Sivu: 5 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 665:sta
  1. #121
    Lainaa Waille kirjoitti Katso viesti
    Tossa kohtaa oleelliseks kysymykseks tulee keskiverto kyykkykuskin ajotaidot. Ite lähtisin ihan mutulla veikkaamaan että keskiverto kyykkykuski ei oo koskaan edes radalla käyny. Joten väittäisin että MotoGP-pyörän päälle eniten täysii vetämään laitettu keskiverto kyykkykuski on turvallaan alta aikayksikön. Väittäisin jopa että se pääsee omalla mopollaan kovempaa ku sillä MotoGP-laitteella, mutta ei se kyllä silläkään ennen turvalleen menoa ehi sellasia kierrosaikoja saamaan aikaan joista ois jälkipolville paljon kerrottavaa. Jos oletetaan että se Italialainen skootterityttö pesee sen bensalenkkarin formulan ratissa, niin kyllä se sillon on koko porukan nopein ja edelleen kysymys kuuluu vaan että kumpi on nopeampi, Italialainen skootterityttö vai maailman nopein lossikuski.
    Kyllä lossikuski on nopein, en ole kovin usein lossin reitillä mutkia...
    Taivas saa odottaa
  2. #122
    Mutta dragsteri menee kovempaa ja se on auto. Eli kaikki mopot on aivan laiskoja paskoja, varsinkin kansalliset MotoGP pyörät ilman tankopainoja.
    Supermoto
  3. #123
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Ihan totta. Tässä vertailussa on niin monta muuttuvaa tekijää että asiaa vois validisti vertailla vain laboratioriomitauksilla. Itse lähestyin asiaa siten että otetaan vaikkapa hyvällä superpyörällä 10 vuotta katuja kaahaillut ns. Vetomies ja 10 vuotta katuja raapinut rattimies, suhteessa saman tason autolla niin kyllä silti uskon että mopopoika ottaa leukaan oikeelta ja vasemmalta. Hiukan muna vai kana tyyppinen topicci.
    Uusi Bmw 1000rr siis ottaa turpaan Gti Golfilta, Rs Focukselta, Opc Astralta oikeelta ja vasemmalta, tarkoittanee joka suhteessa. Uskoo ken tahtoo. Väitän , että noilla kinnereilla ei ole mitään jakoa. Bmw:ssä tehopainosuhde 1:1, autoissa n. 5.5kg/hv.

    Ja alkup. kysymyshän oli kummalla ajaa mutkat, huom. mutkat (monikkomuoto)
  4. #124
    Lainaa Tsc kirjoitti Katso viesti
    Uusi Bmw 1000rr siis ottaa turpaan Gti Golfilta, Rs Focukselta, Opc Astralta oikeelta ja vasemmalta, tarkoittanee joka suhteessa. Uskoo ken tahtoo. Väitän , että noilla kinnereilla ei ole mitään jakoa. Bmw:ssä tehopainosuhde 1:1, autoissa n. 5.5kg/hv.

    Ja alkup. kysymyshän oli kummalla ajaa mutkat, huom. mutkat (monikkomuoto)
    tekisi mieleni sanoa että anna mulle normi ST Focus (joka vastannee paremmin ehdottamasi mopon luokkaa omassa maailmassaan) ja ota alle mainitsemasi normi bemari. En hetkeäkään epäile ettenkö kiskoisi tavallista motariramppia läpi kovempaa kuin millä tulet bemarillasi perässä, mutta en sano

    Vaikka olenkin mopofriikki niin silti noilla perussporttiautoilla on tullut sen verta monta vuotta pyssytettyä että en usko tappiotani edellämainitussa ennenkuin näen sen omin silmin. Toki jos olet alter ego Rossin Vallulle niin saatan ottaa nokkaani asiassa mutta silti pysyn uhossani ennen kuin asia toisin todistetaan. Tiedän kyllä jo valmiiksi sen kuinka ST Focus repii rattia aktin aikana, etuveto kun on. Silti ei haaste pelota pätkääkään. Wrx Sti:llä ei sitäkään ongelmaa ole. Jos taasen haluat tarkoituksellisesti verrata hetken tehokkainta katukyykkyä perus perhesporttiin niin yrität johtaa asiassa tahallisesti harhaan tai et ymmärtänyt kirjoittamaani. Väitän jopa että olet moposi kanssa helisemässä samaisessa rampissa jos saavun paikalle tavallisella Mini cooper S worxilla...

    ps. Mutkahan alkaa siitä kun alat taittaa sisään ja loppuu suurinpiirtein siihen kohtaan kun mopo on uloslähdössä pystyssä, eli teho/painosuhteesi ei pääse oikeuksiinsa ennenkuin otsikossa määritelty alue jo on käsitelty. Ihan sama onko niitä yksi vai sata.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 30.09.2012 klo 00:08.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  5. #125
    Omien kokemusten perusteella sanoisin, että ajaisin isäni 550i Bemarilla mutkat lujempaa kuin omalla Gixxulla. Itse olen perus sunnuntaikuski, oma enkka Alastarolla on vain hikisesti alle 1:30. Mutkapätkille en haluaisi lähteä koittamaan mopolla autoa vastaan.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  6. #126
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Omien kokemusten perusteella sanoisin, että ajaisin isäni 550i Bemarilla mutkat lujempaa kuin omalla Gixxulla. Itse olen perus sunnuntaikuski, oma enkka Alastarolla on vain hikisesti alle 1:30. Mutkapätkille en haluaisi lähteä koittamaan mopolla autoa vastaan.
    Juuri näin, jopa siitäkin huolimatta että 550i Bemu on muihin edellämainittuihin esimerkkiautoihin verrattuna julman keulapainoinen ja muutenkin raskas peli.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  7. #127
    Lainaa Waille kirjoitti Katso viesti
    Tossa kohtaa oleelliseks kysymykseks tulee keskiverto kyykkykuskin ajotaidot. Ite lähtisin ihan mutulla veikkaamaan että keskiverto kyykkykuski ei oo koskaan edes radalla käyny.
    Joo, eiköhän ne ole tätä luokkaa http://www.youtube.com/watch?v=ftqhXb9cE6I suurimmalla osalla
  8. #128
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Omien kokemusten perusteella sanoisin, että ajaisin isäni 550i Bemarilla mutkat lujempaa kuin omalla Gixxulla. Itse olen perus sunnuntaikuski, oma enkka Alastarolla on vain hikisesti alle 1:30. Mutkapätkille en haluaisi lähteä koittamaan mopolla autoa vastaan.
    Käsitinkö oikein: pystyt ajamaan "mutkat" autolla nopeammin, mikä pätee myös edellisen sivun kuvan esimerkkitapauksen? Entä jos mutka on 20 astetta? Entä jos "mutka" koostuu kahdesta peräkkäistä, eri suuntiin olevasta kaarteesta, joiden välistä mahtuu moottoripyörällä siten, ettei pyörää tarvitse lainkaan kääntää?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #129
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Joo, eiköhän ne ole tätä luokkaa http://www.youtube.com/watch?v=ftqhXb9cE6I suurimmalla osalla
    Autolla pelkästään yksi 5 metrin pituinen 90 asteen käännös kestää 2 minuuttia, joten kyllä prätkä on nopeampi:

    http://www.youtube.com/watch?v=h-8sbuVcUe4
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  10. #130
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Käsitinkö oikein: pystyt ajamaan "mutkat" autolla nopeammin, mikä pätee myös edellisen sivun kuvan esimerkkitapauksen? Entä jos mutka on 20 astetta? Entä jos "mutka" koostuu kahdesta peräkkäistä, eri suuntiin olevasta kaarteesta, joiden välistä mahtuu moottoripyörällä siten, ettei pyörää tarvitse lainkaan kääntää?
    Mulla loppuu välitykset kesken ennen Bemarin rajoitinta 250km/h
    Tässä taidettiin puhua mutkasta, ei mutkayhdistelmästä s-mutka jne.?
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  11. #131
    Itse taas epäilen vahvasti, jotta ajaisit mutkia 1700kg bemarilla kovempaa kuin alta 200kg gixullasi. Tuollainen painava sedan ei todellakaan ole paras mahdollinen ajaa kovaa mutkaan, massasta kun siinä haittaa on.

    Itse entisellä gixulla, ja olen varmasti monta valovuotta sinua hitaampi kuski, perus katukuski siis: ajoin kaverin 5-sarjan bemaria vastaan mutkapätkällä, vaikkei ollut itsellä asianmukainen varustus päällä. Sanotaanko että kaveri on huomattavasti reikäpäisempi kuski kuin minä, mutta silti ei ollut ongelmaa saada näköyhteys katkeamaan, sen jälkeen kun olin ohittanut kyseisen ajokin. Niin ja pitkiä suoria ko. pätkällä ei ole, mutta ei myöskään juurikaan alle 100km/h ajettavia mutkia. Toki osa syy ettei sillä bemarin v8;lla pääse mutkista mihinkään poistumaan, mutta kyllä mutkissakin tuli eroa, vaikka monta kertaa oli bemari jo vähän matkaa liukunut sivusuunnnassa. Toisaalta jos auto olisi vaikka m3 asianmukaisilla renkailla ja osaava rattimies, niin silloin perus katukyykkäri kuskilla tulisi kiire mutkatiellä. Myös vauhti tuntuu mutkissa +1500kg autolla järjettömän paljon kovemmalta kuin kevyellä kyykkypyörällä.

    Joten jos meikäläinen keskiverto katukuskina tiputtaa 300hp sedanin reikäpäisellä kuskilla varustettuna helposti mutkatiellä, niin ihmettelen vaan mistä nämä jutut jotta keskiverto kyykkärimiehen kusettaa mutkissa jo katumaasturilla, tulevat Joo kyllä minäkin uskomattoman hitaita kuskeja tiedän, mutta kyllä yleensä kaikilla joilla pidempään kokemusta sporttisista moottoripyöristä, osaavat jollainlailla niitä käskeä myös mutkiin.

    Minulla kylläkin onkin vain SAABeja enimmäkseen ollut, mutta en voi samana päivänä puhua jos niillä ja entisillä gixereillä lähtisi mutkapätkälle vetämään Kyllä kuolemanpelko ja rajat tulisi autolla nopeammin vastaan. 250-kiloisella 12r:llä en 60-80km/h ajettaviin tiukkoihin mutkiin lähtisi kokeilemaan.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 30.09.2012 klo 01:06.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  12. #132
    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti
    Joten jos meikäläinen keskiverto katukuskina tiputtaa 300hp auton helposti mutkatiellä, niin ihmettelen vaan mistä nämä jutut jotta keskiverto kyykkärimiehen kusettaa mutkissa jo katumaasturilla, tulevat Joo kyllä minäkin uskomattoman hitaita kuskeja tiedän, mutta kyllä yleensä kaikilla joilla pidempään kokemusta sporttisista moottoripyöristä, osaavat jollainlailla niitä käskeä myös mutkiin.
    Mutta kun tossa on jo yli 400hp, aktiivialusta ja en ole niin hyvä kuski, että osaisin sanoa koska renkaista loppuu pito.
    Tämä on vain oma mielipide asiasta ja luulisin, että mopon puikkoihin vaaditaan jo kisakuskin tasoista heppua, että edes jotenkin pärjäisi kunnon urheiluautolle oikealla moottoriradalla.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  13. #133
    Joo mut taitaa siinä olla myös pieni ero jos kyseessä on urheiluauto, onko siellä puikoissa keskiverto kaduntallaaja vai Räikkönen? Toki se ero ei niin iso ole, jos verrataan vastaavaan asetelmaan moottoripyörällä.

    Näin ainakin luulisi, nimim. 45hp fiat 127 katonkautta ajanut
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 30.09.2012 klo 01:19.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  14. #134
    Ketjun aloittajalle, tämä kannattaa lukaista:

    http://www.sportrider.com/bikes/146_...n/viewall.html


    Tossa testattiin juuri mitä kysyttiin, 1,8 mailin ja 13 mutkan radalla, jossa kiihtyvyyttä/nopeutta ei voi hyödyntää.

    Uusin luotettava car vs. bike mutkavertailu, johon itse olen törmännyt. Molemmat vielä bemarin kovimmat ratatykit.





    Musta on pyörän ja punainen auton data.

    Turn 6 segment time
    Bike: 3.77 sec.
    Car: 4.25 sec.

    Turn 11 segment time
    Bike: 3.38 sec.
    Car: 3.98 sec.


    Näyttäisi tosiaan siltä, että auto on nopeampi hitaissa mutkissa, nopeammissa pyörällä on etu tai 50/50.


    Ja minkä luokittelet Juha kunnon moottoriradaksi? Ja mikä kunnon urheiluauto? Onko uusi m3 jo sellainen? Luulen että isolla moottoriradalla jo suoraperformanssi antaa pyörälle yleensä niin ison edun, että mutkanopeudet pitäisi olla huomattavan paljon kovempia autolla jos aikoisi pärjätä. Tämä antaisi ihan keskiverto pyöräkuskillekin järjettömän edun. Toki jos ihan oikeasti kovakulkuinen auto laitetaan vastaan, joka ei suoralla anna älytöntä etua pyörälle, niin asia erikseen. Pagani Zonda esimerkiksi voisi olla sellainen. Mutta IMO tuollainen paljon enemmän "proto-auto", mitä keskiverto jokanurkilla nähtävä moottoripyörä. Jos nopeusero kilometrin suoralla on keskimäärin vaikkapa +50km/h, voi laskea miten paljon pelkästään siitä tulisi hyvää.




    Järjetön kyllä ko. ajoneuvojen nopeusero suoralla tiellä. Toinen kiihtyy 9,6sekunnissa +250km/h ja toinen 12,6 sekunnissa 180km/h Ja tuota m3:stakin urheiluautoksi olen kuullut tituleerattavan. Toki ei liity asiaan millään tavalla.


    Case closed? Pyörä bemari vs auto bemari..."The car shows higher apex speeds in seven of the track's 13 turns, with the bike faster in six corners."
    Eli kyllä se sporttipyörä vs sporttiauto mutkanopeus = aikalailla 1:1. Molemmilla max. sivuttaiskiihtyvyydet voi yltää jonnekin 1,3-1,5g välimaastoon. Riippuu ihan olosuhteista minkälaista mutkaa ajetaan, kumpi nopeampi. Hitaat/pienisäteiset mutkat on autolle vahvoja suhteellisesti, nopeat/loivat mutkat pyörälle.
    Niin ja tämä nyt oma päätelmä, viisaampien vastaväitteitä odotellessa.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 30.09.2012 klo 02:28.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  15. #135
    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti
    Ja minkä luokittelet Juha kunnon moottoriradaksi? Ja mikä kunnon urheiluauto? Onko uusi m3 jo sellainen? Luulen että isolla moottoriradalla jo suoraperformanssi antaa pyörälle yleensä niin ison edun, että mutkanopeudet pitäisi olla huomattavan paljon kovempia autolla jos aikoisi pärjätä. Tämä antaisi ihan keskiverto pyöräkuskillekin järjettömän edun. Toki jos ihan oikeasti kovakulkuinen auto laitetaan vastaan, joka ei suoralla anna älytöntä etua pyörälle, niin asia erikseen. Pagani Zonda esimerkiksi voisi olla sellainen. Mutta IMO tuollainen paljon enemmän "proto-auto", mitä keskiverto jokanurkilla nähtävä moottoripyörä. Jos nopeusero kilometrin suoralla on keskimäärin vaikkapa +50km/h, voi laskea miten paljon pelkästään siitä tulisi hyvää.
    Mielestäni kunnon urheiluauto on luokkaa Fiat 458 ja vastaavat. Tuolla aiemmassa viestissäni eräs kokenut ratakettu ajoi Rykkösellä samoja aikoja kunnon Fiatin kanssa Alastarolla. Motta taisi jopa jäädä Lambolle?

    BMW M3 ja M5 eivät ole mielestäni urheiluautoja, vaan pikemminkin GT-autoja. Joten S1000RR ei oikein osu samaan kategoriaan ämmien kanssa. Pikemminkin Bemarin S-mallit olisivat samaa kategoriaa?
    Ja mitä ratoihin tulee, kaikki paitsi Suomen mikroautoradat...
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  16. #136
    Joo niinhän se oli. Mutta millä perusteella sitten Alastaron fefe vs. r1 ja lambo vs sbk kisat aikoinaan olisivat antaneet osviittaa, mitä olisi "kunnon" radoilla. Sikälihän tuo ferrarin esitys katupyörää vastaan ei ollut mikään ihme, että pyörän puikoissa keskitason YCC:n motoristi ja auton puikoissa taisi olla silloisen Alastaron ennätyksen haltija? Jos pyörän puikoissa olisi ollut Suomen eliittiä edustava ratakuski, olisi tilanne ollut hyvinkin toisenlainen todennäköisesti. Suomen ratojen pitäisi em. perusteinkin olla autoille suhteessa vahvoja, johtuen hitaista keskinopeuksista. Toki en epäile etteikö esim. sillä Eskelisen Lambolla isommallakin radalla laittaisi kampoihin SM-tason SBK:lle ja kuskille, mutta kyllä senkin eittämättä vahvoin alue on hitaat mutkat ja jarrut. Varmaankin myös nopeissa mutkissa pärjäisi kilpatason mp:lle, olihan siinä vähän aerodynamiikkaa modailtu(enemmän downforcea mitä tehdasversioissa). Tehoahan siinäkään ei olisi lähimainkaan tarpeeksi vastaamaan isommilla radoilla pyörän suoranopeuksiin, toisinkuin Alastarossa jossa ajellaan pääosin alle 200km/h nopeuksia.


    Niin ja toki aiemmin puhuitkin että pitää olla kilpatason mp-kuski että pärjää superautolle radalla, niin se varmasti onkin. Mutta pitää siellä auton puikoissa myös olla kilpatason kuski, eihän kuka tahansa ajele autolla 1:25 Alastarossa vaikka olisi f-1 alla.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 30.09.2012 klo 02:40.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  17. #137
    Lainaa vma kirjoitti
    Tässä kohdin ei selkeästi ole pyörä vs auto nopeus/ominaisuus vääntö enää kyseessä.
    Varustetaan isi ajamaan giksua, ja poika ajamaan isin bemua, niin pyörä menee varmasti mutkat nopeammin. Dontyouthink
    Que?
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  18. #138
    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti
    Sikälihän tuo ferrarin esitys katupyörää vastaan ei ollut mikään ihme, että pyörän puikoissa keskitason YCC:n motoristi ja auton puikoissa taisi olla silloisen Alastaron ennätyksen haltija?
    Tarkoituksena oli lienee testata katulaitteiden nopeutta radalla. Fefe eii ollut katulaillinen, vaan siinä oli rataslicksit alla.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  19. #139
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Tarkoituksena oli lienee testata katulaitteiden nopeutta radalla. Fefe eii ollut katulaillinen, vaan siinä oli rataslicksit alla.
    Ja pyörässä killerit paikallaan?
  20. #140
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Ja pyörässä killerit paikallaan?
    Pyörässä ei ollut killeriä, kuten ei uutenakaan. Osaatko kertoa, miten tuo vaikuttaa mutkanopeuteen?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  21. #141
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Pyörässä ei ollut killeriä, kuten ei uutenakaan. Osaatko kertoa, miten tuo vaikuttaa mutkanopeuteen?
    Ei välttämättä mitenkään, mutta Fefessä vetosit katulaillisuuteen. Pelkkien äänien takiako noita pyöriä tuunataan ei-katsastuskelpoiseen kuntoon?
  22. #142
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Ei välttämättä mitenkään, mutta Fefessä vetosit katulaillisuuteen. Pelkkien äänien takiako noita pyöriä tuunataan ei-katsastuskelpoiseen kuntoon?
    Nimenomaan pelkkien äänien takia. Nopeutta saadaan tarroilla.
    Rataslicksien käyttäminen nopeuttaa oman arvaukseni mukaan ratakierrosta 2-3s tuolla radalla. Varmasti tarkempaakin tietoa saa asianosaisilta, tai kahlaamalla edellinen megaketju läpi. Mikä on oma arviosi siitä, paljonko ratakierros nopeutuu tai hidastuu, jos R1:een asennetaan "killeri" (jota siinä ei siis uutena ole)?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  23. #143
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    tekisi mieleni sanoa että anna mulle normi ST Focus (joka vastannee paremmin ehdottamasi mopon luokkaa omassa maailmassaan) ja ota alle mainitsemasi normi bemari. En hetkeäkään epäile ettenkö kiskoisi tavallista motariramppia läpi kovempaa kuin millä tulet bemarillasi perässä, mutta en sano

    Vaikka olenkin mopofriikki niin silti noilla perussporttiautoilla on tullut sen verta monta vuotta pyssytettyä että en usko tappiotani edellämainitussa ennenkuin näen sen omin silmin. Toki jos olet alter ego Rossin Vallulle niin saatan ottaa nokkaani asiassa mutta silti pysyn uhossani ennen kuin asia toisin todistetaan. Tiedän kyllä jo valmiiksi sen kuinka ST Focus repii rattia aktin aikana, etuveto kun on. Silti ei haaste pelota pätkääkään. Wrx Sti:llä ei sitäkään ongelmaa ole. Jos taasen haluat tarkoituksellisesti verrata hetken tehokkainta katukyykkyä perus perhesporttiin niin yrität johtaa asiassa tahallisesti harhaan tai et ymmärtänyt kirjoittamaani. Väitän jopa että olet moposi kanssa helisemässä samaisessa rampissa jos saavun paikalle tavallisella Mini cooper S worxilla...

    ps. Mutkahan alkaa siitä kun alat taittaa sisään ja loppuu suurinpiirtein siihen kohtaan kun mopo on uloslähdössä pystyssä, eli teho/painosuhteesi ei pääse oikeuksiinsa ennenkuin otsikossa määritelty alue jo on käsitelty. Ihan sama onko niitä yksi vai sata.
    Vahvasti eriävä mielipide tähän. Muutama viikko sitten testattu märällä kelillä vastassa uusinta mallia oleva m3 ja vaikka sitä polkee kuin tulpatonta mopoa, niin mopolla ei kierroksia tarvi nostaa yli 8000 ja silti pysyy perässä suhteellisen helpolla.
    jami
  24. #144
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Hehehe, hitto mikä ketju

    Oikeastihan tämä on sataprosenttisen täysin turhaa mun isi on parempi kun sun setä -spekulaatiota, ellei pohdita jonkinlaista vakiomallia autolle ja pyörälle. Autossa neljä rengasta (kitkakerroin joku a) ja massa kuskilla 1000 kiloa. Pyörässä massa kuskin kera 300 kiloa ja renkaita 2 (kitkakerroin b). Sitten lasketaan halutunlaisen kaarteen säteen mukaan koska lähtee irti tienpinnasta.

    Kaikki muut tekijät mitkä mutkassa kulkemiseen liittyy, nostaa ongelmanratkaisun "tähtitieteellisiin" sfääreihin, joihin tarvitaan aikamoinen kasa melkoisia matemaattisia malleja kyseisen mutkan pinnan kitkakertoimista, kaltevuuksista, montuista, renkaiden lämpötiloista, ohjausgeometrioista, jousituksista, blaa blaa… Plus että kuskit olisi heivattava nevadaan tais siperiaan ja korvattava ne jollain "ohjausrobotilla" mikä ajaisi optimaalisesti ko. laitetta jolloin vertailussa olisi mitään mieltä.

    Jaa, että liian hankalaa?

    Sitten tietysti olisi helpoin konsti tehdä tilastollista vertailua. Eli helkkarinmoisella otoksella eilaisia mutkia, kuskeja ja laitteita otettaisiin aikaa ja tehtäsiin vertailua kummalla laitteella kuskit keskimäärin ajavat keskimääräisen mutkan keskimäärin nopeiten.


    Muussa tapauksessa isin Bemari on aina hiekkamontulla hitaampi kuin aidin Cresentti. Tai sitten ei, jos äidillä on pää kipee, eikä jaksa…
  25. #145
    Lainaa ozzies kirjoitti Katso viesti
    Vahvasti eriävä mielipide tähän. Muutama viikko sitten testattu märällä kelillä vastassa uusinta mallia oleva m3 ja vaikka sitä polkee kuin tulpatonta mopoa, niin mopolla ei kierroksia tarvi nostaa yli 8000 ja silti pysyy perässä suhteellisen helpolla.
    Millaista ramppia ajoitte? ramppeja kun on TÄLLÄISIÄ ja TÄLLÄISIÄ...
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  26. #146
    Mistä tuli tämä yhden mutkan tavoite mukaan?

    Ketjun otsikko on "Kummalla pystyy ajamaan mutkat kovempaa mp vs auto".

    Se on monikko ja asian voi käsittää niin, että mutkia on 2, 9 tai sata. Lisäksi esimerkkinä käytettiin kyykkyä ja M3:sta.

    Tähän jo saatiin vastaus tuolla ylempänä radalla tehdyn testissä, M3 oli hitaampi. Ei ollut ovaalirata vaan joukossa oli erilaisia mutkia, hitaita ja nopeita eikä yhtään moottoritien ramppia. Eikä ollut tie 1835, joka sisältää kaikki viralliset testimutkat.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  27. #147
    Lainaa jamas kirjoitti Katso viesti
    Millaista ramppia ajoitte? ramppeja kun on TÄLLÄISIÄ ja TÄLLÄISIÄ...
    http://maps.google.fi/maps/myplaces?...&cbp=12,0,,0,0

    Toki ei nyt ole virallisesti ramppi, mutta kuitenkin.
    jami
  28. #148
    Lainaa ozzies kirjoitti Katso viesti
    http://maps.google.fi/maps/myplaces?...&cbp=12,0,,0,0

    Toki ei nyt ole virallisesti ramppi, mutta kuitenkin.
    Ok..kuva selventää tilannetta, ramppi kun on hieman häilyvä käsite ja tuossahan on useampi mutka joten otsikon kysymyskin täyttyi eikä tie ollut 1835...
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  29. #149
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Mistä tuli tämä yhden mutkan tavoite mukaan?

    Ketjun otsikko on "Kummalla pystyy ajamaan mutkat kovempaa mp vs auto".

    Se on monikko ja asian voi käsittää niin, että mutkia on 2, 9 tai sata. Lisäksi esimerkkinä käytettiin kyykkyä ja M3:sta.

    Tähän jo saatiin vastaus tuolla ylempänä radalla tehdyn testissä, M3 oli hitaampi. Ei ollut ovaalirata vaan joukossa oli erilaisia mutkia, hitaita ja nopeita eikä yhtään moottoritien ramppia. Eikä ollut tie 1835, joka sisältää kaikki viralliset testimutkat.

    http://www.youtube.com/watch?v=aeUK6aOEJKo

    Ihan sama vaikka olis yksi mutka, vaihdetaan vain mp toisentyyppiseen. Ktm:ltä ja Husselta löytyy näitä lähes hyllystä.
  30.  
  31. #150
    Lainaa cool´eri kirjoitti Katso viesti
    Jos oikein muistan(?) niin olisiko ollut Monzan radalla missä MotoGp-pyörille on mitattu suuremmat suoranopeudet kuin Formula1:lle.
    Räikkönen on ajanut monzassa kisatilanteessa 370km/h v10 aikakaudella, tänä vuonna harjoitusten huippunopeus oli 345km/h. Motogp vauhteja en monzalle löytänyt, ennätys on pedrosan mugellon harjoituksissa 2009 ajama 349km/h.

    Lainaa Waille kirjoitti Katso viesti
    Tossa kohtaa oleelliseks kysymykseks tulee keskiverto kyykkykuskin ajotaidot. Ite lähtisin ihan mutulla veikkaamaan että keskiverto kyykkykuski ei oo koskaan edes radalla käyny. Joten väittäisin että MotoGP-pyörän päälle eniten täysii vetämään laitettu keskiverto kyykkykuski on turvallaan alta aikayksikön. Väittäisin jopa että se pääsee omalla mopollaan kovempaa ku sillä MotoGP-laitteella, mutta ei se kyllä silläkään ennen turvalleen menoa ehi sellasia kierrosaikoja saamaan aikaan joista ois jälkipolville paljon kerrottavaa. Jos oletetaan että se Italialainen skootterityttö pesee sen bensalenkkarin formulan ratissa, niin kyllä se sillon on koko porukan nopein ja edelleen kysymys kuuluu vaan että kumpi on nopeampi, Italialainen skootterityttö vai maailman nopein lossikuski.
    Mutta peruslippispäällä ei ole pienintäkään ongelmaa viedä F1:stä, sitäkö meinaat?
Sivu: 5 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen