Kyllä
Ei
Onkohan SMOTO muistanut tehdä ilmoituksen yleisestä kokouksesta polliissi sedille, ettei tule sitten sedät pamputtamaan lokareita ruttuun?![]()
-Honda CBR900RR ´01-
Kyllä on.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Mä en kanssa jaksa ymmärtää, että jos omaan pesään paskotaan kerran vuodessa, niin siitä syystä pitää muidenkin pesiin paskoa. Ennemmin pitäisi taistella koko pesään paskomista vastaan. Autojen katsastuksetkin voitaisiin mun puolesta muuttaa kilometriperustaisiksi, jolloin mun ei tarvis joka helvetin vuosi käydä niiden 5tkm:n tähden näyttämässä naamaa konttorilla, jossa katsastussetä tarjoaa mulle lääkärihintaista palvelua ja puolen desin kertakäyttökahvimukin.
Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)
- Turvaton karkulainen -
Kelpaako osallistua letkaan killerit päällä? Ei oo orkkisputkia kaapissa enää, mutta riittääkö että ei-niin-laillisiin putkiin lyö killerit kiinni?
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Oli orggisputket tai sliparit, killereillä tai ilman, huomenna paikan päällä olijat eivät ole ainakaan tissiposkia...
http://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/details/20120922![]()
<p>.</p>
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Muissa maissa on mainoksista päätellen hiukan reippaampi meininki:
![]()
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Suomalaiset on nynnyjä ja luusereita. Ja jos joku yrittää vähän alkaa uhoomaan, niin näistä nynnyistä ja luusereista tulee yhtäkkiä toiminnan miehiä ja naisia ja he pistävät tämän uhoojan matalaksi, ettei uhooja vain pääse huonontamaan muiden asemaa käytöksellään ja toiminnallaan.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mielenkiintoista on sekin, että tässä äänestyksessä 23 "motoristia" haluaa pakollisen katsastuksen pyörälleen, vaikka heillä on jo nyt mahdollisuus katsastaa pyöränsä niin usein kuin haluavat (jos siis tiekelpoisuuden suhteen on epäilystä). He myös kannattavat nopeudenrajoittimia ja alkolukkoja, mutta eivät tietenkään asenna sellaisia omiin pyöriinsä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Mikä sitten on nykysen katsastusaseman tietotaito tällä hetkellä pyörien katsastuksen suhteen ? Tahtooko nämä 23 "motoristia" katsastaa pyöränsä mahdollisella renkaanpotkijalla ? Lakisääteisyys tuo mukanansa, ainakin luulisi, jonkunlaisen koulutuksen ja vaatimukset pyörien katsastajalle.
Itse olisin valmis vapaaehtoiseen katsastukseen mikäli vakuutusyhtiö tulisi vastaan järkevällä alennuksella katsastetuissa pyörissä.
Luulisin että tällä keinoin suurin osa pyöristä tulisi katsastettua ilman pakkoakin. Vai mitä luulette ?)
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Ongelmahan on luonnollisesti se, ettei ajoneuvon teknisellä kunnolla ole tällä hetkellä hevonpaskan merkitystä kolareihin ja pakkokatsastusten maissa ajoneuvojen kunto on jopa huonompi.
Tämä ei ole tietenkään omiaan motivoimaan vakuutusyhtiöitä tyhjästä syntyviin alennuksiin.
Jotta systeemi toimisi pitäisi osoittaa, että:
a) Katsastus parantaa mp-kannan kuntoa kustannustehokkaasti
ja
b) Tämä parempi tekninen kunto vähentäisi onnettomuuksia
Kumpaakaan väitettä ei siis ole kukaan vielä pystynyt osoittamaan todeksi.
Ainahan asioista voi hifistella.
Kotiloissa katsuri mm. katsoo tuulilasin kunnon ja pistää uusintaan, jos on tarve + huomauttaa jos sulat huonossa kunnossa ja jos niitä ei ole, ei mene läpi mm.
Katsookohan katsuri visiirin kunnon ja testaa esim. tuuletuksen huurtumisen ehkäisemiseksi.
Edit, vihdoinkin tämä asia on minulla kunnossa - ja toki parantaa turvallisuutta - aika oleellinen asia tuo näkeminen kirkkaan visiirin läpi kylmälläkin.
<p>.</p>
Suurta viihdettä lukea koottuja selityksiä miksi jättää osallistumatta:
https://www.facebook.com/events/4698..._mall_activity
Hyvä suomi, suomalaiset ja talvisodan muistot![]()
<br />
^^mut jos ajaa avokypärä päässään? Aurinkolasithan ovat henkilökohtainen turvalaite silmien edessä, ja näinollen katsurilla ei ole niistä mitään sanottavaa. Toisaalta, onhan se kypäräkin henkilökohtainen valinta, minun valintani on avokypärä, vuodesta 1993.
Asiaan, katsastuksilla ei ole -tuhannenteen kertaan- mitään turvallisuutta lisäävää tarkoitusta. Rahankeruu on se juttu. Kenties se toimenpide voi olla jollekin motoristille turvallisuudentunnetta lisäävä maksullinen pakko mutta suurimmalle osalle se on vaan taloudellinen ja ajallinen rasite taikka kiusa. Henkilökohtaisesti pidän enemmän persoonallisista, rakennetuista pyöristä, joita omanikin edustaa. Se on myös muutoskatsastettu.
Tyyli ennen tarkoitusta.
Tässä on villakoiran ydin. Perehtymättä enempää asiaan katsastus kuulostaa maallikoiden ja muiden asiaan vihkiytymättömien korvissa hyvinkin järkevältä idealta. Totuus on kuitenkin toinen. Asian oikea laita valkenee kenelle tahansa, joka viitsii siihen riittävästi perehtyä.
Toivoa sopii, että myös päätöksentekijät tällä kertaa perehtyvät asiaan. Liian paljon turhaa lainsäädäntöä, turhaa maksamista ja turhaa byrokratiaa syntyy vain siksi, että asioihin ei viitsitä perehtyä.
High Stuck Are Wit To
Joo, ja toiset on ne, jotka luulee määräaikaiskatsastuksen vaikuttavan meluihin jotenkin. Ei kiinnosta ottaa selvää ja muodostetaan vahvat mielipiteet olettamuksien varassa. Ja sitäpaitsi, mikä tahansa haitanteko on ok, kunhan se ei itseä kosketa.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Missäs moinen tieto on? SMOTOn nettisivuilla lukee yhä näin:
Kokoonnumme 22.9. klo 12:00 ja järjestäydymme kulkueeksi Helsingissä Hernesaarenkadulta.Jos saa arvata niin veikkaan että muutoksesta on ilmoitettu ainoastaan facebookissa. Todella hienoa tiedottamista jos edes omia nettisivujaan ei saa pidettyä ajantasalla.Aktiivisimmat voivat kokoontua jo aikaisemmin, klo 11:00 jälkeen, Hernesaaren katsastusaseman pihalle (os. Hernematalankatu 3).
Kunhan lähtöaika varmistuu, niin mukana. Satoi tai paistoi.
Trying is the first step towards total failure.
Aprilia Tuono Factory '17
Se on ihme jos vakuutusyhtiöt tulisi vastaan tässä jutussa, siis sitten kun tuo katsastus pakko tulee....
Aina löytyy niitä jotka on valmiita ihan mihin vain, vaikka maksamaan käyttöveroa/katsastamaan/pitämään heijastin liivejä vaikka mitä.
Itse ainakin ajattelen tätä katsastus juttua niin humpuukkina, löisivät ennemmin jonkun käyttöveron koska muut kateelliset jotka ei harrasta tätä, niin itkevät siitä miksi ei ole sitä ja tätä, kun minkäkin niin miksi ei noi. Kyllä nuo ulkomaalaiset hieroo käsiään jos tulee tuo katsastus pakko. Jos haluavat turvallisuutta lisäävän, niin vaikka mestan missä keväisin muistelemassa miten jarrutta/väistää/hidas ajoa/pujoittelua jne ja tietysti ilmatteeksi.![]()
Viimeksi muokannut: Husky510; 21.09.2012 klo 19:39.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Ja kas; nämä 23 kun pitää oman mielenilmaisunsa katsastuksen puolesta, niin sehän riittää .....vähän niinkuin taloyhtiöiden touhutädit.
Pyörissähän ei nyt juurikaan ole katsastettavaa ja muutenkin kaikki tietävät, jotta henki lähtee epäkuntoisella pyörällä. Eli siis täysin tarpeeton ainakin suomessa. Ranskan mp-kannan kunnosta en tiedä....
Toivottavasti nyt kukaan ei niin hölmö ole, että alkaa ihan julkisuudessa kannattamaan moista....
T7
Hieno keli tulossa, aurinkolasit mukaan: http://ilmatieteenlaitos.fi/sade-ja-...uomen-etelaosa
![]()
Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home. More about this: http://luupilotti.blogspot.com/
Mielenkiintoinen ajatus, mutta ei toimisi, sillä autoissa on valtavasti eroja. Oma kokemus Opel Vivaro, johon jo alle 20 tkm uusittiin niveliä. Joka ainoa vuosi käytännössä kaikki nivelet uusiksi ja joka toinen vuosi pyöränlaakerit. Tälle kärrylle ajokilometrejä tuli vuosittain vain ~20 tkm.
Toinen ääripää firman Hiace, mittarissa 130 tkm. Ensimmäistäkään niveltä, tai pyöränlaakeria ei ole tarvinnut uusia.
Jottei menisi ihan ot, niin kestävyys- ja laatueroja on myös moottoripyörissä. Jollain ajat pelkillä määräaikaishuolloilla 150 tkm, johonkin toiseen on niillä lukemilla laitettu kaikki uusiksi..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Koitan päästä paikalle![]()
;0) *FZ1 Nude
Hyvin oli pyöriä paikalla, itse pääsin paikalle vasta 13:30, mutta oli pylväspalatsin piha aika täynnä. Toivottavasti kannanotto saa huomiota, ja asiaan saadaan järki mukaan.