Nyt olis yläkerta remppa mallillaan. On laitettu yhtä sun toista ja kone kiertää ja vääntää kuten pitääkinmutta kun moottori on käynnissä niin on tullut uusi ääni.
Selvästikin metalli ottaa metalliin... Arvelisin, että kyseessä voisi olla alakerran laakerivika eli kun kerran vanha kawa on kyseessä.
http://www.youtube.com/watch?v=rrWbMYbSVU4
Ps. yläkerta on kunnossa ja osat paikallaan.
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
joo ei ihan terveeltä kuullosta.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
luulis että tuommoinen nakutus tulisi sellaisesta paikasta jossa on edestakaista liikettä eikä niinkään sieltä missä osat pelkästään pyörii eli vaihteistosta/kytkimestä, vaihteiston laakerivika ei ehkä äännä noin...
itse etsisin vikaa venttiilikoneisto-mäntä-kiertokanki-linjalta...en minä tiedä...aikas jännä
juuri nyt pyörätön
Eikö sitä kannattaisi kerralla katsoa koko pannu tuon ikäisestä pyörästä?
Ettei vaan pakosarja resonoi?
Taivas saa odottaa
ei kyllä kuullosta pakosarjalta.
kiertokangen laakeri sieltä taitaa olla menny.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
kyllä kattosin yläkerran ajotuksen uusiin .
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tämän pitäisi olla kunnossa. Käytin mopon jopa kawa-korjaajalla, että tsekkaan onko ajotukset ja venttiilit ok. Ja olihan ne
Kai sitä pitää ruveta purkamaan... Ihan vähä tosin tekisi mieli viedä korjaamoon mutta mikäs harrastus tämä sitten olisiTekemällä (ja kokeilemalla useasti) näköjään oppii!
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
Yleensä noi alakerran laakerit tykkää pitää sellaista kahina maista ääntä eikä tuollaista naputusta. Mitä itse huomannut niin jos remontin yhteydessä ilmenee uusia ääniä tai ominaisuuksia niin ne ovat jollain tavalla sidoksissa siihen tehtyyn remonttiin. Kerros tarkemmin mitä sinne yläkertaan tehtiin? Muuttuuko ääni kylmä vs lämmin kone? Oletko yhtään yrittänyt kuulostella mistä päin konetta se tulee? Oletko katsonut että yläkerrassa kiertää öljy joka paikassa? Itse en ainakaan ajelisi jos oma mopo pitäisi tollaista ääntä.
ääni täältäkin venttilienvälykselle..joku joskus täällä linkitti videon, saman kuulosesta vehkeestä, joka oli käynny
venttiilien säädössä ja ääni sen jälkeen tullut... Olikohan niin, että puuttui kokonaan yksi säätöpala.
Bmw k1200LT vm. 04
Honda cb350 k4 twin
Ic m49
ex. Fjr 1300 vm. 05
ex. Kawasaki zr-7 vm.01
ex. Suzuki gs 500 vm.99
Yksi venttiilinvarsi aavistuksen verran vinossa tai paremminkin väänynyt lautasen juuresta ja jumittaa koneen lämmitessä jolloin pala pääsee hyppimään nokan alla. Eikös ZZR koneessa ole palat venttilin päässä ja sitten kiikut joita liikutta nokka-akseli. Voihan kiikkukin olla huonossa hapessa.
Viimeksi muokannut: BlackCat; 30.09.2012 klo 20:26.
Taivas saa odottaa
Puhutko nyt vierintä- vai liukulaakeroidusta kampikoneistosta? Sitä en tiedä kumman tyyppinen kampikoneisto tässä moottorissa on mutta epäilen että se on liukulaakeroitu, onhan kyseessä nelitahtinen rivinelonen. Ne käyttäytyvät välyksellisinä aivan eri tavalla enkä koskaan ole kuullut että välyksellinen liukulaakeri olisi "kahissut". Ne naputtavat tai kolkattavat. Tässä tapaukessa tarkoitan välyksellisyydellä suurempaa välystä kuin ko. kone-elementissä normaalisti on. Yli neljänkymmen vuoden kokemuksella moottoreista voin sanoa että harjaantumattomalta jää helposti viallisen laakerin ääni tunnistamatta. Tai kyllä sen sitten tunnistaa kun on liian myöhäistä. Tämäkin on opittu kantapään kautta. Stetoskooppi on erittäin hyvä apuväline etsittäessä syytä ylimääräisiin ääniin.
Viimeksi muokannut: Patukka; 30.09.2012 klo 20:22.
Tuota noin niin, ei kai se venttili voi olla yhtään enempää vinossa kuin mitä ohjurissa on välystä. Toisekseen olen sitä mieltä että saa olla aika lailla vinossa ja silti toimii hienosti(siis varren pää keinuvipuun nähden). Tuossa joku aika sitte käsissäni pyörittelin ralliauton kantta jossa ohjureita oli kallistettu että oli saatu sopimaan isommat venttiilit. Samanlaisella kallistuksella on ollut moottori kasassa(ja ajossa) 15 vuotta. Toki mp-kone kiertää enempi ja osat on kevyempiä mutta kuitenkin. Itellä on kawassa itehiotut säätöpalat ja ne on hiottu hieman kuperiksi. Kuparapuoli(hiottupuoli) on venttilin vartta vasten. Ei ole ollu mitään ongelmia. Toki voin olla väärässä mutta kunhan höpötän.
Viimeksi muokannut: gaagamel; 30.09.2012 klo 20:57.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Viimeksi muokannut: collikka; 01.10.2012 klo 08:21.
juuri nyt pyörätön
saman kuuloinen ääni kun omassa oli mäntä ottanut osumaa venttiiliin![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Miltä tulpat näyttää ajon jälkeen ja toiseksi kuluttaako ölppää? Mites mangneetonkoppa ei pärinä sieltäpäin tule?
Kyllä se siitä
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
vääntynyt venttiili ei sovi viankuvaukseen. en jaksa vängätä asiasta mutta toivottavasti ketjun aloittaja päivittää mitä sieltä sitten lopulta löytyi![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Perinteiseltä kolmospytyn kiertokangen laakerivialta kuulostaisi. Mahdollisen välyksen voi testata tulpanreiän kautta pitkänomaisella esineellä mäntää tökkäämällä.