olisikohan kellään R1:n, Busan, Gixxerin tai 10R: n omistajalla aikaa mitata Öhlins etupumppujen ulkoputken yläpään ja alapään halkaisija. Tusinan etupäähän ei näy saavan puslia ja väljää on sisäputken alapäästä heiluttamalla monta milliä. Vuotavatkin mokomat...
CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
3792 -Ckm
Ulkoputken ulkomittaa ts. palttiarallaa ala- ja yläkolmion reikien halkaisijaa. Öhläreitä tuntuis maailmalta saavan käytettynä kohtuuhinnalla kun uusi FG842 maksaa maltaita. Mielummin menee jo sitten SP12: n Marzocchi M50: n suuntaan.
CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
3792 -Ckm
En nyt muista halkaisijaa mutta ainakin busassa on usd keula eli sisäputket on ylöspäin (kolmiossa) - tarkoitatko sittenkin sisäåutkien halkaisijaa ?
Busa 50mm/55mm
1000gsxr vaihtelee vuosimalleittain 50mm/ 54,55 tai 56mm
![]()
Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...
Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea
ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
Käytettyjä keuloja kun ostelee, niin kannattaa varautua noiden sinunkin keulastasi menneiden kulutusosien vaihtoon. Oletko liukuholkkeja ja stefoja kysynyt myös Öhlinsin maahantuojalta?
Tossa mainitussa tusinan keulassa ei paljon öhlinsin osat auta, se kun sattuu olemaan merkkiä KYB. Erillistä liukuholkkia rakenteessa ei ole vaan menee vähän enemmän vaihtoon ja pelkät osat eivät tonnilla lähde.
Siispä ns. pitopyörään voisi laittaa samantien hiukan paremman keulan kun hintaeroa ei sitten kuitenkaan jää älyttömästi. Pitää vaan löytää soveltuva swappi. Todennäköisesti menee saapasmaan tuotteisiin kun niissä noita öhlinsin keuloja on vakiona enempi...
CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
3792 -Ckm
CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
3792 -Ckm