Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Huomasin ajolenkin jälkeen kun pyörä oli muutaman tunnin seisonut kannen välistä pienen nestevuodon. Ei vuoda ajossa eikä tallissa kun on tasalämpöinen. Johtuu ehkäsiitä, että sylinteri ja lohko jäähtyvät eritahtiin. Kysyin kustannusarviota huollosta ja sanoivat ettei kannata alkaa aukomaan tuontakia. Onko tuttu ilmiö? auttaisiko tilkka syylärin paikkausainetta jäähdyttimeen? Mahtaakohan alkaa nopeasti lisääntymään vuoto? Vuoto on todella pieni vain pinnan kostumista sylinterin ja lohkon sauman välistä.
  2. #2
    Menikös tuossa mallissa kannenpultit nokkapukkien läpi. Eli jos nokat on olleet irti mutta kannentiivisteitä ei ole vaihdettu niin tihkuahan se alkaa. Vuotaa myös palotilaan.
    Taivas saa odottaa
  3. #3
    Taas niin viimisen päälle kuvattu vika, ja ehdoton korjausarvio pitäisi antaa

    Kannen välissä vesivuoto, niin että sylinterin ja lohkon välinen tiiviste on märkä? Eli mistä toi loppujen lopuksi vuotaa, vai vuotaako ollenkaan sieltä mistä näyttää vuotavan?
  4. #4
    Vuotokohta on takimmaisen sylinterin kytkimenpuolella kannenpulttien välissä keskikohdalla. En usko sisäpuoliseen vuotoon koska ei paineista järjestelmää. Kyseisessä mallissa on kannenpultit erikseen eivät nokkaakselin kanssa samassa. Ajelin noin 100 km. ja vein pyörän talliin, nyt vuotoa ei ole ilmennyt. Riippunee ulkoilman lämpötilasta aamuinen vuoto. Moottori on erittäin puhdas vuotokohdasta joten vuotokohta oli helposti haavaittavissa.
  5. #5
    Outo paikka vuodolle, kun katsoo tuota kannentiivistettä:



    Pahvissa ole kuin noi yhdet reiät sillä puolella, nekin lähempänä noita reunimmaisia pultteja, ja lieneekö vesireikiä nuokaan? Vai onko kannen vesitila sitten auki tuota pahvia vasten?
  6. #6
    Vuotokohta oli kuvassa vasemmalla, kahden kannenpultin välissä kohdassa jossa näkyvät kaksi soikeaa reikää. Vuoto oli alimmaisen reiän puolivälin kohdalla. Mahtaa olla kallis remppa kansipahvin vaihto jos tulee eteen.
  7.  
  8. #7
    Lainaa itäpyöräilijä kirjoitti Katso viesti
    Vuotokohta oli kuvassa vasemmalla, kahden kannenpultin välissä kohdassa jossa näkyvät kaksi soikeaa reikää. Vuoto oli alimmaisen reiän puolivälin kohdalla. Mahtaa olla kallis remppa kansipahvin vaihto jos tulee eteen.
    Kone pitää irroittaa rungosta eli kyllä siinä muutama tunti tuhraantuu. Ja jos ei osaa itse tehdä niin kyllähän siihen remppaa useampi satku menee. Ja tietysti jos sen koneen aukasee niin siellä voi olla muutakin laittamista.
    Taivas saa odottaa