Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
  1. #1
    Nyt olis yläkerta remppa mallillaan. On laitettu yhtä sun toista ja kone kiertää ja vääntää kuten pitääkin mutta kun moottori on käynnissä niin on tullut uusi ääni. Selvästikin metalli ottaa metalliin... Arvelisin, että kyseessä voisi olla alakerran laakerivika eli kun kerran vanha kawa on kyseessä.

    http://www.youtube.com/watch?v=rrWbMYbSVU4

    Ps. yläkerta on kunnossa ja osat paikallaan.
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  2. #2
    joo ei ihan terveeltä kuullosta.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  3. #3
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ali-baba kirjoitti Katso viesti
    Nyt olis yläkerta remppa mallillaan. On laitettu yhtä sun toista ja kone kiertää ja vääntää kuten pitääkin mutta kun moottori on käynnissä niin on tullut uusi ääni. Selvästikin metalli ottaa metalliin... Arvelisin, että kyseessä voisi olla alakerran laakerivika eli kun kerran vanha kawa on kyseessä.

    http://www.youtube.com/watch?v=rrWbMYbSVU4

    Ps. yläkerta on kunnossa ja osat paikallaan.
    Stetoskoopilla tai ruuvimeisselillä vaan kuulostelemaan sijaintia..
  4. #4
    luulis että tuommoinen nakutus tulisi sellaisesta paikasta jossa on edestakaista liikettä eikä niinkään sieltä missä osat pelkästään pyörii eli vaihteistosta/kytkimestä, vaihteiston laakerivika ei ehkä äännä noin...

    itse etsisin vikaa venttiilikoneisto-mäntä-kiertokanki-linjalta...en minä tiedä...aikas jännä
    juuri nyt pyörätön
  5. #5
    Eikö sitä kannattaisi kerralla katsoa koko pannu tuon ikäisestä pyörästä?
    Ettei vaan pakosarja resonoi?
    Taivas saa odottaa
  6. #6
    ei kyllä kuullosta pakosarjalta.

    kiertokangen laakeri sieltä taitaa olla menny.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  7. #7
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    ei kyllä kuullosta pakosarjalta.

    kiertokangen laakeri sieltä taitaa olla menny.
    No, kiertokangen hajonneella laakerilla on taipumusta aiheuttaa sellaista että kanki tulee helposti ulos kyselemään että kuka mua kiusaa...
    Taivas saa odottaa
  8. #8
    kyllä kattosin yläkerran ajotuksen uusiin .
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  9. #9
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    No, kiertokangen hajonneella laakerilla on taipumusta aiheuttaa sellaista että kanki tulee helposti ulos kyselemään että kuka mua kiusaa...
    totta tuokin. laakerivika siellä kuitenkin taitaa olla. venttiilikoneiston viat voisi sulkea pois koska käy ja vetää muuten kaikilla...
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  10. #10
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    kyllä kattosin yläkerran ajotuksen uusiin .
    Tämän pitäisi olla kunnossa. Käytin mopon jopa kawa-korjaajalla, että tsekkaan onko ajotukset ja venttiilit ok. Ja olihan ne
    Kai sitä pitää ruveta purkamaan... Ihan vähä tosin tekisi mieli viedä korjaamoon mutta mikäs harrastus tämä sitten olisi Tekemällä (ja kokeilemalla useasti) näköjään oppii!
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  11. #11
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    No, kiertokangen hajonneella laakerilla on taipumusta aiheuttaa sellaista että kanki tulee helposti ulos kyselemään että kuka mua kiusaa...
    Mutta sitä ennnen se saattaa varovasti koputtaa että lopeta jo.
  12. #12
    Yleensä noi alakerran laakerit tykkää pitää sellaista kahina maista ääntä eikä tuollaista naputusta. Mitä itse huomannut niin jos remontin yhteydessä ilmenee uusia ääniä tai ominaisuuksia niin ne ovat jollain tavalla sidoksissa siihen tehtyyn remonttiin. Kerros tarkemmin mitä sinne yläkertaan tehtiin? Muuttuuko ääni kylmä vs lämmin kone? Oletko yhtään yrittänyt kuulostella mistä päin konetta se tulee? Oletko katsonut että yläkerrassa kiertää öljy joka paikassa? Itse en ainakaan ajelisi jos oma mopo pitäisi tollaista ääntä.
  13. #13
    Lainaa ali-baba kirjoitti Katso viesti
    Tämän pitäisi olla kunnossa. Käytin mopon jopa kawa-korjaajalla, että tsekkaan onko ajotukset ja venttiilit ok. Ja olihan ne
    Kai sitä pitää ruveta purkamaan... Ihan vähä tosin tekisi mieli viedä korjaamoon mutta mikäs harrastus tämä sitten olisi Tekemällä (ja kokeilemalla useasti) näköjään oppii!
    Tsekkasko venttilinvälykset. Tuo naputustaajuus sopis vähä siihen....


    -vk-
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  14. #14
    ääni täältäkin venttilienvälykselle..joku joskus täällä linkitti videon, saman kuulosesta vehkeestä, joka oli käynny
    venttiilien säädössä ja ääni sen jälkeen tullut... Olikohan niin, että puuttui kokonaan yksi säätöpala.
    Bmw k1200LT vm. 04
    Honda cb350 k4 twin
    Ic m49
    ex. Fjr 1300 vm. 05
    ex. Kawasaki zr-7 vm.01
    ex. Suzuki gs 500 vm.99

  15. #15
    Lainaa fox78 kirjoitti Katso viesti
    ääni täältäkin venttilienvälykselle..joku joskus täällä linkitti videon, saman kuulosesta vehkeestä, joka oli käynny
    venttiilien säädössä ja ääni sen jälkeen tullut... Olikohan niin, että puuttui kokonaan yksi säätöpala.
    Kaikki palat on paikallaan. Välyksen olen tsekannut itse ja paikallinen kawakorjaaja eli eiköhän siihen voi luottaa.
    Mut tsekkaan ne kuitenkin vielä kertaalleen...
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  16. #16
    Lainaa ali-baba kirjoitti Katso viesti
    Kaikki palat on paikallaan. Välyksen olen tsekannut itse ja paikallinen kawakorjaaja eli eiköhän siihen voi luottaa.
    Mut tsekkaan ne kuitenkin vielä kertaalleen...
    Yksi venttiilinvarsi aavistuksen verran vinossa tai paremminkin väänynyt lautasen juuresta ja jumittaa koneen lämmitessä jolloin pala pääsee hyppimään nokan alla. Eikös ZZR koneessa ole palat venttilin päässä ja sitten kiikut joita liikutta nokka-akseli. Voihan kiikkukin olla huonossa hapessa.
    Viimeksi muokannut: BlackCat; 30.09.2012 klo 20:26.
    Taivas saa odottaa
  17. #17
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Yksi vennttilinvarsi äävstuksen verran vinossa ja pala pääsee hyppimään nokan alla
    miten venttiilinvarsi voisi olla noin vinossa...höpö höpö...
    juuri nyt pyörätön
  18. #18
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    miten venttiilinvarsi voisi olla noin vinossa...höpö höpö...
    Esim. silloin jos venttiili on ottanut kontaktia männän päähän niin aivan mahdollista.
    Taivas saa odottaa
  19. #19
    Lainaa pommikone kirjoitti Katso viesti
    Yleensä noi alakerran laakerit tykkää pitää sellaista kahina maista ääntä eikä tuollaista naputusta. Mitä itse huomannut niin jos remontin yhteydessä ilmenee uusia ääniä tai ominaisuuksia niin ne ovat jollain tavalla sidoksissa siihen tehtyyn remonttiin. Kerros tarkemmin mitä sinne yläkertaan tehtiin? Muuttuuko ääni kylmä vs lämmin kone? Oletko yhtään yrittänyt kuulostella mistä päin konetta se tulee? Oletko katsonut että yläkerrassa kiertää öljy joka paikassa? Itse en ainakaan ajelisi jos oma mopo pitäisi tollaista ääntä.
    Puhutko nyt vierintä- vai liukulaakeroidusta kampikoneistosta? Sitä en tiedä kumman tyyppinen kampikoneisto tässä moottorissa on mutta epäilen että se on liukulaakeroitu, onhan kyseessä nelitahtinen rivinelonen. Ne käyttäytyvät välyksellisinä aivan eri tavalla enkä koskaan ole kuullut että välyksellinen liukulaakeri olisi "kahissut". Ne naputtavat tai kolkattavat. Tässä tapaukessa tarkoitan välyksellisyydellä suurempaa välystä kuin ko. kone-elementissä normaalisti on. Yli neljänkymmen vuoden kokemuksella moottoreista voin sanoa että harjaantumattomalta jää helposti viallisen laakerin ääni tunnistamatta. Tai kyllä sen sitten tunnistaa kun on liian myöhäistä. Tämäkin on opittu kantapään kautta. Stetoskooppi on erittäin hyvä apuväline etsittäessä syytä ylimääräisiin ääniin.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 30.09.2012 klo 20:22.
  20. #20
    Tuota noin niin, ei kai se venttili voi olla yhtään enempää vinossa kuin mitä ohjurissa on välystä. Toisekseen olen sitä mieltä että saa olla aika lailla vinossa ja silti toimii hienosti(siis varren pää keinuvipuun nähden). Tuossa joku aika sitte käsissäni pyörittelin ralliauton kantta jossa ohjureita oli kallistettu että oli saatu sopimaan isommat venttiilit. Samanlaisella kallistuksella on ollut moottori kasassa(ja ajossa) 15 vuotta. Toki mp-kone kiertää enempi ja osat on kevyempiä mutta kuitenkin. Itellä on kawassa itehiotut säätöpalat ja ne on hiottu hieman kuperiksi. Kuparapuoli(hiottupuoli) on venttilin vartta vasten. Ei ole ollu mitään ongelmia. Toki voin olla väärässä mutta kunhan höpötän.
    Viimeksi muokannut: gaagamel; 30.09.2012 klo 20:57.
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  21. #21
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Esim. silloin jos venttiili on ottanut kontaktia männän päähän niin aivan mahdollista.
    pelaisiko moottori nakutusta lukuunottamatta normaalisti venttiili/mäntä-kontaktin jälkeen niinkuin aloittaja sanoo ja ajoitushan on kohdallaan, on ilmeisesti tarkastettu joten miten venttiili/mäntä-kontakti olisi edes mahdollinen?
    Viimeksi muokannut: collikka; 01.10.2012 klo 08:21.
    juuri nyt pyörätön
  22. #22
    saman kuuloinen ääni kun omassa oli mäntä ottanut osumaa venttiiliin
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  23. #23
    Miltä tulpat näyttää ajon jälkeen ja toiseksi kuluttaako ölppää? Mites mangneetonkoppa ei pärinä sieltäpäin tule?
    Kyllä se siitä
  24. #24
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    pelaisiko moottori nakutusta lukuunottamatta normaalisti venttiili/mäntä-kontaktin jälkeen niinkuin aloittaja sanoo ja ajoitushan on kohdallaan, on ilmeisesti tarkastettu joten miten venttiili/mäntä-kontakti olisi edes mahdollinen?
    Kun katselee tämän rempan kulkua aiemmista ketjuista, niin miten olisi mahdollista, ettei venat ja männät jossain vaiheessa kohdanneet?
  25. #25
    Lainaa ali-baba kirjoitti Katso viesti
    Nyt olis yläkerta remppa mallillaan. On laitettu yhtä sun toista ja kone kiertää ja vääntää kuten pitääkin mutta kun moottori on käynnissä niin on tullut uusi ääni. Selvästikin metalli ottaa metalliin... Arvelisin, että kyseessä voisi olla alakerran laakerivika eli kun kerran vanha kawa on kyseessä.

    http://www.youtube.com/watch?v=rrWbMYbSVU4

    Ps. yläkerta on kunnossa ja osat paikallaan.
    Itseasiassa kuulostaa siltä kun olisi koko nokka-akselin laakerointi/pukit irrallaan. Välys mitä ei ole olemassa kun kone ei pyörä tulee esiin äänenä käyvässä koneessa. Jep kokemusta on...muttei tosin ko. tyypin kawasta
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  26. #26
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Kun katselee tämän rempan kulkua aiemmista ketjuista, niin miten olisi mahdollista, ettei venat ja männät jossain vaiheessa kohdanneet?
    Ääni tälle.
    Taivas saa odottaa
  27. #27
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Ääni tälle.
    Samaa mäkin ajattelin.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  28. #28
    vääntynyt venttiili ei sovi viankuvaukseen. en jaksa vängätä asiasta mutta toivottavasti ketjun aloittaja päivittää mitä sieltä sitten lopulta löytyi
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  29. #29
    Perinteiseltä kolmospytyn kiertokangen laakerivialta kuulostaisi. Mahdollisen välyksen voi testata tulpanreiän kautta pitkänomaisella esineellä mäntää tökkäämällä.
  30.  
  31. #30
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa micco kirjoitti Katso viesti
    Perinteiseltä kolmospytyn kiertokangen laakerivialta kuulostaisi. Mahdollisen välyksen voi testata tulpanreiän kautta pitkänomaisella esineellä mäntää tökkäämällä.
    Emmätiedä tuleeko muille dejavuu-fiilinki, mutta muistelisin että tommonen vika olis ko. metodilla huomattu jo aikaisemmin..
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen