Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Onko tullut ongelmia eteen ja jos on, niin mikä vuosimalli ja millainen ongelma?

    Itselläni oli ko. pyörä mallia 2006 ja sliparin vaihdon jälkeen tyhjäkäynti laukkasi korkeana, eikä siihen saatu ohjelmapäivityksilläkään apua pyörän minulla oloaikana.

    Terveisin: Meikämotoristi
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  2. #2
    Eihän tuossa yllä vika ollut pyörässä vaan tarvikeosassa ja asentajassa ?
    Fireball
  3. #3
    Sliparin vaihdon jälkeen? Eihän tuo oikein edes voi vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Siihen vaikuttaa lähinnä tyhjäkäyntiventtiili, joka antaa ilmaa tyhjäkäynnillä, ja polttoaineen syöttö. Molemmissa sinällään voi olla vikaa, mutta seoksen täytyy olla perustavalla tavalla pielessä (hyvin laihalla), eikä slipari siihen yksin pysty.

    Tyhjäkäyntiongelmat ovat kyllä tunnettuja aivan vakiopyörissäkin. Suosittelen tankin tyhjennystä (veden ja muun moskan poistamiseksi) ja jonkin injector cleanerin (esim Sonax) tehokuuria. Ei siis mitään pikkulorausta tankilliseen ainetta, vaan kunnon loraus (pullollinen) lähes tyhjään tankkiin, jonka jälkeen reipasta ajoa ja tankkaus.
  4. #4
    Niinpä niin. Pyörä oli tuolloin upo uusi ja RM Heinolla oli huoltomies joka huolsi ja oli erikoistunut pelkästään BMW kalustoon, mutta ehkäpä hän ei tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä, lukuisista tutkimuksista huolimatta. Ongelma jäi kuitenkin elämään ja ainoa ratkaisu olisi ollut laittaa orkkis slipari akran tilalle takaisin paikalleen.
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  5. #5
    Ja kokeiltiinko tuota yksinkertaista tsekkausta, siis alkuperäistä vaimenninta takaisin? Ihme olisi, jos vika 'seuraisi' vaimentimen mukana.

    Vaikka pyörä olikin uusi, niin voihan siellä tankissa silti olla jotain sinne kuulumatonta, esim vettä. Sopivien kuljetus-/säilytysolosuhteiden ansiosta se on hyvin mahdollista. No turha tässä on sen enempää viisastella, kun pyöräkin on siirtynyt kiertoon...
  6. #6
    mites noitten koneet kestää??

    salossahan oli tasan kympin ajettu tollanen pitkään myynnissä, reikä lohkossa, kanki poikki...

    olikohan siinäkin osaamaton asentaja laittanut huollossa tarvikekiertokangen...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  7. #7
    Onko tällä ketjulla jokin "missio" kun aloittaja ei ilmeisesti itse ajele ko. laitteella? Ei silti, varmaan ihan tarpeellinen aihe keskustella.
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  8. #8
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    mites noitten koneet kestää??

    salossahan oli tasan kympin ajettu tollanen pitkään myynnissä, reikä lohkossa, kanki poikki...

    olikohan siinäkin osaamaton asentaja laittanut huollossa tarvikekiertokangen...
    Ei, huoltomies laittoi väärää öljyä liian vähän ja omistaja unohti tarkistaa öljyn määrän säännöllisesti
    Fireball
  9. #9
    Lainaa JukkaE60 kirjoitti Katso viesti
    Onko tällä ketjulla jokin "missio" kun aloittaja ei ilmeisesti itse ajele ko. laitteella? Ei silti, varmaan ihan tarpeellinen aihe keskustella.
    Aivan. Tiedän kyllä muutamia tyypillisimpiä 'ominaisuuksia' tai ehkäpä vikoja, jotka tosin eivät ole kovinkaan sidoksissa vuosimalliin. Mutta tuntuu ettei niitä oikeastaan kysyttykään, joten tyydyin kommentoimaan esillä ollutta asiaa.
  10. #10
    Lainaa JukkaE60 kirjoitti Katso viesti
    Onko tällä ketjulla jokin "missio" kun aloittaja ei ilmeisesti itse ajele ko. laitteella? Ei silti, varmaan ihan tarpeellinen aihe keskustella.
    Kyllä tällä kyselyllä on missio, koska olen ajatellut hankkia ko. pyörän käytettynä.
    2004 vuosimallihan vedettiin takaisin markkinoilta ja 2005 tulivat ensimmäiset sitten myyntiin.

    Kävin kyseisellä pyörällä Italiassa, Itävallassa ja Tsekeissä kääntymässä ja ajo-asento, sekä ajomukavuus ESA:lla varusteltuna oli kyllä ihan hyvä.

    Myöhemmin ostin 2009 mallin k1300s josta on myös kokemuksia.

    Missio on tässä tosiaankin se, että kun ei kehtaisi pyörän laittaa ihan hirveästi rahaa, kun ajomäärät ovat pudonneet entisistä noin. 15 000km/kesä selvästi ja on tullut hommattua muitakin paheellisia kulkuvälineitä vapaa-ajalle.

    Siis lähinnä tässä tiedustellaan kokemuksia pidemmän ajan pyörää pitäneiltä ja enemmän kilometrejä pyörällä taittaneelta, kun omat jäivät alle 20 000km.
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  11. #11
    Mullon nyt -05:ssä 70 tkm mittarissa. Nyt pitäis vaihtaa öljynjäähdyttimen kumiletku, kun alkaa kostua - on ilmeisesti murtumia. Samoten kytkinkahvan yhteydessä oleva kytkimen pääsylinteri on alkanut hikoilla - siihen kuulemma saa tiivisteet varaosana - ne pitänee vaihtaa 10-20 tkm kuluessa.

    Aiemmin noin 10 tkm sitten on vaihdettu jakoketjun kiristin uudemman malliseen, kun starttauksen jälkeen ketju kilisi ikävästi. Noin 50 tkm kohdalla vaihdoin ulkopuolelta perän stefan, kun se hikoili.

    Samoten 2 akkua on vaihdettu ja n kpl renkaita ja yhdet jarrupalat sekä eteen, että taakse + pari poltinta eteen.

    Tyhjäkäynti on välillä hiukan epätasainen ja kylmänä on pientä nykimistä, mutten luokittelis noita vioiksi - näin se on aina toiminut. Aiempiin 2-pyttyisiin verrattuna kakistelut ja nykimiset on olleet aika olemattomia joka tapauksessa.

    Ihan tyytyväinen olen ollut toistaiseksi.
    Viimeksi muokannut: mp71; 11.09.2012 klo 13:59.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  12. #12
    Lainaa bmw cowboy kirjoitti Katso viesti
    Kyllä tällä kyselyllä on missio, koska olen ajatellut hankkia ko. pyörän käytettynä.
    2004 vuosimallihan vedettiin takaisin markkinoilta ja 2005 tulivat ensimmäiset sitten myyntiin.

    Kävin kyseisellä pyörällä Italiassa, Itävallassa ja Tsekeissä kääntymässä ja ajo-asento, sekä ajomukavuus ESA:lla varusteltuna oli kyllä ihan hyvä.

    Myöhemmin ostin 2009 mallin k1300s josta on myös kokemuksia.

    Missio on tässä tosiaankin se, että kun ei kehtaisi pyörän laittaa ihan hirveästi rahaa, kun ajomäärät ovat pudonneet entisistä noin. 15 000km/kesä selvästi ja on tullut hommattua muitakin paheellisia kulkuvälineitä vapaa-ajalle.

    Siis lähinnä tässä tiedustellaan kokemuksia pidemmän ajan pyörää pitäneiltä ja enemmän kilometrejä pyörällä taittaneelta, kun omat jäivät alle 20 000km.
    Ahaa, Bussikin on siis "menneen talven lumia"? Mulla on reilut 30 tkm mittarissa joista itse olen ajanut reilut 15 tkm vuoden sisään, vuosimalli 2007 (valmistettu keväällä 2007) eikä mitään ongelmia. Akkukin on alkuperäinen ja pelittää ok, nokkaketjun kiristimen vaihdoin päivitettyyn versioon kun siitä kuulin ja antoivat tuon RM Heinolta ilmaiseksi. Kytkimen kolahtelu vapaalta ykköselle on joskus äänekäs mutta ilmeisesti enemmän ominaisuus kuin vika. Öljyt vaihtelen itte ja muut hommat tehdään Heinolla, mitään ylimääräisiä ei ole tarvinnut tehdä, esim. viimeksi 30:n huollossa tsekattiin venat muttei ollut säätötarvetta. Soiva peli on ollut, en tiedä pitäisikö tässä samalla koputtaa puuta Itse koittaisin löytää mahd. vähän ajetun loppupään pelin jos K12S:ää hakisin. Tosin nyt jo haikailemassa 13:n perään...
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  13. #13
    Loistava fillari! Bensamittarin filmin uusiminen ainoa vika 48.000km aikana. Takajousitukseen vaihdettiin turvallisuuskampanjana joku osa.

    Osta omaksi: http://www.nettimoto.com/bmw/k/1385804
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  14. #14
    Lainaa JukkaE60 kirjoitti Katso viesti
    nokkaketjun kiristimen vaihdoin päivitettyyn versioon kun siitä kuulin ja antoivat tuon RM Heinolta ilmaiseksi...
    hmm, mitäköhän niille (siis RM Heinolle) pitäis sanoa/ tehdä että ne antais sen kiristimen ilmaiseksi? Vois tietysti ajaa sinne ja kysyä...

    Oma K ei tykkää pyörän pesemisestä, eli pesun jälkeen parisataa kilsaa mennään melko heikoilla tehoilla eikä oikein meinaa kiihtyä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  15. #15
    Lainaa mp71 kirjoitti Katso viesti
    Mullon nyt -05:ssä 70 tkm mittarissa. Nyt pitäis vaihtaa öljynjäähdyttimen kumiletku, kun alkaa kostua - on ilmeisesti murtumia. Samoten kytkinkahvan yhteydessä oleva kytkimen pääsylinteri on alkanut hikoilla - siihen kuulemma saa tiivisteet varaosana - ne pitänee vaihtaa 10-20 tkm kuluessa.

    Aiemmin noin 10 tkm sitten on vaihdettu jakoketjun kiristin uudemman malliseen, kun starttauksen jälkeen ketju kilisi ikävästi. Noin 50 tkm kohdalla vaihdoin ulkopuolelta perän stefan, kun se hikoili.

    Samoten 2 akkua on vaihdettu ja n kpl renkaita ja yhdet jarrupalat sekä eteen, että taakse + pari poltinta eteen.

    Tyhjäkäynti on välillä hiukan epätasainen ja kylmänä on pientä nykimistä, mutten luokittelis noita vioiksi - näin se on aina toiminut. Aiempiin 2-pyttyisiin verrattuna kakistelut ja nykimiset on olleet aika olemattomia joka tapauksessa.

    Ihan tyytyväinen olen ollut toistaiseksi.

    Kiitos tästä, nyt päästiin tarkoitettuun säveleen
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  16. #16
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    hmm, mitäköhän niille (siis RM Heinolle) pitäis sanoa/ tehdä että ne antais sen kiristimen ilmaiseksi? Vois tietysti ajaa sinne ja kysyä...
    Soitin ja kysyin että onko ilmainen päivitys ja ainakin mulle tuli postissa ilmaiseksi, tosin olin pyöränkin ostanut juuri eli saattoi olla liikkeen omaa "goodwilliä".
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  17. #17
    Tankin anturi on selkeä vika: polttoainenäyttö ei pelaa. Noita menee aika paljon. Nokkaketjun kiristintä ovat vaihtaneet ilmaiseksi tuoreempiin, ainakin 07-mallisiin (myös itsellä). Eihän tuo kovin kallis ole ja helppo vaihtaa jos alkaa ahistaa. On kuitenkin enempi ominaisuus, että ketju löystyy eikä kiristin kykene enää estämään lyhyttä 'alkupärähdystä' startin yhteydessä. Perälaakereita on joiltakin mennyt, itsellä ei vielä 52tkm matkalla. Kytkimissä on ollut sanomista, lähinnä ylimääräisiä ääniä ja epätasaisuutta, ja joitakin on siksi vaihdettu. Ykkösvaihteen kytkeytymiskolahdus on ominaisuus, jollainen on monessakin pyörämallissa ja merkissä, eikä se minua haittaa niin kauan kun vaihteet toimivat. Pesun jälkeen on kerran ollut pientä rykimistä ehkä 100m matkalla (pesutapa?).

    Jos K1200S:n hankkisin, niin se pitäisi olla 2007 lopulta tai 08-mallia. Noissa laatu on tasaisempi ja/tai sitä on tasoiteltu.

    En taida vieläkään vaihtaa 07-mallin Sporttia, kun ei tilalle saa yhtä hienoa ja mieleistä vaikka maksaisi mitä. Merkistä riippumatta.
  18. #18
    Itselläni on kanssa kokemusta erilaisilla pyörillä matkan teosta ja tällaiselle 177cm / 80kg sällille pyörän ajo-ominaisuudet ovat kyllä ihan kärkiluokkaa, samoin ajoasento. 1200 ja 1300 malleihin en vaihtanut edes pleksiä enkä satulaakaan, koska orkkikset ovat mielestäni erittäin hyvät. Eihän tässä muutoin varmaan asiaa kyseltäisi, jos ei taas olisi malli yllättäen mielessä ja menneet hyvät maut taltioitu johonkin lohko-osioon.
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  19. #19
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Tankin anturi on selkeä vika: polttoainenäyttö ei pelaa. Noita menee aika paljon. Nokkaketjun kiristintä ovat vaihtaneet ilmaiseksi tuoreempiin, ainakin 07-mallisiin (myös itsellä). Eihän tuo kovin kallis ole ja helppo vaihtaa jos alkaa ahistaa. On kuitenkin enempi ominaisuus, että ketju löystyy eikä kiristin kykene enää estämään lyhyttä 'alkupärähdystä' startin yhteydessä. Perälaakereita on joiltakin mennyt, itsellä ei vielä 52tkm matkalla. Kytkimissä on ollut sanomista, lähinnä ylimääräisiä ääniä ja epätasaisuutta, ja joitakin on siksi vaihdettu. Ykkösvaihteen kytkeytymiskolahdus on ominaisuus, jollainen on monessakin pyörämallissa ja merkissä, eikä se minua haittaa niin kauan kun vaihteet toimivat. Pesun jälkeen on kerran ollut pientä rykimistä ehkä 100m matkalla (pesutapa?).

    Jos K1200S:n hankkisin, niin se pitäisi olla 2007 lopulta tai 08-mallia. Noissa laatu on tasaisempi ja/tai sitä on tasoiteltu.

    En taida vieläkään vaihtaa 07-mallin Sporttia, kun ei tilalle saa yhtä hienoa ja mieleistä vaikka maksaisi mitä. Merkistä riippumatta.
    Samoin loppupään mallin (sellaisen omistaneena) ottaisin. 2008:lla ajoin 40 tkm käytännössä ilman murheita (uutena meni sivutuen kytkin). Jotenkin vanhempia, vallankin jarrutehostimellisia karttaisin. Ehkä turhaan, on kuitenkin rikkoutuessaan melkoisen arvokas korjattava.. 08-mallissa on myös parannettu nokkaketjun kiristin, eikä sen kytkimessä ainakaan noilla kilometreillä ollut sanomista - ei myöskään bensamittarin anturissa.
    Pieniä tyhjäkäyntiongelmia minunkin pyörässä oli pesun jälkeen, mutta sateella ajaessa ei mitään. Jäi arvoitukseksi mistä johtui, mutta jotenkin yhdistäisin ne Power Commanderiin, sillä sen asennuksen jälkeen vaiva ilmaantui.
    Ykkösvaihteen jysähdys ja vaihteiden pauke vähenee tavallisella 15W-40 perusmineraaliöljyllä, sellaista ohjekirjakin K 12 ässään suosittelee.

    Aiheen aloitus"kysymys" on kyllä hieman ihmeellinen. Miten sliparin vaihto voisi vaikuttaa tyhjäkäyntiin, en ymmärrä. Ja pikku juttuhan tuo olisi ollut varmistaa vaihtamalla alkuperäinen pönttö paikoilleen. 10 min homma..
    Ja jos pyörä kerran oli vielä upouusi, niin en ymmärrä sitä vähääkään. Merkkihuollon täytyy saada moinen vika korjattua, ei pienintäkään epäselvyyttä.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 11.09.2012 klo 17:11.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  20. #20
    Lainaa bmw cowboy kirjoitti Katso viesti
    Onko tullut ongelmia eteen ja jos on, niin mikä vuosimalli ja millainen ongelma?

    Itselläni oli ko. pyörä mallia 2006 ja sliparin vaihdon jälkeen tyhjäkäynti laukkasi korkeana, eikä siihen saatu ohjelmapäivityksilläkään apua pyörän minulla oloaikana.

    Terveisin: Meikämotoristi
    Jossain vaiheessa toi vika on korjaantunut, koska ostin sun vanhan pyörän Motomarketista, eikä sillä Akran sliparilla ollut minkäänlaisia käyntiongelmia. Nyt mittarissa jo 100 000 km rikki.
  21. #21
    Lainaa jii_hoo kirjoitti Katso viesti
    Jossain vaiheessa toi vika on korjaantunut, koska ostin sun vanhan pyörän Motomarketista, eikä sillä Akran sliparilla ollut minkäänlaisia käyntiongelmia. Nyt mittarissa jo 100 000 km rikki.
    Hienoa kuulla että Amppu on saanut nähdä asfalttia. Tämähän lämmitti mieltäni. Kiitos
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  22. #22
    Ei nyt varsinaisesti tekninen vika, mutta.... Pyöräni kaadettiin ilkivaltaisesti ja kesäkuussa tilattiin siihen vaurioituneiden osien tilalle mm oikean puoleinen sivukate! VIELÄKÄÄN sitä ei ole saatu Saksasta! Markkinoilta poistuneeseen malliin ei näköjään joka osaa tunnu löytyvän.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  23. #23
    Talven aikana ajattelin ton nokkaketjun (ja kiristäjän vaihtaa), mitäs tommosesta remontista kehtaa maksaa?? ELi mikä on kohtuuhinta osista ja työstä?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  24. #24
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Talven aikana ajattelin ton nokkaketjun (ja kiristäjän vaihtaa), mitäs tommosesta remontista kehtaa maksaa?? ELi mikä on kohtuuhinta osista ja työstä?
    En tiedä kohtuuhinnasta mutta toisella foorumilla kaveri oli maksanut v. 2011 puolella 30 tkm:n huollosta, nokkaketjun ja kiristimen vaihdosta Heinolla hiukan yli 1000 € eli ei ihan halpaa lystiä. Maksoin itse nyt syksyllä 30 tkm:n huollosta ilman öljynvaihtoa 350 € eli varmaan jossain reilu 500 € pyörii tuo ketjun ja kiristimen vaihto töineen merkkihuollossa. Pelkän kiristimen nakkaa paikalleen itsekin muutamassa minuutissa.
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  25. #25
    Ei mitään ongelmia, vm 2008 ja ajettu n 30 000 km. Hyvin käyttäytyvä ja asiallinen supermatkaaja.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  26. #26
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Talven aikana ajattelin ton nokkaketjun (ja kiristäjän vaihtaa), mitäs tommosesta remontista kehtaa maksaa?? ELi mikä on kohtuuhinta osista ja työstä?
    Saksassa on virallinen kampanja kiristäjän vaihdosta alkaen -06 malleille.
  27. #27
    Lainaa bmw cowboy kirjoitti Katso viesti

    Itselläni oli ko. pyörä mallia 2006 ja sliparin vaihdon jälkeen tyhjäkäynti laukkasi korkeana, eikä siihen saatu ohjelmapäivityksilläkään apua pyörän minulla oloaikana.
    Akrat tehdään Sloveniassa. Muistaakseni saksalaisten tyhjäkäynti on ennenkin laukannut korkeana, mitä tulee sudeettialueisiin. Ohjelmapäivityksen tulee olla radikaali, mikäli toivottu tulos halutaan.
  28. #28
    BMW K1200S:n nokkaketjun kiristin vaihdettu omaan pyörään!!
    vanhoissa malleissa (ainakin -05 ja -06) on tuo kiristäjä ns. vanhaa mallia jossa ei ole takaiskuventtiiliä (Öljynpaineet kiristäjässä pääsee putoamaan heti kun pyörän sammuttaa), mutta varaosana saa uutta kiristäjää jossa takaiskuventtiili löytyy, eikä edes maksa paljoa!! (Biketeam varaosahinta 127 euroa!!!)
    Ja pelkkä kiristimen vaihto on suht' helppo homma.
    Rallatus loppui ainakin mun pyörästä kokonaan...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  29. #29
    Siis nokkaketjun kiristin, muita ketjuja ei joo.
  30.  
  31. #30
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Siis nokkaketjun kiristin, muita ketjuja ei joo.
    Aijaa, milläs öljypumppu saa käyttövoimansa?