Katso äänestykset tulokset: Pitäisikö moottoripyörät katsastaa vuosittain?

Äänestäjät
503. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Kyllä

    42 8,35%
  • Ei

    461 91,65%
Sivu: 2 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 312:sta
  1. #31
    Jep jep, turvaliivit ja pitkät päälle ja menoks!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  2. #32
  3. #33
    Lainaa sliksit kirjoitti Katso viesti
    Rahastusta
    Ja voitot menevät ulkomaalaisomistuspohjaisille yksityisille katsastusasemille. Nyyh.
    On maamme köyhä ja siksi jää, kun pääomia ei ole edes sen vertaa, että olisi varallisuutta omistaa kotimaisella pääomalla näitä yksityisiä asemaryppäitä. Nyyh.
    <p>.</p>
  4. #34
    Lauantaiksi on harmi kyllä muuta ohjelmaa tiedossa, mutta toivottavasti tarpeeksi moni pääsee paikalle!

    Oma pyöräni pitää huoltaa 6000km välein (huollatan liikkeessä), renkaiden kuntoa tiirailen melkein pakkomielteisesti jatkuvasti ja noin muuten pyörä on luotettavaksi tiedetty ja todettu. Ei sitä katsastaa tarvitse!

    Olikos tämä katsastusvimma nyt siltä joltain eurooppalaiselta katsastusalan (!) toimijalta tilatun selvityksen seurausta, vai muistanko väärin? Tämä menee samaan kategoriaan kuin tuo nyt otsikoissa väläytelty autojen "tuunaamisen" kieltäminen => hinnat nousevat ja kuluttaja vikisee, paitsi jos pistetään metakka pystyyn!
    - Mikko
  5. #35
    ilman muuta pitää katsastaa

    Voin sieluni silmin nähdä kuinka motoristien mielenilmaus on semmonen jossa ajetaan turvaliivit päällä lauhkeina lampaina eduskuntatalon eteen. Jos sinne tulee sikana motoresteja, niin se vaan muistuttaa kansanedustajille että meitä on niin paljon, että mopop on pakko katsastaa turvallisuuden vuoksi!

    Viesti menisi varmaan paremmin perille jos kaikki ruuvaisi kilvet ja änkärit pois ja menisi sitten sinne eduskuntalon eteen pörryytteleen
    Viimeksi muokannut: sky; 19.09.2012 klo 09:57.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  6. #36
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    ilman muuta pitää katsastaa
    Koska kyseessä ei ole katsastus vaan suojelurahojen maksu, voitaisiin se hoitaa kätevästi siten, että jokainen maksaisi verkkopankissa rahat tämän lakimuutoksen tilanneelle katsastusyhtiölle. Ei tarvitsisi raahautua konttorille talvipakkasilla.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  7. #37
    Jos Smoto on tommosen masinoinut, niin tällä julkisuudella taitaa osallistumisprosentti olla pieni. Toivotaan, että jengiä riittää, vaan toisin uumoilen...
    ... jotain piti muistaa
  8. #38
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Jos Smoto on tommosen masinoinut, niin tällä julkisuudella taitaa osallistumisprosentti olla pieni. Toivotaan, että jengiä riittää, vaan toisin uumoilen...
    Aika myöhään tästä kyllä tieto tuli. Kuulin tästä ensimmäisen kerran maanantai-aamuna ja aikani kyselin ennen kuin kaveri linkkasi tuonne SMOTOn sivuille. Toivottavasti tuonne menee porukkaa. Itse en pääse, kun ehtinyt jo sopia muuta.
    Trust me - I know what I'm doing
    Honda Shadow VT750 C2 RC44 ACE
  9. #39
    Lainaa Sledgehammer81 kirjoitti Katso viesti
    Aika myöhään tästä kyllä tieto tuli. Kuulin tästä ensimmäisen kerran maanantai-aamuna ja aikani kyselin ennen kuin kaveri linkkasi tuonne SMOTOn sivuille. Toivottavasti tuonne menee porukkaa. Itse en pääse, kun ehtinyt jo sopia muuta.

    Tottahan SMOTO on laittanut tiedotteen varsinaisille jäsenkerhoilleen, jotka selviävät tuolta sivujensa linkistä.
    <p>.</p>
  10. #40
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Tottahan SMOTO on laittanut tiedotteen varsinaisille jäsenkerhoilleen, jotka selviävät tuolta sivujensa linkistä.
    Vaan kun tämä koskee muitakin kuin kerholaisia niin olisihan tuo ollut suotavaa tiedottaa asiasta vähän laajemmin, kun ei tuossa olla ajamassa katsastuksia vain SMOTOlaisille.
    Trust me - I know what I'm doing
    Honda Shadow VT750 C2 RC44 ACE
  11. #41
    Lainaa Sledgehammer81 kirjoitti Katso viesti
    Vaan kun tämä koskee muitakin kuin kerholaisia niin olisihan tuo ollut suotavaa tiedottaa asiasta vähän laajemmin, kun ei tuossa olla ajamassa katsastuksia vain SMOTOlaisille.
    Totta töriset, ja muillekin sivuistoille vaan, mistä pyöräkansaa tavoittaa; Custom Union, HRoF, muita.
    Laajalla levikillä tieto kulkee nopeasti.
    <p>.</p>
  12. #42
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Totta töriset, ja muillekin sivuistoille vaan, mistä pyöräkansaa tavoittaa; Custom Union, HRoF, muita.
    Laajalla levikillä tieto kulkee nopeasti.
    Tänä aamuna oli fb:n mukaan tavottanu muistaakseni 1600 ihmistä. Aika pienen osan motoristeista siis. Moniko noista sitten pääsee paikalle näin pienellä varoajalla on ihan eri juttu. Tuota kuitenkin jo tovin aikaa puuhailtu, kun on kerran eri puolilla eurooppaa samaan aikaan.
    Trust me - I know what I'm doing
    Honda Shadow VT750 C2 RC44 ACE
  13. #43
    Lainaa Sledgehammer81 kirjoitti Katso viesti
    Tänä aamuna oli fb:n mukaan tavottanu muistaakseni 1600 ihmistä. Aika pienen osan motoristeista siis. Moniko noista sitten pääsee paikalle näin pienellä varoajalla on ihan eri juttu. Tuota kuitenkin jo tovin aikaa puuhailtu, kun on kerran eri puolilla eurooppaa samaan aikaan.
    Olis siitä pitänyt laittaa ennakkotietoa aikaisemmin. Heti kun suunnittelu on aloitettu. Kuulemma 3 viikon takaisessa Biker Meetingissä asiasta on keskusteltu, sattumalta kuulin viime su. eräältä kaverilta.
    Mitähän SMOTO oikein tarkoittaakaan?
    Menee nyt hiukan sättäilyksi. Ja loppukoon.
    <p>.</p>
  14. #44
    Olis menoa, mutta sitä voi aina siirtää. Tonne on pakko mennä ihan periaatteen takia.
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  15. #45
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti

    Viesti menisi varmaan paremmin perille jos kaikki ruuvaisi kilvet ja änkärit pois ja menisi sitten sinne eduskuntalon eteen pörryytteleen
    Olet siis katsastuksen puolesta ?)
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  16. #46
    Onhan sinne jo FBssä ilmottautunu 140 osallistujaa, jos kaikki tulee pyörillä se on aika pitkä rivistö jo tolppien edessä
    Fillari
  17. #47
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Olet siis katsastuksen puolesta ?)
    Olen ilman muuta ja samalla vaadin että kaikki koneet joilla saa ajaa tiellä pitää katsastaa, mm. ne ikivanhat traktorit tms... Entäs mites hitossa niiden päästöt? Kuinka paljon saastuttaa ne traktorit joilla kynnetään peltoja? Itse neuvoisin tekemään lisäyksen tohon adressiin suoran hyökkäyksen maanviljelijöiden traktoreita kohtaan!

    Veikkaan että tässäkin porukassa on maanviljelijöitä, mutta he ehkä oivaltavat että ko vaatimus ei ole mikään uhka, koska traktoreiden katsastus pakko ei tule varmasti ihan heti.

    PS. Nyt en puhu tieliikennetraktoreista vaan niistä maajussien kyntökoneista ja puimureista joilla ajetaan kuitenkin yleisillä teillä. Ja sit kun puhutaan niiden päästöistä, niin ei ole mitään väliä missä niillä ajetaan. Motoristit voisi ottaa verrokiksi nämä vanhat traktorit kun puhutaan moottoripyörien marginaalipäästöistä.

    Eidit: Lisäys: Näyttäis siltä ettei liikennetraktoreissa ole edes vuosikatsastusta, vain ja ainoastaan käyttöönottokatsastus? Mitä halvattua! tuhansien kilojen möhkäleellä saat ajaa 50 km/h ja sen jarruja ei edes testata kerran vuodessa? Sä voit siis vedellä tuolla koululaisten seassa 20t yhdistelmällä jossa ei edes jarru toimi!

    Nyt Smoto ois syytä ottaa esiin nämäkin epäkohdat!
    Viimeksi muokannut: sky; 19.09.2012 klo 16:01.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  18. #48
    Lainaa terowave kirjoitti Katso viesti
    Onhan sinne jo FBssä ilmottautunu 140 osallistujaa, jos kaikki tulee pyörillä se on aika pitkä rivistö jo tolppien edessä
    Tämmösellä nappaskenkäkelillä veikkaisin yli 500, mutta alle 1000.

    http://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/details/20120922
    <p>.</p>
  19. #49
    Katkaistaanko liikenne eduskuntatalon edessä ? Jos letka ajaa siitä vain ohi niin osa päättäjistä näkee varmasti vain setelinippuja jokaisen motoristin tilalla
  20. #50
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Olen ilman muuta ja samalla vaadin että kaikki koneet joilla saa ajaa tiellä pitää katsastaa, mm. ne ikivanhat traktorit tms... Entäs mites hitossa niiden päästöt? Kuinka paljon saastuttaa ne traktorit joilla kynnetään peltoja? Itse neuvoisin tekemään lisäyksen tohon adressiin suoran hyökkäyksen maanviljelijöiden traktoreita kohtaan!

    Veikkaan että tässäkin porukassa on maanviljelijöitä, mutta he ehkä oivaltavat että ko vaatimus ei ole mikään uhka, koska traktoreiden katsastus pakko ei tule varmasti ihan heti.

    PS. Nyt en puhu tieliikennetraktoreista vaan niistä maajussien kyntökoneista ja puimureista joilla ajetaan kuitenkin yleisillä teillä. Ja sit kun puhutaan niiden päästöistä, niin ei ole mitään väliä missä niillä ajetaan. Motoristit voisi ottaa verrokiksi nämä vanhat traktorit kun puhutaan moottoripyörien marginaalipäästöistä.

    Eidit: Lisäys: Näyttäis siltä ettei liikennetraktoreissa ole edes vuosikatsastusta, vain ja ainoastaan käyttöönottokatsastus? Mitä halvattua! tuhansien kilojen möhkäleellä saat ajaa 50 km/h ja sen jarruja ei edes testata kerran vuodessa? Sä voit siis vedellä tuolla koululaisten seassa 20t yhdistelmällä jossa ei edes jarru toimi!

    Nyt Smoto ois syytä ottaa esiin nämäkin epäkohdat!
    Ei se, että huononnetaan muiden asemaa paranna meidän tilannetta mitenkään. Mä olen ainakin hyvinkin voimakkaasti vastaan tällaista vihervasemmistolaista ajattelutapaa, jossa pyritään siihen, että kaikkia vituttaa tasapuolisesti. Mieluummin olisi pyrittävä siihen, että kaikilla olisi niin kivaa, kuin mahdollista.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  21. #51
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ei se, että huononnetaan muiden asemaa paranna meidän tilannetta mitenkään. Mä olen ainakin hyvinkin voimakkaasti vastaan tällaista vihervasemmistolaista ajattelutapaa, jossa pyritään siihen, että kaikkia vituttaa tasapuolisesti. Mieluummin olisi pyrittävä siihen, että kaikilla olisi niin kivaa, kuin mahdollista.
    Pointti olikin siinä, että esitetään kuinka mitätön ongelma on moottoripyörien katsastus esim näihin ilman valoja pikkuteillä ajaviin katsastattomiin traktoreihin nähden. On kai ihan selvä että traktoreiden katsastus ei mene ihan heti läpi.

    On ihan turhaa mennä sinne eduskuntalolle osoittaan mieltään että me ollaan motoristeja ja me ei haluta katsastusta. Sinänsä SMOTO esittää ihan hyviä perusteluja, mutta vertaamalla moottoripyörien katsastusta traktorien katsastukseen saisimme paremman suhteutuksen sille millaisesta marginaalista on kyse.
    Viimeksi muokannut: sky; 19.09.2012 klo 17:55.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  22. #52
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    mutta vertaamalla moottoripyörien katsastusta traktorien katsastukseen saisimme paremman suhteutuksen sille millaisesta marginaalista on kyse.
    Eikä saada. On esitetty aikanaan mm. moottoripyörien autoverosta vapauttamista verraten sitä moottorikelkkoihin.
    Rinnastus oli pirun pätevä, mutta se menestys ei.
    ... jotain piti muistaa
  23. #53
    Uskomatonta urputusta ja tilaisuuden vähättelyä. Jotenkin niin suomalaista; epäkohta tiedostetaan, ite ei jaksa lähetä oikomaan, epäkohdasta valittaa jaksaa, vieläpä niiden toimista jotka yrittävät oikoa...
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  24. #54
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Olen ilman muuta ja samalla vaadin että kaikki koneet joilla saa ajaa tiellä pitää katsastaa, mm. ne ikivanhat traktorit tms... Entäs mites hitossa niiden päästöt? Kuinka paljon saastuttaa ne traktorit joilla kynnetään peltoja? Itse neuvoisin tekemään lisäyksen tohon adressiin suoran hyökkäyksen maanviljelijöiden traktoreita kohtaan!

    Veikkaan että tässäkin porukassa on maanviljelijöitä, mutta he ehkä oivaltavat että ko vaatimus ei ole mikään uhka, koska traktoreiden katsastus pakko ei tule varmasti ihan heti.

    PS. Nyt en puhu tieliikennetraktoreista vaan niistä maajussien kyntökoneista ja puimureista joilla ajetaan kuitenkin yleisillä teillä. Ja sit kun puhutaan niiden päästöistä, niin ei ole mitään väliä missä niillä ajetaan. Motoristit voisi ottaa verrokiksi nämä vanhat traktorit kun puhutaan moottoripyörien marginaalipäästöistä.

    Eidit: Lisäys: Näyttäis siltä ettei liikennetraktoreissa ole edes vuosikatsastusta, vain ja ainoastaan käyttöönottokatsastus? Mitä halvattua! tuhansien kilojen möhkäleellä saat ajaa 50 km/h ja sen jarruja ei edes testata kerran vuodessa? Sä voit siis vedellä tuolla koululaisten seassa 20t yhdistelmällä jossa ei edes jarru toimi!

    Nyt Smoto ois syytä ottaa esiin nämäkin epäkohdat!

    Ottaisit ensin selvää että mitä koneita mitkäkin pykälät koskee ennenkuin alat vauhkoomaan niiden päästöistä ja vaadit niitä leimalle. Vanhat paskat noudattaa ensirekisteröintiajankohdan pykäliä ja vaatimuksia. Ongelmasi ei siis poistu sillä että vanhat paskat katsastetaan vuosittain ja vain uusia koskettaa tämän nykyajan tiukat päästövaatimukset. Sama koskee moottoripyöriä.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  25. #55
    Lainaa JaZZo kirjoitti Katso viesti
    Ottaisit ensin selvää että mitä koneita mitkäkin pykälät koskee ennenkuin alat vauhkoomaan niiden päästöistä ja vaadit niitä leimalle. Vanhat paskat noudattaa ensirekisteröintiajankohdan pykäliä ja vaatimuksia. Ongelmasi ei siis poistu sillä että vanhat paskat katsastetaan vuosittain ja vain uusia koskettaa tämän nykyajan tiukat päästövaatimukset. Sama koskee moottoripyöriä.
    No leimaamisessa tarkastetaan vähän muutakin kuin päästöt. Päästöt voidaan mitata sellaisista laitteista joille on valmistaja antanut. Tämän lisäksi voidaan asettaa joku takaraja. Ei -77 tanikastakaan mitata päästöjä, mutta kyllä siitä tarkistetaan kaikki muut asiat. Saanen huomauttaa, että että nykyisin vanhimmat autot joista mitataan päästöt ovat jo n. 34 vuotta vanhoja

    Ja ei kai se että vanhoja paskoja ei saada pois liikenteestä tarkoita sitä, etteikö maatalouden ja työmaiden päästöihin pitäisi puuttua ja miettiä niiden tulevaisuutta?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  26. #56
    Mitä ihmeen tekemistä traktoreilla on tän asian kanssa? Sky voi mennä tonne traktoriläppänsä kanssa: http://traktorikeskustelu.mysmf.com/index.php

    High Stuck Are Wit To
  27. #57
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    No leimaamisessa tarkastetaan vähän muutakin kuin päästöt. Päästöt voidaan mitata sellaisista laitteista joille on valmistaja antanut. Tämän lisäksi voidaan asettaa joku takaraja. Ei -77 tanikastakaan mitata päästöjä, mutta kyllä siitä tarkistetaan kaikki muut asiat. Saanen huomauttaa, että että nykyisin vanhimmat autot joista mitataan päästöt ovat jo n. 34 vuotta vanhoja

    Ja ei kai se että vanhoja paskoja ei saada pois liikenteestä tarkoita sitä, etteikö maatalouden ja työmaiden päästöihin pitäisi puuttua ja miettiä niiden tulevaisuutta?

    Mutta sua häiritsi noiden traktoreiden päästöt. Kyllähän maailma voidaan pelastaa hankaloimalla ihan kaikki, mistä vaan suinkin keksitään kuluttajalle ylimäärästä haittaa ja kustannuksia. MP-katsastuksessakaan se raha ei jää suomeen kuin alvien osalta. Loppu menee ties kenekä taskuun. Tämä talousahdinko ja taantuma saa ihmiset niin vitun sekaisin että se järjenkäyttö loppuu kun raha alkaa olla hankalaa saada. Jotta voidaan pelastaa muu eurooppa suomalaisena edelläkävijänä ja innokkaana maksajana, niin nostetaan vielä alvit viiteenkymppiin jotta tästä paskamaasta loppuu kaikki työnteko.

    Kyllähän noista päästöjä lähtee, mutta siinä missä moottoripyörätkin, niin myöskin suuri osa maanviljelys-kalustosta on sesonkilaitteita. Sitä peltoo ei talvella käännetä. Jos joku nyt ajaa sillä avomassikalla tai fordsonilla pihasta postilaatikolle linko perseessä, niin täytyykö sen takia olla huolissaan päästöistä ja ohjaussimpukan pienistä toleransseista?
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  28. #58
    Siellä eduskuntatalon edessä on menossa muutamalla afganistanilaisella ruokalakko...Tai joku mielenilmaus
    Jos pitäisi valita maksan vaikka käyttö veroa tuosta moposta, kuin käyn katsastamassa sitä vuoden välein tai yleensäkkään.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  29. #59
    Ei hitto mitä rahastusta
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  30.  
  31. #60
    No tietysti tässä katsastua asiassa voi käydä näinkin, alkaa paljon tulee hylkäämisiä.
    Osa ketä ei kiinnosta autossakaan missä kunnossa se on, kun katsastaja katsoo sitä kerran vuodessa.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Sivu: 2 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen