Niin mikähän sen sitten aiheuttaa. Tehot n.400hp moottorilta, iso sedan kohtuullisella aerodynamiikalla. Vapari v8. Kyllä ainakin itse mitä e39 540 kyydissä joskus istuin, niin on kyllä todella laiska peli spekseihin nähden. 100 kiihtyy, mutta siinä hyytyminen alkaa jo hyvin aikaisessa vaiheessa. Toki se m5 on ihan eri peli, mutta en edelleenkään keksi mikä siitä e39sta tekisi erityisen kovan menijän. Sillä 540 sai todella kauan ladata että jonkun 220 otti todellista nopeutta, 286hpko siinä pitäisi olla.
Toki sen olen itsekin huomannut kun tuli vielä itse kenttätapahtumissa ajeltua, että parempi tuollainen m5 on kulkemaan mitä samanikäiset(about 340hp+) m3set. Ajoi 2011 Hallissa pari e46 m3sta samassa ryhmässä, itseasiassa toinen vielä meikäläistä edeltävällä vuorolla. Näyttävä lähtö oli renkaat sutien ja kutoskone äärettömän hienosti laulauen, mutta kun nopeudeksi kuulutti jotain 230 pintaan, niin se oli kyllä itselle tosi paha pettymys. Vaikka hienoja pelejä muuten ovatkin.
Mutta kait noilla videoillakin esimerkkinä jotain arvoa on, kuitenkin suht aerodynaamisia koppeja ja tehoja löytyy. Luulisi voivan vertailukohtana käyttää, ei se m5 niin ylivertainen auto voi olla. ps. Mukava olisi pidemmältä vedolta nähdä vbox käppyrää, niin ehkä olisi helpompi uskoa kyseiset väittämät nopeudesta. Ihmettelen vaan, että jos 250 kohdalla kiihtyvyys on hyvää, niin miten vakiokunnossa se tekee tiukkaa ottaa 1,6-1,7km matkalle, jolloin kiihdytysaikaa kertyy n.40sekuntia tai yli? Jos 0-100 ottaa vaikkapa vajaan 5sekuntia, niin 100-250 kestää jo yli 35sekuntia. Missä tapahtumassa nuo +260 mailit ajettu vastaavalla kalustolla, vai jossain yksityisillä kenttäpäivillä? Siis jos Suomessa ajettu. Tosin en minä vähän laitettuna niinkään tuota 260 mailia epäile, mutta sillä mailituloksella kyllä tasamaalla jäänee 300 kauaksi. Ja itse en ainakaan olisi varma, ennenkä itse olen todistetusti ajanut tietyt nopeudet, että ajokkini kulkisi sen ja sen verran. Kokemuksen kautta tietää. Olen erittäin tyytyväinen jos nykyisellä pyörällä pystyn 280 todellista ylittämään, joka tarkoittaa käytännössä mailin matkaa, kun suljetulla alueella haluaa vetää.
Hyvin yleistä vannoutuneilla automiehillä, että mittarinopeudet ja tehtaan ilmoittamat arvot sekoitetaan todellisuuden kanssa. Toki sinullakin tuota kokemusta on paljon kovaa ajamisesta, niin en epäile ettetkö tiedosta mitä tuollainen 300km/h todellista tasaisella vaatii. Kiven alla näyttää olevan perus Lambollakin autobaanalla ja Porsche carrera S (385hp) ilmoitettu nopeus 300km/h, taisi 277 kelata siinä GRIP:n tutkanopeustestissä.
Kerta kiellon päälle, nyt loppu oikeesti mun osalta.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 04.12.2012 klo 19:13.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
330 e46 otti ainakin 240 km/h GPS:n mukaan aika kivuttomasti. Olis sillä varmaan saanut sen 250 km/h hyvissä olosuhteissa. Matka tais olla n. 2km. Ei mitattu.
Jos 330 limo kulkee täysin vakiona 231 HP / 300 Nm 250 km/h, niin luulis että 400+ Hp ja väätöä 500+ Nm:llä se kolme markkaa menee rikki M5:lla.![]()
Viimeksi muokannut: sky; 04.12.2012 klo 19:45.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tuossa eräiden isojen "vakio" Bemujen.. ja "vakio"Bemujen yleensäkin.... uskomattomissa
nopeuksissa ei ole sen kummempaa mystiikkaa.
Tai juuri sitähän se toisaalta on.
Eli auto laitetaan oikeasti ja ajatuksella kuntoon..... erinäisin
hyvinkin pienin jipoin terästettynä.
Tyly on lukenut läksynsä ja hoitanut hommat kuten kuuluukin.
Siitä, että useimmat "viritykset" ovat oikeasti legendaarisia 50cc mopovirityksiä....
eli jos ei teho laske toimivasta kaupasta ajetusta yli 15%.... viritys on onnistunut.
Tätä kun sitten verrataan laitteeseen, joka on laitettu ajatuksella toimimaan,
erot ovat sitten varsin suuret ja silmin-korvin-kelloin-logein ihmeteltävissä.
Sen enempää en Bemuista ymmärrä, mutta joitain vuosia sitten väsättiin
harrastuhommiin radalle vanha 325:n.
Muutama kuukausi kaivettiin tietoa pisin poikin maailmaa, tuumattiin....
taas kaiveltiin..... ja sitten lähdettiin hyvin pienin mutta harkituin konstein eteenpäin.
Kun vehje sitten lopulta päätyi rullille, esitettiin hetken päästä
kysymys..... Mistäs vitusta tää oikein on kotoisin?.
Juu... ei näyttänyt mitenkään eksoottiselta.... eikä pitänyt sisälläänkään
mitään maailman kahdeksatta ihmettä..... Mutta toimi ja saattoi häpeään
ison joukon 4-5 kertaa enemmän satsattuja Fordeja, Opeleita ja Hondia.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Same shit, different day.
Sivuatte tuossa intossanne melko montaa asiaa. Sopivasti kun jättää eri asioita huomiotta, niin soppaa on helppo hämmentää. Viittaan siis tähän Tylyttäjä vs SMRacing -asiaan.
1) Mikä on "suoraa riittää"? Mielestäni tässä pitäisi hakea neutraalien olosuhteiden tilannetta. Tasamaa, tuuleton ilma. Sellaista paikkaa ja olosuhteita ei vain oikein luonnosta tahdo löytyä koskaan. Ainakaan riittävän pitkästi. Maa viettää, maasto kumpuilee ja ilma virtaa johonkin suuntaan. Väistämättä kaikki empiiriset testit ajetaan jossain suotuisissa tai epäsuotuisissa olosuhteissa. Jopa Suomen lentokentät ovat vinoja.
2) Youtubevideot. On siis vain mittarikuvaa eri ajoneuvojen suorituskyvystä "jossain"... Oma 245hp kinnerikin kelaa youtuben mukaan 275km/h mittariin vaikka laite kulkee kyllä oikeasti noin 235km/h. Tietääkseni tuossa videossa on juurikin käytetty alamäkeä ja myötätuulta hyväksi. Usein myös videon ajoneuvon viritysaste ja kys automallien yksilöerot jäävät arvailujen varaan.
3) "300km/h". Jep jep. Mittariin vai gepsiin? Pitäisi melkein mainita joka viestissä kummasta puhutaan.
4) Eri autoissa (kuten moottoripyörissäkin) on erilaiset välitykset. Jossain mallissa suurin vaihde saattaa olla optimoitu juuri kantamaan vakioauton huippunopeus mahdollisimman pitkälle. Ei se siitä kiihdy vaikka suoraa olisi kuinka. Tehokäyrä ehkä laskee tai rajoitin ottaa vastaan. Joskus suurin vaihde on ylivaihde ja esim juuri pitkä alamäki tai myötätuuli edesauttavat suureen huippunopeusylitykseen.
5) Voimansiirron häviöt. Neliveto ei koskaan kulje yhtä pienin häviöin kuin takaveto. Eikä takaveto kulje yhtä pienin häviöin kuin etuveto. (Joitain poikkeuksia löytyy, mutta pääpiirteittäin näin). Tämä näkyy huippunopeuksissa.
6) Pienikin ero ilmanvastuskertoimessa vaikuttaa paljon. 0,27 vs 0,3 näyttää pienemmältä mitä sen on. Tutkikaas vaikka huvikseen vanhan turbo calibran huippunopeutta. Samalla 0,27 kertoimella kulkee myös e39 M5.
jne jne. Keskustelu on vaikea asia.![]()
Viimeksi muokannut: mjtee; 06.12.2012 klo 10:37.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Juu, meneehän se vakionakin sopivassa olosuhteessa ja pitkällä suoralla. Mulla oli n. 430hp ja 550Nm ja se alitti tehtaan arvot 0-100km/h, 0-200km/h ja varttimaililla helposti, joten 300km/h olis kyllä saanut kelattua pitkällä suoralla ja mailillakin sen n. 260km/h.
Viritykset näkyi parhaiten tossa 100-200km/h. Ehjä hyväkuntoinen vakio meni n. 11s sen. Mulla oli paras veto vähän alle 9s, yleensä 9-10s väliin vähän olosuhteista riippuen. Tekee siis 0-200km/h parhaimmillaan vajaa 14s. Tohon auttoi myös suht paljon se, että mulla oli kiekkarajoitin nostettu 7000->7500rpm, eli pystyi vetämään pidemmälle pienemmällä vaihteella.
Varttimaililla sain tosiaan huonolla lähdöllä 13.005s @ 181km/h, harmittavan lähelle jäi 12s aika. 60ft oli yli 2,1s eli ok pidolla olisi mennyt helposti sinne 12s puolelle, mutta ei vaan sitä pitoa tavan katurenkailla ja vakiolla loppuunajetulla alustalla saanut. Ei siis todellakaan mikään kova aika, mutta tollaselle vanhalle isolle lähes vakiolle nelioviselle perheautolle ok!
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kyllä tuo on ainakin BMW-harrastajien tiedossa, että M5 E39:ssä on yllättävän kovat huiput kun poistaa rajoittimet. Tuollakin mainittu 189mph:
http://www.bimmerfest.com/wiki/index.php/BMW_E39_M5
Tuolla 187mph:
http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php
186mph:
http://www.ridelust.com/10-collectib...e-last-decade/
Tuolla sitten heitetty todellista "vain" 180mph:
http://www.bebo.com/BlogView.jsp?Mem...gId=8778467881
"The E39 M5 is capable of accelerating from 0-62 mph in 5.3 seconds, although many reviewers claim to have achieved this under 5 seconds. It is electronically limited to a top speed of 155 mph (249 km/h)[1], making it the fastest 4-door sedan in the world at the time it was manufactured. Once delimited, top speeds of an indicated 187mph (180mph actual) are possible."
Että kyllä tuo on ihan "yleisessä tiedossa", että ottaa ilman rajoitinta sinne 300km/h paikkeille todellista hyvissä olosuhteissa.
Viimeksi muokannut: Tylyttäjä; 04.12.2012 klo 21:31.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Tuo M5 on nimenomaan suunniteltu ja tehty autobaanoille koviin nopeuksiin. Välitykset ja teho/vääntökäyrät osuu sinne aika hienosti. Siinä on todellakin yllättävän kovat huiput ja muutenkin moni ns. oikea urheiluauto on helisemässä tuollaisen vanhan perheauton kiihtyvyyden ja huippujen kanssa. Ihan turha yrittää esim. jollain vähänkään vanhemmalla 911 vapari-Porschella kovemmissa vauhdeissa.. Sen verran enemmän on tuossa M5:ssä tehoa ja vääntökäyrä on todella laakea. Tossa oman auton käyrät, vakio vs pakosarjat + putkisto + säätö:
Tossa paremmassa vedossa oli 417hp ja 542Nm. Tuon jälkeen tuli seuraavana kesänä vielä vähän lisää kun säädettiin sytkät ja vanokset yms. Evolven softalla. Vääntökäyrä (tai ennemminkin suora) on ihan mukavan tasainen tuossa.
Viimeksi muokannut: Tylyttäjä; 05.12.2012 klo 08:25.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
Niin mä tuota hondaa "vähättelin" sen takia etten muista kertaakaan sen voittaneen ratapyörien "vuoden pyörä-titteliä" vaikka jollain osa-alueella on menestynytkin. En Bikessa kuten en Performance bikessa kuin missään Motorradissakaan. Hyviä pyöriä ei siinä mitään mutta Hondan terävin keihäänkärki on aina ollut pikkasen tylsempi KOKONAISUUTENA kuin esim. Suzukin tai Kawan. Bemarista puhumattakaan viimevuosina. No on R1:kin joskus ollu kova.
Nuo varttimailin yksittäiset vedot ei kerro kuin osatotuuden. Eri pyöräyksilöt,kuljettajat,olosuhteet jne. Mutta kun rataominaisuuksia vertaillaan suurissa testeissä monen kuljettajan ja pyörän voimin se antaa jo luotettavamman kuvan kuin joku sekunnin sadasosan ero stripillä. Sellaisella erolla ei vielä perävaloja näytellä kenellekään!![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Viimeiseen 5v et ole hirveästi seurannut? -08 lähtien Hondalle on noita merkittäviä testivoittoja ja palkintoja tullut, mm. "se ratatesti" Masterbike 2008, eikä syyttä. Bemarin tulon jälkeenkin esim. Bike UK:n testeissä ollut usein ainoa joka laittanut sille kampoihin. Tylsän helppoluonteisia nuo kaikki uudemmat japsit on, ei noissa vaikka vm. -08 Kawassa, saati Suzukissa ole sen enempää luonnetta kuin Hondassa kuin korkeintaan brändissä. Joskus 2005 oli vielä vähän toisin.
Mulla oli -99, eli ensimmäinen vuosimalli E39 M5:sta. Halvimmillaan niitä saa nykyään varmaan 15k€, tosin sitten voi varautua muutamien tonnien remontteihin heti. Hyvän saa about 20k€ nykyään. Itse maksoin silloin 28k€ kun hommasin 2009. Ei ollut silloin halvin, mutta hainkin vähänajettua ja loistokuntoista, sillä oli 92tkm ajettu eikä koskaan ajettu talvella (en ajanut minäkään). Myyntihetkellä (kesäkuussa 2012) taisi olla joku 120tkm mittarissa.
Halvalla siis lähtee! Tollaseksi isoksi autoksi se on hauska, mutta mä kyllästyin siihen. Se oli liian iso jo painava mun makuun, ajettavuutta ei saatu koskaan oikein mieleiseksi, vaikka laitettiin kunnon alustasarja ja vaihdettiin lähes kaikki alustan osat. Tuo nykyinen Subaru on paljon hauskempi ajaa, vaikka tällä hetkellä on vielä hitaampi kuin M5 oli. Mutta jos joku etsii tilavaa "luxus"-autoa joka kulkee suht hyvin, niin ei paljon parempaa vaihtoehtoa löydy tällä hetkellä tuohon hintaan.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Tuohon otsikkoon näin en mitenkään taitavana ajajana voisin sanoa, että autolla se on ainakin hauskempaa. Autona mulla on ahdettu Corvette C6 Z06 ja kyllä se on riemukas peli. Pyörät (vaparit) alkaa jäädä varmaan 250 jälkeen. Edellinen omistaja oli ajanut maililla 298, mutta renkaat hidastaa kun ne on 375/20-21. Vaikuttaa varmaan noissa nopeuksissa. Tykkään kyllä ajaa pyörilläkin, mutta tuo auto tuntuu raivokkaalta. On vielä äärettömän hyvä ajaakin.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Jos Vette kulkee mailille tasan 300, alkaa nykyiset tonnarit tippumaan kyydistä vasta tuossa 300km/h jälkeen kun pyörän huiput tulee vastaan. Tämä siis olettaen, että kuskilla ei ole esim reppua selässä ja goretexiä päällä.
Edit. Itse aiheeseen sen verran, että autolla mutkien ajaminen rajoilla on ihan kivaa ja ennen kaikkea suhteellisen helppoa tavalliselle tallaajallekin. Kyllä tehokkaalla autolla kovaa ajaminen ja leikkiminen nostaa mullekin hymyn naamalle, mutta jos verrataan pyörällä kovaa ajamiseen, puuttuu siitä kaikki adrenaliinin mukanaan tuoma fiilis ja ilman kilpailua iskee tylsistyminen suhteellisen nopeasti.
Superbike #7
Tässä ketjussa kun ei enää yksi tai kaksi OT:ta pajoa tunnu, niin kevennykseksi hauska videontynkä G-voimien vaikutuksesta tavalliseen tallaajaan...
http://www.youtube.com/watch?v=YPLOEKzQUIc
Viimeksi muokannut: GuessWho; 05.12.2012 klo 13:52.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Niin no onhan gen2 hayabusilla ajettu aika iisisti 315km/h mailille, nopeudenrajoitin poistettuna+ sopivat vällärit kiinni. Eli menee vielä pitkän kiihdytyksen jälkeen tuolta Vetteltä karkuun. Toki perus katumotoristin varmasti jättää helposti. Ja ennätys Suomessa putkiviri-Busalla on se 324km/h@ mile.
GRIP:n testissä oli Papenburgin ovaaliradalla Audi RS6 MTM(730hp) ja Geiger Corvette Z06(890hp), Audi saavutti ovaalilla 338km/h huippunopeuden ja Corvette 335km/h. Eli ei taida ihan pikkutehoilla huipuissakaan esim. gen2 busalta mennä juurikaan karkuun ahdettu corvette, nuo kuitenkin yli 320 kulkee busakin jos matkaa riittävästi, ja välitystä riittää.
0–100 km/h: 3.1 sec / 43 m (141 ft)
0–200 km/h: 6.9 sec / 209 m (686 ft)
0–250 km/h: 10.4 sec / 426 m (1,398 ft)
0–280 km/h: 14.8 sec / 750 m (2,460 ft) [17]
0-300 km/h: 19.1 sec / 1,112 m (3,648 ft
Tuossa vakiolle s1000rr:llä mitattuja arvoja, tosin kovempiakin saatu ainakin 0-200km/h perusteella, joka parhaillaan mittailtu ~6,5s. Eli 0-300 menee noin 19sekuntiin ja matkaa se ottaa paikaltaan 1,1km.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 05.12.2012 klo 14:17.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
^tavallisella tallaajallakin on kyydissä helpompaa, mikäli turvavyöt autossa ovat kiristettyinä. Kaverin vyöt melkein muljahtavat olkapäiltä alas, joten ei ihme että hieman heiluu kyydissä.
Kun piti ajaa mutkat jollakin kovaa, niin nyt taas kinataan paljonko pääsee milläkin suoralla tiellä...![]()
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Mitäs sitten kun sen mailin jälkeen pitäisi alkaa ajamaan mutkaa sillä 300+ bussilla ja vaan alle 300 Vetellä?![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Onko sinulla sitten tiedossa paljonko sillä corvetella menee tuo 250-300 väli? Ei vaan iskostu minun päähän että jos 0-200 menee varmaan 10sekuntiin tai alle? Niin mailin nopeus silti vain 298. Kyllä siinä taitaa corvetellakin mennä aikaa kiitettävästi. Bugatti Veyronilla tuo 250-300km/h kestää 6,5 sekuntia, eli noin 2 sekuntia nopeammin kuin vakio s1000rr. Epäilen edelleen sitä takavalonnäyttöä, näin faktojen valossa. Ja todennäköisesti bemari lähtee karkuun, kun 250 lyödään hanat auki. Näin faktojen valossa. Toki sanoit että asialla ei ole mitään merkitystä, mutta oletuksesi taitaa olla kovin väärä.
Täällä on muutamalla tyypillä todella kova tarve morkata pyörien suorituskykyä, oli aihe mikä tahansa. Ja ylistää auton suorituskykyä mainoslappusen tms perusteella. Laittakaa nyt hyvät miehet edes perustelut noille viesteillenne.
Totuus nyt vaan on se, että z06 corvetella kun ilman ahdinta lyödään isompaa vaihdetta sisään, niin näköyhteys Hayabusaan on katkennut jo aikoja sitten. Voi toki näkyä vielä peilistä pienenä pisteenä. 40sekunnin kiihdyttämisen jälkeen busa liikkuu noin 40km/h kovemmalla nopeudella.
Sama on mutkanopeuksien osalta, vaikka faktojen valoissa on osoitettu pyörän keskimääräisesti pärjäävän siivettömälle superautolle mutkanopeuksissa, niin silti kerrotaan että auto on nopeampi.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 05.12.2012 klo 16:35.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Ei ole kuin persetuntumaa enkä välitä edes mittailla. Faktahan on, että 10-15 tuhannella eurolla saa ahdetun Busan jos pitää pullistella. Tehon suhteen 200 heppaiseen pyörään turtuu/tottuuu aika äkkiä ainakin suorilla. Mutkissa se taas on ainakin mulle enemmän kuin tarpeeksi.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Niin miten se edelleenkään liittyy kysymykseen kummalla PYSTYY ajamaan mutkat kovempaa?
Itse henk.koht pystyn pyörällä ajamaan mutkat kovempaa, vaikka en silläkään osaa edes ajaa. Mut en osaa autollakaan. Mutta eihän se liity mitenkään siihen, onko autolla vai pyörällä mahdollista ajaa mutkat nopeammin. Aika harvassa on Stonerit, ja silti löytyy paljon porukkaa jotka pystyy pyörän ajamaan aikalailla äärirajoille. Ja lähes yhtä harvassa lienee ne huippunopeat autokuljettajatkin.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R