Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Eli nyt on Metzeler Roadtec Z6:lla luistelu alkanu tympiin ja uudet gummit on pakko saada ja äkkiä..
    Mutta mitkä gummit? Toiveena tietenkin on että ne pitää kylmillä ja kuumilla keleillä--kuivalla ja märällä...
    Pääosin oma ajo on tampereen ympäristön mutkapätkien kiertely ja kaupunkiajo..Todennäkösesti siis Sport-touring renkaat olis ok? (polvi ei käy lähelläkään maata)
    Pyörä on VTR1000F ja sillä kun metukoitten kanssa kääntää kahvaa niin tyhjää lyö..ottaen huomioon että renkaissa on jotain yht'äkkiä alkanutta pito ongelmaa..Michelin Pilot Road 3 on ollu harkinnassa mutta olis kiva kuulla muistakin kumeista kokemuksia..mieluiten hyviä.. haukutaan ne huonot sit joskus toiste
    VTR1000F
  2. #2
    PR3 ja Z8 siitä valitsemaan...
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  3. #3
    Dunlopin roadsmart2???
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  4. #4
    Yllämainitut Dunlopin RoadSmart2:t tuli vanhaan pyörään loppukesästä ja uuteen pyörään pistin Michelin Pilot Road 3:n. Molemmat ollu todella hyviä renkaita. RoadSmart2:t ainakin oli Sport-Touring. Molemmissa ollu hyvä pito myös märällä. Noita Pilot Road 3:ia aijon jatkossakin laittaa nykyseen pyörään.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  5. #5
    Veikkaan syyksi luisteluun syyskelejä. Itsellä oli 12R:ssä kaksi takasta Z6 ja nyt Pilot Road 1:nen, koska edellinen rengas loppui viime kesänä työmatkalla ja rengasliikkeessä ei ollut hyllyssä muuta tarjolla mopottimeen.
    Poislukien märkä asfaltti, ei sutimisongelmaa ole. Etutassu nousee aina ennen sutimista, tai sitten en vain huomaa...

    Joten maantieajossa Z6 on mielestäni o ja k, jos niitä vielä saa.
    * Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
  6. #6
    Eittämättä paras all around rengas koskaan, on Michelin Pilot Road 2, jos jostain satut löytämään. Pitää kuivalla, kostealla ja kunnon sateella. Toimii yli 200 km/h nopeuksissa yhtähyvin kuin 60 km/h rullailuissa. Palvelee radalla hupiajossa ja mutkilla hampaat irvessä. Ja kaikenlisäksi kestää kilometrejä loistavasti eikä näytä invamopon turvakumilta.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  7. #7
    Itsellä edellinen omistaja on laittanut pilot roadit firebladeen. Ihan hyvät renkaat, mutta märällä sutii koko ajan, ja siinä vaiheessa kun polvi alkaa hipoa maata renkaiden välittämä tuntuma muuttuu sellaiseksi muljahtelevaksi. Tämä kaikki tosin saattaa johtua siitä, että pyörä on kevyempi kuin mitä noille on vissiin ajateltu. Myös tiukoissa jarrutuksissa etupää tuntuu vaeltelevan vähän. Tosin eipä noita myöskään kai tollaiseen menoon ole tarkoitettu. Pitoa noissa on kuitenkin ihan hyvin jos ei nytten kovin kallellaan availe.
  8. #8
    Mä oon jonkun sata kilsaa ajanut Pilot Road 3:lla ja niistä ei oikeasti ole kuin hyvää sanottavaa. Katukäyttöön ihan pirun hyvän oloinen rinkula, pitää märällä ja kuivalla, ihan herkkä kääntyvyyskin on ja tuntuma on myös ok. Kuuluvat kestävän kulutustakin, siitä ei näillä kilsoilla osaa tosin sanoa sen tarkemmin.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  9. #9
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Eittämättä paras all around rengas koskaan, on Michelin Pilot Road 2, jos jostain satut löytämään. Pitää kuivalla, kostealla ja kunnon sateella. Toimii yli 200 km/h nopeuksissa yhtähyvin kuin 60 km/h rullailuissa. Palvelee radalla hupiajossa ja mutkilla hampaat irvessä. Ja kaikenlisäksi kestää kilometrejä loistavasti eikä näytä invamopon turvakumilta.
    Onko pr kakkonen sitten kokemustesi mukaan parempi kuin 3? Minun pappa-ajeluilla en ole kolmosessa mitään huonoa vielä löytänyt kakkoseen verrattuna, tosin ajokilsojakin vasta tuhatkunta.
    Molemmat kyllä helvetin hyviä renkaita, pitoa löytyy katuajeluun riittävästi, myös märällä.. Ja kilsojakin kestää: http://g0d.damnserver.com/busa_pilotroad2_17500km.jpg
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  10. #10
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Onko pr kakkonen sitten kokemustesi mukaan parempi kuin 3? Minun pappa-ajeluilla en ole kolmosessa mitään huonoa vielä löytänyt kakkoseen verrattuna, tosin ajokilsojakin vasta tuhatkunta.
    Molemmat kyllä helvetin hyviä renkaita, pitoa löytyy katuajeluun riittävästi, myös märällä.. Ja kilsojakin kestää: http://g0d.damnserver.com/busa_pilotroad2_17500km.jpg

    Metriäkään en ole kolmosilla ajanut, tosin on varmaan satakunta muutakin rengasta mitä en ole ajanut. Eipä niitä kukaan ole moittinutkaan, muuten kuin että ratapäivillä irtoilee paloja lamellien reunasta ja näyttää siltä kun olis kitkarenkaat alla

    Uskoisin että hiton hyvät gummit nekin. Perustuu tosin vain viisasten kerhon kahvipöytäkeskusteluun omalta osaltani.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  11. #11
    Roadsmart2 FJR:n alla ja hyvät on rinkulat (vertailukokemusta useammista kierroksista PR2, Z6 ja Bridgestone 023). PR3 löytyy monelta ajokaverilta eikä kukaan ole moittinut, märällä kuulemma erinomaiset.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  12. #12
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Metriäkään en ole kolmosilla ajanut, tosin on varmaan satakunta muutakin rengasta mitä en ole ajanut. Eipä niitä kukaan ole moittinutkaan, muuten kuin että ratapäivillä irtoilee paloja lamellien reunasta ja näyttää siltä kun olis kitkarenkaat alla

    Uskoisin että hiton hyvät gummit nekin. Perustuu tosin vain viisasten kerhon kahvipöytäkeskusteluun omalta osaltani.
    Nii. Sama mulla, mutta toisin päin. Oon kuullut, että kakkoset on pirun hyvät, mutta että kolmoset on vielä paremmat. Ovatko ja kuinka paljon, en osaa sanoa
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  13. #13
    Viimeiset kokemukset on Bridgestonen 016 pro hypersporteista ja niitäkin on pakko hiukan kehaista. Kestää kilsoja ja toimii mutkapätkillä loistavasti. Radalla hiukan lipokkaat jos paineet on pikkuisenkin persiillään, minkä perseelläni konkreettisesti koin. Mutta uskallan kadulle suositella avoimesti. Sateella aika liukkaat mutta se ei juuri itseäni haittaa kun en sateella aja muutoin kun yllätettynä.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  14. #14
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Nii. Sama mulla, mutta toisin päin. Oon kuullut, että kakkoset on pirun hyvät, mutta että kolmoset on vielä paremmat. Ovatko ja kuinka paljon, en osaa sanoa
    Muutamat PR kakkoset on ajeltu loppuun ja nyt olis PR3 kierrossa. Enpä oo huomannu, että olis huonommat, mutta en kyllä sitäkään, jotta olis paremmat. Ehkä sitten märällä niitä eroja saattais olla, mutta kun on niin kauan siitä, kun PR2:lla oon märällä ajanut, ni ei osaa sanoa. Pitoa on riittävästi jokatapauksessa(Hyvin saa 2CT tekstin kulumaan renkaan reunoilta ), lievää hermostuneisuutta etupäässä kovissa vauhdeissa, kiihdytyksissä ja tiukoissa jarruissa. Muutamia eri merkkejä ollut alla ja kyllä Michelin vaan on ollu paras.
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  15. #15
    Kolmannet PR3:t jo alla (tonninen K5 gixxer). Edellisillä 16tkm ml. autobahnaa (290+ vauhtejakin), n. 6tkm Alppeja/Pyreneitä.. ei voi kuin kehua, taas tuli samat alle.. (eturengasta en edes vaihtanut, nyt jo 17tkm, eikä mitään syytä vaihtaa edes alkukeväästä '13).
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  16. #16
    Itsellä myös Z6:et kulu loppuun. Päädyin tilaamaan Z8:t (eivät vielä tulleet, joten eí kokemuksia...)

    Uskoin noita saksalaisia juornoja (http://www.motorradonline.de/reifen/...5-zr-17/411167), kun kovin kehuvat. Metzeler on saksalainen, mutta sehän ei tietenkään voi vaikuttaa nyt testitulokseen mitään eihän.
    BMW F800ST 2011
  17. #17
    Sanotaan nyt jotain huonoakin noista pr3 kumeista. Vanha rengasyhdistelmä oli sportattack2 edessä ja roadattack takana ja pyörä toimi johdonmukaisesti. Nyt on pari tonnia tullu rullattua pr3 kans ja aika jännää on ollut. Varsinkin reippaammassa mutkarunttauksessa tulee pieniä lipsahduksia jatkuvasti eikä renkaaseen löydy oikein luottoa. Märällä rengas lähtee sutimaan todella hätäsesti. Vanhoilla renkailla pysty lähtee sellasessa pienessä tasasessa sladissa kun taas toi pr3 lähtee kerralla alta pois.
    Seuraava satsi tulee olemaan kyllä aivan jotain muuta. Ehkä roadsmart2 tai rosso2..
    Yamaha FZ6-N -> Triumph Daytona 955i
  18. #18
    Lainaa fayout kirjoitti Katso viesti
    Nyt on pari tonnia tullu rullattua pr3 kans ja aika jännää on ollut. Varsinkin reippaammassa mutkarunttauksessa tulee pieniä lipsahduksia jatkuvasti eikä renkaaseen löydy oikein luottoa.
    Pikkasen on omakin mututuntuma PR3:sta tämänsuuntainen vaikka ajokokemusta ei ole yhtään mutta tuolla malmikasalla ajelu noilla lamelleilla mietityttää kuivalla mutkapätkällä.
    Tämän mutun voi ilmeisesti alkaa kuitenkin kuopata pikkuhiljaa kun rengassatseja kulutettu positiivisessa hengessä myös tämän palstan kirjoittajien keskuudessa raskaammillakin pyörillä.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  19. #19
    Lainaa fayout kirjoitti Katso viesti
    Sanotaan nyt jotain huonoakin noista pr3 kumeista. Vanha rengasyhdistelmä oli sportattack2 edessä ja roadattack takana ja pyörä toimi johdonmukaisesti. Nyt on pari tonnia tullu rullattua pr3 kans ja aika jännää on ollut. Varsinkin reippaammassa mutkarunttauksessa tulee pieniä lipsahduksia jatkuvasti eikä renkaaseen löydy oikein luottoa. Märällä rengas lähtee sutimaan todella hätäsesti. Vanhoilla renkailla pysty lähtee sellasessa pienessä tasasessa sladissa kun taas toi pr3 lähtee kerralla alta pois.
    Seuraava satsi tulee olemaan kyllä aivan jotain muuta. Ehkä roadsmart2 tai rosso2..
    Toihan on just misukan touring kumin normaalia käytöstä :-). Harkitseppa Dunlopin Sportmartteja
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  20. #20
    Sivustovastaava Pekksu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Feb 2012
    Macho Fantastico
    MotOrg ry jäsen
    Itsellä ollut edessä n. 5tkm PR3 ja tänään vaihdetaan viimein taaksekin moinen. Ei ole ollut valittamista, pito on riittänyt säällä kuin säällä eikä ole esiintynyt mitään levottomuuksia tiukimmissakaan mutkissa. Mielenkiinnolla takarenkaan testaamista odotellessa

    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Metriäkään en ole kolmosilla ajanut, tosin on varmaan satakunta muutakin rengasta mitä en ole ajanut. Eipä niitä kukaan ole moittinutkaan, muuten kuin että ratapäivillä irtoilee paloja lamellien reunasta ja näyttää siltä kun olis kitkarenkaat alla
    Osaatko sanoa että missä rataryhmässä näin on käynyt? Itse olisi tarkoitus ensi kesänä tutustua .orgin ratapäivien myötä ratailuun eikä tekisi heti mieli kyllä rueta kuumottelemaan että alkaako renkaasta irtoamaan palasia kun osaaminen ja vauhti hieman vasta-alkajasta kehittyy. Hitaassa ryhmässä tuskin kumminkaan tarvitsee tuollaisia vielä murehtia?
    Lahjomaton myyttinen sankarihahmo

    YZF-R6R -06
    &
    FZ6-S -05
  21. #21
    Itse suosittelen Misukan Pilot Power 2CT:tä, kilsoja takana n 10 tkm ja nyt alkaa olla vaihtokunnossa. Pito kuivalla ja märällä kelillä kiitettävä, samoin kulutuskestävyys.

    Mites muuten noi rinkuloiden profiilit ylipäätään poikkeaa toisistaan? Nyt kun edessä ja takana on nuo PP 2CT:t niin ainakin verrattuna edellisiin Metzelereihin tuntuu että pyörä kääntyy erittäinkin herkästi mutkiin. jostain vanhasta ketjusta muistelin lukeneeni että että renkaissa olisi esin jotain U ja V -mallisia profiileja, olenkohan ymmärtänyt tämän oikein?

    takarengas kun alkaa olla tiensä päässä niin tilalle tekisi mieli vaihtaa ehkä PR2 tai PR3, ovatkohan ne "vakaampia" mutka-ajossa?
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  22.  
  23. #22
    Lainaa Pekksu kirjoitti Katso viesti
    Osaatko sanoa että missä rataryhmässä näin on käynyt? Itse olisi tarkoitus ensi kesänä tutustua .orgin ratapäivien myötä ratailuun eikä tekisi heti mieli kyllä rueta kuumottelemaan että alkaako renkaasta irtoamaan palasia kun osaaminen ja vauhti hieman vasta-alkajasta kehittyy. Hitaassa ryhmässä tuskin kumminkaan tarvitsee tuollaisia vielä murehtia?
    Hitaassa, mutta alla 1400 ZZR:ssä ja Hayabusassa joista molemmat rouhii painon ja voiman kombinaationa kyllä melkoisella kammella kumia avauksissa, ryhmässä kuin ryhmässä. Tosin nyt kun äidyin asiaa tarkemmin aprikoimaan, en muista oliko palojen lohkeilu kiihdytys vai jarrupuolella lamellia...

    Nopeaan ryhmään uskaltaisin väittää -tosin vailla kokemusta- että moisella renkaalla lähtee vain tyhmänrohkea ja keskiryhmänkin nopeammassa päässä en ainakaan itse enää PP3:lla lähtisi onneani kokeilemaan. Tähän varmaan antaa viisaammat ja kokeneemmat painavamman sanan.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 21.09.2012 klo 13:56.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter