Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Laitetaanpas tämä sama teksti nyt sitten tännekin, omilla kerhon sivuilla se onkin kun luulen ettei osallistujia ehkä hirveesti tule...

    Olen tässä jo jonkin aikaa pähkäillyt josko ajelisi Turkin Alanyaan.
    Tarkoituksena olisi siis syksyllä 2013 ajella sinne, jättää pyörä sinne talvehtimaan ajatuksella että kävisi sitten talven mittaan ainakin kerran siellä kiertelemässä Turkkia, (porukalla tai issekseen) ja keväällä ajella takas.

    Helpommaksi asian tekee että minulla on hyvät kontaktit sinne (siellä asunto-osake, pirusti tuttuja ja velimieskin toimii siellä matkaoppaana) että saisi sen talvehtimispaikan pyörälle turvalliseen paikkaan ja että nuo lentohinnat sinne, vaikka lentäisi "pitkäksi vkn lopuksi" useampaan otteeseen talven mittaan ei päätä huimaa (halvimmillaan pääsee 150€ meno/paluu).
    Voisi mennä eri kautta sinne ja eri kautta sitten keväällä takasin. Siis toinen suunta voisi olla tosta viro-latvia-liettua-puola-slovakia-unkari jne... ja toinen sitten saksan ja italian kautta kreikkaan jne... kummin päin nyt sitten meno/tulo meneekin, saksan kautta lauttoja enempi ja näin ajokilsat jää kohtuullisiksi... tai sitten jotenkin muuten.
    Voisi sitten olla ölhöillä turkin auringossa vaikkapa viikon, puoliso voi vaikka lentää sinne sopivasti jos ei jaksa istua mopon kyydissä :? tai sitten lentää kotiin jos se reissaaminen jo riittää.
    KIIREETTÄ, vaikka 500km/päivä taitetaan matkaa, matkasta nauttien.

    Niin, nyt kyselen että olisiko joku innokas lähtemään messiin tollaseen settiin?- itestään ei oikein ole niin paljoa extream henkeä lähteä YKSIN vaikka paljon olen palloa autolla ja pyörällä mennytkin, vuosia ulkomailla asunut ja äheltänyt.

    Onhan se sellanen setti että loppukaudesta 2013 "ajokausi jatkuu", talvella voisi käydä "harrastamassa" ja keväällä taas "ajokausi alkaa" kohtuu ajoissa.
    Kokonaisuudessaan olisi sellainen tempaus, ainakin erilainen ajokausi, että suunnittelua vaatii, tietenkin hieman rahhoo (ei kyllä välttämättä ihan hirveesti), hyvä porukka, hieman fyysistä kuntoa reenata etukäteen (ainakin perselihaksille about 4000 km verran +/-) ja ajatuksia ihan jonkin verran... niin ja ainakin tossa lähiaikoina ensimmäinen "suunnittelu tapahtuma"
    Luulen että olisi em. asioiden arvoinen reissu ajatellen vielä mahdollisuutta ajella talvella+yhdistää etelän loma samaan syssyyn että ohhoh...

    Jos joku on kiinnostunut, laita jonkinlaista viestiä tulemaan niin aletaan suunnittelemaan
  2. #2
    Oikein ....säähän oot lukenu uusimman Motorradin (Level 4)?

    Kiinnostaa kyllä mut mää jutaan ensi kuussa "enempi aurinkoon" (aika+ reitti jo lukittu)...
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 01.10.2012 klo 14:24.
  3. #3
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lähden 3.11 - 10.11 Alanayaan tutustumaan paikalliseen tarjontaan ja tiestöön. Paikan päällä vanha turkkilainen tuttu, joka asunut 10vuotta suomessa.

    Yli kymmenen vuotta minulla on ollut mp parkissa euroopassa. Lentoyhteydet edullisia joka luo mahdollisuuden käyttää pyörää jopa pidennetyn viikonlopun aikana. Tällä hetkellä kaikki pyörät suomessa.

    Uusi kohdemaa saattaisi hyvinkin olla Turkki ja Alanaya tukikohtana. Ainakin kartalta katsottuna mutkapätkää pitäis riittää.

    Millä yhtiöllä olet lentänyt 150.- ? Miten ovat suomalaiset vakuutukset voimassa aasian puolella? Mahdollisesti muita asioita, mitä aasian ja eu:n ulkopuolella tulis ottaa huomioon?
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  4. #4
    Ei hassumpi idea, pitääpä harkita. Itsellä myös osake siellä, marraskuun alussa taas lämmittelemään. Siis kroppaa, ei asuntoa.
    Oletko selvittänyt miten pitkään suomalaista mopoa voi siellä säilyttää ja käyttää?
  5. #5
    Just tossa samoja asiota pohditaan oman kerhon sivuilla, siis sitä mopon säilyttämistä ja käyttöä. Samoin vakuutusten.Kyselen asiasta kunhan ehdin eli ensi viikolla.
    http://www.nazar.fi/oneway .... tossa on yhdensuuntaisia, ei näytä olevan tällakertaa takaspäin mutta niitäkin ilmaantuu aika-ajoin. Ja vaikka lentää Balticilla muutaman välilaskun kera takasin niin ei paha
    Joku matkailuohjelma jossa oli pyörällä kurvailtu euroopassa, oli kehunu Turkin maasta taivaaseen kun ne oli kierrelly myös siellä pyörillä
    Motorradia en oo vielä lukenu, täytynee lukaista

    Loihdin tollasen emailin, jos kiinnostusta riittää, laittakaa emailia. mopoalanya (at) gmail.com niin päästään porukalla ihmettelemään.
  6. #6
    Samoja suunnitelmia ollut myös itsellä...osake sekä säilytyspaikka löytyisi...
    Toistaiseksi on vain suunnitelmaksi jäänyt. Rahtaus Venetsiaan, laivoilla Anconan kautta Patraan, Ateenasta Kosilla ja vielä laivalla Bodrumiin...muutama yö laivoilla ja ajokilsoja perille vain hieman päälle tonni...Laivalippujen hinnatkin kohtuullisia.

    Toki Kroatian rannikon kauneus kiehtoisi myös...
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  7. #7
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Samoja suunnitelmia ollut myös itsellä...osake sekä säilytyspaikka löytyisi...
    Toistaiseksi on vain suunnitelmaksi jäänyt. Rahtaus Venetsiaan, laivoilla Anconan kautta Patraan, Ateenasta Kosilla ja vielä laivalla Bodrumiin...muutama yö laivoilla ja ajokilsoja perille vain hieman päälle tonni...Laivalippujen hinnatkin kohtuullisia.

    Toki Kroatian rannikon kauneus kiehtoisi myös...
    Otahan yhteyttä, josko saatais porukka koolle ensi syksyksi. Muutama muukin on jo kiinnostunut.
    mopoalanya (at) gmail.com
    Vastailen sieltä sitten puhelinnumeroiden kera
  8. #8
    Soitin vakuutusyhtiööni; IF on siis kyseessä ja sieltä kerrottiin että vakuutus on voimassa siellä kuten Suomessakin, kuitenkin niin että KASKO:n omavastuu-osuus on kaksinkertainen. Green cardin tarvii ja sen saa lähempänä.
  9. #9
    Tein hankkeelle kotisivut. Sivut vasta alkutekijöissä mutta löytyvät osoitteesta http://www.mpalanya.kotisivukone.com
  10. #10
    Nonii, Turkin suurlähetystön mukaan eri maan rekisterissä oleva ajoneuvo, tässä tapauksessa moottoriopyörä saa olla maassa 6 kuukautta. Eli siis tuollainen suunnittelemani reissu onnistuu huomioiden suomen suvi!! Lisää ryhmän "kotisivuilta", OSOITE VAIHTUNUT, UUSI OSOITE ON http://matkamp.omasivu.fi/

    Syy, miksi osoite vaihtui on että kotisivukoneen homma olisikin tullut pirun kalliiksi ylläpitää!! Nämä sivut on ilmaiset.

  11. #11
    Tämä vois olla hyvä vaihtoehto, Kreikkaa tai Italiaa suunnitellut, mutta Turkki vois olla hyvä jos löytyy asiallinen säilytys.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  12. #12
    Lainaa mico kirjoitti Katso viesti
    Tämä vois olla hyvä vaihtoehto, Kreikkaa tai Italiaa suunnitellut, mutta Turkki vois olla hyvä jos löytyy asiallinen säilytys.
    Sieltä löytyy sellaista säilytystä että koko alue on vartioitu, alueelle pääsee vain portista jossa vartija, muuten aidattu.Tämän vartioidun alueen sisällä on LUKITTU, KUIVA tila jossa pyörät pidetään. Lisäksi pitää muistaa ettei Turkkilaiseen kulttuuriin oikein kuulu varastaminen. Esimerkiksi Espanjassa ongelma on ihan jotain muuta,nykyään jo Espanjalaistenkin keskuudessa (ei siis enää marokkolaiset). Toki kaakkois-Turkista leviää vähemmistökansa joka on enemmän iloinen saadessaan napattua toisen omaisuutta jollainlailla
    Tuttuni on paikallinen, erittäin korkeassa asemassa oleva poliiviranomainen. Voin konsultoida häntäkin säilytyspaikan suhteen. Jokatapauksessa pyörät laitetaan sellaiseen paikkaan jossa varmuudella ne on turvassa pohditaan paikkaa sitten porukassa että se kaikille käy. TARKASTELE KOTISIVUJA JOTKA YLEMPÄNÄ ILMOITIN, SIELLÄ BLOGISSA AJANKOHTAISTA TIETOA PROJEKTIN ETENEMISESTÄ
  13. #13
    3.11. 2012 ENSIMMÄINEN KOKOONTUMINEN JYVÄSKYLÄSSÄ. Kaikki ASIASTA KIINNOSTUNEET tervetulleita, ilmoitathan tulostasi numeroon 040-6541140 tai emailiin mopotouring@gmail.com tai yhteystieto lomakkeella että tiedetään varata pöytää….

    Mikäli tarpeeksi osallistujia, mahdollinen sponsori taitanee tarjota…
  14.  
  15. #14
    Miten Turkin keikka meni?

    Ensi talveksi/kevääksi olisi tarkoitus jotain matkaa rakentaa.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.