Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Laskeudutaanpa "peijjantaipössiksestä" vaihteeksi maanpinnalle.
Ei ole mitenkään tavatonta, että hyvin aikein tehtyjen "Bonushuoltojen" yhteydessä
siihen saakka toimiva laite alkaa renklaamaan. Ei todellakaan
Kun homma nyt vaan menee niin, että laitteella kun laitteella on oma "sielu ja elämä", joka
taas suhteutuu sen käyttöön ja ylläpitoon, päädytään yllättävän usein siihen, että laite
"huolletaan epäkuntoon". Uskomatonta, mutta valitettävän usein täyttä totta.
Tästä oikeastaan päästään siihen "mekaanikon sieluun"...... joka, tai jonka, pitäisi
kulkea samoja askeleita sen huollettavan kanssa.
ÄLÄ IKINÄ KOSKAAN.... tee mitään "turhaa", mutta te kaikki tarpeellinen hieman ennen.....
kun siitä tulee ongelma!
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Suuria viisauksia! Autotallifilosofiakaan vaan ei usein käytännössä toimi, mut kuulostaahan se mukavalta
Ja kantaapää on paras opettaja, eikä tollanen moottoripyörä ny niin kummonen laite oo, ettei sitä tavan sälli toimimaan saa. Varsinkin kun tääl on niin hyvät opettajat![]()
Elä ja anna muiden roudata.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Olen purkanut ja koonnut kaikki alunpitäen "korjaamani" useampaan kertaan. On tietenkin mahdollisuuksien rajoissa, että olen toistuvasti tehnyt jotain väärin. Bensan jakotukki on puhallettu puhtaaksi. Mitkään letkut eivät ole kasassa.
Arvatkaa kuinka monta kertaa olen kiroillut tekemääni puhdistushuoltoa. Todennäköisesti kiroilen onnesta, kun ratkaisu löytyy ja huomaan kuinka ilmeinen se oli.
itellä 97 kawa,kesken ajon tehot puoliintu,luulin että puola hajos,2 pyttyy oli pimeenä,vaihdoin tulpa johon toiselta puolelta puola,vika vaan jatku,viaksi paljastu cdi poksi,ei mitään merkkejä että ois hajonnu
näytti ehjältä,hommasin käytetyn poksin taas pelaa,kaikki kävin läpi,puolat,johdot.tulpat sähköliitokset,ja oli kova v....... kun ei meinannu vikaa löytää..
ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
Aamulla, kylmän yön jälkeen, tuli käynnistäessä vikakoodi C28. Se on STVA vika. Ohjeen mukaiset mittaukset eivät paljastaneet mitään poikkeavaa. Käynnistin pyörän sen jälkeen muutaman kerran ilman vikakoodin ilmaantumista.
Jonkin tunnin päästä koneen jäähdyttyä vikakoodi C28 tuli taas. Annoin koneen käydä minuuttia ja käynnistin uudelleen. Ei vikakoodia! Missään vaiheessa käynti ei ollut normaalia.
Kyllä tämä on henkimaailman juttuja.
Oletko käynyt kaikki anturiliittimet huolellisesti läpi? Itsellä takkuillut koko alkusyksyn tuo Xsaran tyhjäkäynti, humppasi jatkuvasti, kunnes nyt loppuaikana ei paljoa alle 2000 suostunut tippumaan, ajossa oli kuin olisi cruise päällä, vaikka mokomaa ei laitteessa olekaan. Tyhjäkäyntisolenoidi, oli yleisin veikkaus tuolla foorumeilla. No, kaksi viikkoa sitten ostin purkin CRC:tä, irrotin läppärungosta joka ainoan anturin pistokkeen, ruiskin kamat liittimiin, ja kas mokomaa, tyhjäkäynti on siitä lähtien pysynyt 900 kierroksessa![]()
Tuo toisioläpän vikakoodi ei varmaankaan aiheuta tuota varsinaista ongelmaa. Joskus on pelkkä akselin voitelu auttanut toimimattomuuteen. Pahempi jos rattaita rikki. Luulisin rattaiden olevan ehjiä jos vika ei ole aina päällä. Kun virrat laittaa päälle ECU ajaa läpän laitoihin ja testaa sen liikerajat. Vikakoodi tulee jos jostain syystä läppä ei liiku odotetusti. Ikävä kyllä Suzukin testeri toimii vasta K4 mallista alkaen.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Ja tarina jatkuu .......
Kokeilin tänään toista ecua, mutta käyntihäriö on edelleen jäljellä.
Voi h.......!
Pitää vielä testata bensapumpun paine.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
No entäs jos ruiskit jotain palavaa nestettä nelospytyn synkkausnipasta imukanavaan. Syttyykö pimeä pytty tällöin?
Ohivuodon testaamiseen loistava ratkaisu on spraydeodorantti. Pari tuhatta kiekkaa kelloon ja suihkimaan erisuunnista dödöä imupuolelle. Sen kuulee oitis jos imuvuotokohdasta pääsee palavaa tavaraa sekaan.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Poistin tuplakommentin.
Takaisin läppärungon kimppuun? Eihän nelarissa käyntiin ole kuin kolme edellytystä, bensa, puristus ja kipinä, oikeeseen aikaan. Joku noista nyt puuttuu, ja jos kaikki muu on käyty läpi, jää toi kipinä...., tai bensa.
Nyt kun syksy saa... ja talvi paneskelee pitkään....,
Kustannustehokkain rasti saattais olla purkaa pataa siihen asti, että alakerta jää nippuun.
Näin ainakin siinä tapauksessa, että pelillä olis tarkoitus ajella esim. koko seuraava kausi.
Möhkösuikelo kun on kuitenkin laite, joka edes suht-koht asiallisella ylläpidolla
on niitä pomminvarmimpia rautoja.
Siis oikeesti... homma menee juuri näin.
Sille ei taas mahda mitään, että kaiken maailman idän tietäjät saa "lehmänkin kuralle".
Käytettyjä pelejä hankkiessa on ihan ykkösluokan tärkeys hahmottaa millaisissa käsissä
laite on aiemmin ollut.
Saa kivittää.... mutta monenlaisia pyöriä on pilattu.... ja pilataan vast edeskin kaikenmaailman
hippeli-hoppeli-tingeli-tangeleilla, joilla ei saavuteta mitään "todellista", mutta kiva on
"harrastaa".
Kuka sitä siinä vaiheessa ajattelee, että homma on kun housuun kusis, joku myöhemmin
kuitenkin maksaa "laskun".![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Pistäpä kone synkronointimoodiin eli ota map-anturin sähköjohto irti, muuttuuko käynti tasaisemmaki? Seuraavaksi tutkimaan map-anturille meneviä letkuja ja tarkistaa varsinkin se että 4-pytylle menevät letkut ovat oikein, eli siihenhän menee pair-letku ja yksi map-anturille menevistä letkuista. Kone laskee sopan osakaasulla ja tyhjäkäynnillä map-anturin alipaineen avulla eli yksi tukossa oleva map-anturin letku voi ajoittaa käyntihäiriön yhdelle pytylle. Joskus on pistetty pair-letku map-anturiin ja map-kokoelmaletku eli se joka tulee kaikista pytyistä pair-venttiiliin ja käynti on aika räkäistä silloin kun alipaineet map-anturille vispaa simona.
Ei kai?
Ohivuotomittaus: http://www.autotieto.net/Moottorin%2...otomittaus.htm
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi