Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 89:sta
  1. #31
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Siis kyllä niin monta kertaa on hävettänyt.... mutta siunannut sitä, että
    onneks ei ihan kaikki huomannu .
    Tuttu tunne, mutta kaiken olen saanut peiteltyä
  2. #32
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Tuttu tunne, mutta kaiken olen saanut peiteltyä
    .............. Nöhhhh, jokainen olkoon vahva uskossaan
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #33
    Laskeudutaanpa "peijjantaipössiksestä" vaihteeksi maanpinnalle.

    Ei ole mitenkään tavatonta, että hyvin aikein tehtyjen "Bonushuoltojen" yhteydessä
    siihen saakka toimiva laite alkaa renklaamaan. Ei todellakaan

    Kun homma nyt vaan menee niin, että laitteella kun laitteella on oma "sielu ja elämä", joka
    taas suhteutuu sen käyttöön ja ylläpitoon, päädytään yllättävän usein siihen, että laite
    "huolletaan epäkuntoon". Uskomatonta, mutta valitettävän usein täyttä totta.

    Tästä oikeastaan päästään siihen "mekaanikon sieluun"...... joka, tai jonka, pitäisi
    kulkea samoja askeleita sen huollettavan kanssa.

    ÄLÄ IKINÄ KOSKAAN.... tee mitään "turhaa", mutta te kaikki tarpeellinen hieman ennen.....
    kun siitä tulee ongelma!
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #34
    Suuria viisauksia! Autotallifilosofiakaan vaan ei usein käytännössä toimi, mut kuulostaahan se mukavalta

    Ja kantaapää on paras opettaja, eikä tollanen moottoripyörä ny niin kummonen laite oo, ettei sitä tavan sälli toimimaan saa. Varsinkin kun tääl on niin hyvät opettajat
    Elä ja anna muiden roudata.
  5. #35
    Lainaa andestone kirjoitti Katso viesti
    Suuria viisauksia! Autotallifilosofiakaan vaan ei usein käytännössä toimi, mut kuulostaahan se mukavalta

    Ja kantaapää on paras opettaja, eikä tollanen moottoripyörä ny niin kummonen laite oo, ettei sitä tavan sälli toimimaan saa. Varsinkin kun tääl on niin hyvät opettajat
    Kuten tuolla muillakin suilla jo tuli todettua.........

    Ennen näkemätön ja kokematon saa turhan usein järkevän ja konkreettisen
    selityksen/vastauksen ihan kotona kylppärin peilin edessä .

    Vituttaahan tuo aina ankarasti.... mutta elämä on
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #36
    Lainaa andestone kirjoitti Katso viesti
    Joku persehän siinä remontissa/huollossa on tullut, kun sen jälkeen ilmenee Noo ettei olis kasausvirhe tahi joku letku lutussa.... Ite tsekkaisin kaikki purkamani mestat uudelleen, mutta tämänhän sinä olet varmaan tehnytkin.
    Olen purkanut ja koonnut kaikki alunpitäen "korjaamani" useampaan kertaan. On tietenkin mahdollisuuksien rajoissa, että olen toistuvasti tehnyt jotain väärin. Bensan jakotukki on puhallettu puhtaaksi. Mitkään letkut eivät ole kasassa.
    Arvatkaa kuinka monta kertaa olen kiroillut tekemääni puhdistushuoltoa. Todennäköisesti kiroilen onnesta, kun ratkaisu löytyy ja huomaan kuinka ilmeinen se oli.
  7. #37
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Joo, itse kyselin tuota bensan riittävyytä jo tuossa aiemmin, ja kerrottiin, että pumpun tuotto on mitattu...
    Pumpun tuotto on mitattu ja kunnossa. Pumpun painemittausta en ole pystynyt tekemään mittarin puutteen takia.
  8. #38
    Pelaahan polttoainetankin huohotus?
    Elä ja anna muiden roudata.
  9. #39
    Lainaa andestone kirjoitti Katso viesti
    Pelaahan polttoainetankin huohotus?
    Vika ei liene huohotuksessa, sillä tankin korkki auki ei muuta käyntiä.
  10. #40
    Lainaa big m kirjoitti Katso viesti
    Vika ei liene huohotuksessa, sillä tankin korkki auki ei muuta käyntiä.
    itellä 97 kawa,kesken ajon tehot puoliintu,luulin että puola hajos,2 pyttyy oli pimeenä,vaihdoin tulpa johon toiselta puolelta puola,vika vaan jatku,viaksi paljastu cdi poksi,ei mitään merkkejä että ois hajonnu
    näytti ehjältä,hommasin käytetyn poksin taas pelaa,kaikki kävin läpi,puolat,johdot.tulpat sähköliitokset,ja oli kova v....... kun ei meinannu vikaa löytää..
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
  11. #41
    Aamulla, kylmän yön jälkeen, tuli käynnistäessä vikakoodi C28. Se on STVA vika. Ohjeen mukaiset mittaukset eivät paljastaneet mitään poikkeavaa. Käynnistin pyörän sen jälkeen muutaman kerran ilman vikakoodin ilmaantumista.
    Jonkin tunnin päästä koneen jäähdyttyä vikakoodi C28 tuli taas. Annoin koneen käydä minuuttia ja käynnistin uudelleen. Ei vikakoodia! Missään vaiheessa käynti ei ollut normaalia.
    Kyllä tämä on henkimaailman juttuja.
  12. #42
    Oletko käynyt kaikki anturiliittimet huolellisesti läpi? Itsellä takkuillut koko alkusyksyn tuo Xsaran tyhjäkäynti, humppasi jatkuvasti, kunnes nyt loppuaikana ei paljoa alle 2000 suostunut tippumaan, ajossa oli kuin olisi cruise päällä, vaikka mokomaa ei laitteessa olekaan. Tyhjäkäyntisolenoidi, oli yleisin veikkaus tuolla foorumeilla. No, kaksi viikkoa sitten ostin purkin CRC:tä, irrotin läppärungosta joka ainoan anturin pistokkeen, ruiskin kamat liittimiin, ja kas mokomaa, tyhjäkäynti on siitä lähtien pysynyt 900 kierroksessa
  13. #43
    Lainaa big m kirjoitti Katso viesti
    Olen kokeillut puolan vaihtoa, mutta vika pysyi 4. pytyssä. Tulpat ovat uudet, vika ei poistunut. Suuttimet on mitattu ja vaihdettu keskenään. Vika edelleen 4. pytyssä.
    Entä jos kytket vaikka kolmossuuttimen töpselin neloseen ja nelosen johdot kolmoseen. Vaihtuuko käymätön pytty tällöin kolmoseksi?
  14. #44
    Lainaa micco kirjoitti Katso viesti
    Entä jos kytket vaikka kolmossuuttimen töpselin neloseen ja nelosen johdot kolmoseen. Vaihtuuko käymätön pytty tällöin kolmoseksi?
    Ei taida oikein toimia tuo vaihto. 3. ja 4. pytyn ruiskutusajankohta lienevät erilaiset.
    Saan tällä viikolla kokeiluun ecun ja katsotaan löytyykö ongelma ecusta.
  15. #45
    Lainaa big m kirjoitti Katso viesti
    Aamulla, kylmän yön jälkeen, tuli käynnistäessä vikakoodi C28. Se on STVA vika. Ohjeen mukaiset mittaukset eivät paljastaneet mitään poikkeavaa. Käynnistin pyörän sen jälkeen muutaman kerran ilman vikakoodin ilmaantumista.
    Jonkin tunnin päästä koneen jäähdyttyä vikakoodi C28 tuli taas. Annoin koneen käydä minuuttia ja käynnistin uudelleen. Ei vikakoodia! Missään vaiheessa käynti ei ollut normaalia.
    Kyllä tämä on henkimaailman juttuja.
    Tuo toisioläpän vikakoodi ei varmaankaan aiheuta tuota varsinaista ongelmaa. Joskus on pelkkä akselin voitelu auttanut toimimattomuuteen. Pahempi jos rattaita rikki. Luulisin rattaiden olevan ehjiä jos vika ei ole aina päällä. Kun virrat laittaa päälle ECU ajaa läpän laitoihin ja testaa sen liikerajat. Vikakoodi tulee jos jostain syystä läppä ei liiku odotetusti. Ikävä kyllä Suzukin testeri toimii vasta K4 mallista alkaen.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  16. #46
    Lainaa big m kirjoitti Katso viesti
    Aamulla, kylmän yön jälkeen, tuli käynnistäessä vikakoodi C28. Se on STVA vika. Ohjeen mukaiset mittaukset eivät paljastaneet mitään poikkeavaa. Käynnistin pyörän sen jälkeen muutaman kerran ilman vikakoodin ilmaantumista.
    Jonkin tunnin päästä koneen jäähdyttyä vikakoodi C28 tuli taas. Annoin koneen käydä minuuttia ja käynnistin uudelleen. Ei vikakoodia! Missään vaiheessa käynti ei ollut normaalia.
    Kyllä tämä on henkimaailman juttuja.
    Tiedätkö onko STVA systeemi vastaava kuin joissan GSXR malleissa? C28 tuntuu olevan yksi yleisimmistä vioista.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  17. #47
    Lainaa big m kirjoitti Katso viesti
    Ei taida oikein toimia tuo vaihto. 3. ja 4. pytyn ruiskutusajankohta lienevät erilaiset.
    Saan tällä viikolla kokeiluun ecun ja katsotaan löytyykö ongelma ecusta.
    Eri aikaanhan ne tosiaan ruiskivat mutta eipä sillä käynnin kannalta juuri merkitystä ole. Kyllä se bensa sylinteriin tiensä löytää riippumatta siitä koska se ruiskitaan imukanavaan.
  18. #48
    Ja tarina jatkuu .......

    Kokeilin tänään toista ecua, mutta käyntihäriö on edelleen jäljellä.
    Voi h.......!
    Pitää vielä testata bensapumpun paine.
  19. #49
    Lainaa big m kirjoitti Katso viesti
    Ja tarina jatkuu .......

    Kokeilin tänään toista ecua, mutta käyntihäriö on edelleen jäljellä.
    Voi h.......!
    Pitää vielä testata bensapumpun paine.
    Oliko sitä ohivuotoa mitattu? Ruiskurunkoja olit synkannut, oliko silloin käytössä sellainen alipainemittari joka näyttäisi mahdollisen imuventtiilivuodon? Polttoainepaine jos on väärä niin luulisi vikaa olevan kaikilla sylintereillä.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  20. #50
    Lainaa sefo kirjoitti Katso viesti
    Oliko sitä ohivuotoa mitattu? Ruiskurunkoja olit synkannut, oliko silloin käytössä sellainen alipainemittari joka näyttäisi mahdollisen imuventtiilivuodon? Polttoainepaine jos on väärä niin luulisi vikaa olevan kaikilla sylintereillä.
    Polttoainepaine on mittauksen mukaan kunnossa. Synkronointi tehtiin heinäkuussa MP Salosella. En tiedä mitä mittaria käyttivät.
    Ohivuotoa ei ole vielä mitattu.
  21. #51
    No entäs jos ruiskit jotain palavaa nestettä nelospytyn synkkausnipasta imukanavaan. Syttyykö pimeä pytty tällöin?
  22. #52
    Ohivuodon testaamiseen loistava ratkaisu on spraydeodorantti. Pari tuhatta kiekkaa kelloon ja suihkimaan erisuunnista dödöä imupuolelle. Sen kuulee oitis jos imuvuotokohdasta pääsee palavaa tavaraa sekaan.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  23. #53
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Ohivuodon testaamiseen loistava ratkaisu on spraydeodorantti. Pari tuhatta kiekkaa kelloon ja suihkimaan erisuunnista dödöä imupuolelle. Sen kuulee oitis jos imuvuotokohdasta pääsee palavaa tavaraa sekaan.
    Ahah. Ennenvanhaan ruiskittiin tarttipilottia.
  24. #54
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Ohivuodon testaamiseen loistava ratkaisu on spraydeodorantti. Pari tuhatta kiekkaa kelloon ja suihkimaan erisuunnista dödöä imupuolelle. Sen kuulee oitis jos imuvuotokohdasta pääsee palavaa tavaraa sekaan.
    Ruiskittu on WD 40:ä eikä muutosta.
  25. #55
    Poistin tuplakommentin.
  26. #56
    Takaisin läppärungon kimppuun? Eihän nelarissa käyntiin ole kuin kolme edellytystä, bensa, puristus ja kipinä, oikeeseen aikaan. Joku noista nyt puuttuu, ja jos kaikki muu on käyty läpi, jää toi kipinä...., tai bensa.
  27. #57
    Nyt kun syksy saa... ja talvi paneskelee pitkään.... ,

    Kustannustehokkain rasti saattais olla purkaa pataa siihen asti, että alakerta jää nippuun.
    Näin ainakin siinä tapauksessa, että pelillä olis tarkoitus ajella esim. koko seuraava kausi.

    Möhkösuikelo kun on kuitenkin laite, joka edes suht-koht asiallisella ylläpidolla
    on niitä pomminvarmimpia rautoja.
    Siis oikeesti... homma menee juuri näin.

    Sille ei taas mahda mitään, että kaiken maailman idän tietäjät saa "lehmänkin kuralle".

    Käytettyjä pelejä hankkiessa on ihan ykkösluokan tärkeys hahmottaa millaisissa käsissä
    laite on aiemmin ollut.

    Saa kivittää.... mutta monenlaisia pyöriä on pilattu.... ja pilataan vast edeskin kaikenmaailman
    hippeli-hoppeli-tingeli-tangeleilla, joilla ei saavuteta mitään "todellista", mutta kiva on
    "harrastaa".
    Kuka sitä siinä vaiheessa ajattelee, että homma on kun housuun kusis , joku myöhemmin
    kuitenkin maksaa "laskun".
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  28. #58
    Pistäpä kone synkronointimoodiin eli ota map-anturin sähköjohto irti, muuttuuko käynti tasaisemmaki? Seuraavaksi tutkimaan map-anturille meneviä letkuja ja tarkistaa varsinkin se että 4-pytylle menevät letkut ovat oikein, eli siihenhän menee pair-letku ja yksi map-anturille menevistä letkuista. Kone laskee sopan osakaasulla ja tyhjäkäynnillä map-anturin alipaineen avulla eli yksi tukossa oleva map-anturin letku voi ajoittaa käyntihäiriön yhdelle pytylle. Joskus on pistetty pair-letku map-anturiin ja map-kokoelmaletku eli se joka tulee kaikista pytyistä pair-venttiiliin ja käynti on aika räkäistä silloin kun alipaineet map-anturille vispaa simona.
  29. #59
    Lainaa naukkis kirjoitti Katso viesti
    Pistäpä kone synkronointimoodiin eli ota map-anturin sähköjohto irti, muuttuuko käynti tasaisemmaki? Seuraavaksi tutkimaan map-anturille meneviä letkuja ja tarkistaa varsinkin se että 4-pytylle menevät letkut ovat oikein, eli siihenhän menee pair-letku ja yksi map-anturille menevistä letkuista. Kone laskee sopan osakaasulla ja tyhjäkäynnillä map-anturin alipaineen avulla eli yksi tukossa oleva map-anturin letku voi ajoittaa käyntihäiriön yhdelle pytylle. Joskus on pistetty pair-letku map-anturiin ja map-kokoelmaletku eli se joka tulee kaikista pytyistä pair-venttiiliin ja käynti on aika räkäistä silloin kun alipaineet map-anturille vispaa simona.
    Irrotin map anturin, mutta käynti vaan huononi. Tarkistin 4. pytylle menevän letkun irrottamalla ja se oli auki.
    Pyörästä on poistettu koko pairs- systeemi paljon ennen vian ilmaantumista.
    Kiitos kuitenkin vinkistä.
  30.  
  31. #60
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Ohivuodon testaamiseen loistava ratkaisu on spraydeodorantti. Pari tuhatta kiekkaa kelloon ja suihkimaan erisuunnista dödöä imupuolelle. Sen kuulee oitis jos imuvuotokohdasta pääsee palavaa tavaraa sekaan.
    Ei kai?

    Ohivuotomittaus: http://www.autotieto.net/Moottorin%2...otomittaus.htm
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen