morjesta koko foorumille.
Heti näin uutena jäsenenä olisi pieni pulmä. Tarkoitus olisi ostaa joku näistä kolmesta budjetti n.3-5t. Triumph speed triple, buell 12 x1 ja ducati monster. Koneista ja niiden parhaudesta en niin ole kiinnostunut vaan koko lähinnä kiinnostaa. Mikä siis parhaimman kokoinen tällaiselle 185cm/100kg jampalle? Buell taitaa olla vähän pieni mutta minkä kokoisia on triumph ja ducati ja onko näissä paljon koko eroa? ja ei kiitos vastauksia käy koeajamassa, koska vaikka tarkoitus onkin pyörä ensin koe ajaa menen mielummin katsomaan suoraan näistä sopivinta, koska aika on rajallista eikä joka viikon loppu ole mahdollista lähteä eri pyöriä kokeilemaan. Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Ite muutaman sentin lyhyempi ja 15 kiloo kevyempi. Ducatissa taitaa vuosimalli vaikuttaa vähän. Monsterit mitä oon koittanu oli tosi ahtaan tuntusia ja tankki oli terävähkö takaa eli tökki ns. munilleValitettavasti en vuosimallia muista, joku varmaan osaa kertoo.
Speed triple ainaki mulle just passeli, uskoisin et vielä sullekin.
Buellista ei kokemusta.
RC8R
Super Duke (Se vanha)
Olen S2R Monsteria ja Street tripleä ajanu, ite olen 183cm pitkä ja vajaa 80kg kevyt. Toi S2R on oma pyörä ja hyvin olen siihen sopinut, se on sellanen vanharunkonen mihin sun budjetilla kans päätyy. Street triplestä en tiä miten samanlainen se sit Speedin kanssa on mut se oli aika erilainen mitä Monster, triplessä paljon pystympi ajoasento. Veikkaisin et sovit kyllä molempiin, et nyt niin mahottoman iso vielä ole.
Ite en ole ollut ollenkaan tyytymätön Monsteriin enkä siitä toiseen nakuun vaihtaisi paitsi Streetfighteriin, joten suosittelen sitä, kaikin puolin hauska ja ei sulla pitäs olla ongelmia siihen sopia.
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Onko S2R Ducatit oikeesti noin halpoja suomessa???
Toi S2R on oma pyörä mihin sun budjetilla (budjetti n.3-5t.) kans päätyy.
juu siis ducatissa kattonut m750 90-luvun loppupuoliskolta ja mihin asti tota nyt on tehtykkään, triumphista 950 2002-2004mallia ja buellista oikeastaan mitä mallia vain niillä ei vissiin koko eroja juurikaan ole paitsi long mallilla. Onko kellään kuvia itsestään suurinpiirtein mun pituisena kyseisten pyörien päällä?
2002 Buellilla tuli iso muutos, putkirungoista (esim. x1) siirryttiin xb- eli tuohon viimeiseen bensarunkoon. Mulla oli aikoinaan xb9r ja kyllä se 185-senttiselle vähän ahdas oli... Mulla on sellainen mielikuva, että nuo putkirunkoiset olis olleet tilavampia, mutta se perustuu johonkin humalaisiin kylmätyyppäyksiin.
Kesällä maksoin mökin vuokran lainaamalla vuoden 2004 620 Monsteria isälleni (183 cm) puoleksitoista viikoksi. Polvikulma oli hänelle kuulemma siinä rajoilla, että onko turhan jyrkkä vai ei. Hänellä tosin toinen polvi on leikattu viime talvena ja toinen ilmeisesti olisi leikkausta vaille, joten se varmasti vaikuttaa asiaan.
Minä itse mahduin kyllä ihan hyvin tuohonkin ja tilaa oli ylikin tarpeen. Tosin olen 176 cm "pitkä".
Ducati Monster S2R 1000 -07
Olen 189cm pitkäjalkainen ja ajoin -01vm 750 monsterilla oikein tyytyväisenä.
Fillari