Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Kyseinen kapistus siis kyseessä ja vaihteet eivät toimi alaspäin vaihtaessa kunnolla. Jotenkin runnolla ne menee kohdilleen, mutta suurimmaksi osaksi ei. Ylöspäin vaihtaessa toimii ok. Onko kellään mitään hajua mikä tuossa voisi olla pielessä? Vaihdepoljin tuntuu jotenkin "löysältä" ja alaspäin siinä on tyhjää jotenkin liikaa. Öljyt vaihdoin juuri, mutta eivät kuitenkaan tätä vikaa kuitenkaan korjanneet. Mopolla ajettu jotain 16000 km.
  2. #2
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Miten paljon olet uusillä öljyillä ajanut? Mulla ei satatonnia ajetussa XJ:ssä menny neloselta kolmoselle kunnolla kun oli öljyt luovuttaneet (meni jo yli vaihtovälin). Sitten 100–150 kilsaa uusillä öljyillä, niin alkoi taas toimiin oikein hyvin.
  3. #3
    Jos vaihtuu isommalle vaihdon jälkeen pykälän pienemmälle ok mutta ei sen jälkeen enempää voi myös olla samaa oiretta joka riivas omaa -07 Z750 aikanaan. Vaihdepolkimen akselin tiivisteet oli laskenee vettä ja muuta saastaa läpi ja poljin ei enää pienemmälle polkaisun jälkeen palautunut tarpeeksi ylöspäin että seuraava alaspäinvaihto olis onnistunut. Helppo tsekata irrottamalla vivusto ja koittamalla liikkuuko poljin akselilla esteettä.

    Jos oireet täsmää, niin jalkatappirunko irti vaan niin saa irrotettua sen jalkatapin ja polkimen. Puhdistus ja rasvaus on kokolailla ns markan juttu ja poistaa ongelman ainakin joksikin aikaa.
  4. #4
    Oon huomannut kyseistä "vikaa" omassa -08 zetassa jolla ajettu 18 tkm. Tosin tuo koskee ainoastaan kun vaihdan kakkoselta ykköselle. Jos on vähänkään vauhtia niin tuppaa jäämään vapaalle aina vaikka reippaasti polkasis. Ei ilmene aina, mutta välillä tuntuu ettei vaihdu kunnolla kakkoselta ykköselle asti. Pitääpä kattoa jos vaihtais öljyt ja putsais tuon vaihdepolkimen akselin tiivisteet jos se sillä paranis.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  5. #5
    Kiitoksia kaikille vinkeistä! Scuuban linkkaaman osan käytin irti, putsasin, pyörittelin vaseliinissa, laitoin paikoilleen ja taas kukkuu kuin uusi
  6. #6
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Oliko ne sen palikan boorit (eli ne urat) missä kunnossa. Jos se palikka on pitemmän aikaa päässyt löysänä heilumaan, niin ne boorit voi olla aika entiset. Ja sit jossain vaiheessa se palikka alkaa pyörimään siin akselin ympärillä/ lopettaa toimintansa kokonaan.
    Ne näytti olevan ihan kunnossa. Itse ajattelin, että se koko paketti olisi jotenkin ollut jumissa siinä, koska kuraa/likaa oli kertynyt niin paljon. Eli ettei se olisi löysyydestä johtunut tms. Tiedä sitten, jos tuo osa jumissa olisi niin kai sen olisi pitänyt normaalisti vaihtaa kuitenkin

    Nooh, pääasia että toimii.
  7. #7
    Zetoissa tuo yleensä johtuukin ihan siitä itse polkimen akselista, sen huomaa kun ottaa linkuston irti niin se poljin liikkuu tosi tahmeasti. Suosittelisin tuota puhdistusta tehtäväksi vaikka joka talvi.
  8. #8
    Vanha ketju mutta aina sama ongelma.

    Onko kellään vinkkiä miten tuon jalkatapin saisi irti kun näyttää ongelma olleen edelliselläkin omistajalla ja tuo takapuolella oleva kuusiokolo näyttää lähinnä pyöreältä eikä kuusiokololta?
    Kawasaki z750 -07
  9.  
  10. #9
    Lainaa Kurkivaara kirjoitti Katso viesti
    Vanha ketju mutta aina sama ongelma.

    Onko kellään vinkkiä miten tuon jalkatapin saisi irti kun näyttää ongelma olleen edelliselläkin omistajalla ja tuo takapuolella oleva kuusiokolo näyttää lähinnä pyöreältä eikä kuusiokololta?
    Naputat torx avaimen siihen reikään niin että pysyy, sitten käännät sen auki, kasaat uudella ehjällä kuusiokololla ?