Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Kesällä 2012 hommatulla Speedyllä (07) on nyt tullut ajettua sellaiset reilut 4000km. Pyörään oli tehty nelivuotis huolto keväällä. Itse en ole juuri muuta tehnyt oston jälkeen kuin rasvannut ketjuja, bensaa tankkiin ja baanalle.

Syyskuun loppu lähenee ja olen päättänyt pistää pärrän talviteloille odottamaan ensi kevättä ja kuivempia kelejä. Isommat huollot\renkaan vaihdot jätän keväälle eli vien pajalle, mutta öljyt ja suodattimen taidan vaihtaa itse seisontaa varten. Eli asiantuntevammat S3 omistajat, mitäs öljyjä suosittelisitte kun on kolmipyttynen kyseessä? Suodattimissakin on vaihtoehtoja Motonetin alle kympin vehkeestä Stormin versioon...onko noillä väliä? Mites tuo suodattimen\öljyjen vaihto Triplessä, tarviiko telinettä vai onnistuuko ihan kotipihassa tuo operaatio?

Talvi menee mukavasti sitten pressun alla lämmitetyssä autotallissa ja pari kertaa voisi talvella akkua latailla. Eipä kait tuo muuta tarvitse? Niin joo tankki täyteen varmaankin 98-bensaa...
    <p>Yamaha DT vuonna nakki ja kirves -&gt; FZ6 -&gt; Speed Triple -07</p>
    Mitä tahansa laadukasta 10W/40 moottoripyörän moottoriöljyä ohjekirjan mukainen määrä koneeseen. Uusi suodatin, joka puolilleen öljyä, stefa tuoreella öljyllä voidellen ja käsin paikalleen kiristäen. Mä käytin mun edellisissä Trumpissa aina alkup. öljynsuodatinta. Eipä se niin paljoa enempää maksa.

Tankkiin todellakin mieluiten 98:a ja itse laitan sekaan stabilaattoria, vaikkei se nyt ehkä ruiskukoneessa liene välttämätöntä. Eipä tosin mun ex-TB 1600 siitä huonoakaan tykännyt.

Akkua kannattaa latailla vaikkapa Ctekin laturilla ja sitten vaan kevättä odottelemaan, kun kerran lämmin talli on lepopaikkana. Ctek vaikkapa sen takia, ettei haittaa vaikka unohdat sen sinne kevääseen asti.

Teknisesta suorituksesta en osaa sanoa mitään, kun ko. pyörää suoranaisesti tunne, mutta vaikea kuvitella, että öljynvaihto olisi tehty niin vaikeaksi, ettei siitä suoriudu?!
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
    Itse en valitettavast Tripleä omista, mutta vastaan silti.

Laittaisin valmistajan suodattimen ja merkkiliikkeen siihen suosittelemaa öljyä. Minusta tuossa raossa ei kannata säästää tässä harrastuksessa. Toisaalta sitten jos pyörällä ei rata-ajoa ajeta, niin se merkkiliikkeen myymä öljy on kyllä riittämän hyvää. Suodattimen vaihdosta en osaa varmaksi sano, mutta itse en ole vielä moiseen peliin törmännyt missä tämä ei pihalla onnistuisi.

Ja muutama muu vinkki. Pressu kannattaa mielummin vaihtaa lakanaan varsinkin jos autotallissa on kosteaa esim. pestään autoja jne. Etuhaarukoiden stefoihin kandee sormella sivellä öljyä niin eivät pääse kuivumaan talven aikana ja ei tarvitse sitten vaihdella niin usein. Itse olen myös lukkoihin ja saranoihin vähän öljyä heittänyt, niin eivät pääse jäykistymään. Öljynvaihdon jälkeen kone kannattaa käyttää lämpimäksi esim ajamalla muutama kortteli ympäri, niin uusi öljy levyttyy ympäri konetta. Suosittelen myös vahaamaan pyörän kun sen talviteloille laittaa, koska keväällä polte on niin kova, että silloin ei kerkeä =)
  4.  
    Jep, Stormin suodatin ja Motonetin öljyt lähti mukaan. Kyllä noilla pärjää ensi kauden alkuun ja ehkä vähän pidemmällekin
    <p>Yamaha DT vuonna nakki ja kirves -&gt; FZ6 -&gt; Speed Triple -07</p>