Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    tarkoituksena olisi hankkia Italiasta Ducati 999S, onko jotain mitä pitäisi erikoisesti huomioida? Onko katsastus Suomessa helppoa? Hintaero Suomessa myytäviin pyöriin on huomattava.

    Ilmeisesti viisainta on hankkia 05-06 malli jossa takahaarukka jäykempi kuin 03-04 malleissa, paremmat sähköt can-väylässä, tehojakin 140heppaa ja punainen runko?
    Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak
  2. #2
    Jos kuitenkin päädyt pysymään suomessa, niin mulla olis kakspaikkanen, vähillä kilsoilla ja hyvin huollettu, kaikki kuitit tallessa ja mitä tehty, DP kitillä. MV Agustaa olen kattellut, joten voisin myydä jos numerot täsmää. Heitä privaa.
    -06 Ducati 999s
  3. #3
    Ostat Italiasta vaan, mutta jos haluat helpolla päästä niin liikkeestä ja kilpien kera. Vakuutuksen saa suomalaisestakin firmasta kun pyörä tiedossa, Italiasta sellainen siirtovakuutus ulkomaalaiselle on kuulemma sula mahdottomuus eli ei kannata yrittää, kertoivat viisaammat.

    Itse lähdössä keväällä hakemaan 748r tai sitten Diavel/Multi jos haluaa tehdä hynää johonkin vieläkin eksoottisempaan.

    Myös vintage-ducateja tarjolla hienosti, Darmahia ja Sdtä tullut vastaan siis.,
    * If it ain't broken, fix it until it is!

    Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
    Liikenneopettaja, mp-kouluttaja

    Ducatisti aina ja...
  4. #4
    Lainaa GT78 kirjoitti Katso viesti
    Ostat Italiasta vaan, mutta jos haluat helpolla päästä niin liikkeestä ja kilpien kera. Vakuutuksen saa suomalaisestakin firmasta kun pyörä tiedossa, Italiasta sellainen siirtovakuutus ulkomaalaiselle on kuulemma sula mahdottomuus eli ei kannata yrittää, kertoivat viisaammat.

    Itse lähdössä keväällä hakemaan 748r tai sitten Diavel/Multi jos haluaa tehdä hynää johonkin vieläkin eksoottisempaan.

    Myös vintage-ducateja tarjolla hienosti, Darmahia ja Sdtä tullut vastaan siis.,
    Noi vanhat mallit kiinnostaa myös kovasti, täytyisi vain myydä nykyinen klassikko Honda 1000/6 CBX, 6sylinterin supersport mv 1980. Pyörä on erikoinen, mutta on Honda?
    Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak
  5. #5
    Kyllä se Hondakin kaupaksi menee kun se on vaan oikean hintainen..... ostajan mielestä.
    Ja tuleehan tuolta muutenkin silloin tällöin pyöriä kaakonkulman suuntaan,luulisin.
  6. #6
    Itse yhden pyörän Italiasta tuottaneena voin sanoa että tuota siirtovakuutusta sieltä ei tosiaan saa.

    Kaakonkulman hovihankkijana on ainakin aiemmin toiminut Luigi Dapra http://www.pfibike.com

    Luigilla näkyy olevan yksi vaatimukset täyttävä, tosin melko paljon ajettu. Luigi etsii sinulle myös pyörän, annat hänelle vain aikaa. Lähinnä Pavian/Milanon ympäristöstä.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  7. #7
    Moro

    Kun noita etsiskelet,niin katohan piruuttas tarjontaa englannistakin.Ite en tuosta 999 mallista mitään tiedä,muuta kuin että ruma on..en siis osaa sen suuremmin malleja vertailla maakohtaisesti..
    Mutta 996 mallia kun haeskelin,niin briteissä oli halvimmat hinnat.Muuttofirmathan noita kuljettelee,jos et itse pääse hakemaan.Tuontihinta briteistä n.500-600e..

    Helpottaa muuten sitten katsastusta Suomessa,jos pyörästä löytyy se e-hyväksyntä tarra.Et tarvitse vastaavuustodistusta yms..Joissain maissa tuota lätkää ei tarvita ja joillain on tapana rapsutella se pois rumentamasta runkoa.Kannattaa siis pyytää vaikka valokuva siitä..

    tuossa nyt yksi esimerkki ebaystä:
    http://www.ebay.co.uk/itm/superb-low...item4abbe288ee

    Huudettavana olevien yksilöiden hinnat jää yleensä vähän tuon kiinteän hinnan alle..
    Niin joo..brittipyörään joudut vaihtaan kilometrimittarin,mutta niitähän on netti pullollaan..valot oli ainakin 996 mallissa samat koko euroopassa.
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

    Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
  8. #8
    Kysymys ja huomautus:

    - Olleeko pakollista vaihtaa kilometrimittari? Suomi on pullollaan autoja ja pyöriä, joissa on vain mailimittari, meilläkin perheessä kaksi, tosin vanhempa kalustoa.

    - Ja se huomautus: Tuon pyörän jos onnistuu ostamaan, pitää muistaa että hintaan lisätään Suomeen tuotuna ALV 23%, eli hieman vajaat 1200 puntaa. Siihen sitten vielä muut verot.

    EU:han nimittäin luokittelee tuon pyörän ALV-verotuksessa uudeksi ajoneuvoksi ja siitä menee uuden ajoneuvon ALV.
  9. #9
    Lainaa undertow kirjoitti Katso viesti
    Kysymys ja huomautus:

    - Olleeko pakollista vaihtaa kilometrimittari? Suomi on pullollaan autoja ja pyöriä, joissa on vain mailimittari, meilläkin perheessä kaksi, tosin vanhempa kalustoa.

    - Ja se huomautus: Tuon pyörän jos onnistuu ostamaan, pitää muistaa että hintaan lisätään Suomeen tuotuna ALV 23%, eli hieman vajaat 1200 puntaa. Siihen sitten vielä muut verot.

    EU:han nimittäin luokittelee tuon pyörän ALV-verotuksessa uudeksi ajoneuvoksi ja siitä menee uuden ajoneuvon ALV.
    vastauksia vajavaisten tietojeni mukaan..

    -Itsekkin oletin,että ei olisi tavinnut mittaristoa vaihtaa,mutta kuitenkin katsastusasemalla sen vaativat(ja kun kaikki muuten sujui niin helposti + km-mittari löytyi halvalla, niin en jaksanut edes vängätä asiasta..).Tiedän että joskus on riittänyt pelkkä kierroslukumittarikin "nopeusmittariksi",kun on merkattu nopeutta vastaavat kierrokset ja vaihde johonkin näkyville..eli ilmeisesti vähän asemakohtaista,kuten tuntuu olevan moni muukin asia näissä rekisteröinti yms. asioissa..

    -onko sinulla nyt ihan satavarma tieto tuosta alvista?Eikös se mene niin,että jos se on tuotteesta johonkin maahan maksettu,sitä ei enää tarvitse tuontimaassa maksaa?Vähän näköjään riippuu,että ostaako liikkeestä vai yksityiseltä.
    Uudeksi ajoneuvoksihan tuota ei missään tapauksessa lasketa.Tuossa vähän tietoa:

    http://europa.eu/youreurope/citizens...d/index_fi.htm

    Hmm..joutu vielä hieman tarkisteleen..noissa pykälissä on vähän ristiriitaa..toisessa kohtaa riittää että auto/pyörä on yli 6 kk vanha TAI ajettu yli 6000km ja toisessa kohdassa vaaditaan että molemmat kohdat täyttyy että auto/pyörä lasketaan käytetyksi..
    Kannattaa siis suosilla etsiä yli 6000km ajettu yksilö
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

    Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
  10. #10
    Lainaa miolta kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa siis suosilla etsiä yli 6000km ajettu yksilö
    Kun on maximissaan se kolme kuukautta ajaa ennen katsastusta saa mittariin helposti lisaa kilometreja.
    Se voittaa jolla on kuollessaan eniten leluja.
  11. #11
    Lainaa IlDuce kirjoitti Katso viesti
    Itse yhden pyörän Italiasta tuottaneena voin sanoa että tuota siirtovakuutusta sieltä ei tosiaan saa.

    Kaakonkulman hovihankkijana on ainakin aiemmin toiminut Luigi Dapra http://www.pfibike.com

    Luigilla näkyy olevan yksi vaatimukset täyttävä, tosin melko paljon ajettu. Luigi etsii sinulle myös pyörän, annat hänelle vain aikaa. Lähinnä Pavian/Milanon ympäristöstä.

    Luigin kanssa pyörän etsiminen ei välttämättä ole niin yksioikoista. Kokemusta on.
    Moto.it:sta katsoin aktiivisesti ja ehdottelin lähialueen pyöriä. Lisähintaa olisi tullut päälle kuitenkin reilusti.
    Vastaavasti Luigi ehdotteli paikkamaalattuja pelejä vaikka tarkoitus oli saada mint-yksilö. Luovutin sillä kertaa. Saattoi olla vain huonoa tuuria.

    Itse päätin ostaa pyörän netin välityksellä näkemättä pyörää briteistä www.avanti2wheels.co.uk
    firmasta. Homma hoitui erittäin hyvin ja pyörä oli sitä mitä luvattiin.
  12. #12
    Lainaa Cagilera kirjoitti Katso viesti
    Kun on maximissaan se kolme kuukautta ajaa ennen katsastusta saa mittariin helposti lisaa kilometreja.
    Tulliin pitäisi "periaatteessa" ilmoittaa kauppahetken kilometrit. Se, että tarkistetaanko niitä on eri asia.. Sekin on mahdollista..
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  13. #13
    Se 6kk / 6tkm menee muistaakseni niin, että jos jompi kumpi ehto ei täyty, auto/mp on alv verotuksen silmissä uusi. Muuten käytetty. Jos molemmat ehdot täyttyy, homma on ok.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  14. #14
    999:ssä mittarinvaihto miles -> km onnistuu yksinkertaistaen muutamalla napinpainalluksella. Digimittaristo.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  15. #15
    Lainaa IlDuce kirjoitti Katso viesti
    999:ssä mittarinvaihto miles -> km onnistuu yksinkertaistaen muutamalla napinpainalluksella. Digimittaristo.
    No niin tietty!Perkele,muovista hai tekkiä
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

    Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
  16. #16
    Ei sen mittarin tarvitse olla km/h mittari. Riittää että on nopeusmittari. Toki, tuossa 999ssä tuo vaihdos mph->kmh on helppo toteuttaa, joten äkkiäkös sen hoitaa kuosiin.
    Laki sanoo seuraavaa:
    126 §
    Nopeusmittari
    1. Moottoripyörässä ja L5-luokan ajoneuvossa tulee olla nopeusmittari, joka on kuljettajan välittömässä näkökentässä ja joka on selvästi luettavissa sekä päivällä että yöllä.
    Viimeksi muokannut: vma; 27.09.2012 klo 17:50.
  17. #17
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Ei sen mittarin tarvitse olla km/h mittari. Riittää että on nopeusmittari. Toki, tuossa 999ssä tuo vaihdos mph->kmh on helppo toteuttaa, joten äkkiäkös sen hoitaa kuosiin.
    Laki sanoo seuraavaa:
    126 §
    Nopeusmittari
    1. Moottoripyörässä ja L5-luokan ajoneuvossa tulee olla nopeusmittari, joka on kuljettajan välittömässä näkökentässä ja joka on selvästi luettavissa sekä päivällä että yöllä.
    Briteissä ainakin (nyky)auton mittareissa on kellotauluun piirretty nopeusasteikko sekä kilometreille että maileille tunnissa. Monessa pyörässäkin se on tehty samoin muttei toki välttämättä kaikissa. Helpottaa elämää kuitenki jos molemmat löytyy valmiina. Numeronäytöllisissähän tämä jo onkin kunnossa.

    Kuten tuossa http://i248.photobucket.com/albums/g...ic/clocks3.jpg ja tuossa http://www.ukmonster.co.uk/monster/s...ad.php?t=41911
    Viimeksi muokannut: mp71; 27.09.2012 klo 18:55.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  18. #18
    ^Ja Suomessa on paaljon autoja, joissa ei ole kuin mph- mittari.
  19. #19
    Lainaa IlDuce kirjoitti Katso viesti
    Itse yhden pyörän Italiasta tuottaneena voin sanoa että tuota siirtovakuutusta sieltä ei tosiaan saa.

    Kaakonkulman hovihankkijana on ainakin aiemmin toiminut Luigi Dapra http://www.pfibike.com

    Luigilla näkyy olevan yksi vaatimukset täyttävä, tosin melko paljon ajettu. Luigi etsii sinulle myös pyörän, annat hänelle vain aikaa. Lähinnä Pavian/Milanon ympäristöstä.
    Tämä on tulossa "kaakonkulmalle" ja varauksessa, katsotaan miltä luonnossa näyttää, noita kilometrejä en oikein osaa pelätä sillä pyörä on tulossa kakkospyöräksi Diavelin rinnalle, joten veikkaan noin 2000kilometriä vuodessa. Halusin vain perinteisen kyykyn ja perinteisen Ducatin edullisesti, yksi ehdoton kriteeri on/oli ostaa Ducati jossa on kuivakytkin ja kyykky jolla pärjää myös radalla, toki kyllähän Diavelikin radalla taittuu.
    Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak
  20. #20
    Mikä tää "kaakonkulma" on ?
  21. #21
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Mikä tää "kaakonkulma" on ?
    Tuolla kaakonkulmalla ymmärretään yleensä aluetta Kotka-Kouvola-Lappeenranta- Virolahti-Kotka

    Siis kaakkoisin kulma kotomaastamme.

    Etenkin Kouvola ympäristöineen on perinteikästä ja vahvaa Ducati-aluetta. On niitä Ducateja tietysti muuallakin.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  22. #22
    Mua taas kiinostaisi 916:n,kolmos-tai nelospyöräksi mutta aikalailla tahtovat olla hinnoissaan.Eikä taida enää laskea,alkaa olla jo keräilylistoilla. Luigillakin on mutta mutta...
    Il Ducellahan olisi 999 kaupan vai joko se on vaihtanut omistajaa? Taisi olla vaan kalliimpi versio.
  23. #23
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Il Ducellahan olisi 999 kaupan vai joko se on vaihtanut omistajaa? Taisi olla vaan kalliimpi versio.
    En ainakaan muista tuota 999S:ää koskaan laittaneeni myyntiin enkä taida laittaakaan. Tuo on se "halvempi" versio, -MY03.

    Joskus heikkoina hetkinä sitä tulee katseltua moto.it:stä ja mobile.de:stä noita 1098Siä. Onneksi tuo into menee nopeasti ohi.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  24. #24
    Mites tuo Italiasta suomeen roudaus ? Noita kuriireja löytyy jotka tuovat Saksasta, mutta Italian vastaaviin en ole tärmännyt.
    Nyt siis sillä periaatteella ettei itse tarvitse Suomesta edes poistua (aika ei mitenkään riitä).
  25. #25
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Mites tuo Italiasta suomeen roudaus ? Noita kuriireja löytyy jotka tuovat Saksasta, mutta Italian vastaaviin en ole tärmännyt.
    Nyt siis sillä periaatteella ettei itse tarvitse Suomesta edes poistua (aika ei mitenkään riitä).
    Etsit jonkun rahtarin joka liikennöi Suomi-Italia väliä ja alat järjestelemään.

    Kaakonkulmalta löytyy http://www.tlehtinen.fi/ Kuskasi minun oman Dapralta Suomeen aikoinaan.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  26. #26
    Tarvis olla joku semmoinen joka myös osaa tsekata ja koeajaa pärrän ? Italia ostomaana ei houkuttele yhtä paljon kuin Saksa, on sen verran "erikoinen" liikennekulttuuri. Ducatien kohdalla tuo tarjonta on reilusti parempi kuin Saksassa.
  27. #27
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Tarvis olla joku semmoinen joka myös osaa tsekata ja koeajaa pärrän ? Italia ostomaana ei houkuttele yhtä paljon kuin Saksa, on sen verran "erikoinen" liikennekulttuuri. Ducatien kohdalla tuo tarjonta on reilusti parempi kuin Saksassa.
    Morjesta,

    meiltä löytyy noin 150 Ducatia varastosta, kannattaa katsoa www.limbaecher.de tai ducati-stuttgart.de
    Firma sijaitsee 5Km Stuttgartin lentokentältä ja kuljetus onnistuu kuljestusliike Taisto Penttilän kautta noin 350,- per fillari.
    Italian Ducatit on halvempia mutta usein ilman huoltokirjaa ja Koodi-korttia/punaista avainta...
    Me ollaan kanssa haettu Italiasta paljon Ducateja ja kokemuksen perusteella mitä syvemmälle Italiaan ajaa, sitä huonommaksi pyörät menee!
  28. #28
    Olen ostanut kaksi pyörää Saksasta ja yhden Italiasta,oman kokemuksen mukaan hankkisin kyllä Saksasta jos asia tulisi eteen.On ollut aika selkeää touhua verrattuna italiaanojen kanssa sähläämiseen.Molemmat pyörät vielä yksityiseltä ja näkemättä muuten kuin kuvista.Kuvaukset ja puheet ovat pitäneet paikkansa.Jenkeistäkin on tullut pari vanhempaa italopyörää,nekin ihan ok.Onhan se aina helpompaa esim. tuon Jannen kanssa tehdä diiliä kun voi käyttää omaa kieltään ja jollei mene putkeen niin voi kotimaisella vielä v......lla takaisin.

    Se on sitten ihan eri asia kuinka hoppua pitää,malttaako odotella jos haluaa jonkun tietyn mallin.Ainakin Ducatin kohdalla hankkiminen ulkoa kyllä yleensä kannattaa.
  29. #29
    Lainaa janne-77- kirjoitti Katso viesti
    Morjesta,

    meiltä löytyy noin 150 Ducatia varastosta, kannattaa katsoa www.limbaecher.de tai ducati-stuttgart.de
    Firma sijaitsee 5Km Stuttgartin lentokentältä ja kuljetus onnistuu kuljestusliike Taisto Penttilän kautta noin 350,- per fillari.
    Italian Ducatit on halvempia mutta usein ilman huoltokirjaa ja Koodi-korttia/punaista avainta...
    Me ollaan kanssa haettu Italiasta paljon Ducateja ja kokemuksen perusteella mitä syvemmälle Italiaan ajaa, sitä huonommaksi pyörät menee!
    Mielenkiintoiselta paikalta näyttää, oletko itse töissä Limbaecherilla? Ja onnistuuko asiointi myös suomeksi niin kuin nettisivuilla mainostetaan?
    Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak
  30.  
  31. #30
    Lainaa 8551 kirjoitti Katso viesti
    Mielenkiintoiselta paikalta näyttää, oletko itse töissä Limbaecherilla? Ja onnistuuko asiointi myös suomeksi niin kuin nettisivuilla mainostetaan?
    Terve,

    Joo, olen Firman palveluksessa vuodesta 2006 ja vastaan Ducatin myynnistä Limbächerillä Stuttgartissa, Paikka on Saksan suurin pyöräliike, meillä on noin 1200 fillaria varastosta, merkkimyynti: ducati,Kawa, mv Augusta, Guzzi, aprilia ja Honda + kaikki käytetyt!
    Homma onnistuu tietysti Suomeksi ja kuljetuskin järjestyy kuljetusliike Penttilän kanssa, hinta noin 350,- pyörän koosta riippuen.
    Mut tavoittaa parhaiten maililla: Janne.kosonen@limbaecher.de