Sivu: 6 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 665:sta
  1. #151
    Lainaa Ratt kirjoitti Katso viesti
    Mutta peruslippispäällä ei ole pienintäkään ongelmaa viedä F1:stä, sitäkö meinaat?
    Peruslippispää varmasti vetäisi ihan kylmiltään hyviä kierroksia, mutta Tommi Mäkiseltä ei meinannut millään onnistua kovin monta sataa metriä samaan suuntaan.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  2. #152
    Lainaa Tsc kirjoitti Katso viesti
    http://www.youtube.com/watch?v=aeUK6aOEJKoIhan sama vaikka olis yksi mutka, vaihdetaan vain mp toisentyyppiseen. Ktm:ltä ja Husselta löytyy näitä lähes hyllystä.
    Ja jotta tää hauska munavaikana tarina ei vielä päättyisi, todettakoot että autojakin on monenlaisia, ja taas ottaa mopo leukaan mutkanopeuksissa...

    http://m.youtube.com/#/watch?v=v12C_WKKkCE&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Dv12 C_WKKkCE&gl=FI


    ps. Oheinen linkki on aavistuksen verran digitaalisesti muokattu

    Tässä vertailun vuoksi vastaavia mutkia oikealla kameralla kuvattuna.

    http://m.youtube.com/watch?feature=r...&v=OxomvbFBN7A

    ja noita autojahan saa ihan kauppojen hyllyiltä useammaltakin valmistajalta... Tehojahan näissä on selvästi vähemmän mutta näyttäkää mulle se kotari tai hussemies joka kiskoo nää mutkat nopeammin ?
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 30.09.2012 klo 14:17.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  3. #153
    Mutta dragsteri.
    Supermoto
  4. #154
    Juha_H:n avatar
    Liittyi Oct 2010
    Bonn, Deutschland (Tampere)
    Sanon vaan, että koska hiekkaa ja diisseliä mutkassa, niin autolla ajaa mutkat kovempaa noin keskimäärin. Se turvamarginaali rokottaa mopon mutkanopeutta ratkaisevasti ja sairaalaan konttaamiset sitäkin enemmän!
  5. #155
    Lainaa KylymäLehtoMC kirjoitti Katso viesti
    Jos on vastakkain kyykkypyörä & vaikkapa madallettu leveerenkainen alustasarjalla oleva BMW? kummalla pystyy vetämään kovemmin?
    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti
    Ketjun aloittajalle, tämä kannattaa lukaista:

    http://www.sportrider.com/bikes/146_...n/viewall.html


    Tossa testattiin juuri mitä kysyttiin, 1,8 mailin ja 13 mutkan radalla, jossa kiihtyvyyttä/nopeutta ei voi hyödyntää.

    Uusin luotettava car vs. bike mutkavertailu, johon itse olen törmännyt. Molemmat vielä bemarin kovimmat ratatykit.





    Musta on pyörän ja punainen auton data.

    Turn 6 segment time
    Bike: 3.77 sec.
    Car: 4.25 sec.

    Turn 11 segment time
    Bike: 3.38 sec.
    Car: 3.98 sec.


    Näyttäisi tosiaan siltä, että auto on nopeampi hitaissa mutkissa, nopeammissa pyörällä on etu tai 50/50.


    Ja minkä luokittelet Juha kunnon moottoriradaksi? Ja mikä kunnon urheiluauto? Onko uusi m3 jo sellainen? Luulen että isolla moottoriradalla jo suoraperformanssi antaa pyörälle yleensä niin ison edun, että mutkanopeudet pitäisi olla huomattavan paljon kovempia autolla jos aikoisi pärjätä. Tämä antaisi ihan keskiverto pyöräkuskillekin järjettömän edun. Toki jos ihan oikeasti kovakulkuinen auto laitetaan vastaan, joka ei suoralla anna älytöntä etua pyörälle, niin asia erikseen. Pagani Zonda esimerkiksi voisi olla sellainen. Mutta IMO tuollainen paljon enemmän "proto-auto", mitä keskiverto jokanurkilla nähtävä moottoripyörä. Jos nopeusero kilometrin suoralla on keskimäärin vaikkapa +50km/h, voi laskea miten paljon pelkästään siitä tulisi hyvää.




    Järjetön kyllä ko. ajoneuvojen nopeusero suoralla tiellä. Toinen kiihtyy 9,6sekunnissa +250km/h ja toinen 12,6 sekunnissa 180km/h Ja tuota m3:stakin urheiluautoksi olen kuullut tituleerattavan. Toki ei liity asiaan millään tavalla.


    Case closed? Pyörä bemari vs auto bemari..."The car shows higher apex speeds in seven of the track's 13 turns, with the bike faster in six corners."
    Eli kyllä se sporttipyörä vs sporttiauto mutkanopeus = aikalailla 1:1. Molemmilla max. sivuttaiskiihtyvyydet voi yltää jonnekin 1,3-1,5g välimaastoon. Riippuu ihan olosuhteista minkälaista mutkaa ajetaan, kumpi nopeampi. Hitaat/pienisäteiset mutkat on autolle vahvoja suhteellisesti, nopeat/loivat mutkat pyörälle.
    Niin ja tämä nyt oma päätelmä, viisaampien vastaväitteitä odotellessa.
    Tässä topikin alkuperäinen kysymys ja 100%:n tyhjentävä vastaus. Kyykkäri on nopeampi.
  6. #156
    Lainaa Tsc kirjoitti Katso viesti
    Tässä topikin alkuperäinen kysymys ja 100%:n tyhjentävä vastaus.
    Älä vielä huokaise - talvi on pitkä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  7. #157
    No mutta jos vastakkain on tavallinen perus Focus ja ER-6, molemmat tehtaan jäljiltä ja tehtaan renkailla?
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  8. #158
    Lainaa nystres kirjoitti Katso viesti
    No mutta jos vastakkain on tavallinen perus Focus ja ER-6, molemmat tehtaan jäljiltä ja tehtaan renkailla?
    ER-6 jättää busankin isoimmalla vaihteella.
    Supermoto
  9. #159
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    ER-6 jättää busankin isoimmalla vaihteella.
    Nii mutta sierra jättää kaikki.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  10. #160
    Lainaa jamas kirjoitti Katso viesti
    Nii mutta sierra jättää kaikki.
    Nii mut.... Kumpi menee mutkat nopeemmin, 2.0iS vai 1.3l stockmann turbo ?
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  11. #161
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Nii mut.... Kumpi menee mutkat nopeemmin, 2.0iS vai 1.3l stockmann turbo ?
    stockmann turbo...hämärä muistikuva laitteesta (eli ikää on) tehoja ei tainnut olla, mutta pakko olla nopea kun on ahdettu.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  12. #162
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Ja jotta tää hauska munavaikana tarina ei vielä päättyisi, todettakoot että autojakin on monenlaisia, ja taas ottaa mopo leukaan mutkanopeuksissa...

    http://m.youtube.com/#/watch?v=v12C_WKKkCE&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Dv12 C_WKKkCE&gl=FI


    ps. Oheinen linkki on aavistuksen verran digitaalisesti muokattu

    Tässä vertailun vuoksi vastaavia mutkia oikealla kameralla kuvattuna.

    http://m.youtube.com/watch?feature=r...&v=OxomvbFBN7A

    ja noita autojahan saa ihan kauppojen hyllyiltä useammaltakin valmistajalta... Tehojahan näissä on selvästi vähemmän mutta näyttäkää mulle se kotari tai hussemies joka kiskoo nää mutkat nopeammin ?
    Määki haluun vääntää tästä.
    Omat laitteet ja taidot: pyörä nopein kolmesta omasta ajoneuvosta kuivalla puhtaalla asfaltilla jne. Mutta se johtunee autoista, ne kun on tehty lähinnä maitokaupassa käyntiin.

    Mutta kun tähän ny jo sotketaan mikroautot niille tehdyillä radoilla, niin kertokaa mikä on sitten nopein näissä mutkissa?
    http://www.youtube.com/watch?v=CnYvPg7xkYc&sns=em

    Tai vaikka näissä
    http://www.youtube.com/watch?v=b7-0kc4He7U&sns=em

    Ainiin, tajusin muuten vielä, että koskaan en ole autolla moottoripyöräilijää missään mutkaksi laskettavassa ohittanut. Moottoripyörä taasen on mutkatien mutkassa ja jopa motarin rampissa mennyt ohi ajamastani autosta.

    Joo siis olen ehdottomasti päätynyt tulokseen, että mun moottoripyörä on nopeampi mutkassa kuin naapurin pojan isän auto.
    Viimeksi muokannut: sarkka; 30.09.2012 klo 23:18.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  13. #163
    Lainaa jamas kirjoitti Katso viesti
    stockmann turbo...hämärä muistikuva laitteesta (eli ikää on) tehoja ei tainnut olla, mutta pakko olla nopea kun on ahdettu.
    Aikaan -80 luvun puoliväli, autoedun kalleus määräytyi auton kuutiotilavuuden mukaan ja siksi Stockmann auto keksi jälkiasentaa 1.3 litraseen sierraan turbon jolla autosta sai ykskutosen tehot, tosin täysin ilman vääntöä. Olen sellaisia myynyt käytettynä monia aikanaan ja itse asiassa olivat jopa ihan hemmetin kestäviä kikottimia. Voi niitä aikoja...

    kyseisestä innostuneena siviilipoliiseille tehtiin pari kappaletta 2.0iS sierraa ahdettuina ja ne olivatkin sitten jo aikansa aikamoisia tykkejä. Yhden ajokortin sellaisellekin porvoon motarilla -89 menettänyt
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  14. #164
    Eiköhän se äijät ole ihan perusjuttu.... .
    Se riippuu ihan siitä, mistä se roikkuu !

    Vähän sama homma kun väitetään tylysti meisseli kovana, ettei ilmanvastus/keli ole ongelma kenttäajoissa...
    ainoa ja vain ainoa ongelma on tehonpuute......
    Tarina kuitenkin kertoo, että ne jotka kiipeilevät viidennelle sadalle, manailevat rehellisesti hieeeeman
    muunlaisiakin ongelmia.
    Toisaalla taas... Kusiaisella ei millään rikota 300 kmh seisovalla maililla, mutta jostain kumman syystä esim.
    Gerritin Ten Kate kusiaisilla on kellotettu rataolosuhteissa mm-tason kisoissa
    sellaista dataa, että hyvissä olosuhteissa homma ei voi epäonnistua.... ei sitten mitenkään .

    Hauskinta koko topicin alkup. asiassa on se, ettei mitään todellista ongelmaa ja vastakkainasettelua
    oikeastaan ole edes olemassakaan.....

    Elama on ..... ja mehevä eipäs-juupas - eipäs - juupas.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #165
    Jos kysymys olisi ollut, kummalla pystyt ajamaan? Niin vastaus olisi omalta kohdalta= Ehdottomasti autolla.
    Syy on siinä, että pystyn helpommin viemään autoa ns. Rajoilla, kun pyörää.
    Mooottoripyörällä itsesuojeluvaistokin alkaa rajoittamaan aikaisemmin kuin autolla.

    Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaten. Niin että mitä tiukemmat mutkat (oli sitten radalla tai tiellä), sitä paremmat mahdollisuudet autolla on nokittaa pyörää vastaan.
    Indian Chief Dark Horse
  16. #166
    Lainaa Betula kirjoitti Katso viesti
    Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaten. Niin että mitä tiukemmat mutkat (oli sitten radalla tai tiellä), sitä paremmat mahdollisuudet autolla on nokittaa pyörää vastaan.
    Kannattanee kokeilla ajamista liikenneympyrästä suoraan eteenpäin läpi.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  17. #167
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Kannattanee kokeilla ajamista liikenneympyrästä suoraan eteenpäin läpi.
    Äkkiseltään ja kokemuksella väittäisin samoin. Jos käytetään koko rata/tie/kanttareitten väli hyväksi prätkä on erittäin vahvoilla, jos piirretään 10 senttinen viiva mitä pitää sekä prätkän että auton noudattaa liikkumatta sivuttaisuunnassa saattaapi autollakin olla mahdollisuuksia.
    Rahahan näissä asioissa merkitsee, kuka ostaisi kymppitonnilla prätkän ja kymppitonnilla auton ja eikun kokeilemaan apparalle.

    Senverran tunnustan että auto voittaa jos ajetaan mutkapätkä talvella lumisella/jäisellä tiellä ja molemmissa on lailliset gummit
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  18. #168
    Onhan se varmaan tuolla jossain mainittukin, siis se auto vs mp kisa Alastarolla pari vuotta sitten, itsekin olin katsomossa. Kokonaisuutenahan nopein auto kolmesta oli vain hiukan nopeampi 'kisamatkalla', mutta mutkissa tilanne oli selkeämpi. Autojen hyväksi. No se nopein olikin sellainen siipihirmu, vaikka ei se täysin voinnut hyödyntää ominaisuuksiaan tuollaisella radalla.
  19. #169
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Kauanhan siipiautolla tai turbosierralla menisi tuolla radalla? Mutkia piisaa, ja osa näyttää melko hitailta.

    http://www.youtube.com/watch?v=UZBr7fXXsiU
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #170
    Oli miten oli, mutta mutkanopeudet ovat joka tapauksessa unettavan hitaita.
  21. #171
    Tää on ollut varmaan täällä ennenkin mutta kumpi joutuikaan pesuhommiin. Kuskeja ei ainakaan voi huonoiksi haukkua.
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  22. #172
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Onhan se varmaan tuolla jossain mainittukin, siis se auto vs mp kisa Alastarolla pari vuotta sitten, itsekin olin katsomossa. Kokonaisuutenahan nopein auto kolmesta oli vain hiukan nopeampi 'kisamatkalla', mutta mutkissa tilanne oli selkeämpi. Autojen hyväksi. No se nopein olikin sellainen siipihirmu, vaikka ei se täysin voinnut hyödyntää ominaisuuksiaan tuollaisella radalla.
    Olikos jollain linkkejä/kuvia autosta tai tietoja tallessa mitä autolle oli tehty että se saatu kisapyörää&kuskia nopeammaksi, erityisesti mutkissa? Slicksit siinä ainakin oli ja varmaan jonkinlainen tarviketakaspoileri. Paljon lie tehoa?
    Olikos tuosta muuten gps-dataa tallessa, olisi kiva nähdä käppyrät päällekäin miten paljon kovempaa se lambo meni mutkiin, suorilla ei varmaan auto mennyt karkuun
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  23. #173
    http://www.mikkoeskelinen.com/kilpailukalusto.php

    Tuskin on ihan tarvikespoileri tuossa, korisarja lienee

    Tehoksi lukee 535hp eli ilmeisesti aikalailla vakiotehoinen. Paino 1238kg, eli kevyt. Mutta eihän Alastarossa paljon tehoja kysytä, kun ajellaan pääosin alle 200km/h. Suorallahan tuollanen on 100km/h-> kiihtyvyydessä vastaantulija vakiopyörillekin, mutta eipä se paljon pikkuradoilla lämmitä kun kaasu pohjassa ei vedetä montaa sekuntia kerrallaan.

    GT-3 luokan SM1. eli taisi suomen radoilla olla nopein koppiauto mitä löytyy. Eiköhän tuo ole jarruissa ja Alastaron hitaissa(lue: lähes kaikissa) mutkissa ollut superbikea vikkelämpi. Niin ja GT-3luokan rataennätys taisi lyhyellä lenkillä olla 1:15 alkuinen? Ja SBK:n pitkällä lenkillä 1:18 alkuinen? Mitä lie nuo nopeimmat GT3:set pystyy ajamaan pitkää lenkkiä? Ja on kyllä sekin aika yllättävää että superbiken rataennätys on vain ~1,4s parempi kuin superstock 600:sen...ei voi paljon suoranopeutta hyödyntää.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 01.10.2012 klo 15:51.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  24. #174
    Lainaa Ratt kirjoitti Katso viesti
    Räikkönen on ajanut monzassa kisatilanteessa 370km/h v10 aikakaudella, tänä vuonna harjoitusten huippunopeus oli 345km/h. Motogp vauhteja en monzalle löytänyt, ennätys on pedrosan mugellon harjoituksissa 2009 ajama 349km/h.
    Monzassa ei ajeta MotoGP:llä, sen sijaan Superbiken MM-sarja siellä ajaa ja viime vuonna Biaggi ajoi 335kmh ja tänä vuonna mentiin Sykesin Kawalla 339kmh. Katselin tuota ykkösten tämän vuotista kisaa ja kisassa nopeudet oli tuossa 340kmh kieppeillä, hyvin olisi siis Sykes tullut suoranopeuden puolesta imussa "katupyörällään". Kierrosajassahan on sitten rankemmin eroa.
  25. #175
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti
    http://www.mikkoeskelinen.com/kilpailukalusto.php

    Mitä lie nuo nopeimmat GT3:set pystyy ajamaan pitkää lenkkiä?
    Jostain on jäänyt sellainen mielikuva, että pitkä lenkki olisi n. 4sekuntia pidempi kuin lyhyt, eli jos tuon GT:n kierrosaika pitää paikkaansa, olisi pitkällä lenkillä joku 1:19 mahdollinen autolle. Tuohon ei enää montaa pyörä-kuski-yhdistelmää Suomesta pysty, mutta eipä noita autojakaan ihan joka nurkassa ole. Muistelen, että ainakin aika-ajoissa olisi Superbikella kellotettu 1:17-alkuisia pitkälle lenkille.

    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti
    Ja on kyllä sekin aika yllättävää että superbiken rataennätys on vain ~1,4s parempi kuin superstock 600:sen...ei voi paljon suoranopeutta hyödyntää.
    Ei se ole kovin yllättävää, koska kusiainen on joka paikassa paitsi suorilla tonnaria nopeampi.
    Superbike #7
  26. #176
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Olikos jollain linkkejä/kuvia autosta tai tietoja tallessa mitä autolle oli tehty että se saatu kisapyörää&kuskia nopeammaksi, erityisesti mutkissa? Slicksit siinä ainakin oli ja varmaan jonkinlainen tarviketakaspoileri. Paljon lie tehoa?
    Olikos tuosta muuten gps-dataa tallessa, olisi kiva nähdä käppyrät päällekäin miten paljon kovempaa se lambo meni mutkiin, suorilla ei varmaan auto mennyt karkuun
    Tarvikespoileri? Kyllä siinä oli aivan helekutinmoinen takasiipi, joka tietysti toimii vasta kun nopeutta on tarpeeksi. Suorilla aina pyörä (Matteo Mossa muistaakseni ajoi) tavoitti selvästi ja yhtä selvästi jäi mutkissa. Lopputulos muutaman kierroksen jälkeen melkein tasapeli. Mutta mutkien osalta auto voitti, paitsi pari kertaa melkein spinnatessaan.

    Oli siinä jokin perus-Ferrarikin, joka kisapituudella hävisi mutta meni mutkissa aika hyvin sekin.
  27. #177
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Monzassa ei ajeta MotoGP:llä, sen sijaan Superbiken MM-sarja siellä ajaa ja viime vuonna Biaggi ajoi 335kmh ja tänä vuonna mentiin Sykesin Kawalla 339kmh. Katselin tuota ykkösten tämän vuotista kisaa ja kisassa nopeudet oli tuossa 340kmh kieppeillä, hyvin olisi siis Sykes tullut suoranopeuden puolesta imussa "katupyörällään". Kierrosajassahan on sitten rankemmin eroa.
    Niin, se joka ajaa suorilla muita kovempaa ei useinkaan voita koko kierroksella. Varsinkaan autojen tapauksessa, ja erityisesti formuloiden kohdalla.

    Mutta laput pois silmiltä, on niitä nopeampiakin kulkineita kuin moottoripyörä.
  28. #178
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti

    Mutta laput pois silmiltä, on niitä nopeampiakin kulkineita kuin moottoripyörä.
    Eiköhän tuo Turder ole aika hyvin kartalla moottoriurheilusta, eikä kukaan muukaan ymmärtääkseni ole väittänyt, että moottoripyörä olisi nopein laite radalla jos vertailuun otetaan mukaan siipiautot saati sitten formulat.

    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Niin, se joka ajaa suorilla muita kovempaa ei useinkaan voita koko kierroksella.
    Yleensä pyörällä nopein kierrosaika on sillä, joka on suorilla muita nopeampi.
    Superbike #7
  29. #179
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän tuo Turder ole aika hyvin kartalla moottoriurheilusta, eikä kukaan muukaan ymmärtääkseni ole väittänyt, että moottoripyörä olisi nopein laite radalla jos vertailuun otetaan mukaan siipiautot saati sitten formulat.

    Yleensä pyörällä nopein kierrosaika on sillä, joka on suorilla muita nopeampi.
    Kyllä niitä mp:n ylivertaiseen nopeuteen vannovia näkyy näillä palstoilla liikkuvan. Turderin lainaus vain sopi pohjaksi, ei muuta. Muutenkin viittasin pääasiassa mp:tä koko kierroksella nopeampiin ajoneuvoihin, kuten F1.

    Eikös muuten Dukatit (MotoGP) ole usein muita nopeampia suorilla ja miten onkaan maalissa?
  30.  
  31. #180
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä niitä mp:n ylivertaiseen nopeuteen vannovia näkyy näillä palstoilla liikkuvan. Turderin lainaus vain sopi pohjaksi, ei muuta. Muutenkin viittasin pääasiassa mp:tä koko kierroksella nopeampiin ajoneuvoihin, kuten F1.

    Eikös muuten Dukatit (MotoGP) ole usein muita nopeampia suorilla ja miten onkaan maalissa?
    Ei ne enää taida olla ees suorilla nopeimpia. Tossa aiemmin mainittit auton olevan huomattavasti nopeempi alastaron mutkissa. Miten sitten botnialla,missä ajetaan sama lenkki autoilla ja pyörillä, niin nopein ei ns.formula on pikkasen reilu 2 s. hitaampi kuin pyörä? Ei siellä suoraa ole niin paljoa millä tu ero selittyy?
    jami
Sivu: 6 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen