Sivu: 10 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 271:stä 300:een 665:sta
  1. #271
    Lainaa Vkaks kirjoitti Katso viesti
    Aika hurjaa kun Alastarossa GT3 sarjan kierrosennätys on 1.15.901 http://www.alastarocircuit.fi/alasta...ennatykset.pdf
    Eli jos et formulalla ajanut niin eiku sm-kultaa nappaamaan, onnistuu heittämällä. Ja autollahan ajetaan lyhyempää lenkkiä.
    Ai joku sentään huomasi että noita aikoja ei voi suoraan vertailla kun ajetaankin eri mittaista rataa.
    No mun laite ei ollut formula eikä siinä ole edes jousitusta. Kuismanen muuten ajoi edellisenä päivänä tuota PDF:ssä olevaa aikaa kovempaa, mutta jäi silti puoli sekuntia. Tuossa sitä kuuluisaa faktaa...
    http://www.it-motorsport.com/ratasm/...&palvelunro=10
    -- Marko Laine --
    -- Team Laine --
    shop.teamlaine.fi
    Puh. 045 625 8400
    Team Laine Facebookissa
  2. #272
    Lainaa teamlaine kirjoitti Katso viesti
    Ai joku sentään huomasi että noita aikoja ei voi suoraan vertailla kun ajetaankin eri mittaista rataa.
    No mun laite ei ollut formula eikä siinä ole edes jousitusta. Kuismanen muuten ajoi edellisenä päivänä tuota PDF:ssä olevaa aikaa kovempaa, mutta jäi silti puoli sekuntia. Tuossa sitä kuuluisaa faktaa...
    http://www.it-motorsport.com/ratasm/...&palvelunro=10
    No ei tuo superkart ihan hirveästi Formuloista jää, tai edes eroa. Aika haipakkaa ainakin kulkee, taitaa olla niska kovilla muutaman kierroksen jälkeen
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

    Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
    Sananl. 31:6
  3. #273
    Lainaa Vkaks kirjoitti Katso viesti
    No ei tuo superkart ihan hirveästi Formuloista jää, tai edes eroa. Aika haipakkaa ainakin kulkee, taitaa olla niska kovilla muutaman kierroksen jälkeen
    Eroaa kovastikin, koska kyseessä on ihan putkirunkoinen "mikroauto", mutta teho-painosuhde on hyvä ja siten mutkat pääsee kovempaa ja kurvistakin tullaan aika tehokkaasti ulos. Mutta silti Suomessa huippunopeudet ovat todella heikkoja noillakin. Esim. Assenissa viimeinen nopea vasen ajetaan yli 200km/h ja keskinopeus on yli 160km/h. Olen ajanut ulkomailla kahdeksalla eri radalla ja joka radalla mennään Superkartilla yli 200km/h eli radat ovat paljon nopeampia kuin nämä härmän radat.

    Eli tässäkin keskustelussa voidaan vääntää ihan mihin suuntaan tahansa, koska aina löytyy "todisteita" puolesta ja vastaan. Tarvitaan vaan sopiva rata ja verrokin niin asetelmat saadaan käännettyä toisinpäin.
    Ja vaikka olen ajanutkin suurimman osan elämääni moottoripyörällä niin keskimäärin kurvit pystyy saman tasoisella rengastuksella ja kalustolla ajamaan autolla kovempaa.
    -- Marko Laine --
    -- Team Laine --
    shop.teamlaine.fi
    Puh. 045 625 8400
    Team Laine Facebookissa
  4. #274
    Tämä on jo tässäkin threadissa jo ollut ehkä useammankin linkittämänä mutta en jaksa alkaa lukemaan ketjua alusta saakka joten laitetaan tämä mp. vs. auto-kilpailu Alastarolta vielä kerran näkyville==>> http://www.youtube.com/watch?v=laHCfiVGC1s Huono kuvan laatua ja kaukaa kuvattu. Kyseisen taiston laitteiden tarkempia tietoja en löytänyt mutta ilmeisesti jokin rataluokan auto ainakin toinen osapuoli. Tonni-luokan kyykky toinen?
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  5. #275
    Siinä on Yamaha R6R ja auto on supersaloon luokan Audi.

    http://62.236.150.254/~jkm/kalusto.php
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  6. #276
    Harmi kun mielenkiintoinen keskustelu on hiljentynyt, mutta yritetään herätellä ihmisiä todistelemaan mopojen ylivertaisuutta Suomen radoilla.
    Ei taida kovinkaan monta mopoilijaa löytyä jotka, esim. Motoparkissa löisivät n. 70-vuotiaan kuskin koppiautolla tänä syksynä ajaman ajan 1,24.

    Menisiköhän se suorilla kovempaa kuin mopo ja siitä tulisi tuo aika?
    Alinopeutta Ajava Absolutisti
  7. #277
    Jaa "1,24" ei nyt ole kovinkaan täsmällistä - Erkka ajoi viimoisessa superbikessa 1:24.064 ja muu kärkiryhmä hyvin liki samaa, kunnes Kallio pannutti hevosenkenkään ja tahti talttui hieman sarjan lopputuloksen varmistuttua.

    "120 vuotias ukkini ajoi 1:10 käsiajanotolla kun kukaan ei ollut näkemässä" trollailut voi säästä niille joita kiinnostaa, olettaen että ei ole esittää kilpailua ja sen tuloksia, jossa aika on ajettu.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  8. #278
  9. #279
    Lainaa Teuwo kirjoitti Katso viesti
    Jaa "1,24" ei nyt ole kovinkaan täsmällistä
    Pahoittelen, etten ymmärtänyt kuinka tärkeää on tietää auojen mahdollisesta nopeudesta kertovassa esimerkissä tuhannesosat.
    Pahoittelen myös sitä että tuossa on tahallinen pyöristysvirhe.
    Erityisen pahoillaan olen siitä, että tuonhan voisi luulla tarkoittavan reilua sekunnin aikaa.

    Autokuskin iänkin ilmoitin epätäsmällisesti. Yritän nyt vähän tarkemmin: täyttää 70 vasta ensi helmikuussa.


    Lainaa Teuwo kirjoitti Katso viesti
    - Erkka ajoi viimoisessa superbikessa 1:24.064 ja muu kärkiryhmä hyvin liki samaa, kunnes Kallio pannutti hevosenkenkään ja tahti talttui hieman sarjan lopputuloksen varmistuttua..
    Nämä ajat oli kyllä tiedossa, kun samana viikonloppuna omia aikoja tulostaululta katselin. Mutta edelleen olen sitä mieltä ettei tuota autoilevaa ikämiestä nopeampia mopokuskeja ole kovin montaa. (kuten aiemmin kirjoitin)


    Lainaa Teuwo kirjoitti Katso viesti
    "120 vuotias ukkini ajoi 1:10 käsiajanotolla kun kukaan ei ollut näkemässä" trollailut voi säästä niille joita kiinnostaa, olettaen että ei ole esittää kilpailua ja sen tuloksia, jossa aika on ajettu.
    Käsittääkseni en trollaillut, tosin en jaksanut googlailla mitä se tarkoittaa.

    Palleron laittamasta linkistä voit katsoa tarkan ajan. Voin säästää tarkastamisen vaivan ja iloksesi todeta että sunnuntain kisassa peräti kolme mopokuskia ajoi nopemman ajan. Aika-ajot sekä molemmat lähdöt huomioiden luku nousee jo neljään.
    Alinopeutta Ajava Absolutisti
  10. #280
    Lainaa jörö kirjoitti Katso viesti
    Pahoittelen, etten ymmärtänyt kuinka tärkeää on tietää auojen mahdollisesta nopeudesta kertovassa esimerkissä tuhannesosat.
    Pahoittelen myös sitä että tuossa on tahallinen pyöristysvirhe.
    Erityisen pahoillaan olen siitä, että tuonhan voisi luulla tarkoittavan reilua sekunnin aikaa.

    Autokuskin iänkin ilmoitin epätäsmällisesti. Yritän nyt vähän tarkemmin: täyttää 70 vasta ensi helmikuussa.




    Nämä ajat oli kyllä tiedossa, kun samana viikonloppuna omia aikoja tulostaululta katselin. Mutta edelleen olen sitä mieltä ettei tuota autoilevaa ikämiestä nopeampia mopokuskeja ole kovin montaa. (kuten aiemmin kirjoitin)



    Käsittääkseni en trollaillut, tosin en jaksanut googlailla mitä se tarkoittaa.

    Palleron laittamasta linkistä voit katsoa tarkan ajan. Voin säästää tarkastamisen vaivan ja iloksesi todeta että sunnuntain kisassa peräti kolme mopokuskia ajoi nopemman ajan. Aika-ajot sekä molemmat lähdöt huomioiden luku nousee jo neljään.
    Liekö autokuskeja sitäkään vähää mitä mopokuskeja? Eipä tuo mopojen kanssa ole mikään uusi juttu ajaa 1:24 alkuisia. Jo vuosia on ajettu alle tuon Lappalaisen ajan. Esim. 2007 aika-ajossa ajoivat Hietanen, Haarala, Taipale, Vehniäinen, Pirilä ja Lauslehto kohvempaa. http://rrtuloksia.suntuubi.com/dataf...a-ajo%20SB.pdf
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  11. #281
    Lainaa Vuorela kirjoitti Katso viesti
    Liekö autokuskeja sitäkään vähää mitä mopokuskeja? Eipä tuo mopojen kanssa ole mikään uusi juttu ajaa 1:24 alkuisia. Jo vuosia on ajettu alle tuon Lappalaisen ajan. Esim. 2007 aika-ajossa ajoivat Hietanen, Haarala, Taipale, Vehniäinen, Pirilä ja Lauslehto kohvempaa. http://rrtuloksia.suntuubi.com/dataf...a-ajo%20SB.pdf
    Meilläkin kartingradalla ajetaan alle minuutin aikoja, mutta miten se liittyy millään tavalla Motoparkiin? Ja kuka tuo Lappalainen on?
    -- Marko Laine --
    -- Team Laine --
    shop.teamlaine.fi
    Puh. 045 625 8400
    Team Laine Facebookissa
  12. #282
    Lainaa teamlaine kirjoitti Katso viesti
    Meilläkin kartingradalla ajetaan alle minuutin aikoja, mutta miten se liittyy millään tavalla Motoparkiin? Ja kuka tuo Lappalainen on?
    Katohan. Sehän meni vahvasti. Ei pitäis kirjoittaa mitään enää tuohon aikaan kun tulee ihan mitä sattuu...

    RRtuloksien sivuilla Motoparkin kisan linkistä Räyskälän tuloksia ja autokuskin nimi vaihtui ajatuksissa ihan muuksi.

    No, heitetään sitten 2008 tuloksia tilalle. http://rrtuloksia.suntuubi.com/?cat=1039
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  13. #283
    Mitenkäs mutkanopeudet sivuvaunuluokassa(Päivärinta&Karttiala) verrattuna tavalliseen pyörään. Vai onko liian kankea kääntymään.
  14. #284
    Lainaa jörö kirjoitti Katso viesti
    Palleron laittamasta linkistä voit katsoa tarkan ajan. Voin säästää tarkastamisen vaivan ja iloksesi todeta että sunnuntain kisassa peräti kolme mopokuskia ajoi nopemman ajan. Aika-ajot sekä molemmat lähdöt huomioiden luku nousee jo neljään.

    Ja sitten mitä? Ero on kuitenkin kymppejä per kierros.
    Eroa ei tulisikaan pyörien kärjen eduksi kuin satoja metrejä kilpailumatkalla.

    Toiseksi paras auto ottaa kansiin jo sekunteja per kierros edes parhaalta autolta.
    Kaikki kunnia vaan Kuismaselle, aika kapealta vaan vaikuttaa tuo autopuolen kärki.

    Kolmas sankari pääsi parhaimmillaan ihan puolitoista kymppää alle _piikkien_ kierrosennätyksen ja neljäs jäi siitäkin sekuntitolkulla.

    Kai se on jonkinlainen saavutus jos ei tule kierroksella ohitetuksi.

    Kysymys kuuluisi ennemminkin kuinka moni autokuski ajaa sinnepäinkään Kuismasen kyydeistä ?
    (Eli siis eivät aja.)

    Tämä on _niin_ väsynyttä.
    Ainut asia joka tässä väännössä ei ole loputtoman ryyteinen on ikivetreä autokuski itse.
  15. #285
    Täytyy todeta että on surkeita kierrosaikoja TM:n testikuskeilla ahvenistolla

    Ajoin vanhalla huussillani nopeammin, kuin Audi R8 joka on sentäs neliveto. Ja sitäpaitsi järjestäin vakio kilosilla supersporteilla ajaa tuon radan nopeammin kuin R8:lla, vieläpä katulaillisilla renkailla. Siis luokkaa n. 1:30

    Sit kun ajetaan ratapyörällä slickseillä, niin osaava kuski menee 1:27 tietämille. Arvaan että SM huiput ajaisi vielä kovempaa, jos ahvenistolla ajettaisiin kilpaa... vaan kun ei ajeta, niin taitaa jäädä noin nopeimmat kierrosajat mp:llä näkemättä...

    Osaisko joku selittää mulle, kun aina selitetään, että autolla huomattavasti kovempi mutkanopeus ja toi R8 ei jää kiihtyvyydessäkään enään hirveästi pyörälle. Tappioo vain 1s, 0-100 km/h. Ahvenisto on lisäksi erittäin mutkainen rata, joten olettaisin että tehokas neliveto saisi siitä vain lisäetua, koska pyörällä ei kärsi kääntää kaasua hirveästi ulostullessa. Näin ollen tuon R8:n pitäisi pestä vanha huussini mennen tullen...

    Eli onko noissa TM-testeissä tumpelot kuskit? Kun ite veikkaisin että ne kuskit ovat veivanneet elämänsä aikana huomattavasti enemmän ratapäiviä, kuin mitä minä olin ajanut sillä vanhalla huussilla. Minulla ei siis ollut aikaisempaa ratakokemusta ennen sitä huussin hankintaa
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  16. #286
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Täytyy todeta että on surkeita kierrosaikoja TM:n testikuskeilla ahvenistolla

    Ajoin vanhalla huussillani nopeammin, kuin Audi R8 joka on sentäs neliveto. Ja sitäpaitsi järjestäin vakio kilosilla supersporteilla ajaa tuon radan nopeammin kuin R8:lla, vieläpä katulaillisilla renkailla. Siis luokkaa n. 1:30

    Sit kun ajetaan ratapyörällä slickseillä, niin osaava kuski menee 1:27 tietämille. Arvaan että SM huiput ajaisi vielä kovempaa, jos ahvenistolla ajettaisiin kilpaa... vaan kun ei ajeta, niin taitaa jäädä noin nopeimmat kierrosajat mp:llä näkemättä...
    Aika paskoja noi kiloset kun kaverin isä on ajanut tuolla alle 1:30 piikkisellä reilu 20v sitten.
    Näin hän siis itse muisteli kun on tullut puhetta kierrosajoista.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  17. #287
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Aika paskoja noi kiloset kun kaverin isä on ajanut tuolla alle 1:30 piikkisellä reilu 20v sitten.
    Näin hän siis itse muisteli kun on tullut puhetta kierrosajoista.
    Se johtuu vaan siitä että nykypyörät on paskempia, kyllä mustakin on vedetty tsiljoonaa ohi ahvenistolla ikivanhalla agustalla. Siinä tais olla kuulemma joku 60-70 hp
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  18. #288
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Se johtuu vaan siitä että nykypyörät on paskempia, kyllä mustakin on vedetty tsiljoonaa ohi ahvenistolla ikivanhalla agustalla. Siinä tais olla kuulemma joku 60-70 hp
    Niinpä

    Kuvan vasemmassa reunassa näkyy vähän perää ko herran moposta. Liekö olleet katulailliset renkaat tuohon aikaan?
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  19. #289
    Voi olla että jopa muistan täysin väärin ja liiottelin tehoja
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  20. #290
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Täytyy todeta että on surkeita kierrosaikoja TM:n testikuskeilla ahvenistolla

    Ajoin vanhalla huussillani nopeammin, kuin Audi R8 joka on sentäs neliveto. Ja sitäpaitsi järjestäin vakio kilosilla supersporteilla ajaa tuon radan nopeammin kuin R8:lla, vieläpä katulaillisilla renkailla. Siis luokkaa n. 1:30

    Sit kun ajetaan ratapyörällä slickseillä, niin osaava kuski menee 1:27 tietämille. Arvaan että SM huiput ajaisi vielä kovempaa, jos ahvenistolla ajettaisiin kilpaa... vaan kun ei ajeta, niin taitaa jäädä noin nopeimmat kierrosajat mp:llä näkemättä...

    Osaisko joku selittää mulle, kun aina selitetään, että autolla huomattavasti kovempi mutkanopeus ja toi R8 ei jää kiihtyvyydessäkään enään hirveästi pyörälle. Tappioo vain 1s, 0-100 km/h. Ahvenisto on lisäksi erittäin mutkainen rata, joten olettaisin että tehokas neliveto saisi siitä vain lisäetua, koska pyörällä ei kärsi kääntää kaasua hirveästi ulostullessa. Näin ollen tuon R8:n pitäisi pestä vanha huussini mennen tullen...

    Eli onko noissa TM-testeissä tumpelot kuskit? Kun ite veikkaisin että ne kuskit ovat veivanneet elämänsä aikana huomattavasti enemmän ratapäiviä, kuin mitä minä olin ajanut sillä vanhalla huussilla. Minulla ei siis ollut aikaisempaa ratakokemusta ennen sitä huussin hankintaa

    Tuo 0-100km/h kiihtyvyys on harvinaisen huono suorituskyvyn mittari esim. radalla. Siinä auto on suhteessa aina vahvempi kuin pyörä. Jos vertaat 100-200km/h kiihtyvyyttä tehokkalla pyörällä ja tuolla r8, niin ero prosentuaalisesti on järjetön. Toisaalta hyvinkin tehoton pyörä pääsee lähelle supertehokkaan mp:n lukemia tuolla nopeusvälillä(esim. 55hp ktm duke2) 4,3s 0-100(motorradin testissä). Toki ahvenistolla ei kovaa ajeta missään, mutta silti vaikkapa 60-160km/h kertoo paljon enemmän. Ja siinä pyörä on huomattavasti nopeampi.

    En tiedä oliko kyse v10 vai v8 r8:sta, mutta tehokkaammallakin taitaa mennä pitkästi yli 10s 0-200. Verrokkina 2011 lentokentällä ohjelmoitu ja putkivireinen r8 v10 slikseillä kulki 1,6km kiihdytysmatkalla hyvin identtisia lukemia kuin silloinen oma -01 750 gsx-r noviisikuskilla. 100-200 välillä tuokin auto olisi ottanut gixeriltä takkiin julmasti, vaikka todennäköisesti lähti kovemmin kuin itse viivalta(oli liikennevalolähdöt itellä jossa 0-100 n.5s.). Audi lähti kumit ulvoen.

    Olisiko ahvenistolla supermoto nopeampi kuin superbike? Parilla suoralla tulisi takkiin, mutta muilla osuuksilla luulisi olevan nopeampi.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 27.11.2012 klo 14:18.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  21. #291
    Kyseessä oli R8 V10, sillä R8 V8 oli 2.5 s hitaampi

    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti
    Tuo 0-100km/h kiihtyvyys on harvinaisen huono suorituskyvyn mittari esim. radalla. Siinä auto on suhteessa aina vahvempi kuin pyörä. Jos vertaat 100-200km/h kiihtyvyyttä tehokkalla pyörällä ja tuolla r8, niin ero prosentuaalisesti on järjetön. Toisaalta hyvinkin tehoton pyörä pääsee lähelle supertehokkaan mp:n lukemia tuolla nopeusvälillä(esim. 55hp ktm duke2) 4,3s 0-100(motorradin testissä). Toki ahvenistolla ei kovaa ajeta missään, mutta silti vaikkapa 60-160km/h kertoo paljon enemmän. Ja siinä pyörä on huomattavasti nopeampi.

    En tiedä oliko kyse v10 vai v8 r8:sta, mutta tehokkaammallakin taitaa mennä pitkästi yli 10s 0-200. Verrokkina 2011 lentokentällä ohjelmoitu ja putkivireinen r8 v10 slikseillä kulki 1,6km kiihdytysmatkalla hyvin identtisia lukemia kuin silloinen oma -01 750 gsx-r noviisikuskilla. 100-200 välillä tuokin auto olisi ottanut gixeriltä takkiin julmasti, vaikka todennäköisesti lähti kovemmin kuin itse viivalta(oli liikennevalolähdöt itellä jossa 0-100 n.5s.). Audi lähti kumit ulvoen.

    Olisiko ahvenistolla supermoto nopeampi kuin superbike? Parilla suoralla tulisi takkiin, mutta muilla osuuksilla luulisi olevan nopeampi.
    Ahvenisto ehkä siitä mielenkiintoinen rata, että se on niin hidas. Kilosella supersportilla saat kahdessa kohtaa yli 180 km/h. Mutta sen vaikutus on kuitenkin vain lopulta kymmenesosia, koska suorat ovat niin lyhyet. enemmän vaikuttaa se, että kuinka lujaa kestää kantti ajaa ennen pääsuoraa oleva kurvi. Myöskin liian kova vauhti pääsuoralla alkaa tuottaa ongelmia sujuvaan sisään tuloon hevosenkengässä. Ainakin tälläiselle peruskuskille Ja tosiaan supermotolla vie kilosta 10-0 mutkaosuudella.

    Lähinnä ihmettelen sitä että R8:ssa pitäis olla jo sen verta hyvä alusta että nuo tiukat kurvit pitäisi kyetä ajaa lujempaa kuin mitä painavalla kilosella. Ja kurvista ulos tullessa pitäisi saada vielä kivasti lisää vauhtia noilla hitailla osuuksilla, koska ollaan kuitenkin erittäin hyvällä vetoalueella ja neljällä vetävällä pyörällä pitäisi saada parempi kiihdytyspito rataan, kuin yhdellä vetävällä.

    Itse epäilen että syynä on vain se että kuski ei ole uskaltanut otta irti kaikkea 275K€ autosta niin vaarallisella radalla, kun taas joku peruspekka ottaa lähes kaiken irti 10 K€ moposta
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  22. #292
    Niin no tottahan tuokin, eipä sitä katuautollakaan(ilman kaaria) tule kovin hyvää jälkeä jos +100km/h ahvenistolla kaiteeseen täräyttää. Kallista tuollaisella superautolla, mutta kyllä siinä osaa huonostikin käydä. Rajoittaa varmasti testikuskien ajamista, jos sen riskin tiedostaa.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  23. #293
    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti
    Niin no tottahan tuokin, eipä sitä katuautollakaan(ilman kaaria) tule kovin hyvää jälkeä jos +100km/h ahvenistolla kaiteeseen täräyttää. Kallista tuollaisella superautolla, mutta kyllä siinä osaa huonostikin käydä. Rajoittaa varmasti testikuskien ajamista, jos sen riskin tiedostaa.
    Toisaaltaan taas Chevrolet Camaro-rataautolla ajettiin TM:n toimesta 1:24,6

    Kun taas vanha ennätys on:

    Camaro Cup/Ole Martin Lindum/Chevrolet Camaro/01:23,253/15.5.04

    Ja uusi ennätys on 1:22.228 / Jesse Krohn / Camaro Cup 2012

    Eli rataautolla jäädään vanhasta enkasta vain 0:01,347. Uudesta taas jopa 0:02,372. Noilla eroilla ei kyllä tuon TM-kuski ole ollut mikään eilisen teeren poika. Ei ainakaan ratacamaron ratissa.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  24. #294
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Toisaaltaan taas Chevrolet Camaro-rataautolla ajettiin TM:n toimesta 1:24,6

    Kun taas vanha ennätys on:

    Camaro Cup/Ole Martin Lindum/Chevrolet Camaro/01:23,253/15.5.04

    Ja uusi ennätys on 1:22.228 / Jesse Krohn / Camaro Cup 2012

    Eli rataautolla jäädään vanhasta enkasta vain 0:01,347. Uudesta taas jopa 0:02,372. Noilla eroilla ei kyllä tuon TM-kuski ole ollut mikään eilisen teeren poika. Ei ainakaan ratacamaron ratissa.
    Tuota turvamarginaalia kun miettii, kannattaa muistaa se, että tuollainen reilun sekunnin tiputtaminen ratakierroksen vauhdista antaa kuskille uskomattoman paljon lisää pelivaraa. Jos tuohon laitetaan vielä tuo toinen sekunti plussaa, voikin ajella jo melkein yhdellä kädellä. Eli eiköhän tuo TM:n testikuski ole ainakin Kalle Keskinkertaista huomattavasti kovempi luu.
    Sitten jos rahallista riskiä miettii, niin tuollaisen R8:n omavastuu pyörinee 500-3000€ haarukassa, joka mennee firman vastuuvakuutuksesta jos sattuu lipsahtamaan, joten henkilökohtaista konkurssia ei ekalla kertaa saa aikaiseksi. Työt ja alle saatavat autot tosin saattaa vähentyä jos kovin usein on kaiteissa.
    Superbike #7
  25. #295
    Onko kukaan vielä muistanut hehkuttaa, että Kemoran rataennätys minimotolla alle minuutin! Löytyy ihan faktatietoa rataennätys-sivuilta, eikä ole mikään essonbaarijuttu. Pienessä motossa on hyrrävoimat niin pienet, että se meinaan liikahta!
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  26. #296
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan vielä muistanut hehkuttaa, että Kemoran rataennätys minimotolla alle minuutin! Löytyy ihan faktatietoa rataennätys-sivuilta, eikä ole mikään essonbaarijuttu. Pienessä motossa on hyrrävoimat niin pienet, että se meinaan liikahta!
    Ovat myös Alastarossa aika kilpailukykysiä.
    Superbike #7
  27. #297
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ovat myös Alastarossa aika kilpailukykysiä.

    Ai no mut täähän ratkas monta ongelmaa. Gixxerin rakennus seis ja tällä valmiilla varapyörällä mukaan peliin ens kesänä.

    supebike.jpg
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  28. #298
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ovat myös Alastarossa aika kilpailukykysiä.
    näytti menevän mini gp 1.16.269 ja rata oli 1800m,minkähän kokoisia noi sitten on eihän noi kiinan ihmeet kulje kun korkeintaan 70kmh ?
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  29. #299
    Pistän linkin Corvette ZR1 Nurburgringin (20600m, aika 7:19.6) kierroksesta syystä että video näyttää auton sijainnin radalla ja G-voimat suht hyvin. Auto pitäs olla vakio ZR1 (2012) slikseillä, kyllä se siivetönkin liikkuu vaikka hinta <100te.

    Aukeavalta sivulta näkyy autosta teknistä faktaa ja hinta, Nurburgring video löytyy sivulta alempaa.
    http://www.chevrolet.com/corvette-zr1-sports-car.html

    Tuo aika löytyy myös tästä linkistä, linkki löytyy ketjusta aiemminkin.
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...eife_lap_times
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  30.  
  31. #300
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan vielä muistanut hehkuttaa, että Kemoran rataennätys minimotolla alle minuutin! Löytyy ihan faktatietoa rataennätys-sivuilta, eikä ole mikään essonbaarijuttu. Pienessä motossa on hyrrävoimat niin pienet, että se meinaan liikahta!
    Tarkoitatko MiniGP-pyöriä ja lyhyttä lenkkiä? Täydeltä lenkiltä minuutin kierrosaika tarkoittaisi noin 180 km/h keskinopeutta, ja hiukan kutisee että jää tekemättä niin MiniGP-laitteelta kuin minimotolta.
    1000
Sivu: 10 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen