Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Ostin tuommosen custom-pukin pikkuropaamista varten, että saa esim. pyörän pystysuoraan huoltotoimia varten ja joko etu- tai takapään ilmaan. Mutta mistäs kohtaa pyörää voi nostaa rikkomatta mitään?

    Rungosta tietysti, mutta ainoa paikka, mistä esimerkiks meikäläisen pyörässä on runkopalkkeja kummallakin puolella sopivassa paikassa ja alimpana on siinä just öljynsuodattimen takaa, jolloin sitä ei saa vaihdettua ja se on muutenkin vaarassa vääntyä, jos pukin tanko lipeää. Ja toisella puolella se pukin tanko jää harittamaan sellaiseen koloon ja pyörä jää aavistuksen kallelleen, joten ei ihan ideaali paikka sekään. No, kyseisestä kohdasta nostin tänään (ei tarvinnut öljynsuodatinta vielä vaihtaa), mutta kestääkö moottorin pohja nostamista tuollaisella pukilla?

    Jos sen pukin saisi siihen moottorin kohdalle, niin auttaisi paljon esimerkiks etupyörän ilmaan nostamisessa. Runkopalkit vaan menee moottorin alasivuilta, mutta ne ovat hieman korkeammalla kuin moottorin pohja, joten pukki osuu ensiksi moottoriin.
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  2. #2
  3. #3
    Lainaa yason kirjoitti Katso viesti
    Ostin tuommosen custom-pukin pikkuropaamista varten, että saa esim. pyörän pystysuoraan huoltotoimia varten ja joko etu- tai takapään ilmaan. Mutta mistäs kohtaa pyörää voi nostaa rikkomatta mitään?

    Rungosta tietysti, mutta ainoa paikka, mistä esimerkiks meikäläisen pyörässä on runkopalkkeja kummallakin puolella sopivassa paikassa ja alimpana on siinä just öljynsuodattimen takaa, jolloin sitä ei saa vaihdettua ja se on muutenkin vaarassa vääntyä, jos pukin tanko lipeää. Ja toisella puolella se pukin tanko jää harittamaan sellaiseen koloon ja pyörä jää aavistuksen kallelleen, joten ei ihan ideaali paikka sekään. No, kyseisestä kohdasta nostin tänään (ei tarvinnut öljynsuodatinta vielä vaihtaa), mutta kestääkö moottorin pohja nostamista tuollaisella pukilla?

    Jos sen pukin saisi siihen moottorin kohdalle, niin auttaisi paljon esimerkiks etupyörän ilmaan nostamisessa. Runkopalkit vaan menee moottorin alasivuilta, mutta ne ovat hieman korkeammalla kuin moottorin pohja, joten pukki osuu ensiksi moottoriin.
    Ei kestä nostaa lohkojen kohdalta. Toi pukki ei ole ihan toimiva koneissa, joissa runkoputket ovat konetta ylempänä. Esim. tuon tapainen (Kawasaki cruser pukki ) toimii paremmin ja on tukeva. Siinä on säädettävä runkoputkien etäisyys, joten käy useille malleille. Nostaa 400 kg ja kun on paikallaan, kestää vielä enemmänkin painoa.
    http://www.kawasaki.fi/Accessory/Details/34043A58BBC
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  4. #4
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Tämä on hyvä, itellä ollut käytössä pari vuotta. Tosin noi adapterit on monen customin kohdalla tarpeettomat korkeutensa vuoksi, mutta parista laudanpätkästä saa vallan toimivat "adapterit".
  5. #5
    Kiitoksia vastauksia.

    No voihan perse. Noin mä ajattelinkin, ettei se kone sitä painoa kestä. Nuo hienommat kyllä sitten maksaa taas sitä bensarahaa, että ovat satunnaiselle ropaajalle hiukan hinnakas vaihtoehto. Onks tollasia runkopalkkiin mukautettavia välikappaleita myytävänä erikseen?

    (Sopivasta teräsputkesta tosin vois itsekin väsätä jonkinlaiset kannatinraudat noille runkopalkeille ja hitsauttaa jossain pikkupajassa ne yhdeksi telineeksi, jonka alle tuon halvan custom-pukin saisi... Tää mennee taas "tein itse, säästin" -linjalle.)
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  6. #6
    Lainaa yason kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia vastauksia.

    No voihan perse. Noin mä ajattelinkin, ettei se kone sitä painoa kestä. Nuo hienommat kyllä sitten maksaa taas sitä bensarahaa, että ovat satunnaiselle ropaajalle hiukan hinnakas vaihtoehto. Onks tollasia runkopalkkiin mukautettavia välikappaleita myytävänä erikseen?

    (Sopivasta teräsputkesta tosin vois itsekin väsätä jonkinlaiset kannatinraudat noille runkopalkeille ja hitsauttaa jossain pikkupajassa ne yhdeksi telineeksi, jonka alle tuon halvan custom-pukin saisi... Tää mennee taas "tein itse, säästin" -linjalle.)
    Yksi kikka on laittaa jääkiekkoja nosturin kulmiin runkoputkien kohtaan, jos korkeus ero on pieni. Kestävät painoa, eivätkä naarmuta runkoputkia.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  7.  
  8. #7
    Lainaa Jim Goose kirjoitti Katso viesti
    Yksi kikka on laittaa jääkiekkoja nosturin kulmiin runkoputkien kohtaan, jos korkeus ero on pieni. Kestävät painoa, eivätkä naarmuta runkoputkia.
    Tai jos ei ole kiekkomiehiä niin b-kaupasta sellaiset muutaman euron uretaani lätkät.
    Tunkin ja tunkattavan väliin tarkoitetut, jonkin verran jääkiekkoa pehmeämmät.