Hei, kiinnostaisi tietää miten teidän ärrät käyttäytyy alakierroksilla? Omalla on hieman tukkoisen tuntoista meno tuolla 2000-4000 rpm alueella. Nykii ja tökkii ja milli liikaa kaasua niin nykäisee eteenpäin. Hidasajo tai lähinnä liikkellelähtö jokseenkin haastavaa tuolla vehkeellä. Keski -ja yläkierroksilla peli vetää kyllä varsin maukkaasti. Eihän nämä toki mitään vääntöhirmuja ole, mutta ero esim kaverin tavalliseen 748:iin on melkoinen. Peli on muuten vakio paitsi termin kokoputkisto ja jhp:n lastu laitettu.
2012 Aprilia Shiver 750
2021 Beta RR 250 racing
Ärrän omistajia ei varmaan montaa ole, niin koitan jotain runoilla. Mulla on 996.
Onhan säädöt kohdallaan, nimittäin sillä on suuri merkitys?
Muutenkin ajaminen alle 3krpm on vähän siinä ja tässä ja voin kuvitella, että 748R jyrkät nokat ei yhtään auta asiaa.
Itsellä oli tosi epämääräistä nykimistä ja vastaavaa tänä kesänä. Todella ärsyttävä vika. Vikaa diagnosoitiin pitkään ja hartaasti. Tällähetkellä pyörä on huollossa rmheinolla.
Pikakorjaus tähän on säätää TPS vähän rikkaammalle, eli huijataan ecua luulemaan että läpät on vähän enemmän auki kuin ne oikeasti on ja tästä johtuen bensaa syötetään enemmän.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Kiitos vastauksesta. Tarkennan sen verran että en todellakaan yritä käyttää moottoria tuolla kierrosalueella muuten kuin liikkeelle lähtiessä. Säädöt eivät melkoisen suurella varmuudella ole aivan viimeisen päälle. Ostin pelin kaverilta joka ei ollut ajanut laitteella koko kesänä suurinpiirtein ollenkaan ja muutenkin huoltohistoria oli hieman sinnepäin. Mutta jos tuossa lastun kartassa on jotakin pielessä, niin sitä tuskin voi suuremmin säädellä jälkeenpäin vai olenko ymmärtänyt aivan oikein? Pitää talven aikana tarkastaa nuo perusjutut eli TPS ja läppien synkkaus kun muutenkin tarkoitus hieman syvällisemmin tutkailla mitä tuli ostettua ja ratakuosiinkin pitää värkätä. Myös tuota mainitsemaasi ecun co-trimmeriä voisi hieman kääntää rikkaammalle.
2012 Aprilia Shiver 750
2021 Beta RR 250 racing
En tarkoittanut co trimmeriä. Joo, sekin sieltä löytyy mutta sitä säätääkseen tarvii sitten co analysaattorin.
Tarkoitin nimenomaan TPS:ää, eli throttle position sensoria. Siinä pitää olla hyvä yleismittari ja vakaat kädet + pitää tietää mitä tekee.
Hommaa jostain workshopmanual, sielä on selostettu toimenpiteet.
Tai sitten kaivat kuvetta ja annat ammattilaisen tehdä sen, jos kerran aiemmista huolloista tms. Ei ole varmuutta. Ihan vaan, että ei sitten tule yllätyksiä. Nää vehkeet alkaa olemaan jo vanhoja ja kun kyseessä on vielä eksoottisempi malli, niin kun jotain hajoaa, se ei takuulla ole halpaa.
Nyt en muista kuka se oli, mutta jollain palstalaisella on tuo R malli ollut. Oliko se 998Fe?
Bro eli juuri R6Rn hukannut mies?
Mulla taisi olla Suomen eka tuollainen ja pari vuotta kisakäytössä. En osaa paljon sanoa miten toimii alhaalta, kun ei ole kokemusta katukäytössä. 998ssani on kyllä sama ruisku, eli arvailen että samaa yskimistä siinä on. Tuohan on varustettu läppärungoilla jossa on yksi iso suutin imukurkun yläpuolella. Siksi vähän konstikas ihan alhaalla, suutin kun puhaltaa suihkun läppää vasten josta valuu pisartamalla läpän reunalta imuun.
Karttaa vaihdetaan vaihtamalla lutikka ecun kumikannen alle. Säädettäviä ei ollut aikanaan kuin yksi tarjolla. Sinuna veisin ne ruiskusuuttimet ekana tsekattavaksi, jos ne on osin tukossa, helpostikin saadaan kuvailemasi oireet. Mulla on siihen täys huoltomanuska papruversiona ja ehkä jossain bittinä, tarvetta? Luulisin osaavani vielä purkaa ja koota + kertoa niksit noihin itse tehtynä jos tarve vaatii. Heittokello ja astelevy piilteemasta, ni tuon saa säädettyä lauluun.
Melkein osui mun veikkaus oikeaan...
Juu sama kaveri. Nähtiin juhannuksen aikoihin kemoralla. Jammun nykyisen omistajankin taidat tuntea varsin hyvin
Tuo tps:llä seoksen rikastaminen oli kyllä täysin uutta tietoa mulle, vaikka näitä ducati-juttuja muka olen suht paljon lukenutkin. Huoltomanuaali löytyy, mutta vain paperiversiona. Bittiversiolle olisi tarvetta, kiitos. Varsinkin jos on vielä 2000 vuosimalliin. Itse tuo on tarkoitus huoltaa ja räplätä. Eikait täällä pohjoisessa kukaan ees osaa nuille mitään tehdäkkään. Voipi olla että tässä on eniten kyse ominaisuudesta. Ei tuo nytkään mitenkään ajokelvoton ole, hieman vaan tarkka ajettava kadulla. Mutta rata-ajoon kuitenkin pääasiassa ostin tuon, niin siellä tuskin tuo tuollaiset suuremmin haittaa.
Viimeksi muokannut: bro; 26.09.2012 klo 22:24.
2012 Aprilia Shiver 750
2021 Beta RR 250 racing
Ite oon säätäny tps:än noilla ohjeilla ja toiminut hyvin. Sivuilla on muutakin mielenkiintoista asiaa.
http://www.bikeboy.org/ducati4vthrottleb.html
Kaverilla on -00 R-malli tallissa. Kyllä se toimii hyvin alakierroksilla. Säädä tps kohdalleen ja myös co2-mittarilla tyhjäkäynnin seokset. Hienon pyörän ostit! Siinä on tavattoman laadukkaat Showan erikoismalliset iskunvaimentimet. Niitä ei muissa versioissa ole! Markkinointisyistä ekana vuotena ei ollut öhlinsiä, hinta on näissä Showan iskareissa varmaankin saattanut olla sama kuin Öhlinseissä. Muutenkin aito r on paljolti perusmallista eroava laite. Minulla on uudempi 749R itselläni tallissa, hieno sekin on!
Enpäs tuollaisia oireita omassani tunnista, mutta sinne on jo edellisen omistajan toimesta lisätty PCIII ja hyvin säädetty. Liekö sillä sitten vaikutusta. Itsellä ainoa oire on tuo kuuman koneen kanssa esim liikennevaloihin pysähtyminen, sitä saa oikein pitää käynnissä hetken, lienee ominaisuus noille suuttimille ( eli pisaroi bensan läpän päälle).
748 02, 748R 02
Hyvää joulukuuta. Mopo on nyt ollut tallissa pari kuukautta, niin sopiva aika päivittää tilanne tänne. Eli tosiaan tein viime talvena vähän laajemman huollon vehkeelle, eli säädin venttiiilit ja vaihdoin lukkorenkaat alapaloihin, uudet jakohihnat, uusi bensasuodatin ja tankin sisältä paskat pois, uudet tulpat ja vaihdoin kasan erinäisiä tiivisteitä. Lopuksi vielä vaihdoin alkuperäisten ilmansuodattimien tilalle MWR:n airboxin sisälle tulevan mallin. Näillä toimenpiteillä peli toimikin jo täysin erilailla kuin viime syksynä. Vielä ajoittaista nykimistä ilmenee jossain 3000-5000 rpm alueella, vähän keleistä riippuen, vilpoisalla kelillä ehkä enemmän. Tämän talven aíkana olisi tarkoitus viimein säätää TPS ja läppärungot, niin eiköhän tuostakin päästä eroon.
2012 Aprilia Shiver 750
2021 Beta RR 250 racing