokseen tulin ainakin oman mopon koneen kasailun perusteella. Lähtien nyt vaikka siitä, että saman merkin venttiilinjouset ja kannen mutterit eivät mahdu paikalleen ilman muttereiden kantojen hiomista pienemmiksi. Sama linja jatkui muidenkin palikoiden kanssa ja samanlaisia kokemuksia on ollut kavereillakin. Noita mun koneeseen tulleita palikoitakin ovat myyneet varmaan parikymmentä vuotta ja ihan määrissä, joten äkkiseltään kuvittelisi niistä saadun jo edes paikalleen sopivia, mutta kun ei.
    Arttu
  15. #15
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    ap:llä kaksi tavoitetta.

    - Tuunaaminen, mutta ei mitään teinijuttuja vaan "sillei" siististi. Viime talvena hinkattiin vanteita kuukausi kaupalla kiiltäviksi.

    - Viedä laite kerran kesässä Isnäsin kahvilaan ( Porvoon itäpuolella). Kahvin myyjäkin, kuullema ihastunut kaveriin.

    Ei voi muuta sanoa, ap:n peli on siisti laite.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  16.  
  17. #16
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    ap:llä kaksi tavoitetta.
    Viime talvena hinkattiin vanteita kuukausi kaupalla kiiltäviksi.
    Toihan on ihan hyvä yhdistää työ ja huvi.... jos kaupalla on hiljaista.
    Kuukaudessa saa vanteet jo tosi kiiltäviksi

    Noo.... , mutta itsellä tuo vanteiden hinkkaaminen on saatu vasta viisi talvea
    "siirrettyä" erinäisin, mutta hyvin tekosyin .

    Saas nähdä koska ne huonommatkin loppuu.... ja joutuu kohtaamaan
    sen väistämättömän.

    Kiiltävänä ovat ehdottomasti 120% ajan hengen ja tyylin mukaisia .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY