Hei! Kyseessä oikeasti mopo, Peugeot xps, moottori am6. Olen väärällä palstalla koska arvelin täältä avun löytyvän.
Savuttaa sairaan paljon ja seosruuvin ja tyhjäkäynti ruuvin pyörittäminen ei vaikuta ollenkaan. Ekana arvelin, että öljypumppu antaa liikaa öljyä, mutta tällähetkellä eiole pumppu käytössä, laitoin Bensan sekaan 2.5% öljyä. Suutinta pienensin, ei asettunut. Oma arvioni on, että kampiakselin stefat on paskana ja vaihelaatikosta saa öljyä ja magneeton puolelta ilmaa. Tyhjäkäynnillä ei meinaa pysyä käynnissä, mutta tuppinurin vetää yllättävän hyvin. Oikeasti pienillä kierroksilla röpöttää. Käyntiin lähtee hyvin, niin arvelin, että vika ei ole sähköpuolella. Mitä mieltä olette. Pakko vielä mainita että mopo aika oli reilu parikymmentä vuotta sitten. Muutama pyörä oli tässä välissä.![]()
no häipyykö sieltä vaihdelaatikosta sitä öljyä...?
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Tai paisarista jäähdytysnestettä?
vaikee sanoa vajuuko öljyt kun en ole hirveästi ajellut, ja kun öljyt vaihoin niin olihan sitä ihan tarpeeksi ja kun en tiedä miten täyteen lie laitettu. Ja nesteet oli hiukan hävinneet, mutta kun ei tiedä miten edellinen huoltanut. Mutta täytyy seurata nesteitten elämää. Ja nimen omaan öljyä käryyttää. Kiitosta vaan.![]()
Olisko pakoputki täynnä pikeä ? se palaa pikkuhiljaa pois ja käryää. Putsaa putki vaikka polttamalla taikka lipeällä (kodin putkimies), kärytys pitäisi vähentyä tai poistua jos seos on kunnossa.
ismo
Kyllä siinä on stefa mennyt kytkimen puolelta. Helppo hommeli vaihtaa.
Muista missä järjestyksessä levyt on ja älä hukkaa kytkinakselin kuulaa.
Huom. kun otat vanhan stefan pois ota myös se o-rengas sen kampiakselin juurelta.
Halvin ratkaisu on ostaa se koko stefa-sarja ja osta samalla myös kytkinkopan tiiviste.
Juuri poitsun mopetiin tehtiin kyseinen korjaus.
Tutkin vähän tarkemmin kyseistä vikaa ja huomasin syyn miksi se alkaa vuotaan.
Se johtuu imuläpästä joka alkaa vuotaan ja antaa painetta kammioon väärään aikaan.(Löytyy kaasarin kurkusta)
Kannattaa vaihtaa sekin samalla (maksaa varmaan 10 euroa).
Sen jälkeen pakoputki irti ja viimeinen äänenvaimennin kosanin eteen noin 2.tunniksi.
Oli pönttö muuten pikkasen tukossa. Pitää olla sitten helvetin kuuma että palaa puhtaaksi ja se 2 tuntia ei ollut vitsi, mulla meni varmaan se aika siinä.
Muista sitten että stefa laitetaan aina aukko/jousi öljytilaan päin![]()
Niin joo, minä jo olin halkasemassa konetta, mutta ei vissiin tarviikkaan, ja vaihampa ensin kytkin puolen stefan ja näkee sitten rupeeko pelittää ja läppäventtiili piti vielä vaihtaa, ainakin niin ymmärsin. No kyllä minä poltin joku aika sitten putken aika perusteellisesti, että en usko että se käryää. Mutta en ymmärrä kun seos/tyhjäkäynti
ruuvin säätäminen ei vaikuttanut mitenkään. Että liekkö sökön stefan kanssa tällä mitään tekemistä. Ja kaasarin
putsasin huolellisesti![]()
Moro ja kyllä se stefa vaikuttaa kaikkeen.
Eli se vaihdelaatikkoöljy valuu sinne kampikammioon ja palaa bensan mukana.
Se on kyllä ihme että jaksaa kierroksia ottaa kunnolla mutta varmasti huononee ajan kanssa sekin.
Muista se o-rengaskin vaihtaa sen stefan alta.
Juu täytyy tässä taas joku kerta ottaa työn alle, kuhan syys kiireet hellittää
Tuli viimekesänä moottoripyörä vaihettua tähän pösöön, ja pitää laitella kuntoon ja myydä pois, jos ei hirvee mopoilu kuume iske, sinällään hauska peli.ja kiitoksia vaan neuvoista.